Wat kost de ex-Moszkorati van Bram?

Auteur: , 56 Reacties

Een volstrekt abjecte en infame occasion, meneer de rechter.

Sjawel, de ex van Bram Moszkowicz staat te koop. Wie dus in een Maserati uit 2013 rond wil tuffen met een interessante historie (deels te vinden op de Autojunks) slaat z’n slag en tikt een kleine € 75.000 af in Almelo. Wel contant en in een koffertje aub, dergelijke aankopen moet je in stijl doen. De vraagprijs vinden we trouwens wel redelijk grof, om niet te zeggen zwaar overpriced.

Onder de kap ligt een 3-liter diesel met 275 pk, op de teller van de Maser staat een bijna strafbaar lage kilometerstand van 18.000 kilometers. De Ghibli bevat meer dan genoeg opties om in alle rust en comfort van (cliënt) A naar (cliënt) B te komen dus gewoon een topbakkie, deze occasion.

Je hoeft overigens geen medelijden te hebben met Brammo, de gewezen advocaat rijdt alweer rond in een stevige Audi RS5. Thanks aan Glamorama voor het speurwerk!



56 reacties

Van een miljoen of 5 naar een RS5, wat een droplul, die Bram..
@henkhupelschoten: Hmm, lekker om aan te zuigen dus.. die Bram, voor wie drop lust dan
@ziekegeest: Gelukkig lust ik geen drop..
@ziekegeest: yep, je doet je naam eer aan..
Toen Bram bij Autovisie te gast was in de studio had hij nog een BMW 7 serie met die Bangle kofferklep.
Die Masserati is niet mijn kleurtje dus laat ik die lekker in Almelo voor 75 roodjes staan.
Wel een mooi blokkie.
Groot gelijk, veel liever een atmosferische v8 met waanzinnig geluid dan dit ding met 4 wielen waar ze een tractormotor in doen en een maseratilogo opplakken.
@maseratizzzzzzzz:
Om vervolgens twee auto’s per jaar te verkopen….
Maar Maserati wil iets van 50.000 auto’s per jaar verkopen. En dan heb je niet genoeg aan een zwikkie tevreden fanbois, die toch geen Maserati kopen. Laat staan er eentje nieuw koopt.
@maseratizzzzzzzz:
En ik heb je reactie niet helemaal goed gelezen. ;-)
Leuk, alleen zou ik toch huiverig zijn om er mee door Amsterdam te rijden; bepaalde figuren zullen je op het verkeerde moment voor Bram aanzien…
Demo van de dealer en FF met Bram op de foto of staat het kenteken echt op zijn naam? Ding was geleased meende ik. Toch?
Firstgear sowieso mooi spul te koop (oude toys 4 boys hulshorst).
Een Maserati met dieselmotor. Jezus. Dat koop je toch niet.
Best een geld voor een 2 haar oude Ghibli. Daarbij kan ik niet wennen aandoe achterkant. Die neus wordt met de dag mooier, en profil is ie ook best fraai. Maar ik kan niet begrijpen dat ze bij het ontwerpen dachten: “Ja, dit is een mooie achterkant.”

Het mist iets ‘Maseratisch’. En of een dikke V6 diesel dan wel zoden aan de dijk zet, weet ik zo net nog niet. Jaguar begon pas echt lekker met het wegzetten van XF’s toen ze de 2.2D leverden.
@gtwillem:

Kiezen ..
Dit ding of een lancia Thema met dezelfde motor ..
@lincoln:
Kun je die nog nieuw kopen?
Altijd een mooi ding gevonden in ieder geval.
@Rob:

Nope .. Zijn tweedehands schrikbarend cheap ..
De helft van deze Ghibli ongeveer ..
Maar toch wel 2X zoveel auto ..
@lincoln:
Zeg dat.
Ook de nieuwprijzen vallen me wel mee eigenlijk, nu ik het zo na lees. Van 50 tot 65k, en dan heb je een auto die qua formaat richting een S-klasse gaat! En waar je niet voor elke lullige optie bij moest betalen. En die er heel fraai uitziet. En waarvan ik me niet kan voorstellen dat ie slechter is dan welke concurrent dan ook……
@lincoln:
Je zou het haast “premium” noemen…..
@Rob:

Naast de Lybra ( ook zo een zwaar onderschat ding) de beste Lancia ooit ..
Nog een paar jaartjes en je kan ze meenemen voor Thesis bedragen ..

