Nissan Stagea met GT-R neus gespot

Auteur: , 65 Reacties

Kijk, dat zijn de leuke zelfbouwprojecten. Een Nissan GT-R in Golden Retriever-trim. Met roze wielen.

BMW bouwde nooit een M3 Touring net zoals Nissan nooit een GT-R Wagon bouwde. En wat krijg je dan? Juist, zelfbouwprojecten. En terecht ook, want high performance wagons zijn übercool!

In dit geval zien we een Nissan Stagea die is voorzien van een neus van een Nissan Skyline. Daar houdt het echter niet op, ook onder de kap is de conversie doorgezet met een RB25DET blok uit een Skyline. Daarnaast zijn er nog wat andere zaken opgekieteld en het apparaat is voorzien van 19 inch Varrstoën wielen in een niet zo subtiel tintje.

De foto’s van deze Nissan Stagea GT-R zijn gemaakt door jeffreyderuiter en zijn hier te bekijken. Wat vinden jullie? Is dit mooier dan een M3 Touring conversie of niet?



65 reacties

sick!
het blijft echt een mooie neus, die oude gt-r
Wat een hok!
Ik denk dat je dit alleen kan waarderen als je ineresse in de techniek van de gt-r hebt, want ik zie alleen een saaie oude volvo met roze velgen..
Gatverdamme, lelijk tuning hok. En dan heb ik het niet eens over de roze wielen…
@kickass: Beter dan menig Audi Avant, en veel interessanter.
@heyaudi: Ik heb echt liever een nieuwe Audi dan dit…
Dik! Alleen what’s up met die velgen? Echt not done!
Sinds lange tijd weer eens auto die ik heel graag zou willen hebben..
@flippert: Je doet je naam idd eer aan.
@kaasboerin: 1 april..
Veel Laadruimte en de motor van een skyline, Lekkaaaah
Ik vind het front van de normale Stagea mooier staan. Motorombouw is wel erg lekker.
De stagea is standaard geleverd met de RB25DET en met het 4wd van de skyline…
@notsobig: niet standaard hoor, er waren ook gewoon 2wd modellen met 2 of de 2,5 liter.. en ook het 4wd gedeelte is net iets anders als de skyline hoewel ze op veel punten op elkaar lijken
@darkpluisje: Ik zeg ook niet dat ze allemaal zo geleverd zijn, maar ze waren in die uitvoering te krijgen, standaard. Wat er precies anders is met het 4wd-systeem weet ik het fijne niet van, maar weet wel dat die bijna / zo goed als hetzelfde is…
@notsobig: niet te vergeten dat er, zoals hieronder ook aangegeven, ook nog een Stagea 260RS is gemaakt met de 2,6 liter twin turbo uit de BNR34 GT-R. Die was er alleen met handbak. Autech heeft overigens ook nog een paar BCNR33 GT-R Sedans gemaakt. Oftewel, knallen met het gezin!
@ej20g: Het ging er mij om dat er in het artikel staat: “RB25DET blok uit een Skyline”, dat betekend dus dat de conversie niet onder de motorkap is doorgezet, want die motor zater er al in en anders het er wel de RB26DETT in gehangen…
@notsobig: *want die motor zat er al in en anders hadden ze er wel een RB26DETT in gehangen…
@notsobig: ja ik snapte je reactie hoor, was eerder een aanvulling. Nee Nissan heeft dat inderdaad niet zelf gedaan, Autech was er verantwoordelijk voor. Eén keer Autech vergeten erbij te zetten.
@ej20g: Overigens is de Stagea na mijn weten niet door Nissan met een RB26DETT geleverd, dit is door Autech gedaan, het bedrijf dat (als ik me niet vergis) ook de conversie van de GTR neus leverde…
Wat voor aandrijving zou dat ding hebben? Gewoon FWD? dan ist wel knap, met een GT-R blok!!
@smotsholle: kan wel, cardanas eraf halen…
Voor wie hem wil: Hij staat te koop op Autotrader, kwam hem van de week toevallig tegen.

http://www.autotrader.nl/auto/nissan/harmelen/4rxj2/nissan-skyline-estate-280pk/detail/?zoekopdracht=nissan-skyline
Dit is echt zo’n love it or hate it auto

Persoonlijk vind ik hem geweldig
De uitlaat is er wat over, maar van voor gezien is het wel deftig gedaan.
Enkel die velgen, nogal een apart kleurtje…
@smotsholle

RWD en 4wd zijn ze, nooit FWD geleverd. Autech versie kwam met RB26 blok…
vre-se-lijk. wansmaak ten top. had het gewoon normaal gehouden met een subtiele bodykit in zwart met gouden velgen en je had een mooie wagen gehad. een poor-ass pimp mobiel.
@lambo4all: jup, zwart met goude velgen is subtiel en met smaak ^^
@darkpluisje: zo ziet mijn badkamer eruit zwart met gouden kranen
http://i.imgur.com/vX3LI.png
@Quintin: makkelijk, de Stagea. Heb niet zoveel met Duits…
@Quintin: doe mij de BMW maar. De Nissan is wel erg lelijk!
@Quintin: Hoewel ik geen BMW fanaat ben, zou ik ook zeker voor die BMW gaan. Terwijl ik een echte jap liefhebber ben.
Komt puur omdat die Stagea een tjoening hok is.

Er zijn zat nette exemplaren te vinden op het internet

Voorbeeldje
http://i47.tinypic.com/2z88gav.jpg
Hopelijk doet de foto het, is de eerste keer dat ik er een post. Snap dat ‘tags’ gebeuren namelijk niet. Ben dan ook (helaas) geen computer expert

Hier een linkje als die het niet doet http://i47.tinypic.com/2z88gav.jpg.
@hahaha: Idd, zo’n Stagea zonder tjoening meuk ziet hij er al een stuk beter uit.

