Vergelijking: Bugatti Chiron vs Koenigsegg Regera

Auteur: , 105 Reacties
kiezen maar

Twee hypercars die in elk opzicht bizar zijn. Hoe verschillen ze?

De Bugatti Chiron en de Koenigsegg Regera. Ze lijken op elkaar en toch ook weer niet. Beiden goed voor bizarre snelheden en prestaties, de aanpak van de fabrikanten kon echter niet meer verschillen van elkaar.

De motor
De Chiron doet het met een oude bekende, de 8.0 liter W16. Wel is deze aangepast. Zoals de naam al doet vermoeden inderdaad eigenlijk twee V8’en (oké, VR8’en). Technisch gezien absoluut een wonder dat hij zonder problemen in deze koets past, en dat het niet een Frans-Duitse sauna is in de cockpit. Het is Bugatti op de een of andere manier gelukt om hem koel te houden. Koenigsegg pakt het met de Regera totaal anders aan, en monteert een biturbo V8. Ongeveer de helft zo klein als die van de Bugatti. Dat hij hiermee even bizarre prestaties heeft is indrukwekkend te noemen.

dikkerd
boze zweed

De specs
Hier wordt het interessant, aangezien ze allebei 1.500 pk hebben. De Chiron moet het doen met 1.600 Nm koppel, terwijl de Regera een bizarre 2.000 Nm heeft. De manier hoe dit geweld beschikbaar komt is echter ook weer totaal verschillend. De Chiron is vierwiel aangedreven en de Regera achterwiel aangedreven. De Chiron beschikt over een 7-traps DSG, terwijl de Regera geen verzetten heeft.

De prestaties
Allebei bizar. De Chiron: in 2,3 seconden van 0 naar 100 km/u, de Regara in 2,8 seconden. De topsnelheid van de Chiron bedraagt een begrensde (!) snelheid van 420 km/u. De Regera moet de 400 km/u halen. De Regera gaat trouwens in 10,9 seconden van 0 naar 300 km/u, wat ziekelijk snel is. Hier is het lichtere gewicht van de Regera goed merkbaar, als dat in de bochten nog niet duidelijk werd.

 
Bugatti Chiron
Koenigsegg Regera
Vermogen1.500 pk1.500 pk
Koppel1.600 Nm2.000 Nm
0-100 km/u2,3 seconden 2,8 seconden
Topsnelheid 420 km/u400 km/u
MotorW16 V8
Aandrijving 4WD2WD
Gewicht 1.995 kilo1.470 kilo
Oplage450 stuks80 stuks

dik
ook dik

Het uiterlijk
Die verschillen onderhuids zijn natuurlijk zeer interessant, maar het oog wil voor dit soort prijzen ook wat. De Bugatti gaat waarschijnlijk 2,4 miljoen euro kosten, de prijs van de Regera blijft nog even onbekend. Reken er echter op dat deze wat lager komt te liggen dan de Chiron, maar dat het niet bepaald een koopje wordt. Check de galleries hieronder en bepaal je favoriet!



105 reacties

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@gtwillem: Is hij niet gebaseerd op 2x de W8? Al hebben de VR en W natuuurlijk veel gemeen.
@reistje: zie het als een VR6. Twee cilinders erbij. En dat keer twee.
@gtwillem: klopt, eigenlijk heb ik een Bugatti motor in de golf. :P
Het blijft toch altijd leuk dat mensen net zo veel vermogen halen uit de helft van het aantal cilinders. Het kost je waarschijnlijk wel wat meer onderhoud, maar Minder is Meer!
@dubcars: Hier sla je de spijker op z’n kop. Ik wil nog wel eens weten welke motor de minste slijtage vertoont na een paar jaar. Zeker nu Bugatti aangegeven heeft de onderhoudskosten voor de Chiron te gaan verlagen.

