Binnenkort is het gedaan met de gapende waffel op de Peugeot RCZ. We hebben zojuist de eerste beelden binnengekregen van de gefacelifte RCZ, en die laten een wat meer ingetogen voorkant zien.
De meest opvallende wijziging bij deze update is dus de herstructurering van de voorbumper. De grille is kleiner en wordt duidelijker in twee stukken opgedeeld. Ook verdwijnen de mistpitten ten faveure van kleinere LED-units en zien we dat de koplampen ‘afgestompt’ zijn ten opzichte van het huidige model (rijtest). Aan de achterkant lijkt er weinig te zijn veranderd. En het lijkt er ook niet op dat er iets aan de motorisering wordt gesleuteld – de 1.6 THP met 156 of 200 pk.
Eind deze maand zal de coupé geïntroduceerd worden op de Salon van Parijs, en kan de TT van Audi (vanaf €40.310) zich opmaking voor een verse dosis concurrentie van de RCZ (vanaf €33.800, maar kaler). Tegen het einde van 2012 verwachten we de versgeperste Fransoos bij de dealers.
86 reacties
Kaler????? Dan een audi???
OT: Huge ass muil of niet, het is en blijft een prachtbak!
Jep, inderdaad is waarschijnlijk alleen prijs van chassis… :/
Dames en heren jullie zijn een pracht voorbeeld van hoe gamification werkt, ik dank u voor het voorbeeld hier dat perfect bij het lesplan gamification past
Voor de facelift leek het veel sportiever. Misschien wel de enige Peugeot waarop die muil wél stond.
Aan het eind van de streep heb je gelijk hoor: de RS is rauwer en minder all-round dan een gewone TT. Ook het interieur van een TT is gewoon beter/mooier. Persoonlijk vind ik een TT trouwens ook iets mooier dan de Megane.
Allen vind ik goede redenen om niet voor de RS maar de Audi te kiezen. Ik leef nou eenmaal in een andere situatie en had voor de RS gekozen.
Veel te lief zo!
Ik geen fan van die grote Peugeot muil (op de meeste modellen), maar juist bij de RCZ stond het helemaal niet verkeerd.
Zo’n kleine gekke grille staat misschien leuk op een 208, maar zeker niet op een lage & brede RCZ.
Volgens mij zijn er meer TT’s verkocht dan RZC’s. Ik zie ze niet als concurrent van elkaar…
*mompelt iets over restwaarde*
want dit ziet er niet uit!!
Maar ik kan me wel voorstellen dat je dat zou willen, alleen ik denk dat wanneer je een s2000 zou willen vrij weinig interesse zou moeten hebben in een duits of frans concurrentje. Sterker nog, je moet een die-hard jappen gek zijn om zo’n ding aan te schaffen want hier in nederland kan je(ik) niet het maximale eruit halen. (ding is eigenlijk te goed qua wegligging om op dit wegenet lol te hebben)
Een echte rijders auto en in mijn ogen toch wel uniek in onze Nederlandse straat beeld.
Ondanks de hoge olie verbruiken een bijzonder mooie en goede auto. En als extra…. Wat maakt dat Rotor blokje toch een heerlijk geluid.
Je zou denken dat Peugeot geleerd zou hebben van de 406 coupé. Daar wilden ze ook ineens de nieuwe stijl doorvoeren, met een belachelijke neus tot gevolg.
Voorbumper zelf vind ik jammer. Teveel Renault en te veel Aston Martin, staat daarom op het kenteken AM??
Maar het verschil tussen deze en het ‘ouwe’ model is er wel duidelijk door. Da’s toch alles waar de kopers hiervan op letten.
http://www.themotorreport.com.au/content/image/1/8/18958_hyundai_genesis_coupe_front-4b77ab7d3b041.jpg
PS: ik zie hierboven een hele resem vergelijkingen tussen de RCZ en de TT en dat de een niet zou kunnen tippen aan de andere. Fact is dat ze allebei in dezelfde fabriek van Magna Puch Steyr worden gemaakt. Alle ervaring die MPS met de eerste generatie TT had werd gebruikt om de RCZ te verbeteren en alle ervaringen die ze daarbij opdeden werden weer in de verbetering van de nieuwe generatie TT’s gestopt.
Dussss, zal de huidige generatie RCZ’s technisch gesproken weer profiteren van de TT. Die twee auto’s kunnen niet zonder elkaar en welke de betere is hangt gewoon van je eigen perceptie en merkentrouw af. Kies je voor ontwerp met de Franse slag of strak Duits design. De Oostenrijkse Grundlichkeit krijg je er gratis bij ;)