Onvermijdelijk: AMG verbreekt relatie met Ducati

Auteur: , 32 Reacties

Nu Ferdinand Piëch Audi de macht heeft gegrepen bij Ducati is de liefde tussen Mercedes' huistuner uit Affalterbach en de tweewielerfabrikant aardig bekoeld. AMG heeft natuurlijk geen zin om nog langer geassocieerd te worden met de Italiaanse wielen van een concurrent, en dus snijden ze alle banden door (banden, get it?).

In 2010 besloten AMG en Ducati te gaan samenwerken op het gebied van marketing- en sponsoractiviteiten. Een beetje elkaars klantenkring proberen te bereiken, dat soort werk. Dat resulteerde eind vorig jaar onder meer in deze SLK55 met de kleurcode ‘Streetfighter Yellow’. Leuk, maar tegelijkertijd behoorlijk gaap.

Nu Audi naar verluidt 860 miljoen euro op tafel heeft gelegd voor de gehele inboedel van Ducati zullen dus we geen AMG-speciaaltjes meer zien van de motorenfabrikant, zoals deze Diavel. Tja, niet meer dan logisch.

Mercedes AMG laat het kort maar krachtig weten in een persberichtje, waarin ze ook nog even alle overnamegeruchten naar het land der fabelen verwijzen.

Since the end of 2010 a successful marketing cooperation has existed between AMG and Ducati. The company takeover by a rival car manufacturer has understandably resulted in the end of any further collaboration. The takeover of Ducati was never our aim – our focus lies clearly in developing and producing premium performance cars and we will be concentrating all our energy on this.



32 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Wat heeft zo’n SLK55 AMG Ducati Edition een retegaaf interieur zeg!
@rubenpriest:
Inderdaad, een hip kapsalon :) (sorry kon hem niet laten liggen :))
@rubenpriest:
Vind ik er ook van!
Nou ja, tenminste een gele slk als aandenken van de samenwerking. LOL
Jammer dat Mercedes deze mooie motorfiets merk niet heeft gekocht.
‘en dus snijden ze alle banden door (banden, get it?).’ :lol:

Nee, ontopic, logisch!
het zou ook zo raar lijken als op sommige onderdelen mercedes-benz staat en op andere VAG
Dan zal Rossi voortaan geen Mercedessen meer krijgen. Zou er nou rs op de motor van Rossi en handen komen te staan want voorheen stond er altijd amg op?
@jordy14: handen = Hayden
@jordy14:
RS Quatro ja.
@fiets: nou ff serieus.
@jordy14:
Denk niet dat RS zich aan motoren gaat wagen. Denk dat je weinig gaat merken bij Ducati van Audi qua uiterlijk.
Zo jammer dit.
ja boeie, slk is toch geen mooie auto vind ik.
Nou komt er een A1 met Stukgaatie kleuren?
@norge:
een A1 op twee wielen lol
Was eigenlijk wel een coole Slk Amg… Mooie kleur en mooi interieur….
Maarja, logisch natuurlijk dat ze dit niet verderzetten…
Ik wist het niet en het boeit me niet. Mercedes.. waar zie je dat tegenwoordig nog?
@zender: formula 1 ;)?
@lambo4all: Oh vergeef me
ik zie liever een Mercedes tenminste premium
helaaas
eindelijk een Ducati met quattro
Slim van AMG. Audi maakt nou niet echt premium kwaliteits auto’s. Daar zou ik me ook niet mee willen verlagen.
@rufctr01: Whoehahaha ,echte fanboy pester .Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.
@norge: geen fanboy pesten, het is de keiharde waarheid! Qua betrouwbaarheid komt Audi niet eens in de top 20 voor.
Was te verwachten; Audi en Mercedes ( AMG ) zijn totaal geen vrienden en moet AMG dit wel doen. Ducati gaat of juist veel mooie motoren produceren wanneer het officieel van Audi is, of het merk zal helemaal rotten in shit. Heb niet echt veel vertrouwen in VAG vpor dit soort dingen.
Ik ben er nog niet over uit waarom audi ducati overgenomen heeft. Behoort niet tot hun core-business, onderdelen delen gaat ook lastig worden, integreren ook, denk niet dat er veel knowhoe valt te delen…
Denk dat ze het vooral gedaan hebben om achter bmw aan te gaan, blijkbaar zijn ze toch jaloers op munchen (zoals al blijkt uit de typenummers eigenlijk).
Zou me niks verbazen als ze over een paar jaar weer afstoten, zoals het vaak gaat cyclisch met bedrijven; eerst overnames plegen, daarna in slechtere tijden afslanken (onderdelen afstoten) en terugkeren tot de core business.
@lijphoofd: Mr Piech wil BMW naar de kroon steken. Hij wil samen met Porsche de VAG groep uitbouwen tot het machtigste/beste/grootste/enzovoort bedrijf ter wereld. Helaas moet hij qua aantallen(voor het zogenaamde luxemerk audi, *kots*) BMW nog boven zich dulden en dat kan hij niet hebben. Bovendien heeft BMW iets wat VAG niet heeft, namelijk motoren. Je zou het prestatiedrang kunnen noemen, of arrogantie of compensatie gedrag.
Dat het in ieder geval te maken heeft met BMW is een ding wat zeker is, al zullen ze dat nooit toegeven.

Ondertussen zijn er al meer dan genoeg VAG producten en met Stukgaatie en misschien wel Alfa komen er alleen maar meer bij.
Audi is net als Luchtig Toetje van Mona: minder vla meer lucht in een pak vla en dan 15% meer vragen. Knappe marketing dat wel maar koop gerust een Skoda of een VW, hou je een paar duizend op zak. En als je echt premium wilt en bij de bel kunt ga voor Mercedes

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).