Wanneer een Italiaan in handen komt van een redneck

Auteur: , 62 Reacties

Deze Ferrari 360 Modena onderging een donoroperatie. Resultaat? Iets met 'Murica en heel veel trappelende paardjes.

Ferrari 360 met Corvette-motor

Het gele beest gaf de geest tijdens een rondje knallen op een circuit. In plaats van het internet af te struinen naar een nieuwe 3.6 liter grote Ferrari motor, vond de eigenaar het wel een goede idee om wat patriottisme naar de Italiaan te brengen.

Ferrari met Corvette-motor

De 360 in kwestie is namelijk voorzien van een LS7 motor uit de Corvette Z06. Je weet wel, dat blok waar een paar eigenaren moeilijk over doen tegenover GM. Na een bezoekje aan de ‘Vette-specialisten van Lingenfelter, produceert de motor -met een nieuwe supercharger- meer dan 1000 peekaa’s. Drag strip, anyone?

Overigens is de FerrVette in gezelschap van andere leuke supercars. De collectie behoort toe aan één eigenaar en telt onder andere twee Carrera GT’s en een Pagani Zonda Monza. Het pand is verstopt in de heuvels van Californië. De foto’s gaan al even mee, dus we kunnen ons voorstellen dat er inmiddels het één en ander geschoven is binnen de garage.

Foto’s via Jason Thorgalsen. Met dank aan Vincent voor de tip!

Ferrari met Corvette-motor



62 reacties

Ik snap het niet!
@toniominestrone: hoeft ook niet
@toniominestrone:

Typisch Amerikaans ..
Niet halfslachtig meimeren om nix maar gewoon doen ..

Resultaat is een veel beter zuiniger betrouwbaarder blok ..
Kosten zijn incl inbouw wel wat hoger maar je wordt er niet meer uitgereden elke willekeurige BMW M ..
Wat een ver-schrik-ke-lij-ke voorbumper!!
@Joost1990_2: dat is 360 challenge stradale GTC meuk, neemt niet weg dat t spuuglelijk is. Achterbumper ook trouwens
Van een schitterend verfijnd blok naar een een lomp amerikaans blok.

Heilig schennis
@kilum: ergste is nog dat die LS vaak kleiner en smaller is t.o.v alle europeesche V8’en hehe.
@kilum: wie had Dat gedacht……
@kilum: de LS7 is een schitterend verfijnd blok. Echt een bijzonder mooie motor.

De 360 motor is ook een mooi ding, als hoogtoerige gegil en gebrek aan koppel je ding is ;-).
@gtwillem: ja dat is inderdaad mijn ding. Ik denk dat trouwens velen uit dit moderne-auto-continent genaamd europa het met mij eens zullen zijn
@mauricerma: de LS7 is een moderner blok dan het blok uit de 360 ;-).
@gtwillem: ik doel meer op het amerikaanse idee ‘there is no substitute voor cubic inches’ , en dat een 7 liter v8 nou niet echt meer van deze tijd is 😉
@mauricerma: grappig dat die grotere motor uit de corvette dan toch zuiniger blijkt te zijn.
Dat wordt wachten op een rechtzaak vanuit onze favoriete Pastapipo’s.
Een MR2 met een bodykit vinden ze al niks, dus dit zullen ze ook niet tolereren.
@carmasterr: Voor de zekerheid zijn alle steigerende paarden vervangen door Chevy-vlinderstrikjes.
“Wanneer een Italiaan in handen komt van een redneck” = de uitkomst in 100 van de 100 gevallen FAAL. Science 1.0

Een ‘drag strip’, is ook het enige wat dit paardje nog zal zien… Een auto die in de basis gebouwd is om lekker door bochtjes te galopperen zo neersabelen. Dierenmishandeling noemen ze dat in andere woorden.
@vondudenstein: Want? Hij kan geen bocht meer om?
@baasbas: Ja.. op de oval misschien. Amerikaans luie manier van bochten nemen..

