Tien vreemde foto’s van snelheidscamera’s

Auteur: , 25 Reacties

Flistpalen, mobiele fliters, camera's boven de weg, niemand houdt ervan.

Zo zie je me nog beter

Geloof het of niet, de flitspaal is een Nederlandse uitvinding. Het apparaat is ook nog eens ontwikkeld door iemand die heel zijn leven zo hard mogelijk reed. De inmiddels overleden Maus Gatsonides was een ex-rallyrijder en uitvinder van het duivelse ding.

Zijn bedrijf Gatsometer BV verkoopt nu snelheidscamera’s aan meer dan 50 landen. Ook in het buitenland zijn ze doorgaans niet blij met deze uitvinding. Het resultaat zijn grappige, pijnlijke en meer onverwachte situaties voor de camera. We zetten er tien op een rijtje.

X5-meneer laat non-verbaal weten wat hij van snelheidscontroles vindt:
X5-meneer is het niet eens met de controle

Deze Vitara-rijder doet het dunnetjes over:
Viatara-rijder krijgt lucht van camera

Deze Impreza-bestuurder houdt ook wel van een apenstreek:
Monkeybusiness

Het goede voorbeeld:
Kijk brigadier, zonder handen!

Maar agent, ik reed helemaal niet:
Ik reed niet agent

Je ziet toch dat ik niet de bestuurder was
Strike a pose

Waarom gaat ie toch zo lastig in zijn vijf?
Waarom gaat ie toch zo lastig in zijn vijf?

Saved by the bird:
Een vogel op je schouder

Ah, daar ligt het tolkaartje!
Ah, daar ligt het tolkaartje!

En dit vinden we ervan:
Nee, thumbs up!



25 reacties

Hahaha
Nog altijd trots dat ik Maurits Gatsonides als kleine jongen heb mogen ontmoeten bij de plaatselijke DS-boer. Waar zijn voor de Montecarlo classic geprepareerde ’59 ID19 te bewonderen viel. Dit alles in 1994.
@pallas: alwaar hij je persoonlijk de overeenkomsten en verschillen heeft uitgelegd tussen een Peugeot 104, Citroën LN en de Talbot Samba. En dat allemaal in 1994 :-))
@roppp: Haha inderdaad!
Die van de motorrijder vind ik een beetje ongepast. Die is van een paar jaar geleden bij Staphorst. De motorrijder moest geloof ik vol in de ankers voor een auto die de snelheidscontrole zag en heel hard afremde. Doordat het regende en de weg daardoor glad was kwam de motorrijder ten val en gleed met zijn hoofd tegen een paaltje van de vangrail aan met als gevolg dat zijn hoofd zich scheidde van zijn lichaam.
@Original_Arnoud: Bij voldoende afstand had hij dat toch aan kunnen remmen?
@Donstil: ja, dit kun je bijvoorbaat met zekerheid stellen ja…….. -_-
@Original_Arnoud: Boehoe voor de motorrijder. Verdient eerder een Darwin award.

Zie zo vaak Motorrijders vééls te dicht achter auto’s. Weer of geen weer. Met voldoende afstand was het niet gebeurd. Maar dat is veel mensen niet aan het verstand te brengen…
@fijnkonijn: gast, hoe kun je dit nou weten? Was je er bij? Weet je de omstandigheden? Weet je hoe hard beide rijden? Hoe hard de auto op z’n rem ging staan? Misschien was het een schrikreactie van de motorrijder?

Diep triest en respectloos van figuren zoals jij om conclusies te trekken met 0,0 kennis van zaken.
@jeffreym3: misschien een idee om dit soort hersenloze reacties in de toekomst te verwijderen. Autoblog krijgt op verscheidene fora een steeds slechtere naam.
@jeffreym3: gast, ik heb dik 260.000km met de motor gereden. Weer of geen weer. Ook in de winter als de watjes hun Brommert lekker thuis lieten staan. Alleen met ijs en sneeuw ging ik met de auto en liet ik de BMW R1200 staan. Ik ben niet helemaal gek.

Je hebt er, als verkeersdeelnemer in het algemeen, ALTIJD voor te zorgen dat je kan stoppen. ZONDER uitzondering. Einde discussie.
Dat leer je notabene al tijdens je eerste rijles. Hoeveel mensen doen het? Veeeels te weinig.

