Wat moet het vijfde model van Bentley worden?

Auteur: , 39 Reacties

Bentley's ambities reiken ver. Over vier jaar willen ze minimaal 15.000 auto's per jaar afzetten, en daar is een onvermijdelijke uitbreiding van de modellenlijn voor nodig. Dus laten we even hardop met ze meedenken.

Conti GT

Wolfgang Dürheimer, de Duitser VAG-bobo die sinds 1 juni de baas is bij Bentley en Bugatti, heeft op een persbijeenkomst meteen zijn ambities duidelijk gemaakt. Als het merk in 2016 haar SUV markt brengt – met een prijs van ruwweg 180.000 euro – wil het meteen doorpakken met een vijfde model, naast de Continental GT, Flying Spur en de Mulsanne. Of zoals hij het zelf zegt:

“Our R&D department is at full steam right now with the SUV. We want to keep the momentum going and immediately run into the next model line.”

Wat voor een model dit gaat worden? Daar is nog geen antwoord op, volgens de 55-jarige CEO. Een logische toevoeging zou een tweezitter onder de Continental GT zijn. Een auto die meer richting de 911 en R8 kruipt en mogelijk over een V6 beschikt. Tijdens het persevent riep Dürheimer dat het ook een model tussen de Continental GT en de Mulsanne kan worden – waar inderdaad nu de Flying Spur al zit. Het zou de eerder geopperde coupé met vier deuren kunnen zijn.

Opnieuw kwam het MSB-platform van Porsche (Panamera) ter spraken. De nieuwe Bentley zou daar onderdelen mee kunnen gaan delen.

Of als iemand een betere suggestie voor een vijfde model heeft, dan horen we het graag.

Over de Mulsanne gesproken: Bentley zal op de Autosalon van Parijs een Speed-versie van de limo willen onthullen. De aloude 6,75-liter V8 blijft, maar het vermogen gaat van 512 pk naar een verwachtte 550 pk.



39 reacties

Een suv
@nvhuijkelom: nee.
@nvhuijkelom:
Dan nog liever een Bentley Up!..
@nvhuijkelom:
nee, een pickup, kan ISIS eindelijk iets anders gaan rijden dan die eeuwige hi-luxen…
Hatchback met W12
Een shootingbreak
@gecko75: en jij hebt er vertrouwen in dat Herr Dürheimer weet hoe dat er uit ziet.
Een fiets
Een Brooklands o.b.v. de Mulsanne
Bestelbus. Voor de sjeiks die al hun vrouwen tegelijk mee willen nemen (stereotyp)
Maak gewoon een nieuwe Azure en Brooklands.
Een Polo derivaat..
Een grote coupe/cabrio
Wel weer jammer dat Bentley ‘is fucking down’. Net als Rolls Royce en Porsche met hun goedkope modellen voor crashed up paupers.
Een sedan onder de Flying Spur.

Aanbieden met een dieselmotor (vloeken in de kerk?) en volumes maken.
Aangezien ze meer willen verkopen, zal het waarschijnlijk geen model aan de bovenkant worden; al zal een hand-made Conti; maw: Mulsanne-coupe. Dat zou dan gek zijn, aangezien ze ook een Mulsanne-cabrio hebben en die dus niet tot een ander model rekenen (4: stuks = Conti, Conti 4d aka Flying spur, SUV en Mulsanne family).
Dus ik denk dat het een Conti-4d-coupe gaat worden. De Conti is leuk voor voetballers / oude lullen / arabieren; maar heeft maar 2 deuren. De Flying spur ziet er voornamelijk alleen maar ‘te groot’ uit en moet je eigenlijk met een chauffeur hebben (overigens zijn die unit’s 2e hands aardig goedkoop). Dus: een Conti-4d-coupe. Kan mooi in het Quattroporte, Panamera, Rapide segment (en in mindere mate de CLS AMG / RS7 / M6-4d). En als ze het goed zouden doen (naar mijn mening, maar wie ben ik), kunnen ze er een interieur bij introduceren dat iets ‘moderner’ / ‘gestylder’ is. A la Jag XJ waar het, naar mijn mening, goed heeft uitgepakt (al zie ik die dingen nooit rijden terwijl ik zeer regelmatig V8 versies van de XF zie).
Een ruime budget station met een 14% versie. Gewoon om te lachen.
Een Mulsanne cabrio/coupe.
– een (voor Bentley) kleine sedan die het moet opnemen tegen de XF en de Ghibli
– een shooting brake tegenover de FF
– eventueel een middenmotor-sportauto
Een nieuwe Brooklands coupe natuurlijk. Mag er van mij precies zo uitzien als de huidige. Want dat vind ik de Ultimate Luxury Coupe. Geen 4WD, geen 2500kg en druipend met stijl als je het mij vraagt. 1000Nm BiTurbo V8 uit het jaar kruik. Heerlijk.
@E34M5Touring: De Brooklands weegt inderdaad geen 2500kg. Gaat eerder richting de 2700.
@gv93:
Inderdaad, wat een olietanker is dat ding. Maar wel een extreem sexy olietanker, dat wel….
Ik zeg dat ze gewoon een dikke supercar moeten maken!
Een spelersbus voor voetbalclubs. Past perfect bij het merkimago.
Toyota IQ met Bentley badge erop. Mijn innerlijke zakenman denkt dat hier een grote markt voor is.

/s
@rubentheys:

You realy made me smile!!!
Een golfkarretje…
iets vierkants
Het gaat inderdaad de concurrent van de 991 Turbo/R8 V10/GT-R/SLS AMG worden. dus een model onder de Conti GT.
Een mazda mx5 concurent
Mini roadster voor rijke kappers
Dat wordt een compacte SUV natuurlijk. De snelst groeiende markt, waar mama VAG met de Q5 en Cajun al fijne aantallen wegzet.
Een nieuwe Brooklands.
Of nog beter, gewoon de vorige Brooklands weer in productie nemen ;-)
http://hdwallpapersbase.com/wp-content/uploads/2013/01/Bentley-Brooklands-Wallpaper-.jpg
Een auto onder de 1500 kilo
Een nieuwe Azure, uniek in ontwerp en super sjiek, met de lengte van de Mulsanne, maar twee deuren en een heleboel zitruimte achterin.
-Opvolger van de Bentley Brooklands
– Vierdeurs “coupe”
– SUV

Bonus: bentley pick up

-pick up
-oude modellen nieuw leven inblazen
-insta model met minimaal een V6
Gewoon overal de prijs naar beneden, ga je ook meer van verkopen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).