Peugeot 206 met 300 pk Honda Accord Type R motor

Auteur: , 60 Reacties

Op zoek naar een echt snelle Peugeot 206? Wat dacht je van deze retesnelle grijze muis? Kost slechts €9.950.

Van oorsprong had deze Peugeot 206 GTI een vermogen van 135 pk, maar dankzij een engine swap trappelen er nu 300 Japanse paarden onder de motorkap. Er ligt namelijk 2.3-liter Honda Accord Type R motor getuned tot 300 pk voorin. Ook is het interieur ontdaan van alles wat nutteloos is. Zo kaal maak je het maar zelden mee.

De verkoper wijst er dan ook op dat deze auto niet geschikt is voor de openbare weg. En als ik het goed zie schreven we op Autoblog in 2005 al eens over deze Peugeot 206 van Peter Pennings. Destijds was de motor reeds opgevoerd van 220 pk tot 400 pk (450 pk met lachgas), maar dat is in de loop der jaren dus nog wat afgenomen.



60 reacties

Niet geschikt voor de openbare weg als in ‘niet straatlegaal’ of ‘zo oncomfortabel dat je het geen 5 km vol houdt’?
@toempf: APK is al sinds 2010 verlopen. Gok dat hij niet straatlegaal is.
@robbie: waarom zou je dan die nummerplaten erop laten als je er toch niet de weg mee op mag?
@thomcarspotter: moet je aan de verkoper vragen ;)
@toempf: volgens mij is die wel straatlegaal, anders zijn het kleine zeurpuntjes. Ding is gewoon zeer oncomfortabel dankzij de stijve vering.
Hehe Peters oude 206, dat die ook nog steeds bestaat joh :)
De motor is prima, maar dat exterieur….Gatverdamme wat pauper.
@baklava: Zet er een maxi-bodykit op en dan is ie vet. (Zoals die WRC 206 van toen)
Als ik m zou kopen zou ik hem helemaal standaard maken maar wel gewoon de vtec erin laten
Autoblog < kwaliteits artikelen
@justaminifan: Wat een goeie onderbouwde mening heb jij zeg!
@justaminifan: pieppieppiep ga slapen man
@justaminifan: autoblog is kleiner dan kwaliteitsartikelen?
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
http://www.autoweek.nl/video/1963/tuning-peugeot-206

voor de liefhebber, een Autoweek verslag uit de oude doosch!
Tip voor de verkoper: Zet hem op een trailer en neem hem komend weekend eens mee naar Venlo! http://www.hondafest.eu/

Krijgt vast de nodige aandacht.
Als ik dit soort auto`s zie rijden wil ik ze altijd een flinke ram geven
Och och wat een jonge jeugdherinneringen van het Autoweek forum…
Snap dit niet helemaal, koop dan gewoon een Honda met die motor er in…
@VeniVidiVici: Inderdaad.
Het idee is top. Maar het uiterlijk is niet om aan te zien :( oef mijn ogen!
De Accord Type R is nooit geleverd met een 2,3-liter motor. Enkel met de H22A van 2,2-liter groot. Het standaard vermogen klopt wel. Dat blok is overigens nauw verwant aan de H22A5 (185 pk) en H22A8 (200 pk) die in de vijfde generatie Prelude geleverd werden. Heerlijke blokken, kan niet anders zeggen!

Verder zijn dit soort projecten natuurlijk altijd leuk, alleen jammer dan het uiterlijk me totaal niet aanstaat.
@ej20g: mogelijk is die gewoon opgeboord van 2.2 naar 2.3 ;)
@nasty: dat is natuurlijk mogelijk. Maar de tekst doet geloven van niet.:)
@ej20g: Alleen jammer dat de H serie na 2 ton olie begint te zuipen. B serie zijn de echte VTEC blokken! ;-)
@integraturbo: maar alleen de B18C voor mij dan.:) De B16 kan mij niet zo bekoren, een heel leuk blok maar je haalt er niet zo gek veel vermogen uit of je moet héél ver gaan. Als ik dan toch moest kiezen, doe mij dan maar een K20 of K24. Maar ze zijn allen heerlijk rauw.
@ej20g: AB weet niet veel over motoren en moeten zich met andere auto’s bemoeien waarvan ze de tekst van andere site’s kunnen kopieren maar wij weten beter ;)
Idd een H22a en zag er het best uit in de Gulf kleuren, alleen die vleugeldeuren blijven zo fout ( tuning ala 2005 )

Geef mij maar een K20 met itb’s en supercharger voor op circuit of anders een B20B
@dahlback: B20, frankenstein, ook leuk. Alleen kunnen die dan weer niet zoveel rpm aan als de rest van de VTEC blokken.