Ik kan ook nog steeds nergens vinden wat de Chiron doet van 0-300. Is dat hetzelfde, trager of sneller? Met de AWD ben je wel altijd sneller weg en is hij voor de ‘gewone’ man veel beter te rijden.
@Stefje: bugatti doet er 13.8 seconden over, hij is sneller van 0-100 door de krachtvergroting van de 1e 2 versnellingen, maar de tijdsbesparing door het niet hoeven schakelen met de koenigsegg is duidelijk te zien in de 0-300 en 0-400 tijd
@tdg200: Ik denk eerder dat de 2.000Nm van de Regera tegenover de 1.600Nm van de Chiron daar een grotere invloed op heeft.
Het sneller van 0-100 komt meer door de 4WD van de Chiron omdat grip daar erg belangrijk is. Dat de Regera er 2,8s over zou doen is zeer indrukwekkend, met alleen maar achterwielaandrijving.
Chiron uiterlijk + techniek Regera!
@jamesbond007: Achterkant van de Chiron al gezien chef?
@dennisjuh95: Achterkant van de Regera vind ik nog veel lelijker, net zoals de voorkant.
@dennisjuh95: dat is het eerste waar ik naar kijk broer ;-)
@JamesBond007: Die achterkant is juist zo onwijs gaaf, voor mij de mooiste achterkant van de laatste 16 jaar en een v/d mooiste ooit. Je kan geen enkel andere auto met deze verwarren, deze achterwerk is uniek en puur Chiron. Het ziet eruit alsof de auto klaarstaat om gelanceerd te worden. Zo is deze auto schitterend in balans ;)
De Veyron had twee achterlichten. Het was niet de enige je had meer auto’s met twee achterlichten.
@michaelcorleone: ja daarom juist..
Behoorlijk over de top allebei.
Mocht ik ooit in de positie om deze keuze te maken komen dan gaat mijn voorkeur naar de chiron. In mijn ogen meer stijl.
@markjor: kocht ik ze allebei.. wat een klere dilemma aangezien allebei hyper de luxe/bruut zijn!
Nope .. De W12 is zeer zeker niet een V8X2 ..
@lincoln: Klopt, dat zijn 2 VR6 blokken aan elkaar gelinkt. Hierin ligt echter de W16, en ja; dat zijn weldegelijk 2 V(R)8 blokken aan elkaar. VW maakt de W motoren omdat ze hier een speciale link-techniek voor gebruiken waardoor het super kostenefficiënt wordt tov een uniek V12 of V16 blok te moeten produceren.
@Stefje: Thx voor de uitleg, maar lincoln is een troll die daar geen behoefte aan heeft ..
Die Bugatti is wel tof zeg!
Kan iemand mij uitleggen waarom de Chiron begrenst wordt op 420 km/h?
@lamborghinibrapa: Eenvoudiger om met heel veel extra modellen te komen.. SuperSports, HyperSports, World Recod Edition, Manhattan, Rolling Stones, Harlequin….

Even de begrenzer iets naar boven afstellen, voilà
@baasbas: haha, rolling stones! Vergeet dan ook bon jovi niet.. Zie je het al voor je? 😂
@lamborghinibrapa: omdat bugatti die snelheid heeft gehaald en je waarschijnlijk niet zo hard over de snelweg heen knalt en voor limited editions wil je harder dan moet je dar aanvragen bij bugatti krijg je een speciale sleutel en mag je op de vag test baan scheuren
@lamborghinibrapa: anders gaat ‘ie vliegen
@lamborghinibrapa:
Vermoedelijk o.a. de homologatie (dus uiteinderlijk wetgeving) t.a.v. de banden.
@lamborghinibrapa: dat heeft volgens mij te maken met de maximale snelheid waarbij de bandenfabrikant nog garantie geeft dat ze heel blijven.
Als ik het geld had dan zou het zonder twijfel de Regera worden!
Van de Chiron werden er toch 500 verkocht?
@pieterpoes: 450… waarvan 400 special editions…
@gwnbmw: “Specs

Er valt echter genoeg nieuws te vertellen over de kersverse recordracer met Franse roots. Er worden 500 exemplaren van de Chiron gebouwd, dus 150 stuks meer dan van de Veyron.” Niet zo bijster goed gerekend maar dit staat op auto blog zelf..
@gwnbmw: Specs

“Er valt echter genoeg nieuws te vertellen over de kersverse recordracer met Franse roots. Er worden 500 exemplaren van de Chiron gebouwd, dus 150 stuks meer dan van de Veyron.” Beetje slecht gerekend maar het staat op autoblog. Tevens meldde Shmee150 ook dat er 500 komen.
De Regera is natuurlijk slomer aan het begin door alleen RWD. Maar wat zal die daarna van de chiron overlaten, helemaal niks. Ik kan het design van de Bugatti nog steeds waarderen. Doe mij maar een K”egg, het liefst een Agera RS
Conclusie: 2 totaal niet te vergelijken auto’s

Op papier gezien hartstikke leuk vanwege PK’s
@Barryyy:

Moest zijn (edit-knop?):

Conclusie: 2 totaal niet te vergelijken auto’s

Op papier gezien hartstikke leuk vanwege PK’s & Koppel, maar technisch gezien zo totaal verschillend in aandrijving en krachtbronnen…..

