Nissan wil weer een toffe hatchback (Golf concurrent)

Auteur: , 114 Reacties

De Almera en daarvoor Sunny. Stuk voor stuk karakterwagens maar sinds 2007 eigenlijk niet meer te krijgen. Nu denkt Nissan dat het tijd is voor een vervolg. Een Golf-concurrent, Focus killer en Astra vernederaar.

Op dit moment heeft Nissan een Leaf en Juke die qua formaat in de buurt komen van een Golf, Focus, Astra, Auris, 3, Megane, 308 of C4. De een is een hippie/groen/stads voertuig, de ander een misvormd, beetje scheel SUV’tje. Geen auto’s voor het standaard hatchback-publiek. Daarom wil Nissan vanaf 2014 weer ‘normale’ auto’s met een achterklepje gaan maken in de UK. Nissan en MP David Cameron hebben dit vandaag bekend gemaakt.

Met deze beslissing gaat een investering van om te beginnen 150 miljoen euro gemoeid. Geld voor het opzetten van de fabriek in het Verenigd Koninkrijk. Een nieuw model ontwikkelen kost meer.

Een auto in praktisch Europa’s grootste segment zal Nissan niet misstaan. Voorzien van motoren met lage uitstoot ook een absolute verkooptopper. Door veel onderdelen met de Nissan Leaf te delen (onderstel, etc.) kan Nissan van deze laatste bovendien de kosten drukken. (bron: autonews.com, foto: autojunk.nl)



114 reacties

dacht eerst dat die lak helemaal naar de pleuris was van die auto hierboven maar is gewoon ijzel :P wel gaaf dingetje
leuk dat nissan terug komt
Toffe hatchback = hatchback met rwd
@alcantara: toffe hatchback = BMW 1m
@thowmas97: BMW 1M=niet hatchback…
BMW 1M=coupe
@thowmas97: vind ik de 130i meer een hatchback !
@thowmas97: das geen hatchback maar hatchback met kofferbak
james125 via iPhone app
@alcantara: rwd = duur = slechte verkopen. Nissan is niet het merk voor een model met premium marketing. Mensen hebben BMW in hun hoofd staan als premium, maar een premium hatchback als top range model wordt hem niet.
@alcantara: toffe hatchback = auto met korte wielbasis.
Auto met korte wielbasis en rwd = dood en verderf.
deze Nissan staat er niet heel erg “sunny” bij als je het mij vraagt…
:roll: De Nissan Almera een karakterbak? :roll:

[proest!]
@Laserblue: heeft net zo veel karakter als AlmerE.
@betonstaal: fu, ik woon in almere en heb een almera XD
@wantthegreen: DAT zou ik dan wel weer grappig vinden
@betonstaal: Ik kan ook lachen om je opmerking :P
@Laserblue: de sunny gelukkig wel. topauto eerlijk waar. die van mij is 21 jaar oud, en loopt nogsteeds voortreffelijk. nooit wat aan gebeurd, qua groot onderhoud.
Wellicht kan er van moederbedrijf Reno een model verbouwd worden tot de gewenste Nissan.
bevroren bedoel je
GTI-R was wel een bommetje in de jaren 90
220 pk voor de euro versie en 230 pk voor de JDM
waardes die de golf GTI nu pas heeft :D (fail)
@Bart_V: Geen Fail voor vw, er zijn misschien ietsje pietsje meer gti,s verkocht.
Vraagprijs voor de Nissan was toen ook veel hoger dan een GTI.
@Bart_V: Fail was de prijs van de GTI-R… Dik 70.000,= gulden voor een hatchback. De vergelijkbare golf GTI kostte destijds meer als 20.000,= gulden minder. Daarom was het hier in Nederland ook een regerechte verkoop topper..Oh…uh… nee, wacht !
In die tijd kocht je voor hetzelfde geld een volle BMW 325iX. Die GTI-R was een bommetje, dat ben ik met je eens, maar veel te duur voor een auto van dat formaat.
@TSI-tje: Sterker nog, in die jaren kocht je voor het zelfde geld van een golf gti niet een normale bmw 3, de mooiste ooit gemaakt, de e30!
@Jipp: Eens, maar dat was, ook toen een keuze, Hot-hatch of een mooie sedan. Nog steeds het zelfde vandaag-den-dag.
Ga je voor een dikke 1M-Coupé van ca. 80 mille of doe je een bom-volle 335i…. altijd lastig.. ;)
Zonde van de versjonnificering..
@baasbas: Bijna alles is standaard op die auto, behalve de velgen.
nee
(?)
@tritone: Donkere koplampen, groter gat in de bumper voor de aftermarket intercooler, raamspoilertjes….
Nee, niet “bijna standaard op de wielen na”.
@baasbas: juist !! zo hoort’ie !
Aah, eindelijk naast de Ceed, Corolla en de I30 weer een kwaliteits hatch op de markt.
@norge: Ja, maar om het gewenste resultaat bij de dealer te krijgen, moet je toch eerst de boel in de fik steken (of dreigen), leuke service!
@tritone: Was een VAG dealer die geen afspraken volgde…
@norge: Een Nissan Mégane bedoel je ?? Kwaliteitshatch ??
@norge: normaal ben ik het met je eens, maar Nissan = Renault en Renault = Rotzooi.
En ik altijd maar denken dat de QQ een opvolger van de Almera was…
@awesome: misschien, meer voor de Almera Tino.
@michelyman: speet, maar het was sarcastisch bedoeld. De Qashqai is echt in de markt gezet als Almera opvolger en golf concurrent.
Als ie maar toffer wordt dan die Almera..
ik heb een almera 1.8 ui 2000 gehad.
er zaten koni schokdempers onder en andere veren.
k&n kitje onder de motorkap.

