Waarom deze Porsche bijna 1,3 miljoen euro kost

Auteur: , 47 Reacties

De kenner ziet het al meteen.

Dit is namelijk één van de (naar verluidt) 14 gebouwde 993 Turbo Cabrio’s! Van de 993 Turbo bestond immers geen dakloze versie, maar dat weerhield Porsche Exclusive er niet van om alsnog met een lasbrander aan de gang te gaan en er een paar te bouwen.

Het blok betreft het exemplaar uit de 964 Turbo 3.6, goed voor 360 pk op de achterwielen. Het tweedehandsje in kwestie heeft slechts 20.000 km gereden en verkeert volgens de verkopende partij in absolute Neuzustand. Wie zijn wij om daaraan te twijfelen.

Voor wie de prijs toch wat aan de hoge kant vind: dat vinden wij ook. Voor dit geld koop je een Ferrari F40. Of nog beter: een F50. Ook al vindt collega Dizono hem superlelijk.

Mochten je handen toch beginnen te jeuken, dan kun je er zeker van zijn dat de waarde van deze cabrio niet heel veel meer gaat stijgen. En da’s alleen nog maar het gunstigste scenario. De advertentie vind je daar.

Dank aan @gtwillem voor het tippen!



47 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Jeetje, het dak kan eraf en dan moet het ding ineens 1,3 miljoen euro kosten… Doe mij die F50 maar!
@zion88: dat is geen auto meer, maar één of ander investeringsproject… Is aan de km-stand te zien ook altijd als onroerend goed gebruikt.
@ozan: het is en blijft een roerend goed het heeft wielen
@mb10: Maar het heeft zich niet geroerd en ik heb zo’n vermoeden dat dat is waar @ozan op doelde. En ik ben het roerend met hem eens.
@benzinehoofd: Het ding schijnt trouwens wel oerend hard te kunnen gaan.
@benzinehoofd: dan snap je de term onroerend goed niet. Check BW.
@punicaoase: Ach, er roert zich een (aspirant?) jurist… Ik snap de term wel degelijk, ook in juridische zin. Maar dat laat onverlet dat die onthoofde 993 zich in de afgelopen decennia nauwelijks geroerd heeft en dus prima een onroerend goed genoemd kan worden, in overdrachtelijke zin.
Overigens kan dat ding mij niet beroeren dus ik blijf ongeroerd door dit onroerende roerend goed. En ik zal mij over dit onderwerp ook niet meer roeren dus eventuele volgende commentaren of andere zielenroerselen laat ik onaangeroerd.
@benzinehoofd: ik vind het een onroerend stukje proza, daar valt geen speld tussen te krijgen.
Maar voor het overige ben ik het roerend met je eens
@mb10: lees de reactie nog eens goed, ik heb NIET beweerd dat het onroerend goed IS. Maar dat ‘ie als onroerend goed is gebruikt.

Ik kan een emmer als hoed gebruiken. Betekend niet dat de emmer opeens een hoed is, maar ik gebruik ‘m wel zo.
@ozan: dan betekend het dat diegene de auto als huis gebruikt.
@mb10: klopt, eerder als monument. ;)
Behoorlijk prijskaartje, maar wat is die gaaf!
1,3 miljoen? Doe mij voor dat geld een Yellowbird, een Singer, en een 991.2 Turbo! Oke, alle drie word misschien krap, maar 2 van de drie moet lukken.
Ooit heel lang gelden heb ik het twijfelachtige voorrecht gehad om 240 per uur in een open E-type V12 mee te mogen maken als passagier.

Ik rochelde mijn longen uit mijn lijf, je kon op die krankzinnige snelheid nauwelijks ademhalen, alsof je in een drukcabine zat waar de druk was weggevallen en ik had een paar borrels nodig en een zware Brandaris om na een tijdje enigszins bij de mensen te komen.

Kortom, dit soort auto’s zijn net zo nuttig als een asbak van chocolade, als een airco op de Noordpool, als een zwerende vinger : Niet dus.

Rijd je met de kap dicht op deze snelheden, lijkt het alsof er een onzichtbare champignon uit je dak groeit van het luchtdrukverschil.

Nee, 1.3 miljoen Euries, ik zal er stenen voor kopen, maar never nooit blik met een stukkie canvas erover heen gespannen !
@desjonnies: +1. Ik kan het niet beter verwoorden.
Brandaris, omdat ie zwaar is! :D
@MauritsH: Als hoesten geen bezwaar is, rook ik zware Brandaris 😂
@thoisss: hahaha wat een geweldige slogan :D
@desjonnies: meegaan met je tijd, met nieuwerwetse cabrioos kan je makkelijk 200 + rijden zonder bloed op te hoesten.
@toniominestrone:

Inderdaad, nieuwerwetse wel, maar dit hok is al een redelijk stuk antiquariaat in auto-jaren!
Verder is en blijft het imo een drol van een keuze om voor het snelle label van een merk als M of AMG een cabrio te kiezen.

Hun toerwagens in de motorsport zijn dat immers ook nooit en niet zonder reden !

