Officieel: Aston Martin V12 Vantage Roadster

Auteur: , 56 Reacties

Al enige tijd zweven er afbeeldingen van de V12 Vantage Roadster over het net, en ook rijdt hij al rond in Londen, maar vandaag heeft Aston Martin het embargo van hun hete cabrio getrokken, met een mooie reeks verse plaatjes!

De auto die voor de studiofoto’s is gebruikt, is ook het model zoals hij rijdend werd gespot, dus daar zijn weinig verrassingen, maar wat een lekker ding is het toch, met zijn bordeauxrode inzetstukken, two-tone velgen en felrode softtop.

De limited edition cabrio heeft de bekende 6.0 V12 aan boord, nog lekker ouderwets gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Hij genereert 517 pk @ 6.500 tpm en 570 Nm @ 5.750 rpm. Dat nodigt uit tot toeren maken. 0-100 gaat in 4,5 seconden en de topsnelheid ligt op 304 km/u (190 mph).

De Roadster, die in de Britse markt 150.000 GBP gaat kosten, zit vol met koolstofvezel-accenten, en als we door de met Pirelli P-Zero’s omhulde velgen gluren, zien we kermaische remschijven. Dat belooft een fijne rijdersauto te worden.

Waarom Aston Martin er voor kiest om al hun open modellen ‘Volante’ te noemen, maar de Vantages niet, is ons een raadsel, maar dat terzijde. Klik snel door naar de gallery voor een dosis vertrouwde Britse elegantie.



56 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Aston Martins zijn meer dan alleen auto, het zijn kunstwerken op wielen. Keer op keer verbaas ik mij hoe ze het daar voor elkaar krijgen om een stapje verder te gaan, zodat hun auto’s weer een tikkeltje mooier worden.
Mooi hoor , nou nog een bijpassend handtasje…
Verschrikkelijk mooi… Londen.
Wit met rood leder!
Blijft een top combi, wel net iets te maar goed who gifts a fuck!;)
@mightymike: niet zo mighty met je engels mike
@jackass266: goeje mierennneukkkert
Ik vind de prestaties behoorlijk tegenvallen eerlijk gezegd. Had zeker de 0-100 wel op 4 sec verwacht. 4,5 doet een M3 ook met 100pk minder. En het design heb ik eigenlijk ook wel gezien. Tijd voor wat anders
@E34M5Touring: jij snapt Aston Martin nogsteeds niet of wel?

Het gaat om stijl klasse en geluid.
Uit zo’n v12 kun je ook gewoon 620pk trekken maar dan maak je hem iets wat het niet is.
Het is een GT, geen hypercar!
Zelfde verhaal met de Continental GT.

OT: erg lekker weer! Ongekend niveau!
@lamdi: Wat heeft dat met snappen te maken. Is gewoon MIJN mening. Aston teert al 100j op hetzelfde designtrucje met dezelfde motor. De stijl is in mijn ogen erg verouderd en de klasse is er wel van af. En een V12 vantage vergelijken met een Conti is in mijn ogen voorbij appels en peren. Een 911 (wat werkelijk zijn concurrent is, ook volgens Aston) doet 0-100 in 4,5 sec met de Carrera. Dat heeft niks met GT te maken maar meer met het feit dat Aston gewoon 0 budget heeft om iets nieuws op de markt te zetten.
@E34M5Touring:
Overdrijven was zeker jouw beste vak op school.
Nu moet je Aston niet gaan beschuldigen van het gebruiken van het bekende duitse trucje.

De eerste Aston die een beetje lijkt op wat ze nu maken was de DB7 en die is uit de midden jaren 90, dus nog geen 20 jaar geleden.
Daarvoor maakte ze scheepscontainers van dubieuze kwaliteit.
Ik snap dat het voor een Fanboy lastig te verteren is maar het is het BMW design dat al sinds de vroege jaren 70 langzaam geëvolueerd is tot wat het nu is.
@jrk68: Idd, deze Aston is verbazingwekkend “nieuw”.. Not. Maar goed, lekker “oeh” en “aah” blijven roepen bij elk berichtje, lekker geen risico lopen en met de massa meedoen.. Kan ook.. Waar haal je trouwens vandaan dat @Touring een fanboy is? Enkel uit zijn avatar+naam?? Flauw hoor, had beter verwacht van jou..
Wat vind je van de Porsche 911 dan? Mooie auto? :)
@kaasboerin:
Dacht dat ik wel redelijk critisch was en vind dit gewoon mooi. Bovendien geef ik aan dat dit niet echt nieuw is daar ik verwijs naar de inmiddels bijna 20 jaar evolutie sinds de DB7.
En natuurlijk heb ik ook mijn persoonlijke voorkeur al is die niet merkgebonden.
@kaasboerin: Er ik ook heel weinig “nieuw” aan deze auto. De Roadster uitvoering kennen we al van de V8 Vantage (S), de V12 eigenschappen al van de V12 Vantage. Dus nee, geen nieuw design, geen nieuwe motor, niks nieuws.