Zal wel weer veel dragrace filmpjes gaan opleveren op youtube (en dan 1 jaar later op autoblog; no offense trouwens)

Verder wel leuk artikel, alleen mis ik de informatie over het interieur en de technieken daarmee gepaard. (of komt dat nog?)
@Barryyy:

Idd .. Net zoals een Vutton of Gucci handtasje ..

Appels met strijkplanken vergelijken ..
Zou die regera niet een stukje harder gaan dan 400 aangezien hij er in 20 seconden op zou moeten zitten?..
Regera 1470kg, damn dat had ik niet verwacht, knap hoor!
Mijn stem gaat naar de Regera, gezien de innovatieve vooruitstrevendheid. De Chiron is een hoopje waanzin met beproefde techniek, terwijl de Regera nieuwe technieken toepast. Dat heeft altijd mijn voorkeur. We moeten vooruit met de technologie, niet blijven steken in het heden.
@m550d: Je bent een man naar m’n hart. Het is dat ik hetero ben.

Maar precies zoals jij zegt: De Bugatti is zeker goed, indrukwekkend zelfs. Maar de Regera voelt toch meer aan als een prestatie, zeker gezien de (vernieuwend) toegepaste technieken.
@m550d: Bevestigd wel een beetje waarom de Hollanders in aanschaf relatief snel bij waren: Iets dat ze al kennen, in een nieuw jasje. Anderen zullen denken ‘Been there, done that’.
@kwakmare:

En welke auto had jij ook alweer gekocht ??
@lincoln: De Koenigsegg zou mijn keuze zijn…..maar het punt ging over door-ontwikkeling vs. uitdagend wat mij betreft.
@kwakmare:

Nope .. Mijn vraag is welke onconventionele auto jij gekocht hebt ..
@lincoln: ik denk een Fiat Multipla. Er zijn maar weinig auto’s zon onconventioneel betrouwbaar, praktisch en esthetisch verantwoord. Kunst op wielen, maar dat is te ingewikkeld voor leasevolk
@m550d: Never change a winning team en op den duur met kleine aanpassingen veranderingen aanbrengen en niet in een keer radicaal veranderen.Eerlijk is eerlijk de Veyron is gewoon geslaagd daarom gaan ze door met hun principe.

Over 10 jaar kunnen we pas zeggen of de Regera echt een geslaagd model is geweest en of hun techniek echt zo vernieuwend was of niet. Het kan net zo goed dat Koenisgegg over 5 jaar besluit om dit niet meer toe te passen.
@michaelcorleone: Geslaagd? Ze raakte die dingen aan de straatstenen niet meer kwijt. En ze hebben er ook nog eens gigantische verliezen mee gemaakt. Wat is er zo winning aan de veyron dan?
@m550d:
Maar, maar, maar las ik laatst niet een reactie van jou dat je een heel zwikkie ouwe dieseltjes gekocht had..?

Komt niet echt over als “we moeten vooruit”, maar meer als “blijven steken in het verleden” ;-)
Hier zat ik dus op te wachten!
Doe mij de Koenigsegg maar, vele malen mooier als je het mij vraagt. Ik ben toch te incapabel om die power daadwerkelijk te gebruiken, en als ik het dan al ga proberen, dan liever RWD en minder kilo’s. Dan beland ik tenminste nog met een brede grijns op mijn gezicht tegen een boom.
@mgmgb: Haha +1. De dood lachend tegemoet.
Ziek die regera
Op de een of andere manier vertouw ik de Bugatti nog altijd meer.
Maar de Koen, wint het voor mij op alle andere vlakken!
Deze auto’s zijn denk ik prima met elkaar te vergelijken en een prachtig alternatief voor elkaar. De auto’s zijn beide gemaakt voor hoge snelheden en ultieme prestaties maar wel met enig comfort en luxe. Volgens mij zijn dit echt serieuze concurrenten.