Op een motor in de regen wéét je (als het goed is) dat je remweg serieus langer is als tijdens droog. Je voorwiel blokkeert zo makkelijk. Daarom je noodstops ook in de regen oefenen en weten wat je moet vermijden (tramrails etc.) om niet op je snavel te gaan.

Ik zit intussen al 43 jaar op de weg. Ik rijd niet bepaald als een oud wijf, maar ik heb nog nooit iemand aangereden. Ik ben wel meerdere malen anaal bebruut (vooral in de auto overigens), maar zelf ergens op klappen: never. (wel een paar keer bijna want ik maak ook wel eens een fout).

Betreffende de naam/reputatie van deze website. Die is intussen al aan gort. Het aantal trieste reacties is al zeer hoog en dat geblaat van jou valt niet eens meer op…
@fijnkonijn: oh ok, nee nu begrijp ik het. Je bent een ervaren rot in het vak (motorrijden) en dus weet je wel even te vertellen, aan de hand van een enkele vage foto, dat meneer de motorrijder ABSOLUUT fout zat. Daar valt niet over te twisten, je zit immers al ruim 40 jaar op de weg.

Jij snapt het helemaal..
@fijnkonijn: Deels ben ik het volkomen met je eens, maar deels ook niet.. je zegt namelijk: “Op een motor in de regen wéét je (als het goed is) dat je remweg serieus langer is als tijdens droog. Je voorwiel blokkeert zo makkelijk. Daarom je noodstops ook in de regen oefenen en weten wat je moet vermijden (tramrails etc.) om niet op je snavel te gaan.”

Met een nat wegdek (en dan hebben we het over asfalt) heb je nog ruim 90% grip en word je remweg niet langer. Dat zit echter tussen je oren en daardoor word je remweg langer. Je durft minder.
Oke, je voorwiel blokkeert dus iets sneller maar als je dus niet als een malloot in 1x vol in de ankers gaat valt het wel mee. Uiteraard heb je soms van die stomme wegen waar je gewoon 0,0 grip hebt als het nat is en uiteraard de bekende dingen als rails of de witte strepen/vlakken op de weg etc. Maar verder, je weet als motorrijder dat je kwetsbaarder bent en moet dus niet als een idioot ergens dicht op gaan zitten oid. Maar dat buiten beschouwing gelaten..
@jeffreym3: nou in het uiterste geval had de auto 300 gereden en terug naar de maximum snelheid van 120 (neem ik aan) geremd, als je als motorrijder dan de maximumsnelheid van 120km/h aanhoudt hoef ze sowieso niet in de remmen.. Mij lijkt dus dat de motorrijder (ook) fout was
@saikol: vermoedens, aannames en vooroordelen.
via Android app
@Original_Arnoud: geen medelijden mee eigenlijk. Je weet de risico’s als je op dat onhandige lelijke ding gaat rijden.
ik stond laatst voor de brug te wachten en stapte even uit. Dat vond meneer de motorrijder niet leuj want dan moest hij in de remmen om de rij stapvoets in te halen ipv vol gas. Asociaal volk is het
@Original_Arnoud: alle informatie dieik rondom deze foto heb kunnen vinden is dat het inderdaad bij Staphorst in de buurt was. De uitkomsten die ik heb kunnen vinden zijn echter totaal anders; variërend van een paar schaafwonden tot een gebroken pols. Niks over ergere verwondingen.
Mee eens.

Zegt denk ik ook wel iets over het moreel besef van de ambtenaar die deze foto in de publiciteit heeft gebracht.

Toch begrijp ik wel dat dit soort foto’s telkens weer opnieuw opduiken op sites als Reddit.com e.d. Niet iedereen kent de achtergrond of toedracht achter zulke beelden.
Is dit een primeur? De eerste piem0lfoto op autoblog?
Super mooie fotos
Waarom gaat ie toch zo lastig in zijn vijf? –> mevrouw heeft de verkeerde pook vast.
@jensdm: Niet echt pienter.
@jensdm:

Ik zou wel ten zeerste verbaasd zijn als die gemaakt is met een snelheidscamera.
Over de motorrijder staat een berichtje op de website van Hart van Nederland, het lijkt allemaal wel mee te vallen in vergelijk met de eerdere horrorverhalen.

http://www.hartvannederland.nl/nederland/overijssel/2008/motorrijder-remt-ongelukkig-af-voor-flitser/

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).