Maar toch, ik ben erg blij dat deze “missing link” eindelijk ingevuld wordt.
@jrk68: jij haalde vast goede cijfers voor dom lullen had ook een willekeurige andere auto kunnen pakken zoals de 911 of whatever. Heeft niks met fanboy te maken, sterker nog ben ongeveer zo merken trouw als een blinde vink. Hij was mojn constatering. Blijkbaar heb ik bij jou een gevoelige (fanboy?) snaar geraakt. Maar goed ik zal het wel mis hebben
@E34M5Touring:
Als ik daar zin in heb kan ik dat inderdaad heel goed.
Maar als jij begint met “al honderd jaar het zelfde” dan kan ik het niet laten om je te wijzen dat je onzin uitkraamt en dan is het logisch dat ik dat illustreer met een merk wat jij een warm hart toe draagt.
Anders zou je waarschijnlijk niet begrijpen wat ik bedoel.

Ik hou louter van mooie dingen ongeacht het merk.
@jrk68: Ja want 100j bedoelde ik letterlijk…..
@lamdi: Je praat over GT en ‘stijl’ maar waarom zitten er dan van die idiote sluiven in de motorkap.
Stoer uiterlijk moet je waar maken. Nu is 520 pk niet verkeerd, maar voor een auto die waarschijnlijk tegen de 3 ton!!! gaat kosten toch wel matig.

Ik vind het geen lelijke auto’s hoor, maar voor dat geld is er echt wel wat spannenders te vinden.
@imdoctorbob:
Die sleuven zijn louter functioneel, die warmte moet nu eenmaal weg uit die iets te krappe ruimte.
Vandaar dat de V8 ze niet heeft.
Persoonlijk zou ik ze wit houden dan valt het minder op, en schreeuwerig vind ik het niet.
solmatje via iPhone app
@lamdi: noem jij die velgen stijl en klasse? Kijk eens goed.. Gemiddelde golf van minimaal 5 jaar oud rijdt hier ook mee rond
@solmatje: Voor stijl en klasse kopen mensen maar een DB9. Een V12 Vantage is toch even wat anders qua rij-eigenschappen en mag er daarom best wat bruter uit zien.
@lamdi: Geluid, oké, daar volg ik je. Maar klasse en stijl? De motorkap ziet eruit als die van een tunersbakkie, de achterkant bevat grotendeels kippengaas, de achterlichten lijken gebleekt. Vind jij dat klasse en stijl? Ik niet. Maar goed, ieder z’n ding. De kleurencombinatie is in ieder geval wel lekker.
@E34M5Touring: 0 – 100 tijd? Lekker belangrijk…
Dat is echt wel het laatste waar kopers van sportieve auto’s naar kijken. Oh nee, toch niet, het allerlaatste is topsnelheid… ook zo iets niet boeiends…
@AlwinH: Hoe is de 458?
@raphael: De 458 is geweldig. En hoewel de 458 veel sneller naar honderd gaat heb ik net zo veel (misschien wel meer) rijplezier in de V12 Vantage.

