Porsche 911 GT3 RS van Royal Muffler

Auteur: , 23 Reacties

De Amerikaanse tuner Royal Muffler (bekend van M3 en CL63) mag dan wel een kansloze naam hebben, veel invloed op het uiterlijk van zijn producten heeft dat gelukkig niet. Deze driekleur-GT3 RS is daar het levende bewijs van.

Wanneer je de ultieme track focus zoekt in de Porsche 911, dan moet je de GT3 RS hebben (of de RS 4.0, voor de ultieme kick). Hij is gestript, bij de wielen enkele tientallen milimeters breder dan de GT3, en zijn atmosferische 3,8 liter perst er maar liefst 450 pk uit, houdt er van om hoog in de toeren gejaagd te worden, en doet zijn werk in combinatie met een hardcore handbak. Echt mannenspeelgoed dit.

Royal Muffler, dat letterlijk vertaald iets als Koninklijke uitlaatdemper (..) betekent, heeft een exemplaar van de brute 997 (in afwachting van de 991 GT3 RS) naar zijn eigen smaak aangekleed, met een Satin Blue, Stain Grey, & Satin White-wrap, zwarte BBS-jes, met hier omheen Toyo R888-semi-slicks (die in deze video even door de mangel worden gehaald), en hier in een set Brembo-schijven speciaal voor circuitgebruik. Je hoeft je dus niet af te vragen waar je deze auto het meeste gaat tegenkomen. Smurf yeah!

Is er nog wat meer veranderd aan de Porker? Bekijk ‘m van achteren, en je ziet het: de reeds forse standaard-achtervleugel is vervangen door een carbon GT3R Hybrid-exemplaar. Nu maar hopen dat deze wél goed vast blijft zitten.



23 reacties

Lekkuur!!!
Als je harder wilt op track days is het makkelijker om te beginnen bij een porsche gt3 cup car ipv een getunde standaard gt3. Bovendien ook goedkoper in veel gevallen.
@xiran:
Je hebt een punt, ware het niet de de cup auto op veel trackdays een geluidsprobleem heeft (te luid).
Heb dat met Paul van Splunteren meegemaakt met een Time Attack.
Hij lostte dat toen op door bij de microfoon ff te liften maar ideaal is dat natuurlijk niet.
@jrk68: http://home.mobile.de/LUXMASCHINN#des_161291036 deze heeft al die aanpassing die je bedoelde (100dB) en speciaal voor norge zonder maffe streep ;)
@xiran: volgens mij zijn er nog wel een aantal goedkopere alternatieven voor trackdays…
@ronin1130: Tuurlijk maar ik bleef op het porsche nivo anders krijg je een eindeloze discussie over welke trackday auto het beste is.
Wel een mooie kleuren combi, naar mijn bescheiden mening.
@jrk68: Volgende keer wel even van te voren afspreken of we het mooi vinden of niet… :mrgreen:
@norge:
Sorry….
Nu stel ik E-klasse vast teleur, ik zal het niet meer doen….
Gelukkig hebben we hier niet dezelfde mening.
Maffe streep zeg.
Ik zou hem graag in een ander kleurtje willen. Dit ziet er toch niet uit man.
Dit is niks man, dameskapperporsche. Vroegahh, toen was het nog een echte mannenauto. Lekker achterstevoren staan op rotondes zoals echte mannen….Ofzo…
@E34M5Touring:
Yep, voor echte mannen met snor en borsthaar uit het overhemd….
Das war einmahl….
@jrk68: Gelukkig is die tijd voorbij.
@lemans96:
Qua klederdracht wel, voor de liefhebbers van echte rijdersauto’s is het er niet beter op geworden.
In die tijd kon je al de leukste capriolen uithalen met een nederige Manta….
@E34M5Touring: ja klopt echt echt een vrouwen auto. Dan wel voor vrouwen met zelfmoord neigingen.
@dmk94: he widowmaker noemde ze zo`n auto tot of vergis ik hem met een andere uitvoering:p
@dmk94: Dat is de GT2 geloof ik.
@dmk94: Not your fault maar je snapt hem niet. Volgens sommige mensen is de beste Porsche eentje waar niet mee te rijden valt. Want dan heb je gewonnen van je auto als je niet met 180km/h achterwaarts brandend door een bos klapt. En dat schijnt dan een echte ‘mannen’ auto zijn. Dus deze (in mijn ogen de enige begeerlijke) Porsche zou niet voor ‘echte mannen’ zijn. Bullcrap natuurlijk, want ook een GT3 is op de grens een handvol.
Prachtige kleur!
Doe mij die GT-R maar (:
I love her! Alleen dat smurfen blauw vind ik maar niks. En die Toyo’s zijn maar instap semi slicks, wil je echte super banden neem dan Pirelli P Zero Trofeo R
royale uitlaat

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).