Porsche 911 GT3 Cup – Because Race Car

Auteur: , 60 Reacties

Daar is hij dan! De eerste raceauto op basis van de gloednieuwe Porsche 911 (991). Sterker nog deze Porsche 911 GT3 Cup is gebaseerd op de nieuwe 911 GT3. Een model dat nog niet eens officieel onthuld is. Eigenlijk hebben we hier dus te maken met 2 primeurs in 1.

Achter ligt nog steeds een 3.8-liter zescilinder boxermotor, maar die levert nu 460 pk ipv 450 pk. Laten we hopen dat de straatversie ook minstens zoveel paardjes krijgt. Verder moet er met deze auto geschakeld worden met behulp van flippers aan het stuurwiel. Bij de straatversie schijnt de handbak overigens ook verdwenen te zijn.

Net als zijn voorgangers wordt de Porsche 911 GT3 Cup gewoon in Stuttgart-Zuffenhausen op de reguliere productielijn gebouwd tussen zijn ‘normale’ broertjes. Daarna gaat de auto nog even langs bij het Motorsport Centre in Weissach voor de laatste afstellingen. Deze nieuwe 911 GT3 Cup is ook voorzien van een luik in het dak om coureurs in het geval van een ongeluk beter te kunnen helpen.

Wist je trouwens dat er sinds 1998 al 2.395 van dit soort Cup racers gebouwd zijn door Porsche? Prijzen beginnen bij 181.200 Euro, maar dat is uiteraard nog exclusief BTW en andere eventuele belastingen. Qua kleuren is er weinig te kiezen: Wit, wit of wit zijn de opties.

KLIK!



60 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ik zou de koplampen vasttapen.
@norge: worden de lampen van je Hyundai anders ook gejat?
@leandro:
Ik zou eerst even ontbijten leandro, volgens mij heb je honger….
@jrk68: en toch voer jij hem nog ff.
@bmwe46csl:
Ja duh, anders blijft hij honger houden….
@jrk68: En het mooie is dat bij mijn auto twee boutjes, een schroefje en een clips de lamp vasthouden.
@norge: Wat ook mooi is, jij hebt een nette auto. De helft hier doet stoer terwijl het enige in hun garage een fiets is…
@leandro: heeft een Hyundai al koplampen…? Wist niet dat ze daar al zo ver stonden met hun technologie…
@Carreza:
Wist je dat nog niet? Itt tot bij Porsche zijn ze daar geeneens optie….
Heb ik me eens laten vertellen door iemand die daar wel ervaring mee heeft….
@jrk68: Neeeen, de optie bij Porsche is om ze te laten terugszetten nadat ze gestolen zijn.
@norge: het wordt een beetje vermoeiend dat je altijd grappig probeert te zijn :)
@t00n: Inderdaad, het is trouwens overbodig. Hij rijdt in een Hyundai, de mensen lachen al de hele dag met hem
@fejjie: wat rijd jij dan?
@t00n: Lukt hem aardig !http://www.autojunk.nl/2011/12/mijn-auto-12
@luuktb: what’s wrong with that? Geen spannende auto maar vind ‘m niet lelijk en ze zijn bovendien erg betrouwbaar (ook niet meer vanzelfsprekend).
@norge: ik zou je mond vast tapen
@eduardovich: Niet mijn handen?
Beeld je in:
Kleinere spoiler
1 kleur
Normaal interieur
Simpelere bumper

Zie daar de nieuwe 911 gt3rs
Heeft ie wel winterbanden?
@flippert: Zou die tegen sneeuwballen kunnen?
@norge: clown…
Over deze auto betaalt men vaak geen belasting, race auto’s worden vaak door ‘bedrijven’ gekocht + de auto is niet straat legaal dus hoeft ook geen BPM.

Een groot verschil met de straat auto is trouwens dat deze een sequentiele dogbox heeft in plaats van een PDK bak.

Verder zal dit wel een succes worden, net als de vorige GT3 Cup auto.
@imdoctorbob:

Normaal hebben racewagens dat idd maar ben je zeker dat deze dat ook heeft? Het zou me niet verbazen moest deze wel effectief een dubbele koppeling hebben. Kwestie van vooruitgang enzo.
@Hupke: PDK is volgens mij nog steeds zwaarder en/of minder robuust. Sneller schakelen doen ze trouwens ook niet en zeker niet als je snel 4 versnellingen terug moet schakelen.

+ ik had even gegoogled, en op andere nieuwssites vermelden bevestigen ze de dogbox.
@imdoctorbob:

Zwaarder: sowieso, minder robuust: waarschijnlijk, trager: dat betwijfel ik behalve bij terugschakelen.