Ik bedoel… roze velgen… nuf said.
Tokkie-mobiel.
Leuke specs, maar damn wat een lelijk hok.
En ook nog eens rechts gestuurd. Lijkt me sterk dat iemand hier 20k voor gaat geven.
Heb je ook een E46 M3 voor, die ik toch heel wat liever heb.
Deze neus word wel vaker op een stagea gezet, is eigenlijk niets nieuws (naja voor Nederland wel dan).
Verder maakt Bee-r voor de skyline R32 en R33 ook een R34 neus dus voor de tunerts zo te kopen.
Vind het een heel mooi ding, de GT-R is werkelijk prachtig én heeft alles in huis wat de oer-skyline in huis had: Drift POWER.

Maar die kleurtjes vind ik zwaar lelijk.

Nee, deze Stagea GT-R zou mooi zijn in Nissan-grijs of Champagne kleur. Zonder stickers e.d. Maar wel met kuipstoeltjes, een echt GT-R stuur en sportriemen.
Trouwens, ik had nog ergens een filmpje in m’n YT-lijst staan:

https://www.youtube.com/watch?v=-Iy6I_La_40

Gave bak :D
Broem:
http://www.youtube.com/watch?v=nsst-99hVWk&feature=related
@betonstaal: duidelijk een RB25DET. Geen motorwissel dus zoals in het artikel beweert wordt. Een RB26 DET(T) klinkt anders.
Doe mij die E92 M3 touring maar. Ik vond die ombouw nog het best gelukt, beter dan die E30 of die Nissan:

http://www.m3post.com/forums/attachment.php?attachmentid=489153&d=1298403674
*E91
Pfff ding is ook nog ziek laag.
Maar er zit dus helemaal geen GT-R neus op, maar een Skykine neus…
Goede kop dus, NOT!
@pascalbouwman: Er zit wel een GT-R neus op. Namelijk die van een Skyline GT-R
@sirmustang: van de enige échte GT-R inderdaad: de Skyline GT-R! De nieuwe GT-R “voelt” niet als GT-R, GT-R is voor mij het topmodel van de Skyline. Voor eens en voor altijd.
@pascalbouwman: niks persoonlijks, maar met uw leeftijd zou ik toch wat meer autokennis verwachten. Dat dit niet uw expertise is kan natuurlijk, maar reageer dan niet met zoveel zekerheid dat de titel niet klopt. Japanners en JDM zijn overigens wél mijn expertise.
Mooi! Je ziet het ook wel eens met een Lacerstation+Evo neus.
@michelyman: die zijn door Mitsubishi af-fabriek geproduceerd. Er zijn ook genoeg ombouwprojecten in de omloop inderdaad.
Wel een leuk ding, 280Pk in een station is gewoon altijd leuk. Toch zou ik hem niet kopen. Een snelle auto en een rechts stuur is gewoonweg niet praktisch. Lekker een tractoortje inhalen op de provinciale weg, je ziet geen kl()te.
@popoff: valt wel mee hoor. Voor het inhalen moet je iemand hebben die je kunt vertrouwen, en als je alleen rijdt moet je maar even wachten. Het maakt een HOOP goed die kleine ongemakjes (hoogstens 2 of 3).
@ej20g: voordeel is wel dat je exact weet waar de berm zit. Rechts rijden in nederland is gewoon wennen.
@ej20g: Ik rij heel geregeld met mijn links-gestuurde auto in de U.K. Potentie genoeg, maar voor daar, het stuur aan de verkeerde kant. Voor een paar keer een weekje achter elkaar is dit niet erg. Zeker omdat de Engelsen redelijk tollerant zijn als ze een continentaal kenteken zien. Mocht ik vaker de U.K. moeten doorkruizen zou ik een rechtsgestuurde auto zeker overwegen. Het zijn geen kleine ongemakjes. Het is gewoon uiterst vervelend om aan de verkeerde kant van de auto te zitten. Liefde voor een bepaalde auto of model kan die omgemakken zeker verzachten. Maar het blijft verre van ideaal !
Beetje vreemde wagen, lijkt wel een D1 deelnemer. Benieuwd hoe vaak hij aangehouden wordt.
Ik weet niet of iemand zon reactie.als deze al gegeven heeft maar. Autoblog mag zijn informatie vooortaan ergens anders vandaan hallen. Want dit is on zekere zin wel een zelfbouw, maar niet op de manier die autoblog bedoeld. de neus, koplampen, motorkap, zijpanelen, en nog wat steuntjes hier en daar is dit een kit die je uit Japan kan laten komen en deze auto word standaart geleverd met een RB25. Dus met alle respect autoblog. Volgende keer eerst wat info rondvragen.
PS: eh20g en notsobig goed bezig ik las jullie berichtjes en Julie weten teminstwn waar jullie hey over hebben.
die auto was op street power 2011 in assen samen met nog een Nissan S15 silvia met dezelfde stikkers (andere kleur)als deze
1. Dit was een stagea met een 2 liter blok.
2. De swap was een rb25det blok erin.
3. Dit is de enigste 2.5 liter handgeschakelde stagea in nl. Normaal zijn het 2.5 liters met automaatbak. De GTR bodykit kan in japan worden besteld. De 260RS is de awd en kan geschakeld worden naar 4×4. Standaard is stagea net als skyline r33 30/70 verdeling

Smaken verschillen gelukkig. Deze wagen vind ik heel dik. Hij is JDM style. Door deze wagen heb ik ook besloten een stages stagea te kopen en ben ook 1 van de 3 eigenaren in nl.
@rs4turbo: Ik ben benieuwd naar de foto’s!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).