Dat wordt heel voorzichtig rijden in je vinex-wijk.
Tuning is fantastisch. Je pakt een auto en vervangt een paar onderdelen om ‘m sneller, mooier of beter te maken. Neem de Toyota GT86 bijvoorbeeld. Ondanks dat een standaard exemplaar al rijdt als een droom, is er voldoende mogelijk qua verbeteringen. Dat niet alleen, er is ook enorm veel verkrijgbaar. In Nederland is de scene niet zo groot. In Nederland is tuning niet altijd even populair en de Toyota GT86 is een dure auto, met dank aan de BPM.
Echter, in landen als Japan, Australië, Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is dit precies andersom. De GT86 is relatief goedkoop en er is enorm veel voor te krijgen. Voor dit specifieke geval is zoveel te verkrijgen, dat je ook te ver kunt gaan. Dat overkwam de Britse tuner 326Power. Ze dachten dat het een goed idee was om de GT86 een widebody kit aan te meten. Deze lijkt nog in de plamuur te staan. Dat is niet het enige probleem, de styling en dimensies zijn zwaar over the top.
Eveneens te veel van het goede zijn de velgen. Nu is de velgdiameter nog niet eens zo heel bizar. Standaard staat de GT86 op 17″ velgen, maar 18″ en 19″ komt geregeld voor bij deze auto. Nee, het is hoe breed ze zijn. Bij de achterwielen zie je wel vaker dat ze erg breed zijn, maar deze GT86 heeft ze óók aan de voorkant.
Uiteraard is de GT86 van 326Power flink verlaagd. We moeten het nu toch echt gaan hebben over de stance. Er is namelijk sprake van een beetje camber. Man, die velgen staan nog negatiever in het leven dan Johan Derksen, Peter R. de Vries en Prem Radhakishun bij elkaar. Net als dat illustere trio is het wel spraakmakend en zeker niet saai.
Dutchdriftking zegt
Eigenlijk best een beetje zielig.
emping zegt
Poeh, dit is wel een beetje te veel van het goede en denk dat deze alleen als showcar ingezet zal worden. En hij zal vast een airride systeem hebben.
mr27 zegt
Ik weet niet of ik de bodykit schokkender vind. Of dat Derksen in 1 zin met Peter R en Prem wordt genoemd.
str8six zegt
@mr27: zijn alle drie eikels, niet bijzonder schokkend toch?
dappers zegt
goeie stormtrooper look. zal ook wel net zo slecht mikken denk ik zo.
gandini zegt
@dappers: Vliegen moet wel lukken trouwens, de wielen zijn al ingetrokken.
fanboy zegt
En de goede wegligging ook meteen vern**kt
autodrome zegt
Hoe vern**** je een leuke auto, begrijp er echt niks van dat verpetten en verhalfordsen …
janmetdelangeachternaam zegt
Die veel te grote luchthappers achter zijn ook voor een groot deel overbodig, de motor ligt voor. Dit is gewoon keiharde rice
bierbuik zegt
Iemand ervaring met hoe zo iets rijdt? Lijkt me een drama met dergelijke camber
cossiekiller zegt
F*ck man, dan is die BRZ toch wel stukken mooier!
drdre1 zegt
Out of the boxy thinkin’! Erg goed. ??
faalhaas zegt
Zie eerst maar Almere uit te komen
erreen zegt
Het betere origami werk :-)
ghost zegt
A! LELYSTADDD!!!
Uw antwoord is:
B, Almere, is dit correct?
????
deduitsedrie zegt
Komt wel heel dichtbij (de grond) zo.
viertakt zegt
Mooi uitgelijnd !
Jakkes, wat is dit toch.
Heb respect voor de tuner, maar dit is m’n ding niet.
dave_vanzee zegt
Deze komt niet uit Engeland maar uit Japan ;) heb er wel respect voor 326power doet echt vette dingen die andere tuners niet doen!
kevdutchie zegt
Straight outta FR Legends.
unavailable zegt
Wat is deze?
mdm4 zegt
De auto van de clown uit IT?
supercarboy zegt
Smerig in 1 woord
raceface zegt
Hoewel ik het erg gaaf vind moet ik toegeven dat ik de ‘kit’ niet netjes vind passen. Er klopt niks van die naden. Of het moet liggen aan de kwaliteit van de foto’s