Zo serieus was het niet bedoeld. Wilde er even een lekker cynisch cliché tegenaan gooien.
@vondudenstein: het is nog steeds een 360 Modena N-GT, dus een racewagen. Zal vast nog goed de bocht om gaan. Inderdaad niet vol gas, maar hey: dat geeft aan dat e standaard te weinig power had ;-).
Ik zou er een M5 V10 in willen zien, dikke ferrari met V10
@isobmw: dat blok lijkt mij niet echt een vooruitgang in vergelijking met de 7 liter LS7 V8. Het M5 V10 blok is zwaarder, veel groter, gecompliceerder, veel minder betrouwbaar en duurder. Er is geen punt waarin de V10 een voordeel heeft, alhoewel die zeker lekker klinkt.
@gtwillem: dat is ook de bedoeling, SOUND!
@isobmw: met een LS7 is SOUND geen enkel probleem:

http://youtu.be/wjj7fBkcQCE
Spagetti met ketchup en gehaktballen dit..
Mac ’n Cheesy
@robskilov: Big American Pizza
@robskilov: nope. Dit is een zeer goed gebakken tenderloin steak met gorgonzola ;-).
beetje jammer.
Die Kompressor is een beetje overbodig. Want in mijn beleving is de LS7 een van de pareltjes van de afgelopen 15 jaar.

Ja, de basis opzet is eenvoudig, maar de uitvoering is exotisch. Het is een heel licht en compact blok, dat uitstekend hoge toerentallen aan kan. En dat met en zestienkleps enkelnokker!!

Ben zelf niet zo’n fan van de flatplane crankshaft V8’s: klinkt als een racemotor. Prima, maar mij te schreeuwerig en hoog qua toon. Kan de bassen van zo’n V8 altijd wel waarderen…

Daarbij, het is niet echt een mooie Ferrari en er zijn er duizende van gebouwd. Dus ach, leuk projectje!
@gtwillem:
Ik vind die racy sound juist prachtig. Hoewel ik een crossplane V8 ook best kan waarderen, maar dan wel in een 440 Charger of 427 Cobra of zoiets.
@Original_Arnoud: Het ligt aan de auto vind ik. Bij een Ferrari vind ik dat racy geluidje juist heerlijk. Maar bij een musclecar hoort gewoon het gebulder van een crossplane.
@berlinetta: Imho: kiezen tussen een linker en een rechter tiet. Deze Arie is een omgekeerde combinatie, lijkt me leuk. Andersom kan ook: die nieuwe GT350 lijkt me ook waanzinnig.
@baasbas: Maar toch, de meeste vrouwen hebben tieten van verschillende grootte ;) Niet te zien met het blote oog, wel te voelen met je blote mannenklauwen.
@gtwillem: Je kan van alles en nog wat met zo’n LS blok. Ik zou dit overwegen (mits geldboom bla bla):

http://www.superchevy.com/how-to/vemp-1203-de-stroked-ls7-short-stroke-of-genius/
@gtwillem: ik durf het bijna niet te zeggen op autoblog, maar wellicht wordt zo’n Ferrari wel beter met een ls7 zonder compressor. Bij alle vormen van techniek is minder immers meer.

Beetje jammer dat ze weer moesten overdrijven waardoor alle balans weg is.
@gtwillem: Het gaat om een Michelotto 360 GT en daar zijn er niet veel van.
@stephanotis: dat zijn toch gewoon N-GT racewagens? Die zijn niet zo heel bijzonder toch? Een van de meest verkochte racers op de 911 RS-R na volgens mij. Zolang ze er maar een of twee an bewaren voor het museum maakt het toch niet zo veel uit?

Misschien (ik denk waarschijnlijk) heeft deze er al een heel zwaar leven opzitten en is dit project gestart om het een tweede leven te gunnen.
Doe mij die carrera GT maar! En anders de zonda. Of nee. Doe ze allebei maar.
vliegt iig niet meer in brand
Hmm niets voor mij, zo’n Vetterari
1.000 pk op de achterwielen? Zal vast voor geen meter rijden.
Ja logisch dat die Amerikanen graag hun motoren in Italiaanse merken steken. Ze zijn het er mee eens dat hun modellen zo lelijk zijn dat ze het daglicht niet kunnen verdragen..