Maar je zal dan ongetwijfeld wel gelijk hebben vroeg het me gewoon luidop af en vond het niet direct.
Gaaf speeltje!
@rufctr01: Porsche is van VAG, he. Volgens mij heb je de verkeerde auto in gedachten.
@kickass: idd ik snapte het ook al niet.. Maar dit bewijst maar weer dat hij gewoon een meepratertje is.. Hij denkt dat ie grappig is
@solmatje:
Is het misschien mogelijk dat hij al Porsche liefhebber was voor de overname door VAG?
@jrk68: zou kunnen, maar dit is een nieuwe Porsche..
@solmatje: je praat tegen een spiegel
Nou, doe mij dan maar de linkerspiegel voor de RSR, de rest moet k nog even bij elkaar sparen.
Ik vind de achterkant een beetje raar ogen. Of dat nou komt door die enorme spoiler + dat kleine spoiler lipje? Maar het lijkt of de achterlichte nog lager zijn geworde, nog meer spleetjes. Vin het er maar raar uitzien. Verder en topding zal vast heerlijk zijn om er een paar rondjes circuit mee te doen.
Een cup uitvoering… zonder cup holders!
@zdev:

Zolang hij maar het juiste effect heeft op de cup ben ik helemaal voor.

http://www.autojunk.nl/2011/10/aangenaam-decollete-door-g-krachten-tijdens-driftsessie
Geil ding… straatlegaal maken die handel!
In het filmpje zie je op 0:40 toch echt drie pedalen, niet?
Met elektrische besturing, of zonder?
@first:
Hier heb je een foto van de besturing….
http://www.quartel.nl/productimages/t/ta11awcv4.jpg
@jrk68: Stop eens met altijd te proberen om grappig te zijn 99% van de tijd is het gwn irritant *zucht* zoals nu
@t00n: Als je het niet leuk vindt, kan je het toch ook gewoon niet lezen? Ik vind het namelijk 9 uit 10 keer wel grappig.
@jonkie: komt waarschijnlijk omdat je nog een jonkie bent. Autoblog ging over auto’s nu probeert iedereen en dan vooral jrk68 etc die nutteloze topic te halen met de best gewaardeerde reacties. Ik ben zeker dat er nog mensen zijn die de ‘+1’ knop liever zien verdwijnen. Facebook kopieren is geen goed idee gebleken.
@t00n:
FF voor de duidelijkheid, ik ben sinds de invoering van de +jes een tegenstander van dat systeem en heb dat meermaals in mijn comments aangegeven.

Juist met zo’n comment tegen die +jes heb ik eens in die top 10 gestaan en daar wou ik het graag bij houden.

Dus zoals eerder gememoreerd, als het je niet zint dan lees je het gewoon niet.
@jrk68: vind het wel grappig dat u zich manifesteert als een tegenstander van de +1-knop, maar u er ondertussen toch lustig aan meedoet. Ik zeg niet dat ik tegen grappige comments ben, die waren er vroeger ook. Het probleem is dat sinds de intrede van de +1-knop teveel mensen proberen(!!) grappig te zijn om zo +1-tjes te verzamelen. Daar zitten vaak zo’n idiote/nutteloze/.. comments bij dat het stoort. Bovendien wordt er een stuk minder over de post zelf gepraat in tegenstelling tot voor de intrede van de +1-knop, wat bijzonder jammer is. Zelden zie je nog een post met uitleg over de techniek etc. Deze site wordt er meer eentje voor 12-17 jarigen die grappig trachten te zijn: een spijtige evolutie. De auto in autoblog gaat voor een stuk verloren ;)
@jrk68: +1 voor de moeite, geen dank.
Dat is ook de enige auto waar je zo een hoge en grote spoiler op kan zetten :D
Dus vrijwel het enige verschil is nu geen handbak..
Dan liever de vorige..
@kaasboerin: Deze heeft gewoon dezelfde bak waarschijnlijk. De pook is enkel vervangen door een pneumatisch schakelsysteem. Das toch balen, in een raceauto.
@imdoctorbob: dat is inderdaad gewoon jammer.
@imdoctorbob: wat is een pneumatisch schakelsysteem?
Heerlijke auto moet alleen nog aan de achterkant wennen
“Bij de straatversie schijnt de handbak overigens ook verdwenen te zijn.”

Noooooooo
Waarom probeert iedereen hier altijd de lolbroek uit te hangen? Ik word echt moe van die ‘ik ben grappig’ berichten om zo op puntjes te krijgen.. Best triest eigenlijk..

Ontopic:
Erg mooie wagen. Ik kan niet wachten op de straatlegale GT3 RS in de nieuwe kleuren combo’s. Deze vind ik in ieder geval al stukken mooier van de 997 versie.
Dit filmpje stond er gisteren toch ook al bij? Inmiddels is er een nieuwe video online: http://www.youtube.com/watch?v=LxJz9aLHuZE&feature=g-subs-u

Let vooral op het kapsel van het kleine jongetje ;)
Heerlijk dat ze de Mezger flat six blijven gebruiken!
Ik vind em mooi:D
Ik ben benieuwd hoe deze 991 zich op circuit verhoudt tov de 997 GT3 4.0- en de 997 Hybrid-raceversies. Zijn daar soms al gegevens over?
@ronin1130: De 4.0 is natuurlijk gewoon een straatauto dus die wordt vermorzeld door de Cup. 997 R Hybrid staat een treetje hoger dus is sneller.
@driftje: Op het einde kon op de 997 GT3 Cup versie ook een upgrade naar de 4.0 verkregen worden dacht ik…
@ronin1130: Nee die upgrade was alleen voor de straatauto’s bedoeld. Een Porsche Cup heeft natuurlijk weinig zin als de één een 3,8 en de ander een 4,0L motorblok heeft!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).