V8 Vantage-racer krijgt tweede leven als rallykanon

Auteur: , 33 Reacties

Het Finse Makela Auto Tuning was hun V8 Vantage GT4-racer beu, en besloot dat het tijd werd voor een nieuwe uitdaging. En waar zijn Finnen, naast zuipen en racen, nog meer goed in? Juist: rallyen (meestal dan).

Om je V8-Brit rallyklaar te maken heb je in eerste instantie meer rijhoogte en een goede bodembescherming nodig, maar daarmee ben je er nog lang niet. En dus werd er in de Finse garage harder gesleuteld dan op het gemiddelde toilet tijdens een Armin van Buuren-concert, maar het resultaat mag er wezen.

Ze hebben nu een volwaardige R-GT Aston Martin-rallystamper – compleet met verstralers en smalle spike-bandjes – om mee door de sneeuw en modder te ploegen.

Wat er allemaal aan de Aston vertimmerd moest worden is hier in 150 foto’s gedocumenteerd, we maakten er een kleine selectie van en zetten deze in onderstaande gallery.

Als je het idee van een Vantage-rallyauto raar vindt, bedenk dan dat modellen als de GT3 RS en de Gallardo hem voor gingen. (via)



33 reacties

Daar worden die mooie astons niet voor gemaakt!
@renzer: Deze juist wel. Dat zie je toch.
”En dus werd er in de Finse garage harder gesleuteld dan op het gemiddelde toilet tijdens een Armin van Buuren-concert, maar het resultaat mag er wezen.” Prachtige zin haha, hoe kom je erop.
@lolllolo: Moest er ook al om gniffelen.
@lolllolo: sleutelen is een nieuw woord voor pillen slikken?
@gregorius: sleutelen doe je met wit poeder :)
@Daniel073: & @rob5nismo : wat ben ik ook weer beschaafd dat ik hier nog nooit van heb gehoord.
@gregorius: Er bestaan ook beschaafde snuivers…
@daniel073: @gregorius is alweer van de nieuwe generatie. De vorige generatie doet nog aan sleutelen…
@gregorius: nee voor sleutelpunten snuiven
Koddig gezicht, die spike fietsbanden onder zo’n heerlijke Vantage..
Leen hem aub niet uit aan Kubica, straks rijdt hij deze ook nog ja de finish plat..
Atypische rallyauto’s.Ik hou ervan.
Nais
Prachtig ding maar of het rally materiaal is… Ach ja, waarom ook niet!
Dat is toch wel het smalste voor-bandje ooit op een Aston.
Oh nee! Doe het niet!

Waarom doen mensen zulke stomme dingen? Had gewoon een Bowler Wildcat gekocht. Je gaat toch ook niet een Phantom drophead ombouwen tot rally kanon!
@a3aan: het was al een racer, het is nog steeds een racer.
@gregorius: ben ik niet met je eens. De Aston begon als GT. En is daarna omgebouwd tot wegracer. Wat ze nu hebben geprobeerd is om er een offroad van te maken, die best kan racen. Is echter niet hetzelfde
@a3aan: er was een tijd dat laagliggendr mid-engine hatchbacks de rallywereld domineerde.. Een semi straatracer is de helemaal zo gek nog niet!
Dit kan nog eens iets leuks gaan worden! https://www.youtube.com/watch?v=V7afNZsAvqI
hier hou ik van! voor alle liefhebbers, hier een filmpje van chris harris die rondploegt in een GT3-R cup omgebouwd tot rally wagen. een van de mooiste automotive filmpjes in een lange tijd.
https://www.youtube.com/watch?v=V7afNZsAvqI
@lambo4all: Chris Harris is altijd 1!!
Heb niks met rally maar heb genoten van dit filmpje!
Sowieso een tip voor alle AB-er: volg deze gast op YouTube
Die smalle sneeuw banden zijn geen porum op een AM
@bierbuik:
Die spoiler ook niet. Die verstralers ook niet.
Maar is dat belangrijk op een rally auto?
Wouw dikke auto, ben eeg benieuwd of er een beetje mee te rijden valt
Ik vind het gaaf gedaan, altijd leuk om een sportwagen in rallytrim te zien!
Haha dit is toch geweldig?! Wat wat een gasten joh die finnen
Dempers ontwikkeld door Intrax in NL! Te zien in het engelstalige artikel.
De wagen is nog altijd te zwaar en de motor onvoldoende. Verder is er een pk limiet waarboven rwd rally wagens niet meer zo leuk zijn. Zelfs in de sneeuw waar je veel grip hebt.
via Android app
Zonde!
Aston zelf is toch ook beperkt actief geweest in de rallysport met de V8 Vantage? Als ik me niet vergis oa in het Franse kampioenschap, maar dan wel zo goed als uitsluitend op asfalt.

En vergeet ook de Ferrari 308 niet, daar heeft men begin jaren ’80 ook nog rally mee gereden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).