Wat kost een behoorlijk stukke Ferrari 348 op Marktplaats?

Auteur: , 38 Reacties

En met behoorlijk stuk, bedoelen we ook echt behoorlijk stuk.

Nu met voor en achter schade te koop schitterende 348 TS van 1992 met aantoonbaar 39000 km. Airconditioning,alarm SCM met afstand bediening,centrale deurvergrendeling,elektrisch bedienbare ramen,onbeschadigd leren interieur,uitneembaar targa dak etc. Moet RDW. gekeurd worden na reparatie.

Dat is precies alles wat de ogenschijlijk particuliere adverteerder in zijn advertentie op Marktplaats vermeldt. Het blijft dus gissen wat er met de ongetwijfeld ooit schitterende 348 TS is gebeurt. Een flinke crash, waarbij de auto gespind is en met zowel voor- als achterkant de vangrail heeft bespeeld, lijkt een reële optie.

Van al het plaatwerk, lijkt alleen de linkerdeur nog intact, al vermoeden we dat je ook daar wel wat krassen en putjes kunt aantreffen. Veel onderdelen missen simpelweg, zoals de voorbumper, motorkap, achterlichten en de rechter voorvelg. Dat laatste wordt overigens opgelost met een ander (Maserati?) wieltje. Het interieur is blijkbaar ontsnapt aan de ravage en lijkt nog in goede staat. Of hetzelfde geldt voor de techniek, we zouden er geen wedje op durven te leggen.

Of het financieel haalbaar is om deze Ferrari weer in rijklare staat te krijgen? Mwoah, ik denk het niet. Een exemplaar in goede staat doet tussen de 70 en 80 mille, maar dat krijg je waarschijnlijk niet voor een opgelapt exemplaar. En met een vraagprijs van 26.500 euro moet je waarschijnlijk minimaal 5 rechter handen én een adresje voor betaalbare onderdelen hebben om hier nog winst op te kunnen maken.



38 reacties

“Nu met voor en achter schade te koop schitterende 348 TS”. Is een kwestie van smaak, maar zonder schade vind ik ‘m schitterender
Brace yourselves: Jet Cars jokes are coming…
@gtwillem: Vraag me alleen af hoe ze ditmaal de velgen gaan aanbieden, nu er eentje anders is.
@granlusso: 37,50 mister
70k is wel heel dik betaald voor een 348…
@papa: ja, ze vangen tussen de 40 en 100k, waarbij de laatste 348 Challenge’s of GTB’s zijn.
Een 348 is mijn gedroomde instap supercar, maar liever verdien ik de meerprijs van een goed exemplaar met werk waar ik goed in ben, dan dat ik een Ferrari als een beunhaas ga opknappen
Vergis je niet, er staan meer onverkoopbare auto’s op die toch verkocht worden … 1 reden kan zijn het witwassen van geld …
Een 308 of 328 is qua techniek een stuk goedkoper te repareren, dus dat durf ik eerder aan.
Qua plaatwerk is bij beiden helemaal kut natuurlijk.
Dus als je een schadebedrijf hebt, ga ervoor en hopen dat er geen grote technische gebreken zijn.
Is mij te veel…
Leuk om de motor in je ‘van der hoef’ replica te hangen. Misschien kun je dan ook nog wat van het interieur gebruiken. :)
Nondejus wat een geld voor zo’n wrak…
Nondejus wat een geld voor zo’n chassisnummer…
lijkt nu net een fiero …
Of, Je maakt er een Toyota MR2 van des te goedkoop zijn de onderdelen ,
Behoud je wel het Ferrari geluid,
Hier kan je een mooie pontiac fiero van knutselen.
Hmm, ik heb het idee dat de ophanging ook niet helemaal fris meer is. Ik zou er niet voor gaan.
Jullie kijken er verkeerd naar. Nee, het is financieel waarschijnlijk niet interessant om te repareren. Echter kan hij in onderdelen zeker nog een goed bedrag waard zijn. Voor jou en mij niet interessant, maar voor een handelaar kan hier echt nog wel wat vlees aan zitten.
@lemster: idd of als je net je motor hebt opgeblazen. Dan is dit aantrekkelijk
Mooie foto locatie
Wahaha 26.500.. Wat een grap.. Rijdt als een krant zo’n 348, ik begrijp sowieso al niet waarom mensen daar zoveel geld voor neertellen..
Als de techniek niet compleet rot is kun je hier met wat GFK toch een leuke toerauto of ringtool van maken… 😉
Het enige deel wat volgens de advertentie nog netjes is zet ie dan weer niet op de foto… Wat dat betreft een rot Ferrari om kort te rijden. Nog net niet gewild genoeg om een goeie klapper op te maken en nog net te duur om zo te scrappen. Al lijkt me deze vraagprijs vrij hoog.
@E34M5Touring: inderdaad. Stel je voor dat deze 348 buiten de schade een ‘harde’ auto is. Mijn Impreza heb ik ook met schade gekocht, alleen was de prijs laag voldoende om de schade in te kunnen calculeren. En dat zie ik hier niet gebeuren. Hier zit zo voor 30k aan schade aan, en dan reken ik de aandrijflijn niet eens mee. Dat zou betekenen dat je minimaal 56k voor deze auto moet kunnen vragen, en dat is te veel, een goede kun je krijgen voor 40-45k. Voor 55k heb je een hele mooie.

