De Italiaan komt wel met wat werk.
De 456 GT is één van de Ferrari-modellen uit de jaren negentig die ik zeer kan waarderen. Het design is stijlvol en niet schreeuwerig. Het dashboard is functioneel en niet te druk. Tot je naar de middenconsole kijkt, waar het een verzameling van knoppen is. Maar dat terzijde. De prijzen van een 456 variëren. Voor minder dan 30.000 euro ga je een puntgaaf exemplaar niet vinden.
Een 456 met huiswerk wel. Zoals dit blauwe exemplaar. De auto heeft de nodige voor- en zijschade. Best zonde, want op sommige punten ziet de Ferrari er netjes uit. Het interieur bijvoorbeeld. Je kijkt naar een 24 jaar oude 456 GT met meer dan 74.000 kilometer op de klok.
Volgens de aanbieder kan de V12 gestart worden en loopt de motor. Het woordje ‘probleemloos’ kunnen we echter niet bespeuren in de advertentie. De blauwe Ferrari mag weg voor 26.950 euro. Om alle cosmetische schade te repareren ben je de nodige duizendjes verder en dan is er nog niet eens gekeken naar de motor. Een project waar (veel) kosten bij komen kijken dus.
eetvlagetmoney zegt
ik bedank even…
voor de koper is het te hopen dat het chassis niet scheef is,(wat ik wel verwacht bij deze prijs) anders vrij hopeloos.
martingtv zegt
De basis voor deze: http://www.autoblog.com/2011/09/21/gwa-spreads-its-wings-to-mexico-with-ferrari-340-competizione-pr/
allesmetturbo zegt
Prachtig interieur. Verder niet echt een mooi model
jack_abarth zegt
@allesmetturbo:
Oké, mijn eerste reactie:
“WTF, er zijn zeker auto’s te vinden die er vele malen beter uitzien van binnen die ook uit 1994 komen.
Mijn tweede reactie na alles afgezocht te hebben:
“Inderdaad, hebt gelijk”!
mashell zegt
@allesmetturbo: haha. Dit (niet dit schadegevalletje uiteraard) is de 456 en dat is de laatste mooie Ferrari!
Deze mag aansluiten in de rij met de 250, 275 modellen en de 356 GTB/4. Als ik ooit een Ferrari ga kopen dan wordt het een 456.
cpp1 zegt
…kijke eens hoe scheef die wielen er onder staan…dit gaat heel veel geld kosten.
peke zegt
Er wordt niet gereden lijkt me, maar km-teller geeft wel 20km/h aan???
rulefollower zegt
@peke: Italiaanse charme, heeft waarschijnlijk niets met de schade te maken.
boomhauwer zegt
@peke: hebben alle Ferraris van die periode en vroeger.
tmenges zegt
De linker wielen staan er ook een beetje vreemd onder. Ik zou me hier niet aan wagen .
schaap zegt
Voor 5000 euro zou ik het misschien doen
vonklausenburg zegt
@schaap: hier, een dubbeltje, ga maar proberen op de eerste rang te komen.
desjonnies zegt
@vonklausenburg:
Is dat hok dan zo meer waard dan? Omdat er Ferrari opstaat?
lincoln zegt
@desjonnies:
Yep .. geef 3 rooitjes voor het kenteken .. onderdelen ook nog 5 rooitjes ..
Voor 8 durf ik het wel aan ..
jannemaneke zegt
Een zogenaamde money pit
trustmeiamanengineer zegt
Onderstel is in iedergeval links voor en achter stuk, paar nieuwe lampen en plaatwerk en je hebt zo de vraagprijs nogmaals uitgegeven. Niet aan beginnen zou ik zeggen. Wel zonde, want het is echt een prachtbak, zeker in deze kleuren combi.
kniesoor zegt
Geen liefhebber van dit model. Bovendien zijn ducttape en potjes verf best wel prijzig tegenwoordig. Dus ik laat deze buitenkans aan me voorbijgaan.
desjonnies zegt
Voor rond de veertig mille koop je er eentje in het buutn’land die je gewoon hier naartoe kunt rijden, BPM is niet veel gezien de leeftijd dus is deze het risico gewoon niet waard
snorrewietskie zegt
Kopen. Engine in n 500 swappen en gaan. Ja, dat past.
snorrewietskie zegt
@snorrewietskie: Beter idee. Pleurt de 12potter in een Prius. Mwuahaaahaaa
shane12 zegt
Vind dit toch wel 1 van de mooiste Ferrari’s.. pijnlijk
koekwaus zegt
Mooie donorbak, interieur is nog prima, misschien valt de schade aan de 12 pitter ook wel mee.
simonferrari zegt
Wellicht kun je nog geld verdienen als je ‘m in onderdelen kan verkopen, moet de motor het wel doen. Verder altijd wel een bijzonder mooi model gevonden, specifiek in deze kleur/interieur combinatie.
rovadepo zegt
Wat zou nou een deur motorkap bumper kostten van een Ferrari? Dat ligt niet op de sloop. En dan nog dat onderhuidse… lastig pakket denk ik.
jeroenwz zegt
Dit is een deathtrap. Vermenigvuldig die € 27.000 gerust met 2,5 voordat je iets hebt dat de weg weer op kan. Voor dat bedrag heb je een goede, echt rijdende 456.
Is deze wagen van dezelfde aanbieder als die van de Saab 9-4X die hier een paar dagen geleden stond? Die vroeg ook al zo’n idioot bedrag voor die auto…
kilum zegt
Economisch Totalloss