Voor minder dan 30 mille scoor je deze Ferrari 456 GT

Auteur: , 26 Reacties

De Italiaan komt wel met wat werk.

De 456 GT is één van de Ferrari-modellen uit de jaren negentig die ik zeer kan waarderen. Het design is stijlvol en niet schreeuwerig. Het dashboard is functioneel en niet te druk. Tot je naar de middenconsole kijkt, waar het een verzameling van knoppen is. Maar dat terzijde. De prijzen van een 456 variëren. Voor minder dan 30.000 euro ga je een puntgaaf exemplaar niet vinden.

Een 456 met huiswerk wel. Zoals dit blauwe exemplaar. De auto heeft de nodige voor- en zijschade. Best zonde, want op sommige punten ziet de Ferrari er netjes uit. Het interieur bijvoorbeeld. Je kijkt naar een 24 jaar oude 456 GT met meer dan 74.000 kilometer op de klok.

Volgens de aanbieder kan de V12 gestart worden en loopt de motor. Het woordje ‘probleemloos’ kunnen we echter niet bespeuren in de advertentie. De blauwe Ferrari mag weg voor 26.950 euro. Om alle cosmetische schade te repareren ben je de nodige duizendjes verder en dan is er nog niet eens gekeken naar de motor. Een project waar (veel) kosten bij komen kijken dus.



26 reacties

ik bedank even…

voor de koper is het te hopen dat het chassis niet scheef is,(wat ik wel verwacht bij deze prijs) anders vrij hopeloos.
Prachtig interieur. Verder niet echt een mooi model
@allesmetturbo:

Oké, mijn eerste reactie:
“WTF, er zijn zeker auto’s te vinden die er vele malen beter uitzien van binnen die ook uit 1994 komen.

Mijn tweede reactie na alles afgezocht te hebben:
“Inderdaad, hebt gelijk”!
@allesmetturbo: haha. Dit (niet dit schadegevalletje uiteraard) is de 456 en dat is de laatste mooie Ferrari!
Deze mag aansluiten in de rij met de 250, 275 modellen en de 356 GTB/4. Als ik ooit een Ferrari ga kopen dan wordt het een 456.
…kijke eens hoe scheef die wielen er onder staan…dit gaat heel veel geld kosten.
Er wordt niet gereden lijkt me, maar km-teller geeft wel 20km/h aan???
@peke: Italiaanse charme, heeft waarschijnlijk niets met de schade te maken.
@peke: hebben alle Ferraris van die periode en vroeger.
De linker wielen staan er ook een beetje vreemd onder. Ik zou me hier niet aan wagen .
Voor 5000 euro zou ik het misschien doen
@schaap: hier, een dubbeltje, ga maar proberen op de eerste rang te komen.
@vonklausenburg:
Is dat hok dan zo meer waard dan? Omdat er Ferrari opstaat?
@desjonnies:

Yep .. geef 3 rooitjes voor het kenteken .. onderdelen ook nog 5 rooitjes ..
Voor 8 durf ik het wel aan ..
Een zogenaamde money pit
Onderstel is in iedergeval links voor en achter stuk, paar nieuwe lampen en plaatwerk en je hebt zo de vraagprijs nogmaals uitgegeven. Niet aan beginnen zou ik zeggen. Wel zonde, want het is echt een prachtbak, zeker in deze kleuren combi.
Geen liefhebber van dit model. Bovendien zijn ducttape en potjes verf best wel prijzig tegenwoordig. Dus ik laat deze buitenkans aan me voorbijgaan.
Voor rond de veertig mille koop je er eentje in het buutn’land die je gewoon hier naartoe kunt rijden, BPM is niet veel gezien de leeftijd dus is deze het risico gewoon niet waard
Kopen. Engine in n 500 swappen en gaan. Ja, dat past.
@snorrewietskie: Beter idee. Pleurt de 12potter in een Prius. Mwuahaaahaaa
Vind dit toch wel 1 van de mooiste Ferrari’s.. pijnlijk
Mooie donorbak, interieur is nog prima, misschien valt de schade aan de 12 pitter ook wel mee.
Wellicht kun je nog geld verdienen als je ‘m in onderdelen kan verkopen, moet de motor het wel doen. Verder altijd wel een bijzonder mooi model gevonden, specifiek in deze kleur/interieur combinatie.
Wat zou nou een deur motorkap bumper kostten van een Ferrari? Dat ligt niet op de sloop. En dan nog dat onderhuidse… lastig pakket denk ik.
Dit is een deathtrap. Vermenigvuldig die € 27.000 gerust met 2,5 voordat je iets hebt dat de weg weer op kan. Voor dat bedrag heb je een goede, echt rijdende 456.
Is deze wagen van dezelfde aanbieder als die van de Saab 9-4X die hier een paar dagen geleden stond? Die vroeg ook al zo’n idioot bedrag voor die auto…
Economisch Totalloss

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).