Voor 114.501 euro koop je een nieuwe Mercedes 4×4²

Auteur: , 54 Reacties

Iets vergeten? Wattan?

Verrek, de auto zelf natuurlijk. Bovengenoemd bedrag bestaat louter uit de belastingen die je voor de laatste knuffel-G mag aftikken. Het relatief bescheiden broertje van de G63 6×6 heeft een kale vanaf-prijs van maar liefst € 190.000 en komt samen met de BTW en de BPM uit op een feestelijke 304.500 euro.

Inderdaad, Bentley- en Ferrri-territory als het om de pingels gaat, maar je krijgt er dan ook wel wat voor terug. Wat dacht je van 422 pk en 610 Nm uit een 4.0 V8, plus een uiterlijk waarmee je elke Jehovah’s getuige van je oprit jaagt. Die laatste eigenschap staat niet eens op de optielijst, maar is gewoon standaard. Moet je nagaan.

Wat wel op de optielijst staat? Eigenlijk niet zoveel. Wat verschillende soorten lak en matchende stiksels, met als kers op de taart het glanzende Electricbeam-lak à 21.054 euro. Maar als je het lief vraagt is Mercedes vast bereid om jouw G500 4×4² een verregaande persoonlijke touch te geven.

Dank aan Laurens voor het tippen!



54 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Doe mij dan maar die G63 AMG die bij Vd. Akker te koop staat…
@jobberns: Zou hij verkocht zijn? Zie hem op de site niet meer staan namelijk.
@jobberns: Pak wel een G65 van mobile.de heb ik gelijk wat meer keus.
Ben ik heel raar als ik voor dat geld een Guilia QV koop?
@noodles: kun je er nog tien Jimny’s bij kopen! Kun je met je vrienden ravotten op de tankbaan of zandverstuiving of door het bos/water/hei.
@noodles: Als je dat bedrag voor een Giulia QV neertelt vind ik dat inderdaad raar.
@noodles: je hebt alleen de titel gelezen hè?
@Foramen:
Nope, dat bedrag is ongeveer het wat de Guilia QV moet gaan kosten, als ik de experts hier mag geloven.
Dan geef ik dat liever aan een leuke sedan uit dan aan Dijselbloem.
@noodles: €304.500 voor een Italiaanse m3 tegenhanger? Auto’s in Nederland zijn duur maar zo erg is het ook niet hoor.
@foramen: In Cuba heb je voor dat bedrag net een nieuwe FIAT 500
@Foramen:
Ben je nou zo dom of doe je maar alsof.
Iemand die had opgelet bij begrijpend lezen zou snappen dat er gerefereerd werd naar die 114k.

ZUCHT, wat sommige niet doen voor een paar duimpjes.
@noodles: *Muisklikjes
Het is dat ie zo’n grote meerwaarde heeft ten opzichte van de normale, anders had ik t er niet voor overgehad…
Er zal vast wel markt voor zijn, en het is logischer dan die 6×6, maar voor 5k heb je een prima Jimny/Samurai Dan tuig je die voor 10k met allerlei offroad hardware op en je hebt meer lol én een meer terreinwaardigere auto dan deze.
@gtwillem: Je denkt veel te logisch na. Stop daar alsjeblieft mee.
@vincegail: nooit in gebiedende wijs een verzoek doen, wordt niet geaccepteerd.

Maar ik heb het gevoel dat drie ton iets te veel is van goede. Een standaard G500 (wat ik een geweldig apparaat vind) kost 189.000. Dat is nog met de oude 5.5 V8, welke binnenkort vervangen wordt door deze 4.0. Minder uitstoot, minder bpm. Het is aannemelijk dat de standaard G500 dus nog een stukje goedkoper wordt. Waarom zou je in hemelsnaam meer dan een ton gaan betalen voor hogere versie???

Terreinrijden is net als circuit rijden. Alle overbodige luxe eruit keilen voor een zo laag mogelijk gewicht en de juiste hardware maken het verschil.
@gtwillem: uitstoot? Bpm? Verbruik? Saudi’s don’t care!
@str8six: point taken! Daar zal het gros ook wel naartoe gaan. Maar in NL is het idioterie. Zelfs zonder BPM is ie te duur voor wat je krijgt. Dus ja, Saudi’s don’t care!
@gtwillem: even los van geld. Heb je enig idee waarom ze afwisselend Burago- en uit-meer-delen-opgebouwde-velgen gebruiken op de foto’s?
@roppp: ik weet het net zeker. Maar ik denk dat de ‘Bburago’ velgen de gewone velgen zijn. Ook leverbaar op de gewone G500. Die 6×6/Unimog achtige wielen lijken een soort ‘heavy duty’ velg te zijn.
@gtwillem:
Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat je deze G altijd voor je eigendeur kan parkeren, ook als de auto van de buurman daar staat.
Keerzijde is dan waarschijnlijk, als je veroordeeld bent tot zo’n rijtjeshuis, deze G waarschijnlijk niet in je huur budget past.
@gtwillem: Voor 10k heb ik een prima Defender of Discovery, dan heb ik (met de Defender helemaal) meer binnenruimte, een diesel blok (met bijkomend voordeel tanken op het werk voor minder dan 1 euro per liter) en kan ik zonder er over na te denken met mijn strontschoenen instappen.