En als ik Christian was had ik er 3 miljoen voor gevraagd. Verkopen doet hij toch wel.
Ik zou de Chiron verkiezen. Simpelweg omdat ik denk dat het stabieler is op hoge snelheden, 1500PK alleen op de achterwielen is gewoon too much en Koenigsegg’s hebben mij nooit aangesproken.
Hoewel ik Koenigssegg een warmer hart toedraag en die versnellingsbak een technisch hoogstandje is zou ik in dit geval toch voor de Bugatti gaan. Ik vind het echt zo’n schoonheid, echt iets unieks.
Er is geen hedendaagse auto die de Franse jaren 30 zo perfect kan weergeven als deze Bugatti dat doet ..

Een chiquere retro kan ik niet bedenken ..
Ik durf het bijna niet zeggen maar dan ga ik voor de Bugatti. Heb niets met de hedendaagse Bugatti, maarrrr ik moet bekennen dat (vooral de neus) van Chiron ik erg geslaagd vind! De Regera vind ik niets aan, mooiste Koeniggsegg blijft voor mij toch de CCXR. Maar goed, mocht ik in mijn dromen over het geld beschikken ga ik toch voor een Pagani of P1/918.
Ik zou altijd voor de Koenigsegg gaan. Is in mijn ogen echt een veel mooiere auto.
Daarnaast is de Bugatti in de basis natuurlijk gewoon een Kever op steroïde
De Bugatti Chiron is mijn favoriet, maar ook de Koenigsegg Regera weet ik te waarderen.
Wat ik nog lastiger vind is om te kiezen tussen een Agera of een Regera.

Aan de andere kant kun je zo ook niet echt vergelijken aangezien het gewichtsverschil dat enorm is (liefst 525 kg). De een is een uiterst luxe GT en de andere is meer een opgefokte hooligan (vooral de Agera’s).

Echte rijken kunnen het zich veroorloven om beiden auto’s aan te schaffen. Wat ik ook zo mooi vond aan de Veyron, is dat het wordt gezien als de Golf onder hypercars. Makkelijke besturing dus, iedereen met een beetje rijervaring zou een Veyron moeten kunnen besturen en er mee om kunnen gaan. Daarnaast is de auto zo afgesteld of je nou 80 of 380 rijdt de auto zou even stabiel moeten rijden. Dat zal bij de Chiron niet anders zijn.

Ook de Koenisgegg vind ik een heerlijke bak hoor, vernieuwende maar vooral vooruitstrevende techniek dat is toegepast in de Regera. Een Agera of Regera geeft je denk ik meer het echte rijdersgevoel en dat je moeite moet doen om hem onder controle te houden. Je moet de auto als het ware temmen, vind ik ook mooi. Heb je dat eenmaal onder de knie is het een genot. Hierin kun je je meer uitleven denk ik zo.

Kortom geniet ik van beiden bolides op hun eigen manier.
Bugatti blijft altijd heel, Koenigsegg is meer zo’n tunert bak…
@thomasthomas: zeg dat nou niet te snel, VAG is er wel bij betrokken!
Regera zonder enige twijfel.
Naast die Regera vind ik die Chiron ineens mooi. Het blijft me verbazen hoe mensen aangetrokken worden door grote getallen. Net als die Powerball (dit: https://www.onlinelottospelen.nl/powerball-loterij/). Bij honderden miljoenen jackpot maalt niemand erom, bij 1,5 miljard moet iedereen ineens een lot.
Een hypercar van 2 ton zou eigenlijk niet mogen, ik zou voor de regera gaan. Die doet mij een beetje denken aan de mclaren f1…
Toch de Chiron. Hoewel de techniek van de Regera ongelooflijk is heb ik liever de wat traditionelere aandrijving van de Chiron. Alhoewel ik een Agera boven beide zou kiezen.
Verder verschillen de auto’s inderdaad nogal aangezien dat de Bugatti veel meer een luxe GT is.

Wat betreft de motoren. De originele Veyron met 1001pk had vrij kleine turbo’s op een enorme motor. Het resultaat was amper lag en veel brede verspreiding van koppel. Terwijl Koenigsegg flex-fuel gebruikt en relatief veel grotere turbo’s gebruikte. Dit vond ik aan de originele Veyron altijd heel aantrekkelijk, de mogelijkheid van de Bugatti om 500pk te groeien komt ook voor een groot deel dat ze nog veel rek hadden met turbo’s.
De Regara sowieso. Vooral omdat hij geen verzetten heeft. De techniek die ze daarvoor gebruiken is echt waanzinnig. Dat moet toch wat zijn, je gas in trappen en je voet helemaal naar beneden houden tot je 400 km/u rijd zonder te schakelen.

