Pagani Zonda 764 Passione: Laatste der Mohikanen?

Auteur: , 44 Reacties

De Huayra mag inmiddels de meeste spotlights meepakken als het op Pagani-nieuws aankomt, de Zonda is nog steeds niet dood en wordt door Horacio en zijn team van koolstofvezelkunstenaars gewoon nog op bestelling gebouwd. Recentelijk zagen we een 760 RS voor een rijke Chileen en ook Lewis Hamilton koos voor de maatpak-supercar. De volgende in lijn? Een roze.

Althans, een Zonda 760 RS in naakt carbonfiber met roze accenten. (De foto hierboven is dan ook niet van de Zonda in kwestie.) Uit dit draadje op Teamspeed blijkt dat er in Pagani’s werkplaats een Zonda in elkaar wordt gezet -wellicht is ‘ie momenteel al af, dat weten we niet- met de naam Zonda 764 Passione. De aanduiding ‘764’ zou kunnen hinten naar een model met net even iets meer vermogen, maar volgens een Pagani-medewerker is dat niet het geval. Hij trekt dus gewoon 760 pk uit de 7.3-liter V12, net als de rest.

De eerdere Zonda 760 RS (van die Chileen) uitgerust in naakt carbonfiber. NSFW dus.
Pagani 760 RS vs Mercedes E-klasse

De supercar zou trouwens gebaseerd zijn op een Zonda F en wordt uitgerust met roze remklauwen en de tekst ‘Passione’ op de kleppendeksels. Verder is het roeren geblazen, aangezien de Zonda 764 Passione wordt uitgerust met een handbak. Net als die van Hamilton.

Dan nu het treurige nieuws: dit zou ook gelijk de laatste 760 RS zijn. Eerder werd gesproken over vier of zelfs vijf modellen, dus waar de waarheid precies ligt nog even onduidelijk. Er kunnen immers altijd Zondaatjes geproduceerd worden zodra iemand met een chequeboekje zwaait. Tenzij het waar is dat deze motoren voor de Zonda niet langer gebouwd worden door pk-specialist AMG, zoals GTspirit meldt.

Mocht je in de buurt zijn van Pagani HQ; kijk uit naar een rozegetinte Zonda en maak die foto’s!



44 reacties

ik ben het overzicht kwijt. Is de huyara nou eigenlijk al in productie?
@redneckdarian: Ja, maar de levertijd is wel 2,5 jaar. Echter diverse dealers hebben Huyara’s gekocht, dus je kunt er zo op inschrijven en begin volgend jaar rijden. Ook op Mobile.de te vinden.
@redneckdarian: Goed nieuws, produktie nummer 1 staat te koop in Stuttgart. Voor 2 miljoen excl. belastingen de jouwe!
http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqN,!icE9W5IY-4NBPc0ngvIww~~_27.JPG
@midasracer: o ok. Tja je krijgt altijd zo veel berichten te zijn voordat autos in productie gaan dus wanneer ze dan eindelijk beginnen is het niet echt duidelijk.

Ja wat denk je zelf dat kan ik nooit betalen!
@redneckdarian: Dat had ik van jou nou niet verwacht!
Dat er zoveel versies zijn doet me hier aan denken:
http://static.autoblog.nl/images/wp2010/911jes-groot.jpg
@bbroek: waarvan een hele brok nep

Ik denk trouwens als je de gidsen erop na slaat dat de 911 minder configuraties aanbied dan het gemiddelde automodel. Als je bijvoorbeeld alle motor-koestwerk-uitvoerings varianties van een 3serie gaat optellen – en de actie modelletjes – dan kom je gauw aan een veelvoud van het aantal 911 variaties – denk ik – ben ik vrij zeker van.
@bbroek: buiten het feit dat een hoop daarop fout zijn, zijn de 911 modellen nog best makkelijk uit elkaar te houden. Iedereen die zegt van niet, is óf neit geïnteresseerd in de 911, óf moet eens leren opletten.
@bbroek: haha 911s komen in ieder geval nog met verschillende vermogens en gewichten enzo wat dat betreft is de Zonda nog erger dan de 911 range xD
@salberts93:
Wat een onzin de Zonda is geleverd met motoren van 6.0l, 7.0 en 7.3 liter en vermogens van 395 tot 760 pk.