Logisch
Corrari
Wat dacht deze man, ik heb geprobeerd om me in te leven en dit is wat eruit komt: hmm.. ik heb geld over voor een mooie auto. Laat ik een Italiaanse auto kopen, want daar vallen de vrouwtjes voor. Maar met 3.6L kom ik helaas niet zo ver, want ik moet wel iets kunnen compenseren met m’n motorinhoud. Laat ik hem vervangen voor een 7.0 v8, dan heb ik net genoeg speelruimte.
@poulehh: de motor was kaputski, anders was er geen ls7 in beland ;)
De LS7 is slechts 4kg zwaarder dan de stock 360 Modena unit dus qua balans en al die andere onzin is er niks overboord. Qua karakter ook niet want zo’n ZO6 is best een racy motor. Dus wat hier nou zo verschrikkelijk aan is… Sowieso vele malen betrouwbaarder en goedkoper dan die Ferrari jankert. En met 1000pk een stuk sneller ook.
@E34M5Touring: met supercharger weegt het natuurlijk wel ff wat meer. Bovendien zal je alles tussen de wielen en de motor moeten versterken en wellicht ook nog rondom de motor. Zonder die lader was het anders geweest maar dit is een beetje zonde.
@lekbak: Een stock 360 kan echt wel meer dan 400pk aan. Zoveel hoef je daar niet aan te versleutelen. En laat de supercharger setup een keer 50kg toevoegen. Dat is wel te balanceren. Denk dat het allemaal wel meevalt. Daarbij, zo zeldzaam is een 360 niet dus daar zou ik het niet om laten.
@E34M5Touring: wellicht heb je gelijk hoor, maar het lijkt mij dat vooral het koppel geëxplodeerd is. De meeste assen en tandwielen kunnen daar maar matig tegen. Ik zou niet voor die supercharger kiezen, dat weet ik wel.
@lekbak: het is een 360 Modena in race uitvoeringdus de stelling van @E34M5Touring snijdt wel degelijk hout.

Maar die Kompressor is wel echt overkill, niet zo zeer qua gewicht (Supercharger weegt zo’n 20kg, het zijn veelal de intercoolers die voor extra gewicht zorgen).

Dus wellicht een licht gekietelde LS7, met zo’n 600pk: voldoende om een powerslide te maken. Zonder dat je wielspin in zijn 6 hebt… ;-).

@lekbak: Ja goed, is het nodig op een ZO6 blok… Niet echt natuurlijk. Maar t’is wel leuk. En gezien de rest van de garage zal het wel professioneel gedaan zijn. Lingenfelter heeft zijn sporen wel verdiend met de GM producten. En weten ook wel hoe je een race auto moet afstellen. Ik denk dat dit prima te rijden is. Sterker nog, ik denk dat je een hele flinke bak moet hebben om dit ding bij te houden op een circuit.
Och is niets mis met een Amerikaanse motor al doen veel reaguurders hier anders vermoeden.
Destijds met de Jaaaag XJ6 waren er Chevrolet V8 ombouwsets op de markt mocht je nobele Brit een drijfstang door het blok geduwd hebben, dat waren denk ik de enige mensen die lachend met hun XJ Jaaaag reden !
There’s no substitute for cubic inches …..
Ujjjj.. duuzend pk!
Waarom niet het is zijn auto
@rob5nismo: Je gaat het plafond van de sixtijnse kapel toch ook niet witten omdat je dat mooier vindt?! Van Ferrari’s moet je afblijven.
@clarkson: de 360 Modena is niet echt de Sixtijnse kapel ;-).

Een Hemi V8 in een Enzo zou echt zonde zijn…
@clarkson: vind jij en waarschijnlijk de advocaten van Ferrari ook binnenkort
Ik vind de Japanse ombouw veel vetter! Daar gebruikt iemand een 360 als drift auto :) toevallig ook een gele. Noriyaro heeft er pas een filmpje over geplaatst op YouTube.
Eindelijk een Amerikaan die een upgrade maakt .
Mooi toch! Het is tenslotte maar een relatief gewone 360
Vast niet de eerste Italiaanse schone die Amerikaanse troep in de bips krijgt…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).