Maar goed, wie ben ik dan ?
@toniominestrone:

Ow en natuurlijk zo’n hekje of rekje achter de voorstoelen, voor het ‘ultieme cabrio-gevoel’

Ik ben daar niet zo van, liever een afgetrapte zestiende handse morsige MGB met een fors olie verbruik, een verleden uit Delaware of Kentucky en een mooi weggetje ergens in Zuid Europa om daar te rossen met zo’n ding!

Je mag het rustig van me weten, mijn laatste roadster deed ik weg omdat ik of zondagmorgen hier te lande in een file van spooortwagens ergens op een dijkje stond en anders op één of andere ringweg roet zat te happen van Rooie Arie’s DAF 95 Turbo.

Die rooie zag een sportwagen langszij de uitlaat van de DAF komen en schakelde dan effe een tandje of drie vier op !

Ik kwam uit Ierland en Engeland terug, schoof de MG de garage in en ging na een maand of 7 of 8 eens kijken naar mijn wagen.
Toen begreep ik dat de liefde over uit finito was !

Hij was wel zo verkocht dat ding, lag een supersonisch mooi gebouwde motor in !
@desjonnies:

Vreemd want ik heb al wel eens op zo’n japans sportmachine gezeten met meer vermogen dan goed voor je is. En 240 is snel … retesnel en de wind is verdomme gemeen op die snelheid maar de lucht werd net weggezogen.

Dus ik zou zeggen dat dat wel eens kan afhangen van hoe goed de cabrio ontworpen is, en aangezien er een cabrio versie was van de 993 zal daar wel al over nagedacht zijn?
Nee.
Lelijke daklijn want cabrio. Nog lelijker als kap naar beneden is á la ouwe kever. Interieur is ook niet fantastisch, maar kan ik nog meeleven. Een mooie 993 is niet te versmaden, maar dan wel de coupé.
Hier word ik hebberig van.
Die stond een paar jaar geleden met diezelfde foto’s voor €650.000 te koop…
Ben benieuwd wanneer de bubbel gaat barsten
@993c: van de zotte .
@993c:
Dat is al zwaar overrated, het is verdorie een Porsche, die zie je op elke straathoek! Al was het nou een Ferrari oid maar een Porsche??
Sommige dingen zal ik nooit begrijpen…
Ik vind dit een van de lelijkste auto’s ooit gemaakt, doe mij maar een Ferrari F40 dan
Gadver wat lelijk zo met die stoffen kap.
Vragen is nog geen krijgen…
Ik kan hem betalen. Mag ik hem
@dutchcorvette: Ik kom een euro tekort dus ja je mag m hebben
@ocda: thanks
Mooi ding!
Goeie model jaar,
Goeie kleur,
Zowel interieur als exterieur,
De juiste velgen,

Alleen Jezus, wat is het dak lelijk in open toestand..
Kijk .. Een handbak ..

Zeldzamer gaat een Porsche niet worden ..
Mooie Porsche in een sjieke style maar die prijs is net wat te premium.
Zoveel? Nog in geen 1.3 miljoen jaar. Lelijk hok.
Ik had iets van 10.000 gegokt, niet wetende dat het zo speciaal is…
Zelfs met autotelefoon! Daar kan je bij je F40 naar fluiten. :,D
Get the fuck outta heeeere….
Wat een belachelijke prijs zeg. Ik zou zeggen 4 a 5 ton. Maar slaat nergens op.
Die 911 cabriolets beginnen maar ergens op te lijken vanaf de 996, allen daarvoor zijn echt spuuglelijk uit proportie.
Het is natuurlijk de combinatie van turbo en cabrio wat hem zo duur maakt. Althans, als je akkoord gaat met de vraagprijs.

Maar je kan ook een perfecte 993 Turbo en 993 Cabrio kopen en je hebt nog geld over voor een huis met garage om ze alletwee te kunnen stallen…
Dit gaat wel heel ver,maar een 993 vind ik wel erg mooi
Waarom iemand van een snelle auto een open versie zou willen is voor mij altijd een raadsel. Bij cabrio’s volstaat een bescheiden motorisering, want echt lekker boenderen kan je toch niet met een dergelijke constructie.
@erwh: het geluid…
Er zijn weinig dingen die het geluid van een 4.0 V8 uit de een M3 kunnen verslaan, zeker als het dakkie open is. Lekker schakelen tussen zn 2 en 3 op de bergweggetjes hier in Zwitserland.
Autorijden op de openbare weg wordt niet veel beter dan dat.
@erwh

Topklasse cabrio’s zijn tegenwoordig vrijwel net zo stijf als de coupéuitvoering en kunnen dus met gemak hoge vermogens en hoge snelheden aan, daarnaast kun je in een cabrio veel beter genieten van het motorgeluid, in een coupé kun je alleen maar het raampje omlaag doen wat vaak een hoop irritant windgeruis geeft.. Als je dus een echte autoliefhebber bent en van motorgeluid houdt is een cabrio te prefereren boven een coupé.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).