Check dus ff je feiten voor je de op zijn pik getrapte fanboy uithangt en de ironie er niet van inziet….
@jrk68: alles op de R en de eerste 2 na had een 7.3 V12 en ik ben helemaal niet op mijn pik getrapt ik vind het gewoon erg opmerkelijk hoe ze steeds weer een limited edition maken terwijl alle mogelijkheden vervult zijn
@bbroek: Hahaha die laatste
@bbroek: Doe mij maar zo’n 911 GT3 RS GT2 RS GTS RS 4S GT. Het heeft wel wat zo’n driedubbele spoiler.
Zonda als dit de laatste is… De Zonda is in mijn ogen 1 van de gaafste supercars die er nu is en het design van de huyara kan daar niet aan tippen
@darkpluisje: Dit is niet de laatste Zonda. Er zal nooit een laatste Zonda komen.

Of alleen nog maar laatste Zonda’s natuurlijk.
Tweedehands nog prima te koop. Er staan meerdere op Mobile.de. en niet in het roze, maar gewoon zwart, geel of pearl white (ook fraai).
De Zonda blijft Een mooie auto. Ongeacht de uitvoering, kleur of bouwjaar. Dus ik denk zelfs dat de Zonda in het roze mooi is.
Een kitcar blijft altijd leverbaar.
@norge: Het is geen VAG product he. Dus dit een kitcar noemen vind ik wel heel erg kort door de bocht.
@E34M5Touring: VAG-product een kitcar noemen vind ik ook nogal kort door de bocht…
@xilver: Ik doelde meer op het feit dat ie dit niet hoeft af te keuren aangezien VAG er niet aan mee werkt en hij daar toch wel een klein beetje aversie tegen heeft.
@xilver:
Ok, voor jouw draai ik het om….
Veel kitcars zijn een VAG produkt….
@jrk68: Ik snap eigenlijk niet wat het is om VAG af te breken en af te schilderen als niet kwalitatief. Ik heb thuis een Golf, een Polo, 2 Passat CC’s, een A4 en een A6 gehad en nooit hebben we problemen gehad met die wagens…
@xilver: En Lamborghini maakt eindelijk auto’s die niet uit elkaar vallen onder het mom van ‘Italiaanse flair’
@xilver: Je snapt deze echt niet????????
De Kever heeft aan de basis gestaan van ontzettend veel Kitcars en niet zelden hele leuke…!
Ook de hele Buggy rage uit de 70’s was niet mogelijk geweest zonder VW.

Mijn aversie tegen VAG stamt van de laatste 10/15 jaar. Sinds dien vindt het concern expansiedrift belangrijker vindt dan het leveren van een kwaliteitsproduct en een fatsoenlijke service….
@jrk68: Dat van die kitcars wist ik niet maar i.v.m. je laatste bemerking zal ik je toch moeten tegenspreken. VAG is inderdaad vooral bezig met expansie, maar ze moeten wel om het hoofd boven water te kunnen houden en het is en blijft uiteindelijk een onderneming (die logischerwijs wil groeien).

Daarnaast moet ik zeggen dat ik bij VAG steeds erg keurig behandeld ben geweest en we hebben echt nog nooit enige defecten gehad met geen een van de wagens die ik hierboven vermeld heb (zeker dat ze variëren van de kleinste tot en met de duurdere klasses in twee onderdelen van VAG) dus ik begrijp écht de kritiek niet.