Dit project heeft weinig zin, of je moet heel erg veel zelf kunnen doen. Maar dan nog moet je het benodigde plaatdelen zien te bemachtigen, en die zijn niet goedkoop.
@gtwillem: Dat is het eerste waar ik aan dacht; 70k voor een mooie 348 is gewoon teveel.Dat is knappe 360 territorium.Bij beide gevallen uitzonderingen daargelaten uiteraard.Ik verkocht 3 jaar geleden een originele Nederlandse(Uit de Soestdijkerstraatweg)grijze F430 uit 2007 met een jaar garantie en volledige onderhoudshistorie voor rond een ton.Moest ik een gloednieuwe 991 op inruilen(en bijbetalen uiteraard)Daar zat eerlijk gezegd wel wat marge op moet ik eerlijk zeggen.Maar toch.
@gtwillem: Hij heeft duidelijk een flinke klapper gemaakt. Zou me niks verbazen als het blok ook naar de knoppen is. Zuiger die de wand raakt is niet heel raar bij een dergelijke klap. Lijkt mij niet echt een project waar je nog een stuiver op kan pakken. Dan moet je het echt doen omdat je het leuk vind en een ‘mannetje’ hebt voor de onderdelen.
Mocht ie wel te redden zijn zou ik er een dikke restomod van maken. Matching numbers wordt ie toch nooit meer en met een schade historie lopen de meeste er wel voorbij. Die youtube show Tuned heeft een 348TB met megaveel upgrades getest. En die reed schijnbaar serieus goed. Twin turbo set up dr op etc. Dikke F.U. naar al die Ferrari purista’s… Past me wel, zulke projecten.
@E34M5Touring: idd gaaf de twinturbo maar onhaalbaar.
Die rechtervoorwiel had ik ook op m’n toenmalige MR2 (voordat ik ze verving door mooie wielen). Waren OZ wheels. Valt me nu ook op hoeveel de Toyota op die Ferrari lijkt :’)
Motorkap??? Jezus autoblog…..
Tot wanneer is de APK geldig?
@roppp: Hij moet eerst gekeurd worden na schadeherstel.Daarna komen de APK keurmeesters pas om de hoek kijken.Ik hoop tegen beter weten in dat beide keuringen nooit zullen plaatsvinden.
@sydney: joh…
@roppp: roppp
“Schitterende” Er is maar één ding dat doet schitteren bij deze auto en dat is de originele rechter voor velg. Van afwezigheid dus
De komma staat verkeerd. Moet €2650,- zijn.
Vorige week stond deze nog op marktplaats voor 29.200 euro.
Er is dus al bijna 3000 van de vraagprijs afgegaan, en bij dit soort projecten is het maar net wat de gek ervoor geeft.

Nadeel van het mooie internet is dat het kenteken van deze Ferrari nu ook wel “besmet” is, als iemand ooit gaat googlen op deze auto komt al snel deze schade bovendrijven en dat drukt de prijs toch ook.
Flinke bak geld nog.
als ik geweten had hoeveel die oude knarren nog opbrengen had ik een stapel gekocht in Zwisterland toen ik de kans had.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).