reed voor een blok met maar 114 pk best lekker

ik vond het een super fijne auto.

maar ja , te klein met kids.
Waarom niet? Ik zeg gewoon doen!
Daarnaast graag ook ff een Primera opvolger voor in NL!

Bijvoorbeeld deze (voor de hatchback)
De Tiida:
https://encrypted-tbn2.google.com/images?q=tbn:ANd9GcTEa1VLySWvSlWAWkYeE7Pq-Mhd2CH_MmpC-IFp7yXoWgGCvJwP

De Teana (als Primera opvolger) https://encrypted-tbn3.google.com/images?q=tbn:ANd9GcSXQ84lNoeirmc0-fjgr1Dh-kkD5boGwlBrAL_10_srFVgSjmNm

Zo zijn we dan weer compleet :)
zal toch nooit zo’n succes worden als de Sunny.. tenminste, dat was wel en succes toch? in elk geval, zal hij niet zo mooi worden..

bij mij op school staat vaak een Zwarte Sunny, geweldig ding, en snel! :D is dan ook geen gewone, maar ik weet niet hoe de snelle versie heet :)

ik zag een mooie Sunny Coupe op MP voor maar 1000 euro, kriebelt wel, maar heb op dit moment geen geld dusja :)
Hij staat er zelfs nog steeds op: http://link.marktplaats.nl/535263081?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=50193

goed, moet wat aan gebeuren, en ik zou hem voor 800 meenemen.. maar het werk vind ik leuk dus dat maakt niet uit, en ik vind het gewoon een mooi model, en het blok lijkt me niet verkeerd!
@dennisr: Gewoon bieden man. gladschuren dat ding en herspuiten. Kan nog jaren vooruit.
@E34M5Touring: Volgens mij doet Polijsten voor het grootste deel al wonderen, en bumpers en sideskirts gewoon even opnieuw :) ben dan alleen wel bang voor kleur verschil, geheel spuiten kan dan alsnog wel..

mocht hij er over 2 maand nog op staan, wat wel weer niet zo zal zijn, dan bied ik 800.. hopelijk mag ik hem dan ophalen:P kan het op dit moment niet betalen, ben pas 2 week aan het werk :) derde week nu..
@dennisr: Je bent al 3 weken aan het werk. Hhmm ik zou zeggen loonsverhoging vragen…….
@E34M5Touring: haha, het is op papier stage voor school, maar hebben (mondeling) afgesproken dat ik wel betaald krijg.. geen idee hoeveel dus, en wil er ook niet naar vragen, en dan is mijn grootste probleem nog dat ik mijn ouders geld schuldig ben, gaat wel een maandloon heen ;) is wel jammer.. maar ik hoop dat deze gewoon niet verkocht word.. ik vind het echt een super ding! :D
@dennisr: Ah je zeg je gewoon voor 800 loop ik die hele stage. zegt niks tegen je ouders en bang the cash. Staat vlak bij mij dat ding. ik zal er eens langsrijden.
@E34M5Touring: noo! dan word ik zwaar onderbetaald! :P wat wel leuk is, straks stroomt het door naar werk en leren en dan krijg ik wekelijks betaald, is wel handig, kan jen iet alles in 1 keer uitgeven en toch wekelijks je auto fixen :)
@E34M5Touring: en kijk maar eens idd, ben wel benieuwd of ie in het echt beter of juist slecht eruit ziet..
@dennisr: Ik cruise er wel eens langs vant weekend. Let you know. En ondertussen lekker geld trekken van de stage
@E34M5Touring: is goed :D en ik doe mijn best! :lol:
@dennisr: Zou ik niet doen. Sowieso geen sjonniewagen kopen waar al 18 generaties jonge mennekes hun hormonen op botgevierd hebben.

