Zo moet de heetste M2 er gaan uitzien!

Auteur: , 26 Reacties

Kijkt u mee, BMW?

We weten allemaal dat de Duitse autofabrikant werkt aan een hetere M2. Deze gaat vermoedelijk GTS of CS heten. Klanten die geen zin hebben om te wachten kunnen bij diverse tuners aankloppen voor een make-over. Het Londense Evolve Automotive doet dit in stijl met hun M2 GTS Project ‘Starla’.

Het apparaat was vorig jaar te zien in Essen en heeft accenten van de M4 GTS meegekregen zónder lelijk te worden. Daarmee doel ik op de velgen van de M4 GTS, waar ondergetekende geen fan van is. In plaats daarvan koos Evolve voor een setje 6Sixty’s met een oranje accent.

Het is niet alleen uiterlijke poeha, want de M2 werd ook op andere gebieden aangepakt. Er werd geknutseld met de ECU, er werd gekozen voor een intake van Eventuri, een schroefset van Billstein en keramische remmerij uit de schappen van BMW. Een uitlaatsysteem van Supersprint maakt het geheel vervolgens af. De coupé is volgens de tuner goed voor 401 pk en 610 Nm.

Het resultaat is een uiterst smaakvolle M2 ‘GTS’. Alle afgebeelde onderdelen zijn via Evolve te verkrijgen. Zo kost het carbon dak omgerekend dik 1.600 euro, de carbon spoiler bijna 3.000 euro en de ECU-aanpassing 935 euro.

Fotocredit: TI Photography op Flickr



26 reacties

Fast&Furious edition… no thanks.
@w0o0dy: Inderdaad een gewone M2 is al zaligmakend.
Hij is waarschijnlijk ook nog sneller dan de officiële van bmw, want die mag natuurlijk niet sneller zijn dan de m3
Zonder oranje frutsels en die taartschep en ik neem hem zo mee.
Liever wat veerweg… En 600Nm en 400pk, dat betekent dat ie aan ca 4700 toeren al op vol vermogen zit, dat is hetzelfde als mijn laatste diesel…
@onehp: hoe bereken je dat?
@w0o0dy: vermogen = koppel x toerental. Bij 7023 toeren is het vermogen uitgedrukt in pk gelijk aan het vermogen in Nm. Aangezien het koppel 1,5x het vermogen en we even aannemen dat beide bij hetzelfde toerental tot stand komen, dan is dat toerental 7023/1,5=~4700 toeren. Kan uiteraard zijn dat het koppel nóg vroeger piekt, maar zowiezo zijn dit cijfers van een motor die veel vermogen vroeg vrijmaakt en dus weinig beloont hoge toerentallen op te zoeken. Klopt ook met de relatief kleine turbo die men dmv tuning hard laat blazen vroeg in het toerental, je krijgt een stuk meer koppel maar nauwelijks meer vermogen omdat de turbo begrens is in de totale luchttoevoer (gelijkaardig aan een restrictie van de inlaat).

Moest is zoveel geld aan een M2 willen geven, wacht ik wel even op de CS met de S55 motor met dubbele turbo…
@Onehp: hangt dat niet ook af van de bakverhoudingen?
@gulli: nee, deze cijfers gaan enkel over wat er aan het vliegwiel gebeurt. Bakverhoudingen spelen uiteraard een rol in hoe snel de wielen draaien en welke voorwaartse kracht er daar opgewekt wordt maar das een andere materie.
Vind het wel een gaaf ding zo op de foto.
No thanks, doe mijn maar een gewone uitvoering.
Zonder dat oranje is ie wel vet!
Zet hier maar neer
Zonder spoilers/taartschep/stickers/lelijke velgen reacties in 1..2..3..
Doe mij maar een standaard M2. Gaat snel zat terwijl dat niet eens de essentie is van de auto. De essentie is fun hebben en dat heb ik tijdens het rijden van leuke wegen met haarspeldbochten.
Fun is ook met rokende banden uit een haakse knallen en dat gaat met deze mss nog wel beter ;)
Doe maar gewoon een standaard M2, dan doe je al gek genoeg
610nm!
Vreselijk!. Walgelijk, Typisch Duits: Wansmaak.
@sracert: De tuner is Brits ;)
Wat een sjonniebak..
Mooie auto als ik het geld had zou ik het doen
Nein danke. Lijkt teveel op de M4 GTS. Vind ik qua uiterlijk niet zo geslaagd.
Erg dik, leuker speelgoed dan een M4 GTS als je het mij vraagt
Lekkere velgen
M2 is een agressief monstertje ik rijd er dagelijks mee net zoals de m3, m4 gts champions edition, m5 dit zijn geen auto s meer maar raketten!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).