En voor die zelfde 10k kan ik ook een Land Cruiser/Patrol/Patfinder/Hilux/L200/Nevara aanschaffen (maar liever een Land Rover want liefhebber).

Die zijn allemaal stuk voor stuk beter en goedkoper op de werkvloer. Zo’n Merceds G is leuk om te showen en zon’n 4×4 of 6×6 doet daar nog een schepje bovenop maar voor het echte werk zijn ze allang niet meer geschikt, daar is alleen de 300 CDI nog voor (maar die is ook echt belachelijk duur).
@robert110: maar springt die ook zoals de benz? ;)
@robert110: sterker nog, je kan ook een G290 D kopen van Domeinen (ex leger) en compleet uit je dak gaan.

Ik heb een klein beetje terreinervaring. Genoeg om te weten dat de meeste SUV’s niet voldoen. Alleen de Land Rovers en gek genoeg de eerste generatie Touareg kan echt wat klaarspelen.

Maar inderdaad, er zijn zat goedkopere manieren om lol te hebben in het terrein. Zie deze G500 als de CLK DTM. Op het circuit doe je redelijk mee. Maar als er echt serieus materiaal aan komt zetten, valt ie toch door de mand.
@gtwillem: SUV is ook geen terreinwagen…. De Touareg is gewoon een SUV
Voor echt off Road werk speelt gewicht en wendbaarheid een heel grote rol plus locking differentials, en die zitten standaard op alle G klasses.
@slickrick: het verschil tussen een SUV en terreinwagen wil nog wel aan debat onderhevig zijn, maar in principe is een auto met zelfdragende koets altijd een SUV en met een ladderchassis een terreinwagen.

Ik heb met een Touareg meegedaan op een Land Rover evenement, en dat gekke ding kwam overal doorheen.

Als je echt extreem offroad gaat rijden, blijven er maar een paar over: Samurai/Jimny, Wrangler, Defender, G-klasse en de grote Jappen. Het liefst met een korte wielbasis en vrijloopnaven.
Of ik koop een GT-R 😂
@dhrwilders: die is niet veel meer waard hoor als de buurman zijn 4×4 kwadraat er bovenop parkeert..
@lambo4all: laat die buur me eerst maar eens te pakken te krijgen
Gaafste g klasse die er is. Als ik al 10 wagens had en t geld over had(dus niet weet wat ik er anders mee moet), zou dit het overwegen waard zijn.
Achja.. Het zal mercedes ook een worst zijn of ze er hier nou 1 of 3 verkopen, het echte geld ligt in de zandbak waarvoor deze auto is ontworpen.
140k voor een terreinwagen, die gaan we dus never nooit in “het terrein” zien….
@rob: zandbakken vallen toch ook onder de noemer “terrein”?
@str8six:
Die ene keer in het jaar dat ie voor een kek YouTube filmpje of hip instagram fotootje naar buiten komt telt natuurlijk niet…
@Rob: ja je kan er ook je paard mee uitlaten op je privé renbaan. Zo multifunctioneel zo’n G-wagon. haha
@str8six:
Het is inderdaad een leuk op apparaat om je decadente hobby nog decadenter te maken.

Tenminste, ik neem toch aan dat Mercedes standaard een champagne rekje installeert?! ;-)
Hoeveel asielzoekers kan je voor 114.501 euro kopen ??
@lincoln: 114501 asielzoekers
En ze vermenigvuldigen zichzelf
Prijsje zeg, maar met twee wielen extra kost hij tegen de 6 ton dus eigenlijk een koopje!
Ik zou echt balen als ik de staatsloterij jackpot zou winnen, de 6×6 maar ook deze 4×4 kunnen namelijk niet in de garage onder mijn appartement. Heeft mijn droom toch uiteen laten spatten :P

(Ik zag laatst in Canada een dude gewoon rijden in zijn 6×6 alsof het een normale auto is en dat is toch stiekem wel belachelijk stoer :D)
De reden waarom deze zal verkopen is puur omdat het de dikste is. En in geval van de dikste heb ik dan toch liever de conpleet overbodige 6×6.
Voor 305k€ wil meer dan 422pk!!!!
Zo’n auto is natuurlijk wel noodzakelijk in nederland, anders kom je hier de winter niet door 😝. maar hij is wel bruut
@reinoutgtr:
Een beetje bodemvrijheid is natuurlijk wel zo handig als je in b.v. Ypenburg woont, de drempels die daar liggen kom je met een beschaafde auto niet schadevrij over.
Koopje toch?
Leuk maar Nederland verneukt het weer!
@mrrallycross: Zeg maar gerust alweer..
@mrrallycross:
Had je hem zonder die rijksbijdrage wel gekocht dan?
@mrrallycross: 190k is alsnog te veel voor een opgehoogde G500.
Nee, dankjewel. Voor dat geld koop ik wel iets anders
2 wielen en een as te weinig om echt indruk te maken bij de buurman.
Hij is wel heel erg duur, de lol is er wel gelijk af zo.
Zou m toch graag testen op de BR319 :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).