Ga voor dit. Zo goed als nieuw. Kost je niks aan lasten. Je lacht iedereen uit.
Oke, ik geef toe, ik was zo stom om het wél te doen. Ik heb een Swift gti gehad. Wat een uitgewoond hok was dat. Leuk, ja. Maar steeds de bodem dichtlassen…vreemde koelproblemen, koppakking, uitlaten, distributie geknapt op de snelweg, versleten schokbrekers… op een keer is het niet grappig meer ;-)

Die Starlet van die advertentie is wel top (zo op beeld dan natuurlijk). Ziet er goed uit, licht, 5 versnellingen, zuinig, goede reputatie.. en als klap op de vuurpijl geen wegenbelasting
@baasbas: jaa maarja, ik heb een zwak voor Coupe’s :P en zo’n 1.6 zal ook niet de wereld verbruiken..
@baasbas: Sjonniewagen is echt wat voor @Dennisr: kan ie zijn skills op botvieren tot het geen sjonniebak meer is.
@baasbas: gooi in die starlet een 1.3 turbo van de galanza en dan heb je ook al een leuke 135 turbo pk onder de kap waarmee je makkelijk 150 van kan maken
@Bart_V:

Precies ja de 4e-fte van de glanza erin…downsizing uit de jaren 90 ;)
@speedlimit: kom jij hem dan met een plamuurmesje van de boom afkrabben.
Als hij met dat levensgevaarlijke japanse kamikaze-projectiel tegen een boom aan is gevlogen. Nee kies dan maar voor iets degelijks europees
@desoper:

Precies je zegt t zelf al…ALS dat gebeurt ja en daarom rijden er nu nog zoveel van rond.
Je kan beter niet reageren…da’s altijd nog beter dan stom lullen.
@speedlimit: en door jou intelligente gelul heb je zeker die ip-ban gekregen?
Ik weet niet in wat voor sector je werkzaam bent, maar ik mag hopen dat het niet te veel met techniek te maken heeft. Aziatische prularia is leuk voor huis-tuin-keuken-gebruik maar voor professioneel spul ben je toch nog aangewezen op europa en voor een klein deel de VS.
@desoper:

Echt snugger ben je niet blijkt wel…ik een ip ban en dan hier nog berichten kunnen tikken?
En wees eens wat specifieker met je “professioneel gebruik”

Ik denk een goede zet van Nissan. De markt is klaar voor goede hatchbacks. Zie inderdaad de opkomst van de Koreanen de laatste tijd. Hopelijk komen ze dan ook met een echte ‘hot’ versie.
http://www.youtube.com/watch?v=STZub_bD_WQ

Serieus snel wagentje zo’n GTI-R. Niet de knapste auto ooit maar gaat wel als de bliksem.
De Qashqai moest ons toch net die ouwe-mannen Almera laten vergeten?

Vreemde strategie hoor. Ik vrees dat het gewoon een bestaand modelletje zal worden. Een gefacelifte Samsung bvb. Terug naar af…
@Esprit_de_Flandre: Of een verlaagde Qashqai?
@norge: Verlaagde Juke dan maar met minder brede wielkasten? Dan blijft er een redelijke hatch over.
Een nieuwe fabriek opzetten in het VK, voor 150 miljoen? Misschien moeten ze even met de mede japanners onderhandelen over een fabriekje in BORN voor maar 1 euro?!
Mensen die weer zeggen dat de Almera saai/suffig is: vergeten jullie de Almera GTi met een 2.0 16V? SR20DE als ik mij niet vergis.
@michelyman: Nou ! Dat was met z’n ongeblazen 143Pk echt een bommetje !! uh..oh, nee, wacht !
@TSI-tje:

