Tuner Carlsson is gered van de ondergang

Auteur: , 19 Reacties

Nieuwe eigenaar, nieuwe plannen, alles.

In het speelveld van Mercedes-tuners heeft Brabus overduidelijk het grootste marktaandeel, gevolgd door de eveneens Duitse tuner Carlsson op een verre tweede plek. En met die laatste ging het de laatste jaren niet zo goed. In 2013 bedroeg de omzet van de bodykitbakker nog 30 miljoen euro, een jaar later slonk dit naar 18 miljoen. Niet genoeg om de tent draaiend te houden, waardoor Carlsson – dat al voor 70% in handen was van het Chinese Zhongsheng – in april een faillissement aanvroeg (maar wel doorging met harde tjoeninks).

We hoeven (gelukkig?) niet lang meer te wachten totdat Carlssons tuningdrift weer op Mercedi verschijnt. Het bedrijf is namelijk overgenomen door het Koreaanse Sambo Motors, die van plan is om de productie uit te breiden en het aantal special editions hoopt uit te breiden. Voor welk bedrag is niet bekend gemaakt.

Cool. Mogen we dan een nieuwe C25? Vintage rijtest met de Carl van Autoblog op ABHD.



19 reacties

Gelukkig, nog meer special editions, dat is wel echt speciaal hoor.
Zie gelijk dat het een Koreaans tuningsmodel is ipv Chinees.
Lekker meisje, de tuningsgebakjes zeggen mij verder niets, doe mij maar een originele AMG.
Ik begrijp niet dat ze überhaupt nog 18 miljoen hebben gedraaid.
Lekkere stoute Asian…
Het Hartge voor Mercedes. Huh, wat zegt hij nu?

Herbert Hartge hield/houdt zich bezig met BMW/Mini en Range Rover. De andere twee Hartge-broers richtten Carlsson op.
@e1000bmw523i: klopt ;-) En beide bedrijven deden ook ontwikkeling voor snelle Fransozen. Hartge deed de techniek voor de Safrane en Laguna Biturbo, terwijl Carlsson snelle Citroëns bouwde (C5 Carlsson).
@gtwillem: En zo is het cirkeltje wat betreft mijn voorkeur qua automobielen (Renault, BMW en Mercedes) weer rond. ;-)
Zag pas op de laatste foto dat er ook een auto bij is….
@freezzr: ik hoopte eigenlijk dat ze bij foto 6 platgereden werd, maar bij foto 7 geen roadkill; ze staat er gewoon wéér.
Je ziet t niet, maar daar is flink aan gesleuteld.


En dan bedoel ik niet de auto.
vind het niet zo gek dat carlsson bijna onderging… laatste creaties waren niet om aan te zien, juist waar brackmann en buschmann juist wel goed in waren
@henkhupelschoten: die hebben de afgelopen jaren toch ook wat gedrochten uit de hoge hoed getoverd. Maar Carlsson deed het nog wat smakelozer. Als je alleen naar de looks kijkt, dan ben je nog het beste af met een “gewone” AMG.
Al die tuners (Brabus, Carlsson, MAE, Lorinser, enz) maken er optisch eigenlijk allemaal alleen maar kermisbakken van.
bij die eerste foto denkt ze volgens mij dat de gas pedaal enzo bij de bestuurder zitten😂
Dat wordt dus een sterke doorstart… of over vijf jaar maken ze enkel nog standaardstukken voor autofabrikanten…
@Esprit_de_Flandre: Of, nog waarschijnlijker, Carlsson komt binnenkort met tuning voor Hyundai en Kia…
Omzet van 18 miljoen niet voldoende om de tent draaiende te houden?
Had niet gehoeven…
Red alert chick

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).