Porsche 918 Spyder: verse specs en platen!

Auteur: , 52 Reacties

Onlangs zagen we de Porsche 918 Spyder proto nog als soort van Rat Rod, met opengeknipte 991-bumpers, weinig kappen, en veel tape, maar inmiddels heeft Porsche een maatpak gemaakt voor hun aanstormende topmodel. Naast een setje foto's lanceren ze nu ook de meest recente specificaties. Allemaal voorlopig nog natuurlijk.

Laten we beginnen bij het belangrijkste: 770+ gecombineerde peekaa’s levert dit monster. Is dat nieuws? Nee, tot dit rekensommetje waren ze de vorige keer ook al gekomen. Maar voor de volledigheid nog even de verdeling: de 4,6 liter V8 doet 550pk, de hybridemodule op de achteras 120 pk (90 kW), en de elektromotor op de vooras tot slot staat garant voor 106 pk (80 kW).

De auto haalt een topsnelheid van >325 km/u en kan puur elektrisch >150 km/u rijden (maar niet zo lang, me dunkt). De 0-100 wordt geknakt in minder dan 3 seconden, het elektrische bereik ligt op >25 km (capaciteit accu is 6.8 kWh), en voor het meest lachwekkende gedeelte verwijzen we u naar het gemiddelde verbruik en de uitstoot: ca. 3l / 100 km en 70 gr CO2. Riiiiiight.. Allemaal marketinggezwets natuurlijk.

Maar goed, nu alles in een fatsoenlijke koets is gegoten kunnen we eens kijken naar de details. Het meest opvallend is hierbij natuurlijk de hoog gepositioneerde dubbele uitlaat, die als twee schoorsteenbuizen uit de achterkant steken. Verder is de 918 vooral heel breed en heel laag, en zitten er plakken rubber onder waar de gemiddelde tractor nog jaloers op wordt.

Bekijken we de auto ‘en profil‘, dan zien we een heleboel apparatuur. Vond Porsche kennelijk leuk om te laten zien, voor de authenticiteit ofzo. Dit is natuurlijk allemaal meetapparatuur, want een luid jankend vliegwiel a la Porsche 911 GT3 R Hybrid (of 918 RSR) heeft deze tweezitter niet. Er moet wel een passagier mee kunnen per slot van rekening.

De monocoque is volledig van CFRP (carbon) gemaakt, en daarnaast is de Spyder voorzien van technische snufjes als fully adaptive aerodynamics [en] adaptive rearaxle steering. Het targadak tot slot is een mooie voortzetting van de Carrera GT-traditie.



52 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
14% bijtelling jonguh!
@broekpizza: dat is nog steeds meer dan de gemiddelde werknemer verdient :p
Ja dit is wel gaaf! Ben benieuwd hoe hij er uitziet in een normale kleur.
De uitlaten zijn gaaf gedaan!
De mooiste Porsche sinds de 928. Als ze hem nou maar niet steeds braver maken. Concept zag er toch net ietsje stoerder uit dan deze.
@oli4k: hoe durf je de 928 een Porsche te noemen…
@993c: Wat is het dan? een Lada? Porsche heeft meer merken dan een omgekatte Kever, de 911 hoor?
LOL! Pijpen rechtstreeks uit dat blok??
@kaasboerin: Schijnt dat ze daadwerkelijk van plan zijn om de uitlaten daar te plaatsen. Hebben ze een ‘geblazen achterspoiler’ dadelijk voor nog meer downforce. Vraag me alleen wel af hoe vettig die spoiler uiteindelijk gaat worden en in welke kleur(en) die verkleurt…Maar Porsche zal er wel wat op vinden denk ik.
@jaapiyo: Inderdaad, ik vind het in ieder geval écht fucking gaaf.. Niet normaal..
@kaasboerin: geeft wel meer pk’s! hoe korter de uitlaat hoe makkelijker de motor uitademt.
@lambo4all: Dat ook, maar hoe gaan ze dat met dB’s en wet- en regelgeving doen dan?
Lease de Porsche 918 vanaf € 1178.81 , hahahhaha toffe wagen alleen heb ik een hekel aan hybride’s
@mrdj: Per definitie? Waarom? Dat je een Prius of aanverwant niks vindt kan ik snappen, maar in een auto als deze komt het toch wel over alsof ze het ook doen voor de performance. Niet enkel voor het milieu, lijkt mij.
@oli4k: een auto hoort gewoon te rijden op fossiele brandstof als het goed is vind elke autoliefhebber dit ook. Helaas leven wij in de muesli maatschappij waar ene litertje voortstuwing 176cent kost! en we alleen nog maar auto’s leasen en kopen die minimaal 1 op 20 rijdt of maar 14% bijtelling heeft. mede omdat het kwartje van kok er nog steeds inzit!
@mrdj: Gast blaat niet zo, kwartje van kok is al lang terug!
@mrdj: Kwartje van Kok is maar 11 eurocent en heeft niets met bijtelling of lease-geneuzel te maken. De echte reden van de ziekelijke hoge olieprijzen is dat er geen sprake is van ‘klassieke marktwerking’.