Voor de dragrace filmpjes die gaan komen. De Chiron wint waarschijnlijk wel de standing quarter mile. Elke langere afstand verliest de Chiron. Maar met een rolling start vanaf welke snelheid dan ook volkomen kansloos tegen de Regara op elke afstand.
Ik kan maar niet wennen aan de naam…
Bugatti Chiron… chicon (witloof)
@hanse1one: zullen we hem gewoon Veyron mk2 noemen?
Ik vind die halve cirkels op de flanken van de Bugatti ontzettend knap. Erg mooi element! En Bugatti gaat ook wel weer met allerlei vrolijke kleurcombinaties op de proppen komen, en daar ben ik altijd voor.
@Rob:

Te symmetrisch voor een l’or blanc paintjob helaas ..
Maar dit model leent zich idd voor prachtige combinaties ..
@lincoln:
Ja, dat vond ik altijd wel leuk aan de Veyron. Ferrari komt niet verder dan een Italiaans vlaggetje en Porsche zet hoogstens in het rood PORSCHE op de deuren. Dan de klanten van Bugatti, die hebben gewoon de hele kleurenwaaier afgewerkt (zelfs eentje met roze elementen!). Fris en vrolijk!

Wat mij betreft gaan ze helemaal los op die nieuwe. Die flanken wil ik in elke kleur van de regenboog zien…

Het Bugatti register is trouwens leuk om eens door te scrollen….
http://bugattipassion.fr/bugatti-veyron-register/
Voor mij de regera!
3 alfa romeo Giulia QV is ook 1500 pk
Zo keuze gemaakt
Regera, omdat anders. Zelfs met maar 200pk, zou ik hem willen…
Regera obviously
Wel mooi dat dit dus het speelveld is, waar een Ferrari en McLaren gewoon niet meedoen.
De prestaties die in de tabel staan zijn de minst interresante voor deze twee hyper snelle wagens. 0-100 is de Regera duidelijk in het nadeel doordat die geen 4wd heeft. Zet er dan de tijden tot 200 en 300 er ook even bij zou ik zeggen.

Ik moet zeggen dat nu de Chiron een paar keer voorbij is gekomen dat het op me groeit. Maar als ik zou kunnen kiezen tussen deze 2 zou ik denk ik toch naar de Regera neigen, puur omdat Koeningsegg daarmee echt revolutionair bezig is.
Ik ga toch voor de Bugatti hij is bijzonder goed gelukt
1500 pk en 2000nm op 2 bandjes… heel knap om dat vermogen kwijt te kunnen. volgens mij hangen bij de bandenboeren alweer de slingers uit
@allesmetturbo: Bwa ik denk dat de bandenboeren daar geen hol aan verdienen, 98% van zulke wagens komen in een collectie te staan niksen…
Ik vind ze allebei erg indrukwekkend. Mijn voorkeur gaat echter uit naar de Regera en wel vanwege het feit dat zo’n kleine fabrikant met zulke vooruitstrevende techniek op de proppen komt en dan ook nog verpakt in een mooi jasje. Echt ontzettend knap.

De Chiron is, hoe indrukwekkend de techniek ook is, slechts een verbetering van een bestaand concept. Erg knap, maar van een concern als VAG had ik meer verwacht.

Last but not least wil ik nog even opmerken dat ik het interieur van de Chiron werkelijk schitterend vind. Geen drukke poespas of toeters en bellen. Gewoon een klassiek mooi interieur.
@berlinetta: Begrijp mij niet verkeerd ik ben gewoon benieuwd. Wat had je zoals verwacht van VAG bij de ontwikkeling?

Net als bij voetbal wil je het spel maken of kies je voor countervoetbal en laat je de bal over aan de tegenstander. Net als met tikie taka voetbal van FC Barcelona het werd op een gegeven moment op zo’n hoog niveau gespeeld dat het gewoon niet meer voor betering vatbaar was. Pep Guardiola kreeg het zelfs voor elkaar om het systeem naar een nog hoger niveau te tillen bij Bayern Munchen, maar dat was gelijk wel het plafond het eindstation.

