Vernieuwde Transporter 6.1 nu bij dealer (prijsvergelijking)

Auteur: , 42 Reacties

Wat kost de bedrijfswagen in vergelijking met de concurrentie?

Vernieuwde Transporter 6.1 nu bij dealer (prijsvergelijking)

De opgefriste Volkswagen Transporter is inmiddels gearriveerd bij de dealer. De belangrijkste kenmerken van deze update is het nieuwe design, de aangepakte 2.0 TDI-motoren en een verbeterde standaard uitrusting.

De Transporter 6.1, zoals het model heet, komt in meerdere carrosserievarianten op de markt. Als Bestelwagen, als Dubbele Cabine, als Kombi (personenvervoer) als Pick-up en in een later stadium ook als Chassis voor opbouw van maatwerkoplossingen. Prijzen voor de Transporter 6.1 beginnen bij 18.550 euro. Meer informatie over de uitrusting en motoren lees je in dit artikel.

Vernieuwde Transporter 6.1 nu bij dealer (prijsvergelijking)

Dan kan nu het vergelijken beginnen. De Transporter heeft natuurlijk niet het rijk voor zichzelf alleen. Deze 6.1 gaat concurreren met bedrijfswagens als de Citroën Jumpy M, de Mercedes-Benz Vito en de Ford Transit Custom.

Voor die dikke 18 mille heb je in het geval van de Transporter een 90 pk 2.0 TDI. De Citroën Jumpy M is met 20.500 euro iets duurder. De Jumpy M beschikt over een 1.5 BlueHDi met 100 pk. De Mercedes-Benz Vito kost 18.990 en dan heb je een 110CDI Economy. De Ford Transit Custom is er vanaf 23.425 euro in 280 L1 Ambiente vorm met een 2.0 EcoBlue motor (105 pk). Alle prijzen zijn exclusief BTW en BPM. Van dit rijtje is de Transporter momenteel de goedkoopste bestelbus.







42 reacties

Totaal niet relevant, maar wel grappig dat ze dit plaatje iets Nederlandser eruit hebben laten zien door dat kenteken erop te shoppen. Niet alleen omdat hij dus nu pas verkocht wordt en inmiddels de busjes reeks de sidecode VXX-00-X heeft, maar ook omdat V-355-PS als Caddy geregistreerd staat.

Los van dat, zal vast scoren zo’n T6.1. Je ziet ze nog steeds bij bosjes, ondanks het feit dat je goed moet kijken of je met een T5, T5 facelift, T6 of T6.1 te maken hebt. Technische basis zal ook niet veel meer verschillen. Slim, want geldbesparing, maar toch.
@720s: Sinds de T5 is het facelift op facelift. Dit is dus ook gewoon in de basis de zelfde bus als een T5 uit 2003.
@reactief: Precies dit.
@reactief: Langstlopende model uit de geschiedenis?
@troljedemoeder: er is vast een Alfa die het al langer volhoudt op de bodemplaat van een Kadett ofzo
@reactief: qua uitstoot zal deze echter wel de nieuwste normen hebben. Echter, dit is dus precies de spijker op z’n kop slaan als het gaat om het gedachtegoed van de BPM. Mensen kopen liever een oudere, want die is net zo goed en doet hetzelfde werk. Echter is die veel “viezer” dan de nieuwste. Maar die laatste koopt bijna niemand want die is duur door de BPM.
@ghost: BPM? Op een bedrijfsauto?
@troljedemoeder: ja dat zit er gewoon op. Tenzij je een taxi koopt. BTW is niet BPM.
@ghost: Voor een bedrijfswagen betaal je geen BPM. En de BTW kan je verrekenen.
@reactief: echt wel…BPM zit er gewoon in.
@ghost: ooit gehoord van de ondernemersregeling?
@mcshine: Aahw ja alleen op bestelwagens zie ik nu. Was ik niet mee bekend. Rijd zakelijk zelf een non-bestel. Zodoende iets te snel aannames gemaakt.
@ghost: Soms mag je best iemand geloven hier op Autoblog? ;)
@reactief: Er is toch heel wat aangepast, ik heb liever niet ineens een nieuw bling-bling koetswerk maar een technische evolutie kan ik wel smaken.
@720s: dat is wel grappig inderdaad..
En dan komen de opties…
@reactief: Nu als je vergelijkt met de Citroën en Peugeot heb je op deze Transporter indedaad heel wat mogelijkheden. Ook even de afwerking in acht nemen.
@wimof: Ik zou deze ook kiezen hoor. Zonder twijfel. Maar de goedkoopste is hij alleen als je hem uiterst kaal aanschaft.
Typisch zo’n bus die kaal goedkoop, maar ook lelijk is. Zoals je hem wilt is hij gewoon heel erg duur.
@dutchdriftking: ZZPers steken anders veel geld in luxe voor hun busje hoor.
@mashell: Klopt, een dikke bus en geen pensioen.
@dutchdriftking: Want je werkbus wil je natuurlijk standaard met allemaal dure opties…

