Voor $500K kun jij kontenbonken met Marilyn Monroe

Auteur: , 16 Reacties

Of nou ja, met de geest van Monroe.

Op 5 augustus, 1962, liet menig volwassen man een bikkelharde traan. Marilyn Monroe, een van de meest wellustige, prachtige vrouwen die de geschiedenis ooit had gezien, had het leven gelaten. Enkele maanden voordat de schone Amerikaanse dame dankzij een onfortuinlijke “overdosis” de aarde verliet, gaf zij deze door haar geliefde Ford Thunderbird aan een goede vriend.

De Ford Thunderbird in kwestie is een exemplaar uit 1956 en is jarenlang door Monroe bestuurd. Deze specifieke Thunderbird heeft een 5,1-liter V8 die destijds meer dan 200 pk produceerde. Daaraan verbonden was een simpele, doch effectieve drietraps automaat. Monroe heeft er nog geen 31.000 mijlen mee gereden.

De reden dat we zinspelen op de verschillende complottheorieën die bestaan rondom de dood van Marilyn is vrij simpel: Monroe, geboren als Norma Jeane Mortenson, heeft de Thunderbird in de zes jaar dat hij in haar bezit was o.a. gebruikt als trouwauto. Marilyn trouwde in 1956 met de geniale toneelschrijver Arthur Miller (The Crucible). Miller was in zijn stukken bijzonder kritisch op de Verenigde Staten en het kapitalisme en werd hierdoor – dankzij het destijds bestaande McCarthyisme – aangewezen als communist. Monroe zelf werd door een aantal prominente mensen eveneens gezien als communist. Omdat ze de Kennedy-broers (die ze regelmatig ‘zag’) teveel zou beïnvloeden, moest ze hierom naar verluidt uit de weg geruimd worden. En zo geschiedde…

Enfin, bij deze is de geschiedenisles voorbij en zullen we het artikel eindigen op een manier die gemakkelijker te verteren is. Precies, de billen van Monroe hebben in de zes jaar dat ze deze bolide in haar bezit heeft gehad verscheidene keren de bestuurdersstoel aangeraakt. Ben jij nu zo’n viespeuk liefhebber die hier enorm van kan genieten, dan kun jij in november je slag slaan. Julien’s Auctions doet de Ford Thunderbird dan namelijk onder de hamer en verwacht er tussen de 300.000 en 500.000 dollar voor te vangen. Heb jij voldoende poen op zak, dan kun jij binnenkort mogelijk met Monroe kontenbonken!



16 reacties

50s porno!
Vroege T-Bird met Continental Tire achterop. En dan ook nog eens in t bezit geweest van Monroe.
Ziet er goed gerestaureerd uit, ben bang dat er op dit verse leder geen kontje van Marilyn heeft gezeten 🧐
Goodbye Thunderbird
Though I never knew you at all
Een van de weinige Amerikaanse auto’s, in ieder geval uit die tijd, die ik mooi vindt. Al was het alleen maar omdat ie niet zo achterlijk groot is en behoorlijk sierlijke lijnen heeft, net als Marilyn ;)
Overigens is ze eerder geboren dan mijn beide oma’s, dus het object en de dame in kwestie zijn letterlijk historisch.
@granlusso: *Vind uiteraard. Dit is toch wel een dieptepunt als grammarnazi zijnde…
@granlusso: “Als zijnde” is een contaminatie!
@jipino: Verdulleme, u heeft gelijk. Misschien moet ik maar aftreden.
@granlusso:
Maak je toch niet zo druk om een typ foutje, het is AB geen internet bankieren.
Toch jammer dat “perfect” restaureren van zulke auto’s…
@babybenz:
Zo perfect is het niet, aangezien zelfs de originele kleur niet gehandhaafd is. Op zich ziet dat zwart er prachtig uit, maar op zo’n celebrity-auto verwacht je toch zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven. Het zal in basis vast dezelfde auto zijn, maar met deze restauratie is wat mij betreft de connectie met Marilyn wel verloren. Maakt de auto niet minder fraai, maar daarmee is de meerprijs wat mij betreft niet echt gelegitimeerd.
@mgmgb: de auto van de foto van Monroe hier is een hele andere lijkt het. Niet alleen de kleur en buitenspiegel is een hele andere, ook de chroomtrim op de flank en het ontbreken van de tailfin suggereert dat ze daar niet in een T-Bird van het type zoals de te veilen zwarte zit.
@amghans: Verdomme, je hebt helemaal gelijk. Gewoon een compleet andere auto.
Spiegel zit ook op een andere plek. De eerste foto kan natuurlijk ook niet de juiste zijn…
Hè, wat een clickbait
Schitterend ding hoor, maar dan liever een zonder mejuffrouw Monroe als eerste eigenaar. Betaal je een stuk minder en dan kun je er ook nog gewoon mee rijden.

Maar als we dan toch bezig zijn: doe me dan maar een Corvette uit dezelfde periode. Liefst een 1955 met een V8, maar ik spuug ook niet op de Blueflame L6
220K tot 420K extra uitgeven omdat Norma op het kentekenbewijs staat vermeld. Bij de restauratie is tenslotte alle DNA verwijderd. Ik laat deze gaan. Ben meer een liefhebber van de jaren ‘65 en ‘66.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).