Weinig vraag –> olieprijs daalt niet, maar wordt kunstmatig hoog gehouden –> Veel vraag –> prijs stijgt.

En aangezien olie schaarser & schaarser wordt, China meer dan 40% van het wereldwijde aanbod verstookt en veel Arabische landen het Westen toch al niet sympathiek vinden, wordt het echt niet beter, zelfs zonder alle ziekelijke accijns en BTW.

Als Europa slim is, doen ze net zoals de USA, lekker investeren in (b.v.) Russische / Amerikaanse bronnen om de Arabische afhankelijkheid te verminderen …
@mrdj: Dat is een tamelijk fossiele uitspraak. Al rijdt ‘ie op koeienscheten. Als het maar hard de bocht om gaat. Hier, een echte auto op kern-/kolenenergie voor liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=4My8_B6HZsA
@mrdj: hybride betekent alleen maar 2 motoren, daar kan je toch geen hekel aan hebben.
@kenner: Even mierenneuken (mag ik zeggen). Hybride betekent niet 2 motoren maar combinatie van 2 technieken. 2 viertaktmotoren in een kart (gebruikelijk) maakt het nog geen hybride.
In een kleur is het best een mooie auto denk ik. Uiteraard is het nog niet definitief met die 911 achterlichtjes bijvoorbeeld. Toch heb ik denk ik liever een Carrera GT zonder al die batterijen.
Gave wagen, ik kijk nu al uit naar vergelijking: 918 vs. F70!
@kp92:
Ik denk niet dat het Porsche daarom te doen is.
A porsche publiek is geen ferrari publiek.
B een 918 kan je kopen en een F70 moet je gegund worden.
@jrk68: Maar het zijn wel allebei de topmodellen van de bekendste merken op aarde met (denk ik) vergelijkbare prestaties.
en voor het meest lachwekkende gedeelte verwijzen we u naar het gemiddelde verbruik en de uitstoot: ca. 3l / 100 km en 70 gr CO2. Riiiiiight..

Riiiiiiiight indeed
Erg tof die uitlaten zo hoog gepositioneerd!
wordt weer een super ding!
Do want!
Porsche laat maar weer eens zien waar ze toe in staat zijn! Lijkt me helemaal cool als ze er LeMans mee zouden gaan rijden!
Ik weet niet hoor, maar dit is gewoon 14% bijtelling.

En die stickers op de auto op de ‘voorpagina ‘ zijn die echt of gecamoufleerd?
Het spetterd er niet vanaf .
@philipzuidijk: vanaf hoeveel gr/km CO2 zijn benzine slurpers dan uitgesloten van bijtelling en wegenbelasting? Dat ligt toch boven de 70gr/km?

Zou betekenen ook geen BPM?
Suweet. Doe mij er ook maar eentje.

Vraag me wel af of de lucht uit de uitlaat niet de flow over de spoiler verstoord.