Niks is gratis, standaard opties zitten gewoon in de prijs verwerkt.
Blijft toch in mijn optiek een van de fijnst rijdende busjes. De Vito vind ik iniedergeval een stuk minder rijden.
@1audi1: Samen met de Vito ook de mooiste in mijn ogen.
Transporter mag dan mooi en fijn rijden betrouwbaar zijn ze zeker niet!
Mijn T5 met 5 cilinder nog gaat echt alles aan stuk gewoon waardeloze kwaliteit dat begon al na 60000 Km hier een paar dingen die vervangen zijn: waterpomp, stuurpomp, warmewisselaar, 2x uitlaat spruitstuk, ABS Pomp, nokkenas+ hydraulische klepstoters die leken wel van kauwgum genaakt te zijn zo ver als dat was weg gesleten.
Mag niet kunnen met 220000km, en dan heb ik nog geluk nog geen problemen met de verstuivers dat komt ook heel vaak voor, schijnt allemaal maar normaal te zijn.
De opvolger de 2 liter bi turbo was nog minder.
@Dickie: Die ervaringen deel ik niet, maar wel erg vervelend natuurlijk. Bij Volkswagen is natuurlijk wel altijd zo dat t model/bouwjaar etc altijd heel veel uitmaakt in de kwaliteit.
@1audi1: Nou de T6 is anders best een ellendebak hoor.Best veel klachten dat ie niet wilt starten en de tekst “geen herstart” in je tellerbak blijft.En dit nog binnen de 20.000 km.
@1audi1: na de T4 is de ellende begonnen.
@dickie: klopt vroeger waren transporters niet kapot te krijgen maar vw heeft hun goeie naam te grabbel gegoeid. komt er trouwens nog een opmerking over sjoemelsoftware of mag dat niet meer?
@dickie: Die biturbo hebben wij in een Crafter met 120k op de teller. Wat een rotzooi. Echt alles al stuk geweest, turbos, koppakkingen, electronica.
Nooit meer VAG.
@cazzo046: Ik had laatst een Vw verkoper die bij hoog en laag beweerde dat een 2.0 bitdi met 180 pk mintens zo lang meegaat als een 3.0 180pk van Iveco. Ik heb mijn lach nog net in kunnen houden…
@johnhert: Klant van ons rijdt met Iveco 3 liters, beresterk en nooit problemen. Daar gaan wij ook naar toe.
Nooit meer VAG-meuk hier.
@dickie: Daarom hebben ze een T6 en nu een T.6.1 op de markt gebracht. De bewuste T5 2.5 5cilinder ligt al 12-13 op de vuilhoop en de 2.0 TDI 180pk Bi Turbo was te snel en te licht voor de massa. Nu mijn 2.5 tdi heeft 449.000 km en heeft buiten onderhoud nog géén andere interventie gehad. Huidig olieverbruik 1l op 25.000km!
@wimof: Als je gewoon om de 15.000km een beurt doet, dan heeft ie nagenoeg geen olieverbruik.
@1audi1: nou, ik heb eens in de Vito met V6 (vorig model) mogen rijden. Daar kon die 5pitter van de Transporter niet tegen op ondanks dat in de zwaarste uitvoering ook een fijn blok was.
Mijn moeder had een T5 uit 2003 als basis voor een camper nog met 2.5 TDI vijfcilinder. Reed best ok, al zijn de stoelen in de Carlifornia zeer matig. Dat doet de Trafic die ze nu heeft heel wat beter.
Opel Vivaro: vanaf 17.999
Toyota Proace: vanaf 17.650
Fiat Talento: 17.910
Citroën Jumpy en Peugeot Expert zijn er vanaf 18.000 in korte uitvoering

Heeft Volkswagen soms zelf (selectief) uitgerekend dat ze de goedkoopste zijn?
90pk TDI in een grote bestelbus. Wat ligt er dan achterin? Twee balen hooi?
@phaeton: Bij mij regelmatig 1200 kilogram en blijft maar rijden.
@phaeton: Het is wel een 2.0, dus vermoedelijk wel voldoende koppel, wat belangrijker is dan pk’s in een bestelbus. Wij hebben 4 Ducato’s L2H2 met 2.3 120 pk motoren rijden, wegen standaard tussen de 2.400 tot 2.800 kg. Toch kom je redelijk goed mee met het verkeer, in acht nemend dat je een een flinke bus zit.
Jumpy M? Alleen daarom zou ik die al laten staan en daarbij is het nog eens Frans ook.
@phaeton: Bij mij regelmatig 1200 kilogram en blijft maar rijden.
Das beste oder nichts, de Vito dus. Zal vast iets minder goed rijden dan een VW maar betrouwbaarheid is belangrijker. Mijn 5 jaar oude Vito heeft mij nog nooit laten staan tegen lage kosten en daar gaat het om bij een bedrijfswagen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).