Nee volkswagen was pas top…nog jarenlang na t millennium 8 kleppers in hun 4 cilinders geleverd.
@speedlimit: Nee, die hadden toen al de keuze een V5 (20kleppen) óf een 1.8T 4cilinder (20 Kleppen) in de GTI. Beide met 150Pk. Dus ja dat is vergelijkbaar met die Almera maar met dat verschil dat die 1.8T gemakkelijk boven de 200PK te krijgen was (met alleen andere software) en nog heel bleef ook. Ik heb er zelf één gehad waar we zonder problemen 170.000Km op gezet hebben. Dan kerel die hem van ons gekocht heeft rijd er nog steeds mee en loopt al richting de 3ton. nog steeds probleemloos. Dus check je feiten even.
@speedlimit: Het feit dan men het niet met veel trommel geroffel op de achterklep zet, betekend niet dat de motor deze dingen niet had. Dat is meestal het verschil met Japanse en Europese auto’s.
@TSI-tje: We schrijven trouwens vanaf 1997. Het zelfde tijdsbestek als de Almera waar “michelyman” het over heeft.De Golf IV. Deze kwam later (vanaf ’99) ook als 2.8 4Motion en nog later (2003)als R32 Dus kom maar op met die technische superieuriteit.
@TSI-tje:

Feit is dat jij niet kan lezen.
Ik heb t over 4 cilinders met 8 kleppen geleverd na 2000 aangezien je ook niet begrijpt wat “millennium” betekent ;)
@speedlimit: Feit is dat jij niet -wil- begrijpen wat er staat. 1.8T is namelijk een 4 cilinder. en ja die had 5 kleppen per cilinder. De 1.4, 1.6 waren ook 16kleps 4 cilinders. Dat stond alleen niet op het goedkope stickertje op de achterruit zoals jij gewent ben van de Japanners. Daarnaast beweer je dingen zonder je echt te verdiepen in de materie. Een vergelijk van de top hatches van beide merken en de bewering van technisch hoogstandje. Maar als je dat niet -wil- snappen, spaar ons dan alsjeblieft je geblaat.
@TSI-tje:

Nogmaals…feit dat jij niet kan/wil lezen wat er staat.
Jip en janneke taal dan maar voor jou:
Volkswagen levert na 2000 nog steeds cheapass 4 cilinder motoren met 8 kleppen…waarom niet meteen minimaal 16 kleppen?
@speedlimit: Waarom wel? Zijn 3-4-5 kleppen per cylinder heilig ? Sinds wanneer ? De auto’r presteerde hetzelfde als hun meer-kleppen broertjes van andere merken. Qua verbruik, qua uitsoot en qua prestatie. Vanwaar dit feit noemen om aan te tonen dat men ‘ouderwets’ bezig bezig is?
Wat is je volgende argument? Dat men nu nog VW’s kan kopen zonder electische ramen ? Watr een gelul zeg. Moeilijk hé lezen ? We hadden het hier over de top-versie van de hatchbacks van beide merken en dan kom jij met een argument over de minste ? Nee, JIJ snapt het !
En dan nog, zoek even de verkoop cijfers op van de Almera en vergelijk dat eens van de Golf in de periodes ’98 t/m 2003. Dan heb je het antwoord. Heb je nog meer -NON-argumenten ?
@speedlimit: -vervolg- Daarnaast was VW niet de enige in die tijd welke er voor kozen geen multi-kleppen techniek toe te passen. De Japanners deden dit wel. Mijn schoonpa Reed een Toyota Carina II met een 1.8 16v. Moest met 80.000Km. een complete kop revisie doen. Dit werd onder coulance van Toyota gedaan, hij hoefde ‘slechts’ de helft van de reparatie te betalen. Slechts 1600 gulden. :shock:
Ik heb ik Berlijn in diverse Taxi’s gezeten welke in de zelfde periode gebouwd zijn met 7-8-9 TON op de klok. Ook met diezelfde 2 kleppen per cilinder. De Europeanen kozen dus voor simpelere teachniek vanwege de betrouwbaarheid.
Ook al konden die ‘technisch hoogstaande’ motoren uit Japan dezelfde kilometers draaien kregen ze daar de kans niet voor want dan was de carrosserie al lang weggerot.
Dus ook daar was het een keuze;
– cheapass (*jouw omschrijving*) techniek welke betrouwbaar genoeg was.
óf
– cheapass (*jouw omschrijving*) staal welke onder de kont vandaan rotte.
Mijn keuze is duidelijk, de jouwe ook blijkbaar.
(heb je die motor nu als waterpomp om je gras te sproeien?)
@TSI-tje:

Hmmm…golf 4 1.6 8v iets van 102pk een een corolla e10 1.6 16v met 114pk noem jij hetzelfde?
Sterker nog…de golf 3 GTI was niet eens opgewassen tegen de 1600 uit de corolla…daar kan die jeremy clarkson nog over meepraten.
20 kleppers had toyota al halverwege de jaren 90…zie de 4a-ge silvertop/blacktop.
Kleine turbomotoren…zie de 4e-fte wat nu tsi moet heten bij vag.
Check your points before talking shit kleuter ;)
@speedlimit: Check de verhgelijking zelf aapje;
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=17559&id2=15537
Beide rond het zelfde aanschafprijs, beide een 1.6.
De golf heeft iets meer Koppel, iets minder PK.
De golf leverd toch betere prestaties:
– 1.5sec sneller aan de 100Km/u.
– 8Km/u hogere topsnelheid.
– 30g/Km minder uistoot
– 1.7liter minder brandstof nodig op de 100 KM.
– Maximum Koppel van de Golf op 3800 rpm (ouderwetse techniek) de Carolla pas bij 4800rpm (‘moderne’ techniek)
Daarnaast moest de Carolla 5000Km eerder voor een beurt,
Had wel 2 jaar langer algemene garantie, maar weer 6jaar minder garantie op doorrotten (vooruitziende blik?)
Heb je nog meer sprookjes ?
En als je vergelijken wil maken tussen auto’s met verschillende aanschaf prijzen kan dat. Ook in die periode.
Toen had VW al bij voorbeeld de Passat W8 (welke ik ook nog bezit) en had Toyota niets, maar dan ook helemaal niets wat dat bij kon benen. Ik zal je vast voor zijn:
De Supra Mk IV was toen al 4 jaar uit productie.
En dit was het snelste wat Toyota toen had:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=24000&id2=12215
De Celica GT-Four. Iets sneller aan de 100 (logisch, lichter) maar een iets minder hoge top. De Passat loopt zelfs met gemak richting de 280 als de begrenser d’r af is kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Kommaar op. En dit keer niet wéér met allemaal loze praat maar met werkelijke vergelijkingen. Als er -één- in deze discussie z’n feiten moet checken ben JIJ dat wel.
Succes d’r meer Efteling-speedlimit.
@speedlimit: Vergeet ik nog te zeggen; klik ook bij beide vergelijkingen even op de knop ‘verschillen’ ongeveer in het midden bovenaan. Dan zie je in één oogopslag de “Pro’s en Con’s”. Ik maak het je gewoon té makkelijk ;)
@TSI-tje:

Goed zo kleutertje…maar appels met peren vergelijken is niet goed he.
Appels met appels wel…dus golf handbak met corolla handbak.
In jip en janneke taal: de golf is handgeschakeld en de corolla die jij selecteert heeft een automaat.
Bij deze krijg je dus een herkansing…veel plezier bij lange jan ;)
@speedlimit: Goh wat ben je toch een achterlijk mannetje.
Er telt ook nog een aanschaf prijs. Iets wat jij blijkbaar nog niet in de gaten heb. Bij een scooter is dit zeker nog niet zo belangrijk. In de echte wereld wel.
Alle andere argumenten verdraai je ook al.
Weet je, veel plezier op je Piaggio in de efteling.
Jouw speedlimit licht blijkbaar op35Km/u.
Kom nog maar eens terug als je een auto heb.
@TSI-tje:

Ah je bent er zo een…
je ziet dat je een fout maakt (handbak met automaat vergelijken) en dan is t ineens de aanschafprijs die telt???
Neem dan een handbak die n vergelijkbare prijs heeft.
De corolla e10 heeft idd trommels achter maar maar stamt wel uit ’92 en die vergelijk je dus wel ff met een golf 4…neem dan een golf 3.
Wederom appels met peren.
Enne…de golf 3 1.6 uit die tijd heeft ook trommels achter.
Aangezien je niet weet waar je over praat hier een overzicht:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=15616&id2=12171
Koppel vd corolla is hoger,0-100 tijd is sneller,top is hoger,gemiddeld verbruik is lager,multilink ophanging achter dit in tegenstelling tot de golf die semi-onafhankelijk heeft wat meer voor goedkope autootjes als de alto is.
Denk dat je oortjes zo wel genoeg gewassen zijn he ;)
@speedlimit: Ach ventje. Ga lekker metr je scooter toeren in plaats van grote mensen lastig te vallen.
We hadden het over een Golf IV en nu schakelen we ‘ineens’ terug naar een Golf III? Kan je niet winnen met je eerste verhaal dus draaien we de dingen weer om ? Check even bij het RDW hoeveel van dat type roesbakken Carolla’s er nog rond rijden en hoeveel Golf 3’s. Dan heb je het enige antwoord wat telt. Betrouwbaarheid ? Innovatie ? Inderdaad joh, dat hebben ze goed voor elkaar! tot dat hij uit elkaar valt van de roest. Mooi spul. En nu, hop op je scooter het zonnetje in, en vanacht je clearasil weer op he ? Anders krijg je nooit verkering met zo’n leuke jongen.
@TSI-tje:

Jij wilde toch n vergelijkbare prijs…daar hoort dan ook n vergelijkbaar bouwjaar bij.
Ik had t alleen over de 8 kleps 4 cilinder uit de golf 4…dat jij dan heel de vag motorisering erbij haalt is niet eens van belang.
Maar goed het is wel duidelijk dat je afdruipt met je staart tussen de benen ;)
@speedlimit: Het enige wat jij bewezen hebt is dat Toyota -in jouw optiek- na 1997 is gestopt met innoveren.
Daar lagen ze -blijkbaar- nog voor met vergelijkbaar spul. De volgende generatie Carolla’s konden niet mee met VW. Bedankt dat jij mijn punt bewijst. Maar je mag denken wat je wil. Nederland is een vrij land gelukkig. Maar duidlijk is dat te jong ben om echt iets van de technieken en de ontwikkeling te snappen. Het is jammer dat je scooter niet op de provinciale- of snelweg mag. Ander had je wel een keer langszij mogen staan van mijn 10 jaar oude hobby W8. Kan je eens het verschil zien tussen jouw beleving en échte snelheid. Prettig weekend ! En denk er om hé Bier mag maar echte sterke drank is voor mensen boven de 18, nog even afblijven dus !
@TSI-tje:

Gestopt na 1997…zoek eens op vvt-i,vvtl-i,t-vis en er gaat een wereld open voor je.
Enne die w8 stelt niks voor in vergelijking met mijn 1jz-gte.
Dus ik zou zeggen hou die biertroep maar van je en welterusten tuinkabouter ;)
@speedlimit: Och, het kind kan tóch googlen… aggut.
Je heb niets bewezen. Draaien, bluffen en liegen, dat kan je wél, is gebleken in dit relaas. Liever Bier dan Saké.
@TSI-tje:

Goh eerst zeggen dat ik maar “1 ding” bewezen heb en vervolgens heb ik niets bewezen…weet je zelf nou al wat je wil zeggen?
Feiten staan in de link die ik geplaatst heb en bewijzen t tegendeel van jouw uitspraken :)
@speedlimit: Zie je? De feiten staan nergens in de link die jij gepost hebt, JIJ begon namelijk over de Golf IV en 8kleppen techniek in na het millenium. Dat is dus klinklare onzin (zie mijn links) Met die zogenaamde ‘ouderwetse’ veegt VW de vloer aan met de -top- Carolla van dat zelfde moment. Qua prestaie, qua verbruik, qua uitstoot. En dat voor de minder dan middenmoot 1.6 8v.
De golf waar JIJ het over had. Laat staan met de topversies van de Golf IV. Allemaal geblaat van een hersenloze aardbei zoals jij. Dat je toevallig een type nummer weet van een sterke Toyota motor zegt verder ook niets. Jij heb er geen da’s duidelijk. En dan; ‘Enne die w8 stelt niks voor in vergelijking met mijn 1jz-gte’
Proef op de som. Ergens waar geen andere ‘speedlimit’ is dan jij. Circuit, Bundesbahn, maakt me niet uit.
Je haal bot op ieder vlak jongetje. Al je beweringen, al je uitspraken. 1 linkje gepost waar een oudere golf bijgehaald moet worden om e punt te maken. JIJ begon over die Golf IV 1.6 8v, niet ik. En dan een ‘tunings lieveling’ d’r bij gaan halen om je gelijk te halen.. pffftt… Het kenteken van mijn W8 is 44-TP-TB. De 1.8TSI is 94-KFP-8. Wat is het jouwe ? Alle kaarten op tafel.
Geen kenteken, geen check mogelijk dus niet gebeurd, zo simpel. Kom maar op !
(ja mág natuurlijk ook het kenteken van je scooter doorgeven, dan weten we dát ook maar.)
@speedlimit: En toen bleef het stil…….
Uitgebluft, uitgel[_]lt. Klaar. Precies zoals ik al voorspelde. Scooterpubertje zonder eigen auto, ondanks zijn beweringen. (“Enne die w8 stelt niks voor in vergelijking met mijn 1jz-gte”) Klein beetje google-skills en dat is het. Droom maar lekker verder.
@speedlimit: Ennuh, waar is de Carolla 1.8?, de 2.0?, de 2.8 V6, en de 2.9V6 4WD ? Goh wat een innovatie.
Slaap maar lekker verder ventje.
@speedlimit: En wéér geblaat zonder inhoud.
Typisch gedrag voor een puist-petten-pubertje met glim-oorbel en bontkraagje.
Ik heb van jou nog geen tegen vergelijk gezien?…
Weet je niet hoe, of?
De Golf heeft inderdaad 7 (WOW zeven ? JA !! ZEVEN) Pk minder. Maar meer koppel. PK’s staan leuk in de folder, op papier. Nm’s is wat je beleeft. Maar een scooterpiloot kan zich daar geen voorstelling bij maken natuurlijk.
Dus die Pk vergelijking van jou raakt net zo min kant óf wal. Dus vollopig is die Carolla, welke jij aandraag vanwege z’n ‘moderne’ techniek slechts een roestbak in vergelijk tot de Golf IV. Die ‘ouderwetse’ 8 kleppertjes doen het schijnbaar nog best.
@speedlimit: Maar hier heb je hem hoor:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=24022&id2=15538&id3=17557
Zelf schijn je niet te kunnen, dus ik maak het je weer makkelijk. (Dat hoort zo bij kinder, alles ‘voorkauwen’)
Ik heb voor de vorm zelfs die 114Pk GTi genomen.
Hij is inderdaad -een fractie- sneller dan een Golfje met een 1.6. en dat voor de ‘top hatch’ van Toyota in dezelfde periode… knap hoor !! Hoogstaand stukje techniek inderdaad. Ik heb daarnaast ook nog de Almera erbij gepakt met een 1.8 technisch hoogstaande motor.
Let ook even op, dat de Carolla de enige van dit drietal is met trommelremmen achter. Over ‘moderne techniek’ gesproken… Weltruste ventje. Vergeet je glimoorbel niet uit te doen, anders prikt’ie vanacht in je tere nekje.
@speedlimit: 5 Kleppen per cilinder had mij pa al in zijn MAN vrachtwagen rond 1973-1975. De MAN 19-320 V10.
MAN Lastwagen Gmbh. is altijd al onderdeel geweest van VW en is mee gegroeid in het VAG concern. Dus als we een spelletje gaan doen wie er precies eerder was… Ben jij gewoonweg té jong ben ik bang. Dus de opmerking ‘kleuter’is meer op z’n plaats bij jou, beste speedlimit. Maar geloof wat je wil geloven, de feiten liggen zoals ik hierboven al omschreef. Jammer voor jou, niet hoe jij het wil zien in je droomwereld.
@TSI-tje: Het is een puberale fanboy, die óók nog eens van negatieve aandacht houdt.. Gewoon z’n (naïeve) gang laten gaan.
@kaasboerin: Dank je voor de tip.. heb nu inderdaad al spijt van alle energie die ik hierin gestoken heb.
Bedankt. ;)
@TSI-tje:

Achteraf heb je spijt ja…want je bent gewoon keihard op je bek gegaan.
Iemand zoals jou die de feiten niet wilt zien…heeft last van tunnelvissie ;)
@speedlimit: GEEN KENTEKEN, NIET GEBEURD !
Bluf, geblaat etc. Dus JIJ ben op je bek gegaan, niet ik.
@TSI-tje:

Niet zo bijdehand van je om je kentekens hier neer te zetten…denk aan vandalisme,justitie om maar wat te noemen.