En wat je zegt, AB weet alleen wat voor motoren er in Duitse premium hokken zitten..
@integraturbo: Zelfs dat weten ze niet altijd, en evenementen zoals de Worthersee word door hun in verkeerd beeld gebracht.

B20B idd minder toeren maar goedkoop om te bouwen en leuke sprintwagen van te maken
Het blijft een petjesbak. Bij de eerste twee foto’s zou ik er nog wel mee kunnen leven, maar toen ik de vleugeldeuren zag was deze auto meteen afgeschreven. Zal zeker lekker snel zijn, maar dit soort auto’s vind je te vaak bij de lokale Mac.
Weet iemand waarvoor die uitlaat net voor zijn rechtervoorwiel dient?
@tomos90: screamer pijp..
@tomos90: dat is de screamer pipe van de externe wastegate. Als de motor, turbo en uitlaat goed heet zijn komen daar best flinke vlammen uit.
Ben ik de enige hier die het jammer vind dat er een vtec blok in een Peugeot 206 ligt?
@martijnb11: blijkbaar… Ik snap niet waarom trouwens, liever VTEC dan zo’n Frans geval.
@ej20g:

Zo slecht zijn die niet, met wat goede tuning valt er ook wel wat uit te halen.
@Hupke: zeg ook niet dat ze slecht zijn. Ze missen voor mij alleen de “feel” wat een VTEC met zich meebrengt.
@ej20g: 1000x liever de Accord of Integra dan dit kreng
Interieur strippen maar wel vleugeldeur scharnieken van 20KG per stuk monteren… lekker scherp!
er is dus in ieder geval één peugeot die motorisch wél betrouwbaar is.
@mazdarx8: rondje van het huis!! :)
@ej20g

Er bestaat wel een Accord Type R met een H23A vtec.
Deze is alleen in Japan geleverd en heet officieel ‘Accord Wagon SiR (CH9)’
SiR is het Japanse Type R, jij hebt het over de H22A7 in de Europese Accords.

In ieder geval een heel mooi blok voor een Frans hok!
@Roelezz: dat klopt. Maar daar staat tegenover dat de 2,3-liter versie niet zo hitsig is als de 2,2-liter en minder toeren draait. Bovendien lag het blok alleen in de Wagon. Maar strikt genomen heb je best wel gelijk.:)
@ej20g: @ej20g: AB weet niet veel over motoren en moeten zich met andere auto’s bemoeien waarvan ze de tekst van andere site’s kunnen kopieren maar wij weten beter ;)
Idd een H22a en zag er het best uit in de Gulf kleuren, alleen die vleugeldeuren blijven zo fout ( tuning ala 2005 )

Geef mij maar een K20 met itb’s en supercharger voor op circuit of anders een B20B
Zo leeg is mijn interieur dus ook. Maar waarom zo veel gewichtsbesparing en dan wel 35 kilo aan zware lambo deur scharnieren? Die snap ik nie
Hij staat alweer te koop. 2 jaar geleden ook weer.
APK is verlopen in sept 2010. Denk ook dat ie ff langs de RDW moet ivm engine-swap. Volgens kenteken is het dan ook nog een 206, 2.0
Waarom zoveel moeite doen om je te onderscheiden en dan nog niet slagen?
Ik ben heel benieuwd naar hoe dat rijdt. Bom van een chassis en een dijk van een motor.
Hij is lelijk, want zijn nummerplaat ziet niet precies in het midden.
(Dit argument wordt altijd voor Alfa’s gebruikt, dus ik neem aan dat ie hier ook op gaat.)
@smokin: niet helemaal bij alfa aan de voorkant, deze 206 aan de achterkant. Dat is minder erg.
@xiran:
het mooie is dat ik sommige “types” daar wel over hoor miepen als het om Alfa gaat maar nog nooit heb ik iemand horen klagen dat de Veyron dat ook heeft en dus van Alfa heeft gejat.
@jrk68: veyron zien ze nooit rijden, Mitsubishi evo heeft dat ook.
Brrr ik ken het fimpje van AW nog, wat een verkracht hok zeg.
Het enige aantrekkelijke is het Honda blok.
Spoor je ook niet helemaal als je zo’n achterlijk kuthonda geluid in je 206 wilt
VTEC kicked in Yooo !

(sorry deze mistte ik gewoon)
echt iets voor de meeste sjonnies hier, veel geschreew, weinig wol, zero wegligging…
@alfista: nou zero wegligging valt wel mee. Van lage snelheden in 1x volgas gaat die gegarandeerd slippen, ben ik met je eens. Maar hier zit geen sjonnie schroefsetje onder
Met dank aan mijvoor de tip

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).