Nog effies geduld 😇
@lincoln:
Och, och, de Lybra…. Ooit kennis meegemaakt in Italie, als taxi. Ik zat me helemaal te vergapen aan dat interieur joh: donkerhout en dat met die knalblauwe alcantara bekleding, te gek! Nog steeds, en waarom zou ik écht niet weten ;-)
@Rob:

En dan het exterieur ..
Vanuit precies geen enkele hoek fotogeniek ..

Gvd .. Ik ben om .. Ga morgen zo een ding kopen ..
@lincoln: de lycra of de Thema?
@w0o0dy:

Lybra natuurlijk .. 800 euro voor een imbeciele impuls aankoop lijkt me meer dan genoeg ..
@lincoln: gewoon kopen! Enige reden dat Ik m niet ooit kocht was omdat ik een mooie 156 tegenkwam…
@lincoln:
Hehehe, ja dat exterieur… Het woord “mooi” is niet het eerste wat mij te binnen schiet. Wel charmant…, NEEN Rob! Dat ook niet. “Aarslelijk” zou een te heftige omschrijving zijn, maar “gewoon niet mooi” vat het wat mij betreft wel samen.

Een vreemd totaalplaatje zo’n Lybra, maar wel een totaalplaatje dat klopt. Merkwaardig genoeg. En de JTD-tjes schijnen best een lang leven gegund te zijn, maar daar hoef ik jou vast niks over wijs te maken ;-)
@Rob:

Heeft iets aquatisch ..
Doet me denken aan een kunststroming uit de tijd van Thijs van Leer of jaren 80 glaskunst met macrameeën touwwerk ..
Duurt nog een tijdje voordat het geheel in balans komt en te waarderen valt ..

Blij te vernemen dat ik er niet helemaal alleen in sta iig .. 👍🏼
@lincoln: ik heb altijd een zwak gehad voor de Thema. In de categorie Vel Satis, C6 en de Thesis.

Auto’s die gebouwd zijn om hun inzittenden in groot comfort te verplaatsen over lange afstanden. En de Thema is eigenlijk de beste. De Chrysler 300 was een enorme verbetering ten opzichte van zijn voorganger. Schromelijk onderschat door velen. De Thema was nog beter. Schitterend gelooid leder van Paltrona Frau, een relaxt tokkelende V6 diesel van Mercedes en achterwielaandrijving. Persoonlijk vind ik de Thema geslaagder dan de Ghibli. Bij de Ghibli zijn ze teveel de 5-serie achterna gegaan, de Thema had meer karakter. En was beter in balans qua design.

Dus een Thema okasie oppikten voor een schijntje: graag! Johan Derksen heb ik altijd hoger aangeslagen dan Bram Moszkowicz.
@gtwillem: Ik heb eens gekeken, je hebt al een vrij verse Thema voor 30k, maar daar is een reden voor, ze zijn om te bezitten en te gebruiken.
Het leeggewicht is bijna 1800 kg waaruit ik concludeer dat je veel kwijt bent aan wegenbelasting, brandstof, banden en remmen.
@gop1: + duur ergens.
@gop1:

LOL .. Een Ghibli weegt 1835 kg ..
@lincoln: ..ok..
@gop1: een Ghibli weegt ongeveer hetzelfde…
@gop1:
Dus de hoge onderhoudskosten verklaren de lage vraagprijzen?

Zomaar twee advertenties:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/273692893?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/255545038?asrc=st|as

Ja, een Thema vs. een S-klasse. Die vergelijking durf ik wel te maken (Ja, er is discussie mogelijk!). Qua formaat, bouwjaar, kilometerstand en luxe/opties zijn ze goed te vergelijken. Vraagprijs dan: Thema 36k, S-klasse 54k. (verschil in nieuwprijs is helemaal lachwekkend overigens….)