Dat is bij de Veyron ook het geval, VAG had een ijzersterk concept in handen waar gewoon weinig aan veranderd hoefde te worden. Op een gegeven moment houd het ook een keer op.
@michaelcorleone: Daar heb je opzich wel gelijk in. Hun concept is een van de snelste hypercars die tegelijkertijd rijdt als een mak lammetje. Heel erg knap dat ze dat voor elkaar hebben gekregen. Maar dat concept is nu wel al 10 jaar lang bekend.
Techniek, uiterlijk en de naam van Koenigsegg spreekt me meer aan dan die ordinaire rappers bakken wat Bugatti tegenwoordig heet. Voor mij zou het een makkelijke keuze zijn.
Ik zou voor de Regera kiezen. Het gewichtsverschil zal je waarschijnlijk goed merken in het weggedrag. Daarnaast vind ik Koenigsegg een ongelofelijk mooi en innovatief bedrijf. Nog een pré: het dakje van de Regera kan eraf, dus je hebt ook meteen een “cabrio”.
1500 pk op de achterwielen!!
Dat wordt met een fluwelen voetje rijden.
Vooral als het wat natter is.
Regera voor mij!
Nog even een #edit te doen: “het lichtere gewicht” moet natuurlijk “het lagere gewicht” zijn. Tenzij je het over de kleur hebt…😂
Raar ding die aandrijving van de Regera: https://www.youtube.com/watch?v=xV_qw1T3_Nk
@gezondverstand: een filmpje uit een computerspel?
De Chiron graag. Helemaal zwart. Waar kan ik tekenen?
@dutchdriftking: Geen idee, maar ik maak me ook meer zorgen om het gedeelte van ‘kunnen betalen’ XD
Kan tekenen wat ik wil, maar meekrijgen gaat denk ik niet gebeuren :P
@vondudenstein: & @dutchdriftking heren misschien lukt het als het met zijn drieën proberen te kopen :p
@michaelcorleone: ja joh. Laten we gewoon proberen :p al moet ik stiekem bekennen dat ik de Zweed liever wil :p toch nog klein beetje die coole underdog. Imagowize.
Graag 0-200 en 0-300 erbij.
Nu is het rijtje ietwat suggestief, want de Regera haalt schijnbaar ergens tussen die 100-300 in, volgens hartvoorautos.nl.

0 – 100 km/h: 2,8 seconden 2,2 seconden
0 – 300 km/h: 12,3 seconden 13,6 seconden
0 – 400 km/h: 19 seconden n.n.b..
@vondudenstein: Waarschijnlijk ergens tussen tussen de 220 en 250 km/u, aangezien de Chiron de eerste 6,5 seconden uitloopt (=elke seconde meer meters maakt).
@macready:
Herstel, ergens rond de 270-300km/u, komt de Koenigsegg langszij.
Doe mij maar die koeniggegiegoegeddsdseggg of hoe dat ding ook heet…
525 kilo zwaarder…En dat moet het technische kunnen uitstralen van het bedrijf?
@norge: Dat is de prijs die je betaald voor comfort.
zo van de zijkant heeft de koeningsegg wel wat weg de Isdera Commendatore. Cockpit ver naar voren en een lang achter dek.
@martingtv: Coole observatie..kan me dat ding nog wel herinneren van NFS2 :p toch? Toen NFS nog cool was.. Redelijk cool.. Naja gewoon exotische auto’s had en dat vet was. Soort van..
Als ik dan toch zoveel geld heb koop ik ze allebei wel. Maar ik vind de regera technisch veel interessanter dan de chiron en hij ziet er gewoon mooier uit, daarbij is de koenigsegg een flink stuk exclusiever en spreekt de achtergrond van die wagen mij persoonlijk meer aan dan de decennia (vrijwel stilstaande) ontwikkeling van de bugatti. Begrijp me niet verkeerd, tuurlijk zal de chiron op een bepaalde manier vernieuwend zijn maar lang nog niet zoveel als de regera.
Herinner me een uitzending van TG waarin de Veyron als een soort “Concorde” werd neergezet, iets dat niet meer terugkmt of wordt overtroffen.

Inmiddels lijkt een compleet nieuwe 1500+ league te ontstaan waar ook al een Chinees zijn opwachting lijkt te gaan maken. Wel een klasse waarin experimentele technieken en aandrijvingen meer regel dan uitzondering zijn.

Zo gezien is de Bugatti wel een “Concorde”

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).