Ook heb ik wat vraagtekens bij de elektromotor op de vooras. Zou dat niet de voorspelbaarheid in weggedrag in de weg staan? In elke bocht moet je je maar afvragen of de elektromotor gaat bijspringen. Maar ESP-software is al aardig ver gevorderd intussen natuurlijk. Hoop alleen niet dat het pure idee, wat de carrera GT bijvoorbeeld wel had, verdwijnt.
@jolig: Nah, tegenwoordig stoppen ze zoveel elektronica in een auto dat ze dat wel fatsoenlijk kunnen regelen, denk ik? Hoop ik..! Niet dat ik er ooit een zal rijden.
Mega gaaaaf! Benieuwd naar hoe hij eruit ziet in
andere kleuren
Leuk design. Alleen zal het nooit het epische geluid van een CGT maken.
Jammer, geen 50 gram co2 of minder. 0% bijtelling. Dan kan je die bak compleet belastingvrij (alleen accijnzen en btw) en van je bruto salaris rijden ;)
Heerlijke bak!! Paar van die klepjes op die uitlaten en je hebt de ideale redneck auspuff
en ik zeg dat de uitlaat te kort is voor een goede afkoeling van de lucht = niet goed jonge
Vond die sidepipes op de concept ookwel gaaf. Maar dit is zeker ook een heel orgineel idee voor de uitlaten. Hebben de uitlaatgassen ooknog een positief effect op de downforce of is het alleen mooi gemaakt. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk word. Ik vind hem een beetje wat weghebbe van koenigsegg van voren. Echt supermooi. Benieuwd hoe die er in 1 kleur uitziet.
Niet mooi met deze kleuren/bestickering, doe mij hem maar in deze smaak :

http://i.imgur.com/a2Utv.jpg
http://i.imgur.com/8LpDn.jpg
http://i.imgur.com/YO6s3.jpg
http://i.imgur.com/EDcVc.jpg
gedwongenleaser
@MLTB: ach ik vind ook deze ‘nieuwe’ versie om te smullen maar ik ben het wel met je eens dat de concept nog net iets gelikter was, ooowh wat zijn die dubbele -aan de zijkant geplaatste- pijpjes toch geil!
@MLTB: +1 enkel zou ik dan toch liever de uitlaat achteraan hebben aangezien de achterbumper op de concept zo leeg is… was bij de Carrera GT wel mooi.
Wat een gave wagen. Die uitlaten on top zijn woest.
Beetje een basis-bakkie…
lijkt op een boxster
Ik vind het een beetje weghebben van… een plastic speelgoedauto. Sorry dat ik het zeg, maar de Carerra GT is een heel stuk mooier.
Zit je lekker in je cabriootje te rijden met mooi uitzicht op deze 918, heb je geen tijd om te kijken omdat je in de uitlaatgassen ervan stikt… Al de >70 gram/km.
Kun je er wel met zijn 2en inzitten? want die elektromotor ligt nu op de plaats van de passagier zo lijkt het. Verder vind ik het persoonlijk 1 van de vetste/mooiste/bruutste wegporsches die ik ooit heb gezien!
Wat een prachtige wagen!!!
Echt mega gaaf, dit is met afstand de auto waar ik het meest naar uitkijk. Die uitlaten alleen al. Ook erg tof dat ie de striping heeft van de KG Salzburg 917K! Go Porsche!
Er moet wel een grote sticker op: beste greenpeace mensen, deze auto is een hybride. Niet krassen A.U.B.!!
Ze mogen wel eens opschieten met deze auto! Het is alweer anderhalf jaar nadat ze de concept onthuld hadden. Ik hoop trouwens dat die koplampen niet de definitieve zijn. Met die oranje knippers vind ik het een beetje uit de tijd voor zo’n model. De uitlaten zijn ook wel erg stoer geworden zo recht uit de motorruimte!
eigenlijk de enigste auto die ik echt wil maar waarschijnlijk niet zal willen/kunnen betalen.
veetttttttttt mmoooooooieee foto

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).