Het verschil in waarde heeft denk ik vrij weinig tot helemaal niks met hoge onderhoudskosten te maken. Veel meer met “onbekend maakt onbemind” en dat de Thema misschien wel hét koopje is in dit segment. Nu als occasion sowieso. Maar toen als nieuwe wagen eigenlijk ook wel…..
@lincoln: Is de motor in de Thema Diesel in de basis de zelfde?
@alfablog:

Yep .. De VM A630 .. Goddelijk ding ..
@lincoln: tzx, interessant. Mooie auto voor later.

Verhaal over de motor.

http://www.allpar.com/mopar/V6/VM-RA-diesel.html
@alfablog:

Duidelijker en transparanter gaat het niet worden ..
Thanks ..
@gtwillem: ik snap wat je bedoelt qua motorisering, maar n viercylinder Maserati? Ga toch weg man.
@scottishcarspotter2000: dat zeiden we destijds ook toen de XF wellicht een viercilinder diesel zou krijgen. Past totaal niet bij een Jaguar, toch de populairste motorvariant. Zelfs de XJ kun je met een viercilinder benzine krijgen. Auto’s als de XC90, X5, GLE, S-klasse, 7-serie, A8 zijn er (geweest) met vierpitters. Ik zeg niet dat het het mees ideale of best passende is. Maar het is wel degelijk van belang als je omzet wilt maken. In het E-segment is de viercilinder diesel met afstand de populairste motorconfiguratie in Europa. De 518d/520d/525d nemen meer dan 70 procent in van alle 5-serie verkopen (Bron: Harry Metcalfe in EVO Magazine). Dus een potente 2.0 JTD is helemaal zo’n slecht idee nog niet ;-).
@gtwillem: Tsja, of ie mooi is is voor een ieder voor zich. Dat hij iets Maseratisch mist is best logisch. Geen dikke V8, geen prachtig gebrul uit de pijpen.. Het is niet Maserati-waardig laten we maar zeggen. Een Panamera Diesel, ondanks dat ie heel lelijk is, mist ook iets Porschesch (of zo iets?). En de vraag is, zou je hiervoor een dikke 535D, A6 3.0 TDI of E350 laten staan?
@viezefreddyw:

De link met V8 en maserati snap ik niet echt ..
@lincoln: Je bedoelt Maserati en Ferrari-motoren?
@viezefreddyw: die V8 maakt mij niet zo veel uit. Als de vorige Quattroporte een 2.4 JTD had vond ik het nog steeds een schitterende auto. Het is het design en het interieur.

Ik heb met een Porsche Panamera Diesel gereden en dat is een heel indrukwekkende auto. Schitterend interieur, fabelachtige wegligging, ragfijne besturing en qua look en feel een echte Porsche. En dat is het ook. Ja, die V6 diesel is geen TwinTurbo V8, maar voor zijn soort best indrukwekkend. Kortom, een echte Porsche.
VM Motori .. Is er iig nog iets Italiaans aan dit ding ..
@lincoln: De gedachte??
Het mag dan wel een diesel zijn, maar van een Maserati naar een Audi A5 met pit vind ik niet bij hem passen. Neem dan de XF-R. Of blijf bij de Maser.
Maserati’s blijken tegenwoordig erg waardevast te zijn.
Dat interieur is toch wel prachtig hoor!
@4244cc: Voor senioren.
Medelijden met een zelfingenomen (en mislukte) advocaat heeft natuurlijk niemand. Dat hij nu de politiek in is gegaan bewijst het maar weer. Deze man is een ongelofelijke sukkel.
En nu afgezakt naar een veredelde volkswagen, vreselijk, wat moet die man lijden!
Ik dacht dat die kerel officieel failliet was en van alles en iedereen geld schuldig was. Had liever gelezen dat hij nu op een Moscofiets rondreed in plaats van weer een snel kek karretje.
@brave: Ja, dat soort dingen begrijp ik ooit nooit.. Maar misschien is dat ook beter. Dan blijf je in ieder geval normaal.. :D
Hoezo koopt hij een maserati diesel?!
Dit is toch niet de auto die koopt als je een 3 liter diesel wilt? Al sinds 1998 is er de M57, die boven de rest uitsteekt in dit segment (tegenwoordig de N57 dan)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).