Panamera Turbo S met Akrapovic, omdat oorporno

Auteur: , 41 Reacties

Omdat turbo's zo enorm dempen, je toch al geen beste relatie met de buren hebt, het weekend volgepland staat met tunnelruns en die chromen pijpen gewoon zo lekker staan. Akrapovic.

Dit keer geen video waarin men asociaal strepen gaat trekken op een circuit of parkeerterrein maar een heus vergelijk. Hoe verhouden originele- en tuner-uitlaten zich werkelijk tot elkaar? Wat win je na het monteren van een Akrapovic sportuitlaatje (met extra kleppen) ten opzichte van een originele Porsche auspuff?

Zoek, twijfel en gis niet verder. Het antwoord is samengevat in 1 simpele video. Met Akrapovic verandert het beschaafde roffelen van een Porsche Panamera Turbo S in een tamelijk onbeschofte brul. Zet de uitlaatkleppen open en ‘reacties uit de buurt’ zijn gegarandeerd als je iedere ochtend om 6 uur wegrijdt. Bekijk de video op autojunk.nl.



41 reacties

Oorporno…., bij een Turbomotor…????
Neh, dat gaat het nooit worden….
@jrk68: de eerste 30 seconden met de standaarduitlaat klinkt het als een stofzuiger, daarna met die aktapovic klinkt het als een vrouw die op het punt staat te squirten..
@bigcar:
Een verzopen stofzuiger?
Maar je hebt je punt gemaakt, het blijft “gesputter”….
Standaard klinkt hij heel saai, Zeker doen dus!
Met of zonder de Panamera Turbo is gewoon porno.
Dit is een vlag op een modderschuit..
Het geluid is een hommage aan?? De meest lelijke auto op dit moment verkrijgbaar?
@jrk68
Lol, geen geheugen?
http://www.youtube.com/watch?v=WPcMCyUDViQ
toch echt een turbomotor..
http://www.youtube.com/watch?v=Id3wmT0UrMk
toch echt turbomotors..

Rijd zelf ook een auto met turbo en als die lekker warm is klinkt ie schitterend..
@waverider: ochja dat hele ”met een turbo klinkt alles slecht” is volgens mij zoveel napraten en zo’n standaard gezeur… Het meerendeel van de snelle auto’s heeft een turbo en die klinken ook stuk voor stuk mooi net als dat er ook auto’s zijn zonder turbo die poep klinken..
Een Panamera GTS klinkt veel beter, standaard af fabriek, in de “Sport Plus” stand …..
Dit is oorporno!!
http://www.youtube.com/watch?v=E9SdMHDVFGE
@feboboy:

Nee joh das een door VAG verkrachte half tamme Audi…..
Met neppe vlammetjes uit de uitlaat, want dat doen supercars nooit…..

Dat ziet en hoort toch iedereen :)
@waverider
Nee, ik ben dat zeker niet vergeten. Ik heb die F1 turbo’s en de F40LM live zien en horen racen.
Mijn punt is dat het geluid hoe dan ook het nooit haalt bij een NA of een Wankel.
Dat is Porno, turbo’s zijn hooguit soft porno en dat is dus niet het echte werk….
@jrk68:

Zo, heb jij de F1 Turbo’s live zien en horen racen, als vlaggetjesmannetje ……
@pietjepuk: is daar wat mis mee? ik zou het dolgraag is willen doen.
@lambo4all:
Daar is niks mis mee, hij is alleen te lui om zich voor een luchpakketje een dag vrijwillig te werken.
Vroeger was dat op Zandvoort een kwestie van lid worden van de OCA.
Die werken ook mee op Le Mans en destijds ook op Silverstone….
@pietjepuk:
Wij gebruikten bijvoorkeur Marlboro parasols…, vonden de fransen leuk….
@pietjepuk:
Jammer knulletje, maar mijn ouders namen mij al sinds de midden jaren 70 mee naar de F1. Marshall ben ik nooit in het Turbo tijdperk geweest, dat was in het V10 tijdperk….
@jrk68:

hahahaha, je gaat het ook nog uit proberen te leggen ….
@pietjepuk:
Ach gut, wees blij zo heb jij ook nog een bezigheid op een druilerige zondagmiddag….
@jrk68: Guttegut, jarenlang races afgelopen, baanmarchal geweest en nog steeds nooit goed de oren de kost gegeven…

