Peugeot 2008 Concept doet pijn aan je ogen

Auteur: , 29 Reacties

Met "pijn aan je ogen" doelen we niet zozeer op het design van de Peugeot 2008 Concept, maar meer op het kleurtje dat op deze Urban Crossover is gespoten. Doet mij een beetje denken aan de Mercedes SLS E-Cell. Deze Peugeot 2008 wordt een SUV Crossover op basis van de nieuwe 208 en moet tegelijkertijd ook de Peugeot 207 SW vervangen.

Als deze auto je enigszins bekend voorkomt dan kan dat kloppen. Begin dit jaar presenteerde Peugeot in Beijing de Urban Crossover Concept en deze 2008 Concept is daar een doorontwikkeling van. De Urban Crossover Concept was 4,14 meter lang en 1,74 meter breed, we gokken dat de 2008 Concept daar niet ver vanaf zit.

Als je in het design ook trekjes ziet van de HR1 dan kan dat kloppen, want die conceptcar uit 2010 was het eerst voorproefje. Tijdens de autoshow van Parijs (eind september) zullen we uitgebreid kennis kunnen maken met deze 2008 Concept.



29 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Buhh… Als de concept al niet heel interessant is, moet de productieversie wel heel saai worden!
Het enige wat pijn aan je ogen doet is de kleur, verder is het een leuke frisse auto als je hem vergelijkt met zijn concurrenten als de Opel Mocca en de CrossPolo….
@jrk68: de CrossPolo zou ik niet echt als concurrent willen bestempelen. Dat is gewoon een Polo met andere bumpers.

Hier is iets meer werk van gemaakt.
@robbie:
Daar denken ze bij VAG heeeeel anders over….
Maar oké, die zijn de voeling met de realiteit dan ook al jaren kwijt….
@jrk68: niet alleen de fabrikant, ook de klanten. Die denken dat ze een wonder op wielen hebben als ze in hun zoveelste Golfje of A3-tje rijden met alle ramen open op een snikhete dag.
@jrk68: Nu ga je lullen (te veel anti-VW geblaat, kan me voorstellen dat je er niks mee hebt maar je kan ook overdrijven). Bij VW denken ze niet dat de CrossPolo een concurrent van bijv. de Mokka is, iets met een duim…
@masterstig:
Je reactie lezende denk ik meer aan een klein pikkie of hele lange tenen….
@jrk68: En dan aan kleine pikkies denken, vieze man…
@jrk68: Peugeot is spoedig toch ook eigendom van VAG…als ik het nieuws van de laatste maanden moet geloven (en die van vandaag)…
@Megakix:
Mij zou het niet verbazen, bij VAG waart de geest van de grondlegger nog immer voort….
Ze proberen zijn 67 jaar geleden mislukte plan als nog te voltooien toch?
@jrk68: Touchée…
@robbie:
Hopelijk stoppen ze ook zoveel werk in de fabricage…
achterkant lijkt beetje op de vw scirocco, niet echt iets om trots op te zijn, van voor dan wel weer heel mooi!
Liever dit dan een Kubang zeg, of een Cayenne.
Ik vraag me nog steeds af welke slakkenvreter het in z’n bolle harses haalde om afscheid te nemen van Pininfarina… #FAIL
Hij is niet mooi maar pijn aan je ogen is overdreven.
nu is mooi van ver, en ver van mooi! tot dat deze volgend jaar pas uitkomt
Vind hem wel gaaf in het zwart met panoramadak en dikke velgen!!
Waarom nou weer een cross-over? Ik dacht dat downsizen de trend was…
@potver7: Cross-overs zijn juist downsizen. Looks van een 4X4, het verbruik van een stadsauto…
Ik heb juist totaal geen problemen met deze opvallende kleur.
Bij mij is juist het design dat pijn doet aan mij ogen.
Dat verhoginkje deed me aan een Matra Rancho denken, maar verder lijkt ie daar niet op natuurlijk. Qua idee wellicht een klein beetje dan.
@Modus: dat is waarom Robbie dit gepost heeft ;)
juk.
Als er geen logo op had gezeten had deze auto van een willekeurig ander merk kunnen zijn. Deze mist de merkidentiteit van Peugeot, het design is veel te algemeen. Jammer, Peugeot heeft voldoende talent in huis om een mooi ontwerp neer te zetten.
@moveyourmind: Het mist geen merkidentiteit, dit is de nieuwe merkidentiteit van Peugeot. Het is even wennen, maar dat komt wel hoor…
@klassiekerrally

Het management. Ze hebben Pininfarina beledigd, door hun modellen te veranderen. Komt allemaal door de 406 coupe. Eerste was prachtig, maar toen moest de haaienbek-stijl er in doorgevoerd worden (zie bouwjaar 2003 tm 2005) en daar was Pininfarina het niet mee eens. Er was zo’n grote ruzie ontstaan waardoor Peugeot de 407 coupe zelf tekende. Het resultaat is duidelijk.

Dit is het verhaal van de dame die bij Pininfarina werkte bij het museum in Turijn vertelde, toen ik er met de 406-club was en er naar vroeg. Zal dus geen onzin zijn.
@jan1666: Thanks, dat verhaal kende ik niet. Pininfarina had gelijk. De eerste 406 coupe was (en is) een tijdloze schoonheid. De 407 is een lomp hok.
@jan1666: Hmm, weet niet hoor. Als je ziet welke muilen Pininfarina zelf op een ferrari durfde plakken in ’59…

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02266/pininfarina_2266437b.jpg

Dat er ‘creatieve meningsverschillen’ waren zal wel waar zijn, die zijn er altijd. Maar meestal zijn de oorzaken meer financieel van aard…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).