Wat betreft je verhaal over MAN…
ze zijn nooit onderdeel geweest van volkswagen.
Ze hebben enkel een samenwerkingsverband gehad van 1977 tot 1993 voor lichte vrachtwagens.
En pas sinds juli 2011 heeft volkswagen een meerderheidsbelang van 55,9% in MAN wat ze onlangs uitgebreid hebben naar 73%.

http://de.wikipedia.org/wiki/MAN_Truck_%26_Bus

http://nl.wikipedia.org/wiki/MAN_SE

Dus bij deze ga je alweer keihard op je plaat…sprookjes bewaar je maar voor t slapen gaan ;)
@speedlimit: Waar ben je bang voor ? … Pfftt
Voorspelbare reactie van een scooterpubertje die alles op de bluf doet. Wiki is een leuk medium, maar om volledig van de feiten af te gaan welke -een willekeurige gebruiker- online zet, is wat naïef, typerent voor alles wat je hier neerzet. Voor mij blijft geen kenteken=niet gebeurd.
Vandalisme? Justite? Wat heb je te verbergen ? Je clearasil ? Bluf, leugen, verzinsels… einde.
@speedlimit: Als je al de moeite zou nemen om de stukken te -lezen- (moeilijk hé?) die je hier in een link post had je kunnen zien dat VAG de belangen in die periode -verhoogd- had zodat ze een meerderheidsbelang in SCANIA lastbil a/s. konden realiseren. Het belang van VW in MAN gaat al terug tot in de 50-er jaren. Ook al was dat een minderheidsbelang. LEZEN ventje, net als je zit te blokken voor je MAVO examen. precies hetzelfde. Weltrust en succes met de reparatie van je scooter.
De GTI-R werdt gebouwd ivm de eisen die gesteld werden om mee te kunnen/mogen doen destijds in het WK-Rally. Daar werd het niet echt een succes maar ja wat wil je ook met concurenten als de toyota, de lancia, en last but not least de Subaru die in opkomst was… Was idd niet moeders mooiste maar het reed als een kanon..

Ben benieuwd waar Nissan mee komt. Om serieus een statement tegenover het Duitse/Franse geweld neer te zetten zullen ze toch net zo iets als de GT-R moeten bouwen. Dus ca 4 – 4,5 sec naar de 100 en een top van(begrenste)250+ voor (een stuk)minder dan de prijs van een GOLF-R / MEGANE RS / Astra OPC oid. Is toch wat lastiger denk ik maar niet onmogelijk… kijk maar naar de GT-R..
@TSI-tje

Ja de EU versie niet maar in Japan was er de Pulsar VZ-R N1, met een 1.6 zonder turbo en 200pk!!! En de JDM SR20DE was ook niet slecht met 180pk.
@stj88: Goh, leuk hadden we -hier- echt wat aan. En als je die dan wilde importeren zat je met een rechtsgestuurde auto met een bult Pk’s. Leuk inhalen op de provinciale weg. Dan eindig je voor je het weet net als die Skyline van een paar dagen geleden. Doet niets af aan de technische exercitie, da’s best knap. Maar hier in Europa vrij nutteloos om naar voren te schuiven als het ding hier nooit te koop geweest is.
Voor mij is de nisaan leaf geen auto, maar en rotzooi aangedreven op batterij afschuwelijk lelijk en die andere is geen nisan (juke) maar puke!
Voor mij is de nissan leaf geen auto, maar en rotzooi aangedreven op batterij afschuwelijk lelijk en die andere is geen nisan (juke) maar puke!
@cesarestevao: vind je dat zo erg dat je het 2 x moet zeggen?? hehe
@basjan:nee,heb en foutje gemaakt, was te snel voor mijn computer hahahah
Ah de Almera, heb mijn eerste rijlessen in 1996 gehad in een Nissan Almera :)
Autoblog meldt dat Nissan een Almera / Sunny opvolger wil gaan bouwen.
De vrinden van Autoweek hebben het over een auto in het D-segment. En dan hebben we het over een Primera opvolger.
Wat is het nu?
ik heb een 100nx gehad met het sr20de blok, een heerlijke auto. Geen bommetje, maar hij kon heerlijk met alles meekomen, binnen de 8 tellen naar de 100 en ik heb eens 240 op de teller gehad (zal 210 echt zijn geweest)

En (mede door de nieuwprijs van 60k Gulden denk ik) ook geen afgeragde bak.
Waarom een nieuwe fabriek in Engeland, als er in Limburg straks een fabriek leegstaat waar al Japanse auto’s gebouwd worden?
@mrbean: Sterk, maar in de U.K. liggen de loonkosten een beetje lager als hier. Zal ome Gerrit Zalm ff een duit in het zakje doen…. Zal wel niet gebeuren.
@TSI-tje: ik gaf hierboven al
Exact hetzelfde aan; echter denk ik dat op middellange termijn er een voordeel te behalen is wat de hogere personeelskosten zou compenseren. 10 à 15 jaar bijvoorbeeld. Daarnaast zal er op logistiek gebied voordeel te behalen zijn.
Daar lig ik niet wakker van.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).