Porsche 993 GT2 opgepompt tot 604 pk door mcchip

Auteur: , 29 Reacties

Is het heiligschennis om een Porsche 993 GT2 (57 stuks gebouwd) zo te tunen? Of moet dat allemaal niks uitmaken? Het eindresultaat is in elk geval een hele brede 911 met 600+ pk op de achtwielen.

Tuner mcchip-dkr heeft in opdracht van een klant een Porsche 993 GT2 eens flink onder handen genomen. Meer dan 800 uur en €200.000 werd gestoken in het verbouwen van deze 911.

Het eindresultaat noemen ze Porsche 993 GT2 Turbo 3.6 Widebody MC600. Zoals je zou verwachten ligt achterin een 3.6-liter boxermotor met 2 K26 turbo’s. Dat blok perst er dankzij de nodige aanpassingen zo’n 604 pk/847 Nm uit.

Of er een straatversie of een raceversie van de 993 GT2 aan de basis van deze ombouw heeft gestaan is niet helemaal duidelijk. De straatversie is met 57 exemplaren namelijk zeer zeldzaam te noemen. De eigenaar van deze auto is in elk geval van plan om er komen jaar mee te gaan racen. Standaard heeft een 993 GT2 zo’n 430 pk (en later 450 pk).

Een video van dit monster op het circuit kan je bekijken op Autojunk.



29 reacties

Gezien de kentekenplaat is dit gewoon een straatversie. Wel een beetje overdreven deze tuning!
@MARS: tjsa, je kan een raceauto vaak ook wel roadlegal maken. Ik twijfel dus nog een beetje.
@robbie: om van een racewagen een straatwagen te maken, om er dan vervolgens mee te gaan racen… Klinkt niet echt geloofwaardig!
heiligschennis de laatste luchtgekoelde porsche 993 gt2 ombouwen is zonde. De overgebleven porsche’s worden wel meer waard.
@xiran: De mooiste (in mijn ogen) is de kikkeroog oer turbo: http://www.hemmings.com/story_image/333341-1000-0.jpg?rev=2
@audicoupe84: maar wel een met een 5 bak!
@rufctr01: dat was toch een g50 versnellingsbak. Die zijn er ook met 6 versnellingen.
@xiran: volgens mij zijn de eerste 930 turbo’s 4 bak en de laatste(eind jaren 88-89)met 5 versnellingen geleverd. Over een 6 bak is mij niks bekend.
@rufctr01: ik heb het ff opgezocht. De g50 versnellingsbak is niet geleverd op de 930 turbo. De versnellingsbak word echter wel gebruikt als er meer vermogen uit een 930 word gehaald. De g50 bak kan meer power aan en heeft betere koeling dan de reguliere versnellingsbak van de 930.
2 ton???? En dan zo’n afwerking??? Die hele bodykit sluit nergens mooi aan. Ben geen 911 fan maar dit is gewoon zonde. Ziet er afgeragd uit.
Handtekening op het dashboard zegt genoeg :)
Met een handtekening van W Röhrl op het dashboard. Vind een originele 993 GT2 mooier!
voor een hot-rod is ie best kut ..
voor een rat-rod is het wel iets minder kut ..
Nu nog laten bewerken door een grizzly,

en als finishing touch een kameel erin..

en hij is he-le-maal af!
Mooiste 911 dus helemaal verpest!!! Sukkels.
Gek ook op foto 3 die ovale velgen! Of ligt dat aan de Auto blog app.
@fadje104:
Ik denk dat het gewoon aan jou ligt…
@fadje104: Ik hoop het voor jou, want anders moet je dringend naar je ogen laten kijken.
@fadje104: op mijn app is ie rond..
@dheep: op de mijne niet.
Het kan qua prestaties en wegligging een zeer goede auto zijn, want het waarschijnlijk ook wel is. Laag gewicht, veel power, toegenomen spoorbreedte etc..

Maar visueel is het gewoon verkrachting van een origineel zeer mooie (en krachtige) auto.

& 200.000 euro voor dit? Dan weet ik toch veel betere deals :p
200.000 euro?

Beslist geen Euroknaller
doe mij maar een Singer porsche (nee geen naai machine)of een porsche van magnus walker.
Vééél te duur. En zeker geen verbetering tov het origineel. Jammer!
@siran,rufctr01 heeft gelijk. Versnellingsbak van de 930 mj 1989 was een G50/50 bak (die met de 5 versnellingen). Gewone 911 had sinds 1987 de G50/00. Tot 1989 had de turbo de 930/.. bak. (met 4 versnellingen). Grote verandering buiten de 5 versnellingen is dat de achteruit ook gesynchroniseerd is.
Wat zonde….knullig afgewerkt (lijkt het) en een mega lelijke voorspoiler. Doe mij maar het origineel!
Mooie voorbumper! Kots kots…
Verkrachting
Gatver wat lelijk. Ik hoop niet dat ze hier zo’n zeldzame straatversie voor hebben gebruikt…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).