Prijs Peugeot 208 GTi is € 25.690,-

Auteur: , 59 Reacties

Wacht jij ook vol smart op het nieuwe bommetje van Peugeot? Dan weet je nu precies hoeveel je moet sparen. En we weten ook eindelijk hoe lang het sprintje van 0 naar 100 km/u duurt.

We moeten echter nog wel even geduld hebben tot de Peugeot 208 GTi op de markt komt (april 2013), maar tot die tijd kunnen we lekker dromen over deze auto. Zoals we weten levert de 1.6 THP viercilinder een vermogen van 200 pk/275 Nm. En daarmee sprint deze 1.160 kilo zware auto in 6,8 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u.

De Co2-uitstoot is slechts 139 gram per kilometer en dat is net zoveel als de Polo GTI met 180 pk. Het kleurenpalet bestaat uit de volgende volgende 6 kleuren: Blanc Banquise, Bleu Virtuel, Rouge Rubi, Noir Perla Nera, Gris Shark en Gris Aluminium.



59 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Leuk bakkie, hoop ik met regelmaat te zien op het wegdek.
kan Audiblog mij ondertussen bewijzen dat ik nu niet op reclame zit te reageren , altans wellicht ga reageren ?
@Tweede Woning: In jouw geval had er dan waarschijnlijk dit onder gestaan:

http://www.mokums.nl/images/geld_lenen_kost_geld.jpg
@eklasse: :)ja , de bank en de autoverkopen . Een causaal verband .
@Tweede Woning: Yep, steeds meer. :)
Eigenlijk wil ik de nieuwe fiesta ST een keer proberen. Maar dit is denk ook een leuk wagentje :)
Zo… iemand nog toevallig een DS3 van 36.000? Nee? Goh…
Nee? Zo’n leuke DS3 Racing? Klein Frans hatchbackje met ongeveer 200pk op ongeveer 1150kg? Is maar 10.000 euro meer dan dít kleine Franse hatchbackje met ongeveer 200pk op ongeveer 1150kg…

Leuk alternatief toch? Nee? Niemand?
@baasbas: de DS3 Racing is al heel lang uitverkocht hoor ;)
@baasbas: €10000 aan carbon en stickers. Maar op een premium gepositioneerde auto is dat te verwaarlozen natuurlijk.
zou er ook een (licht) gestripte rallye komen?
@bozothenutter: Dat dacht ik ook? krijg nog kippevel van de 106 rallye. Jammer dat de exemplaren die te koop zijn allemaal zijn afgeragt.
@ferrari94tr: Dan moet je op de juiste plaat zoeken (dus niet op markplaats/speurders etc) dan kom je echt nog wel wat mooie Rallye’tjes tegen ;)
@ferrari94tr: die auto’s waren ook bedoeld om af te raggen. Het zit hem in (gebrek aan) onderhoud.
@bozothenutter:
Ik hoop het wel iig, leuk voor over een paar jaar als tweedehandsje :p
@bozothenutter: Alle luxe (GPS/Airco) er uit, strak onderstel en een paar lekkere racy stoelen… Laat maar komen!
Geweldige wagen lijkt me dit, goede specs!
Alleen jammer dat peugeout zijn belofte niet heeft gehouden om deze GTI onder de 1000kg te houden.
Maar nogmaals niks mis met deze specs!
Lekker hoor!
en is dit nu dezelfde motor als in de DS3? (en een hoop andere modellen)
@screamer: zo ongeveer wel. Al heeft de DS3 Racing natuurlijk 207 pk.

In de basis de welbekende 1.6 Prince motor die ook door MINI wordt gebruikt.
@robbie: die motor is in de basis ontwikkeld door BMW/Peugeot toch ?
@Megakix: Daar word ik dan weer niet zo vrolijk van…Er zijn al betere motoren gemaakt om het zo te zeggen.
Dat kleurenpalet is wel vrij beperkt, zelfs geel is niet leverbaar.
1160kg (of tussen de 150 en 170 euro wegenbelasting als dat mensen meer zegt) is aardig zwaar. Peugeot beloofde de auto licht te maken, maar dit is nog geen anorexiatje…
@meneersander: Een polo gti weegt 1194kg, dus het is absoluut niet zo dat de 208 een obesitas-patiëntje is.
@motoragent: nee oke, maar Peugeot had het over een gewicht van 950kg…
@meneersander:

