Volvo haalt de verlengde S90 naar Europa

Auteur: , 41 Reacties

Fabrikanten die op de Chinese markt verlengde varianten van hun modellen aanbieden, verkopen deze meestal niet op andere markten. Volvo wel.

Volvo haalt de S90L naar Europa

De Zweden halen de S90L, een verlengde versie van de reguliere S90 (rijtest), namelijk naar Europa én naar de Verenigde Staten. Voor zover bekend is de “L” ongeveer 10 centimeter langer dan de gewone versie en komt alle ruimte uiteraard ten goede aan de passagiers achterin.

Mogelijk is de introductie van de S90L op de Europese en Amerikaanse markten een manier voor Volvo om de concurrentie aan te gaan met de gevestigde orde in het premium segment. Overigens wordt de verlengde S90 gebouwd in China, in tegenstelling tot z’n normale broer.

Van de S60 bestaat trouwens ook een verlengde versie die eveneens in China wordt gebouwd. Deze versie komt vooralsnog niet naar Europa, maar wel naar de Verenigde Staten. Of Volvo de extra beenruimte gaat combineren met hun Lounge Console Concept, is nog niet bekend. (via: Automotive News)



41 reacties

Het is en blijft een schitterende wagen!
@nathanael:
Maar wel in China gebouwd.Dus megaslecht voor de werkgelegenheid in onze eigen Europese economie.
@martinus: Daarnaast weet ik niet of het goed is voor de sales, als men weet dat de auto in China is gefabriceerd.
@martinus: dus elke Toyota is ook mega slecht?
@rudyv: dat zijn ze sowieso wel
@rudyv: worden Toyota’s in China gemaakt? Vergeet niet dit is een auto van premium klasse, mensen hebben iets andere eisen.
@e550: Dat wil toch niet zeggen dat Volvo niet dezelfde eisen kan stellen aan een in China geproduceerde auto?
@martinus: Wij willen niet voor een laag loon werken, zij wel. Daarnaast moeten we de focus in Europa op andere dingen leggen. Overigens is de auto oorspronkelijk voor China bedoeld, dus logistiektechnisch is het niet eens zo’n rare zet.
@nathanael: Jep, en waar bijna iedereen de achterzijde niet mooi vind, ben ik die achterkant juist ontzettend gaan waarderen!
Bijzonder, want bij de eerste foto’s vond ik het nog niks, bij de bewegende beelden begon ik het mooi te vinden, en vorige week zag ik de auto in real-life, en ik was om! Heerlijk eigenzinnige achterzijde op een verder ook prachtig gelijnde auto.
kennelijk heeft de eu nieuwe wagens nodig oid, want niemand koopt zo’n ding prive en voor een limousine service heeft volvo denk ik te weinig badgebeleving.

kijkt die technoviking achter het stuur trouwens zo boos omdat z’n vier cylindertje hem niet in staat stelt om de er voor rijdende auto in te halen?
@super: Technoviking! Haha +1. Daar heb ik al lang niet meer aan gedacht. Wat een geweldige kerel was dat!
@super: +1 voor Technoviking hahaha!
Denk dat het een goede zet is van Volvo om dit te doen. De S90 is een prachtige auto, heb hem al meerdere malen zien rijden. Al moet ik nog steeds een beetje wennen aan de kont… Duurt best lang, dat wennen.
@viezefreddyw: ik kan een stuk beter wennen aan de V90, dus hopen dat die beter verkocht gaat worden
@viezefreddyw: Heb die S90 ook wel een paar keer zien rijden en waar ik de achterlichten op de foto’s wel te pruimen vond, ben ik er in het echt minder positief over. Wel jammer, want slechts met een kleine aanpassing vond ik het echt een perfecte wagen.
Er zijn niet veel merken die het aandurven een topmodel in China te laten produceren voor de Chinese markt. Ik hoop dat Volvo hier niet te vroeg mee is.
@mashell:
volvo heeft een chinese eigenaar zal er wel iets mee te maken hebben.
@super: en de importbelastingen zijn extreem hoog. Dus aantrekkelijker om het lokaal te bouwen. Onlangs ook met de Evoque gebeurd.
@pinut187:
ja, mooi dat chinezen wel importbelasting kunnen heffen om hun lokale industrie te bevoordelen, maar als de eu het doet is het gelijk illegaal enzo.
@super: Nederland heft ook import belasting op dingen van buiten de EU. Het kan alleen niet op producten van binnen de EU.
@kilum:
inderdaad, maar een lachertje in vergelijking met het tarief dat china zelf hanteert.
@super: de EU heeft ook importbelastingen voor producten uit China. Dat kan overigens deze S90L als deze in Europa komt heel erg duur maken.
@mashell:
vergelijk de tarieven eens voor de grap.
Hopelijk komt er ook een V90L (met 5cyl)
@pkgek: of die 4.4 liter V8 van Yamaha.
@dutchcorvette:
ja, of die w16 van vag
@super: je opmerking faalt.
Van 4,96 meter naar 5,06 das best lang….
Zowel de s70 als de s90 zien er prima uit in de lwb versies, dit in tegenstelling tot die Bentley die hier laatst voorbij kwam. Komt er overigens ooit nog eens een s70 and for that matter een v50 en/of s50?
Goede zet denk ik! Afhankelijk van het succes gaan BMW/Mercedes/audi wellicht ook volgen.

Hopelijk is de kwaliteit van de in China gebouwde variant wel net zo hoogstaand als de reguliere versie.
@racerx: Waarom niet? De iPhone is toch ook helemaal made in China?
@oxymoron: kwaliteitttt! Hij zegt t toch
@racerx: BMW, Mercedes en Audi hebben al een lange versie: 760Li, S600L, A8L…

Als Volvo nu ook nog wat zwaardere motoren erin legt, is het plaatje compleet.
@e1000bmw523i:
dat ding heeft meer dan 300pk, waarom zou je meer gewicht toe willen voegen?
@super: I stand corrected.
@e1000bmw523i: Ik doelde meer op het naar Europa halen van de verlengde 5/E/A6.
Wat moeten ze met al die verlengde Volvo’s in de US? Willen ze een stukje van de ‘Black Cars’ markt meepikken nu steeds meer Town Cars in NYC met pensioen gaan?
Leuke wagen voor Willy of Bea.
Heb er vd week 1 zien rijden. Ook een dikke uitvoering op die enorme wielen. Vind het front erg fraai, vanaf dat punt wordt het rap minder vind ik. Achterkant is echt een misser als je het mij vraagt. En de overhang voor en achter is echt enorm. Geeft hem en profil een beetje een raar aanzicht.
Komt er ook een verlengde V90?
@dutchdriftking: zou wel mooi zijn voor die extreem lange Hollandse pubers van tegenwoordig

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).