Cijfertjes zijn niet zo belangrijk…
@AlwinH: Kennelijk.. Vandaar dat je op AB zit te posten i.p.v. nu te toeren. Nah, niet elke koper (met geld) denkt als jij hoor.. :)
@kaasboerin:
Daarom ook voor de categorie “geld teveel” verschillende segmenten.
@kaasboerin: Tja, ik zou graag aan het toeren zijn nu, maar er moet ook gewerkt worden…
@AlwinH: Blob vraagt zich af of de nieuwe cabrio een aanvulling wordt op het al bestaande wagenpark, of dat iets het veld moet ruimen? En zo ja, welke?
@swaffelaer: Helaas moet de huidige witte V8 Vantage S Roadster het veld ruimen. Maar goed, de V12 Roadster is daarvoor ook een leuke upgrade :-)
@AlwinH: heb je hem al op 31 augustus? Ik vind het wel een leuke trouwauto voor mij… ;-)
@swaffelaer: Nee, dan is ie er nog niet. Komt waarschijnlijk in December.
Maar je mag van mij m’n witte V8 Vantage S Roadster lenen als trouwauto.
@AlwinH: Ik begrijp het, totaal verschillende auto´s. Die versnellingsbak van de Ferrari zul je waarschijnlijk nooit genoeg van krijgen.. :-)
solmatje via iPhone app
@AlwinH: dat is jou mening
@solmatje: Ja, dat is mijn mening, en de mening van veel eigenaren van leuke autos.
@AlwinH: ja want dan koop je een mx5 doet hetzelfde als deze aston.
@E34M5Touring: Je begrijpt het niet. Het gaat bij leuke sport autos wel degelijk om power en koppel, maar NIET om 0-100 tijden of topsnelheid cijfertjes.
Een M3 kan ook best 0-100 doen in 4.5 seconden, maar het lijkt me duidelijk dat een V12 Vantage *toch* veel krachtiger aanvoelt bij het rijden.
@AlwinH: Geen idee wat jij voelt. Maar goed dat vind jij, als jij zulke immense bedragen uitgeeft aan producten enkel op basis van “gevoel” moet u dat zelf weten.
@kaasboerin: Ja natuurlijk koop je zo’n auto op basis van gevoel. Duh…
@AlwinH: Je hebt gelijk, ik snap er geen reet van. Het gaat wel om vermogen en koppel maar niet om prestaties. Ik vind het fijn dat jij het wel snapt aangezien jij blijkbaar dat soort bedragen kan stukslaan op zo’n auto. Ik vind persoonlijk het totale package een oud, overpriced en underperforming stukje ‘gevoel’. Die bovendien door nagenoeg alle auto’s in zijn segment voorbij geblazen wordt. Dus voelen die dan krachtiger? Of is het een ‘gevoel’ wat je niet uit kan leggen…..
@E34M5Touring: Ik zei niet dat het niet om prestaties ging. Daar gaat het natuurlijk wel om. Maar ik wil alleen zeggen dat die prestaties naar mijn mening slecht tot uitdrukking komen in 0-100 cijfers, topsnelheid of zelfs aantal PKs.
Die getallen zeggen bijvoorbeeld niets over hoe een auto stuurt, over wegligging, tussen-accelleratie. En ja een gevoel bij een auto is toch heel belangrijk.
@AlwinH: Nogmaals, gezien het feit dat jij het erop kan stukslaan maakt dit deste meer relevant voor jou. Tuurlijk snap ik dat tussenacceleratie voortkomt uit een dikke motor met veel koppel. Feit blijft dat in mijn ogen er een auto staat die niet zo goed is als ie had kunnen zijn simpelweg omdat daar het budget niet voor is. Dat is ook niet erg maar maakt het voor mij gewoon niet interesant. Kijk naar die nieuwe Vanquish, die lijkt precies op elk model uit de huidige lijn + een beetje extra carbon en wat (in mijn ogen misplaatste) spoilers. Dat is GEEN nieuw model maar een verzameling van huidige onderdelen. Goed, zo kijk ik er tegenaan. Totaal niet interesant voor Aston aangezien ik voorlopig niet in de race ben voor zo’n apparaat, maar wel mijn nederige mening.
@E34M5Touring: De Vanquish is inderdaad qua uiterlijk niet een compleet nieuwe auto. Toch schijnt ie qua techniek weer heel veel beter te zijn. We gaan het zien, ik denk niet dat daar iets over te zeggen is zonder er mee te rijden (want zoals ik al eerder zei: de cijfertjes alleen zeggen helemaal niks over hoe ie echt rijdt).

De V12 Vantage Roadster (want daar hadden we het over) *is* ook helemaal geen nieuwe auto. De V12 Vantage bestaat al 3 jaar, en dit is gewoon de Roadster versie er van, die wat laat komt. Neemt niet weg dat het een fantastische auto wordt. Misschien niet goed genoeg voor jou, maar ik ga er waarschijnlijk heel blij van worden.
Ieder z’n smaak he…
Geweldig design, geweldige auto. En fantastische plaatjes !
Ik vind het jammer hoor :s
Altijd
Supervette
Toffe
Oogverblindende
Nice’e

Mooie
Absolute
Retesnelle
Tractors
In
Nordeaux rood jasje
Zal best warm worden onder dat kleine motorkapje
Werkelijk fenomenaal. Nu kun je nog beter genieten van het 5,9L V12 Orkest. Een kleine smet op het design blijven de Eskimo sneeuwschoentzolen op de motorkap. :*( Nu zijn ze nog prominenter in beeld met het witte exterieur en de rode clearcoat.
Prachtig die witte auto met al die rode accenten, rood carbon in de motorkap & velgen..wauw!!

Ligt het trouwens aan mij of zie ik geen 6e versnelling op de pook?
\misschien zie je hem niet, maar hij zit er wel.
in een woord: G-E-I-L!!
Wit met een porno-rood interieur, Lekker!
Weer een prachtige AM
Wat een heerlijke wagen weer!!! en jongens bij welk merk zie je dat nog dat je zo’n sport auto met handbak kan krijgen, ik word hier gewoon blij van! :D
@Jeyo: is inderdaad de enige V12 met handbak die nog te koop is volgens mij, samen met de DBS Volante (Ultimate) dan, de nieuwe Vqs komt alleen met Touchtronic2 automaat.
Wat een klassebak. Prachtig!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).