Mijn Abarth weegt ook 1160kg, is inderdaad aardig wat gewicht maar redelijk standaard in die klasse.
@jack_abarth: Mijn Fiesta weegt (volgens de fabrieksopgave in ieder geval) “maar” 945kg. Dus het kan wel een stukje lichter… Ok, hij moet het ook doen met wat minder vermogen (120pk), maar er zat destijds niet meer in. Letterlijk, want de 1.6 was destijds de sterkste versie…
Laat maar komen dit bommetje! Ik begin alvast met sparen, vind de gewone 208 al leuk om te zien. Tenminste niet zo saai als het VAG spul.
Betaalbaar! wauw, ff kijken of je hem kan leasen.
voor dat geld heb je ook een IbizaFr 2.0TDI :D
@TDI-goeroe: Ja en?
Voor 25k heb je ook een hele nette E46 M3 ;)
@bofkont: voor minder importeer je uit Dld een keurige E39 M5, doe mij die maar ;)
@pier: ja, en die heeft ook minimaal twee jaar garantie, net zo lage onderhoudskosten, laag verbruik en net zo lage wegenbelasting en verzekeringskosten… Iets met appels en peren ofzo…
@RRenault: Ik reageerde alleen even licht off-topic op Bofkont. Maar uiteraard heb je gelijk. On-topic: geinig karretje :)
@pier: Ja heb je gelijk in, de E39 M5 behoord ook tot mijn uber favorieten, maar de e46 M3 staat er net boven.
@TDI-goeroe: Ga je zo’n kutdiesel vergelijken met een benzine? En als kers op de taart…een Seat dan ook nog eens?
Met dat leer op het dashboard ziet het interieur er toch wel een stuk beter uit dan de gewone 208! Toch een dik bommetje.
binnen 7 tellen naar de 100, mooi interieur, lang niet slecht. Die zullen we nog vaak voorbij zien flitsen denk ik.
De perfecte vervanger voor de clio RS. tenminste wel 3 deurs en een handbak. I like
Kanonne … 1160kg … :s Is al wat beter dan de Clio III RS met 1240kg maar verwacht/hoop toch wel dat de Clio IV RS wat lichter zal zijn dan 1140 kg…

Waar is de tijd gebleven van “less = more” ???
@Arco: Die tijd is verdwenen sinds mensen naast airco, stuurbekrachtiging, ABS, ESP, navigatie, elektrische stoelen met massagefunctie, airbags, geluidsdemping en minimaal 18-inch velgen óók nog eens anti-koekblikdeuren, hoogpolig tapijt en knuffeldashboards wilde hebben…

Een auto zonder al dat spul is nu eenmaal leuker en lichter, maar worden simpelweg niet verkocht en totaal afgebrand door journalisten omdat ze niet meer aan “de huidige maatstaven” voldoen
@motoragent: Voor een circuitauto kan je toch bij donkervoort o.i.d. terecht?
We zijn immers allemaal coureur hier!
@kaasboerin: voor een donkervoort kan je 7 gti’s kopen.
@kaasboerin:
Oh, ik hoef al die bemoeials ook niet op mijn auto’s.
Elektrische raampjes en cv vind ik al gek zat….
En mijn licentie is toch al ff verlopen….
@kaasboerin: Daarom wil ik ooit een Donkervoort naast mijn 106 Rallye op de oprit hebben staan. Circuit-rijden vind ik trouwens niets voor mij, ik heb liever wat mooie landweggetjes door de Zuid-limburgse heuvels ;)
@motoragent: De nieuwe Clio IV in de basisuitvoering weegt “maar” 945 kg… Het kan dus wel… wat zal zo’n 4 cilinder met fohn meer wegen t.o.v. een 3-pitter ?

Maar wat je zegt, meerendeel van de klandizie wil alles eropen eraan en dan zo veilig mogelijk … Mijn Renault 5 GT Turbo en 106 Rallye 1,3 geven nog steeds meer rijplezier dan een nieuwere Clio II RS of 206 GTi …
@Arco: Een basis 208 weegt ook rond de 950kg. Waar al dat extra gewicht (naast het zwaardere motorblok natuurlijk) bij de GTI vandaan komt snap ik dan ook niet helemaal…
De normale 208 al regelmatig voorbij zien komen maar kan niet zeggen daar ik hem Kooi vindt. Hij doet me te druk aan, ik vind het design niet kloppen. Dus zal vast een lekkere bakkie zijn maar het oog wilt ook wat.
Waarom in hemelsnaam maar twee kleuren die beide ook nog eens niet zouden misstaan op de eerste de beste Daihatsu Charade? Juist zo’n sportieveling moet leverbaar zijn in geel of knalblauw of groen! Als ze de extreme kleuren bewaren voor een GTI PLUS ULTRA DELUXE kan ik ze het nog vergeven, maar anders is dit mijn eerste teleurstelling wat betreft de 208 GTI.
@CasperH: ha, ja jij bent een toekomstige eigenaar van een 208 GTI, begrijp het punt! Maar er zullen toch echt wel speciale (kleur-)edities gaan komen, kan niet anders. Houdt moed ! :)
@Megakix: mischien weer een gifgroene griffie.
“Blanc Banquise”

Mmmm, nice! Daar wil ik mijn Blanc Banquise 106 Rallye wel tegen ruilen. R5 stickerset er op een gaan!
Deze zou ik ook wel erg leuk vinden, goede specs en een prima prijsje. Wat moet dat in de lease gaan kosten?
geen geld, 3778 per seconde naar de 100! oh nee wacht klopt niet helemaal dan zou de Ford Ka de beste auto op de markt zijn zo’n beetje .. nee heerlijk ding joh, ik ga vast sparen
Ein-de-lijk weer een leuke Peugeot. Het heeft even geduurd, maar het resultaat mag er wezen. Peugeot is, vooral met het design, de goede weg op gegaan.
Cool.
Nu nog even afwachten hoe die rijdt.
Maar ik heb het vermoeden dat ik deze liever heb dan de Clio, al is het maar vanwege de handbak.
Als ze die gekke vlek van de binnenspiegel afpoetsen kan het een heel leuk karretje zijn.
Liever een clio RS cup…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).