Nou ja, rijden…
De Bugatti Chiron behoort tot de elite van auto’s. Mede dankzij zijn voorganger Veyron staat Bugatti voor “de ultieme auto”. Het is een cijferfeest, waar alles wat meetbaar is in de auto behoort tot het hoogst mogelijke van de autowereld. Zo ook de prijs. In Nederland, als we het kenteken van de Chiron van Perridon mogen geloven, gaat de bolide je zo’n 3.427.615 euro kosten. Slik…
Handige Harry’s kunnen echter voor €400 een Chiron bezitten. Maar niet iedereen is lovend over het resultaat en het bouwen van de LEGO-set is waarschijnlijk een groter deel van de lol dan de uiteindelijke Bugatti. Tevens betreft het natuurlijk geen echte auto maar een schaalmodel.
De perfecte middenweg vinden we in de vorm van een te koop aangeboden Bugatti T35. Nu zou het moment zijn dat we je even meenemen in de specificaties van de occasion, maar behalve de kilometerstand van 67.550 km en het motorvermogen van 150 pk is er niet veel te melden. Een bouwjaar, maar niet een originele. De T35 is namelijk een product uit 1924 en niet uit april 1967.
Kijken we op de vrij slechte foto’s, die ook nog eens op de kop staan (je zou zeggen dat dat opvalt tijdens het uploaden), zien we een vrij aftandse Bugatti. “Het betreft een hobbyauto”, maar alleen als je hobby hard sleutelen is. Hij is rijdbaar, maar vitale onderdelen om de weg op te mogen, zoals onder andere kentekenplaten en lampen, ontbreken. Krijg dat maar eens door de APK.
Maar goed, het ging om het hebben van een goedkope Bugatti. En met een vraagprijs van een onderhandelbare 3.750 euro kost hij inderdaad niet veel. Maar het is dan ook niet veel. Het bezitten van een Bugatti of een sleutelproject, hooguit. Een specifieke koper kan hier misschien wat mee. Een héle specifieke koper dan.
Met dank aan Chris voor de tip!
moveyourmind zegt
Lik verf erover en je hebt een enorm leuk ding voor de kinderen als je een groot erf met een stuk weiland hebt.
Je kan ze niet vroeg genoeg petrolhead maken.
dirkiii zegt
@moveyourmind: precies eerst rijden en dan lopen, leren fietsen slaan we gewoon over, met de auto naar de kinder dagverblijf is een stuk makkelijker hoef je ze ook niet weg te brengen.
moveyourmind zegt
@dirkiii: Precies!
En o wee als ze over een electrische auto durven te beginnen… Dan laat je ze gewoon een keer met de vingertjes het schrikdraad om de wei aanraken… Dan worden ze wel kalm.
dirkiii zegt
@moveyourmind: dan willen ze nooit meer aan de electrische narigheid.
En elke dag moeten ze verplicht om 02:00 bij de plaatselijke cafe komen om mij op te halen.
geelbarrel zegt
nederlands trots: Wim Ruska maakte die dingen ooit obv kevers. Zo te zien aan de vooras is dit een kever
rubend zegt
@geelbarrel: precies wat ik dacht, een kever vooras
mashell zegt
@geelbarrel: en daarom is het ook helemaal niet erg dat het tegenwoordig Volkswagen is die de Chiron maakt. Gewoon historisch verantwoord.
giertjuh zegt
Zal bijna geloven dat het een rijdende doodskist is
frank2b zegt
Met 150pk losgaan in een bakkie dat in feite alleen een motor, motorkap en strandstoeltje is….. Kan bést wel eens leuk zijn.
Ook voor een verbouwde kever!
lompey zegt
Best wel geld voor een pak melk met een paar wielen
tjorque zegt
Het is dus een Bugatti imitatie?
Zoals de ferrarri fiero of de BMW zx5 maar dan slechter/beter naar gelang hoe je het bekijkt…
potver7 zegt
Misleidende titel zeg: voor weinig een Bugatti rijden… Ten eerste is het geen Bugatti, en ten tweede: tegen de tijd dat je ermee kunt rijden heb je aardig wat doekoe uitgegeven.
lekbak zegt
Een paar lampjes en kentekenplaat monteren daar moet je wel een die-hard knutselaar voor zijn inderdaad. Bijna niet te doen!
2wheeler zegt
@lekbak: ik denk dat je wat meer moet doen dan een paar lampjes om hem op kenteken te krijgen.
fordnut zegt
Ziet er nu al beter uit als de Chiron en de Veyron. Kun je na gaan als je hem opknapt.
cossiekiller zegt
@fordnut: dan*