Mensen die ontkennen dat turbomotoren als deze(zie vid) toch niet ‘het echte werk’ zijn, hebben een beetje last van subjectieve beoordelingsziekte…

http://www.youtube.com/watch?v=NUjaJuAbdkw
@lemans96:
Het blijft een kwestie van voorkeur natuurlijk, Ik hoor liever een hoogtoerige jank dan een turbo geblaas.
Uit mijn Lemans tijd kan ik mij 1 mooi geluid uit een turbo geblazen auto herinneren en dat was de Bugatti EB 110. Die klonk bijna zo goed als een TS010 of een 905.
Maar goed ieder zijn ding….
@jrk68: Cool. Jammer dat ie er in de morgen hard van af ging…
@lemans96:
Dat was 1 uur voor de finisch in de eerste chicane, hij kreeg een Viper vol in zijn kont….
Verder hadden ze een probleempje met de tank, die konden ze slechts half leeg rijden.
Desalniettemin lag hij 5de op het moment van uitvallen.
Later helaas nooit meer wat van gehoord….
@jrk68: De auto staat nu in het museum van Michel Hommèl in Loheac, Frankrijk. Een aanrader om daar ’s te gaan kijken trouwens, magnifieke collectie.
Overigens werd die Bugatti er zeker niet door de Viper vanaf gereden. De oorzaak was aan de techniek van de auto zelf te wijten, iets met de ophanging ofzo, of een langzaam leeglopende band…
@lemans96:
Hebben wij het beide over 1995?
Ik kan mij herinneren dat je voor het eerst in 1996 naar Le Mans bent geweest, ik werkte daar in ’93,’94 en ’95.
Het zou dus zomaar kunnen dat we het over verschillende gevallen hebben.
@jrk68: Weldegelijk ’95(het enige jaar dat de bewuste EB110 heeft gereden). Ik heb nog een mooie reproductie van het moment zelf, geschilderd door Daniel Picott. Als je op Youtube naar de beelden van de crash kijkt, zie ook dat de Viper geen blaam treft.. ;-)
@lemans96:
De beelden heb ik nooit gezien, wij moesten het daar doen met het commentaar van Radio Le Mans.
En dat was destijds hun lezing. Zelf stond ik net na de tweede chicane, bij die handel in tuinmaterialen. Beter bekent als post 63.
Maar als jij er beelden van hebt gezien dan zal jouw lezing ongetwijfeld kloppen.
@jrk68: Kijk zelf maar: http://www.youtube.com/watch?v=wvnhwBO9rX0

Jammer dat er verder geen beelden van die EB110 GT te vinden zijn. Zo zal ik het geluid waarschijnlijk nooit kunnen beoordelen. Maar als een klein V8je met twee turbo’s al dit geluid kan voortbrengen…: http://www.youtube.com/watch?v=0YPabCzxMXM
@lemans96: Het was dus 1994 overigens. ;-)
@jrk68: Dat mag jij vinden, maar daarmee is het nog geen feit ;)
Dat turbomotoren niet goed kunnen klinken is een fabeltje. Er zijn er inderdaad genoeg die niet goed klinken, maar dat is hetzelfde met atmosferische motoren. Ik ben een grote fan van turbomotoren en dat zal ik ook blijven. Dus net zo goed van deze Porsche, klinkt erg goed met dat systeem eronder!
@ej20g: dat klopt, toch moet ik wel zeggen dat turbo motoren anders klinken. het schelle gehuil of gehamer van een AMG v8 zal je bij turbomotoren niet of minder horen omdat de uitlaatgassen simpelweg meer weerstand naar buiten hebben. toch kan ik ook erg genieten van een impreza die vol wegtrekt of de heerlijke sis en puf geluiden die een turbo veroorzaakt.
@lambo4all: dat klopt inderdaad. Ze klinken vaak minder hard of minder schel. Of ze hameren inderdaad wat minder. Echter, en daar dacht ik met mijn Subaru-hoofd gelijk aan, hebben Impreza zowel met als zonder turbo dezelfde roffel. Het kán dus wel.
Een flinke verbetering! zou dit als Turbo S eigenaar zeker overwegen. ook mooi om te zien hoe de luchtvering zich weer “oppompt” als de wagen voor de 2e keer gestart wordt.
Ik vind een motor met turbo geweldig klinken. Zeker het fluiten of afblazen. Dit klinkt grandioos:

http://m.youtube.com/watch?v=RSiknkki29w
O yeah, een PanameraaaAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!
ik hat een mooier geluid verwacht
@stijnd007: Ik had
Persoonlijk vind ik Maserati Quattroporte Gts beter geluid hebben
Got one thing to say to all the turbo haters ;

Nissan GTR Akrapovic
Atmosferisch klinkt over het algemeen lekkerder vind ik,maar turbo aangedreven kan ook lekker rauw klinken: http://www.youtube.com/watch?v=Jrr-VPmWO8Y&feature=youtube_gdata_player

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).