Ik prijs VAG nét (en zeker VW) aan bij de mensen die prijs/kwaliteit écht een goede wagen willen kopen. Het enige puntje kritiek dat ik heb is dat een Audi er uitziet zoals een VW (toch van binnen) en totaal geen karakter heeft (is niet hetzelfde als mooi).
@norge: haha, blijf maar dromen over je Hyundai, je mag klagen over premium duitse/europeaanse wagens wat je wil, maar een merk als Pagani in het belachelijke trekken doe je niet!
Mooi, maar ik blijf toch plakken bij de 760RS… een bijna niet-Zonda R voor op de weg mét je eigen initialen op… veel beter kan het er toch niet op worden.

Speakers open en genieten is hier de plicht:
http://www.youtube.com/watch?v=Yb05nRyDrY8
@xilver: En wederom… lees dat artikel gvd eerst!
blijft een handtasje ..

zeker sinds de nieuwe Viper op de markt is ..
gedwongenleaser via iPhone app
@lincoln: liever een handtas dan een boodschappenzak van de c1000…
Was er van de week, ze waren niet blij dat ik buiten foto’s nam
Ik heb de ontwikkelaar vd GT3 4.0 horen zeggen dat naakt carbon zwaarder is dan geschilderd omdat het speciaal behandeld moet worden. Er is dus nog ruimte voor een Zonda die binnen en buiten volledig gekleurd is om het laagste gewicht te bereiken.

Als je de achterkant wit maakt en de voorkant zwart dan word je theoretisch geduwd door het licht-reflectie verschil. Niet dat het veel uitmaakt maar het zou wel een leuke easter egg zijn. (gradueel patroon zoals Roy Lichtenstein – abstracte pop art flame job) Niet reflectief mat zwart voor de binnenkant om de ogen het minst te belasten en de chauffeur relatieve privacy te gunnen.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/01049/Roy_Lichtenstein___1049665q.jpg

Zwarte velgen en naakt carbon zijn alweer passé wat mij betreft. Maar de mogelijkheden van matte kleuren zijn nog niet uitgeput.
@dubhead: zal denk ik niet echt veel gewicht schelen.
@dubhead: om koolstof te (mooi) spuiten is een redelijk dikke laag primer nodig die iets gewicht toevoegt. Maar naakt koolstof is nooit echt naakt er zit altijd een clearcoat op. Met de kwaliteit van pagani verwacht ik een laag of 5 a 6, niet direct veel lichter. De F40 daarentegen is extreem dun gespoten het weefsel is nog zichtbaar
van mij mogen ze de zonda blijven produceren. prachtige auto.
Het is toch geweldig dat dit soort auto’s kunnen blijven bestaan!
@meneersander: Dit komt vanwege de passie van Horacio Pagani voor supercars, omdat Horacio een groot liefhebber is kan hij als geen ander mensen met passie uiterst goed begrijpen. Daarom ook deze actie van hem om de productie van de Zonda voort te zetten. Een echte vakman, een echte zakenman, een liefhebber!
@lincoln

Shame on you!! Een dikke -1!!
Dit is het mooie aan Pagani, zolang je met een pakgeld komt doen ze alles voor je. Goed nieuws voor Zonda liefhebbers die de auto ook daadwerkelijk kunnen betalen. Ook over 10 jaar zal de Zonda denk ik nog leverbaar zijn mits je hem kan betalen. Zou eigenlijk echt top zijn een auto die nooit uit productie gaat.
Zoals ze bij top gear zeiden dit is als een rockband die niet weet wanneer te stoppen! Dit is specifieker Free Bird van Lynrd Skynyrd: begint zalig, word zaliger, blijft gedurende zijn hele levensduur zalig maar op het eind vraag je je toch af hoe ze er steeds weer een stukje aan vast kunnen breien!
Prachtige wagens die zondas, ik vind ze rauwer en mooier dan de huayra.
Een Zonda F is goed genoeg.
http://www.youtube.com/watch?v=MiroepFi1fw
Pagani heeft er geen goed aan gedaan om de Zonda uit productie te nemen. Oke, op aanvraag krijg je er wel een, maar dat zal ook ooit stoppen. De Huayra zal nooit zo’n verkooptopper worden als de Zonda.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).