Vrouw in auto sleurt verkeersregelaar mee in A’dam

Auteur: , 29 Reacties

Het voorval gebeurde nabij het Olympisch Stadion, waar tot deze zondag het EK atletiek plaatsvindt. Een nieuwe atletische discipline om de show wat te verbeteren?

Stahhp

Normaal komt ‘eins-zwei-Polizei’ vóór ‘drei-vier-Brigadier’, maar ditmaal was de volgorde anders. Eerst werd een verkeersbrigadier aangereden, daarna moest de politie er aan te pas komen om de dader in de kraag te vatten. De onfortuinlijke brigadier in kwestie werd tientallen meters meegesleurd door een 48-jarige vrouw in een auto. De vrouw reed in eerste instantie vrolijk door na het incident, maar stopte verderop alsnog en kon worden ingerekend.

De 48-jarige vrouw die een afgesloten straat wilde inrijden, had in tegenstelling tot Harm Lagaay geen respect voor het spiegelei.

mirror-mirror

Toen de verkeersregelaar de vrouw te kennen gaf dat zij om moest keren, gaf zij juist net een dot gas. Na de onvrijwillige rit op de motorkap van de auto kwam de verkeersregelaar hard ten val. Hij is behandeld in het ziekenhuis en hield aan de aanrijding enkele schaafwonden, kneuzingen en een dikke knie over. De bestuurster dient zich binnenkort voor de rechter te verantwoorden voor haar wandaad. (via RTL Nieuws)



29 reacties

Kan gebeuren, eerste woord zegt al genoeg.
@fmgarcia: eerste 3 woorden ?
@fiero: Was leuker geweest vrouw uit auto. Beetje olypische gedachte.
@fmgarcia: Hoezo?
@a3sb: Vrouw die uit haar auto stapt en voor het stadion een verkeersregelaar mee sleept. Was toevallig het EK atletiek aan de gang.
Women,
You can’t live WITH them…

You can’t kill them.
Wat pleit voor de vrouw zijn de volgende punten:
Er zijn daar wat bedrijven die alleen & only over deze weg bereikbaar zijn, er is geen omrijden/alternatieve route.
Regelaars (ik heb er meer mee te maken dan me lief is) zijn ondeskundige knuppels die als je vraagt hoe een straat dan wel te bereiken is, niets beter weten dan schouders ophalen en k’weet nie te zeggen.

https://www.google.nl/maps/@52.3407495,4.8541575,17z?hl=en
@audicoupe84:
Dus rij je iemand aan? Logisch wel.
@Rob: stel je moet bij Nikon zijn voor een sollicitatie, je verteld dat je bij Nikon moet wezen en waarvoor, maar je mag er niet door, ook niet lopend…. wat zou je doen? (Klik even de link voor de kaart in mijn bericht.)
@audicoupe84:
Als jij daar werkt ben je keurig geïnformeerd over de afsluiting en heb je een alternatieve route uitgevogeld of gekregen om toch op je werk te komen. Als je dan gasten verwacht geef je dat toch even door? Dus slechte reden om iemand plat te rijden…
@stationcar: want als je er werkt moet je nog steeds solliciteren? Ik ga geen lans breken voor @audicoupe84, maar jouw logica ontgaat me op dit moment ook.
@stationcar: Al eens op de kaart gekeken? ER IS GEEN ALTERNATIEVE ROUTE!!!!
@audicoupe84:
Och och, als je echt bij Nikon (?) moet wezen voor werk gerelateerde zaken, dan mag je er echt wel heen hoor. Misschien niet met de auto, maar dan pleur je je auto toch voor één keertje ergens anders neer? Misschien niet via je vaste route, maar dan loop je toch voor één keertje om? Bel je desnoods op dat je wat later komt, ivm gedoe. Is dat nu zo ingewikkeld?

Maar je kunt ook moeilijk gaan lopen doen ja. Stennis lopen schoppen. Mensen voor ondeskundige knuppels gaan uitmaken. Voet bij stuk houden en aanslagen op levens van mensen gaan plegen. Ieder zijn ding. Ik vind het nog al een omslachtige en asociale manier om in het Nikon (?) kantoor te komen. Maar goed, wie ben ik nu helemaal he…………
@audicoupe84:
En toen kwam je bij je sollicitatie:
“Ja sorry, dat ik ietsje later ben. Moest even een verkeersregelaar van de sokken rijden. Hij liet me er niet langs en het was een ondeskundige knuppel. Logisch toch?”
@audicoupe84:

Whahaha .. LOL ..
(Je was toch wel sarcastisch) ??
@audicoupe84: Zijn vaak geen locale mensen. Maar die ingehuurt zijn via een externe bedrijf of uitzendbureau. Ze krijgen orders opgelegd dat voeren dan ook uit. Tegen houden en niet doorlaten. Helaas komt het vaak voor dat ze niet beheren over de correcte handgebaren wat voor verwarring zorgt.
@audicoupe84: goed verhaal, lekker kort, doen we niks mee
Het probleem van verkeersregelaars is dat ze altijd precies worden neergezet op de plekken, waar jij precies heen wilt met de auto.
AB heeft er een handje van zaken een beetje aan te dikken, de werkelijkheid lag iets genuanceerder.
@toniominestrone: Leuk zo’n loze opmerking.
Maar toch 9 andere die dewerkelijkheid wel weten…
Please share it with us.
@toniominestrone: nou wij wachten nog steeds… Vertel! Vertel! Desnoods betalen we bij!
Je verzint het niet…
Wordt hier niet een verkeersbrigadier (heldhaftig iemand die kinderen helpt over te steken) met een verkeersregelaar (langdurig werkloze op arbeidsmarkt reïntegratie stage) verwisseld?
@mashell: Nee, de vrouw wilde een afgesloten straat inrijden. Daar zet je geen verkeersbrigadier neer maar een verkeersregelaar. Die in functie overigens dezelfde bevoegdheden heeft als de politie: aanwijzingen moeten opgevolgd worden. Zelfs als de automobilist vindt dat het een ondeskundige knuppel is – de knuppel is gewoon een levend tijdelijk bord “verboden in te rijden”.
Alhoewel verkeersregelaars een gemiddeld IQ van een kamerplant hebben en je de alternatieve route niet kunnen wijzen geeft dat niemand het recht om ze omver te rijden. Dit is een poging tot doodslag, het is vrij bijzonder hoe mensen zich kunnen gedragen zodra ze in hun metalen blikje zitten, schijt aan alles en iedereen, ik zit toch veilig…..laat haar maar lekker zitten in een blikje met tralies
@slickrick:

Ach .. De “hoger opgeleide” zal het wel even verklaren ..
Vrouwen, kende beter konijnen houden.
Heel simpel… niks, niemand of iets geeft je het recht een verkeersregelaar aan te rijden.
@audicoupe84: ik woon daar toevallig en er is WEL een alternatieve route. Ze hebben een hek opengezet (die normaliter altijd dicht is), deze weg volgend rij je onder de ring en kom je weer uit bij het ING kantoor (ook wel de schaats genoemd).

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).