Porsche Cayenne GTS is hier! [UPDATE: video]

Auteur: , 81 Reacties

Nou ja hier, in Beijing binnenkort. En zo te zien is hij hartstikke groen!

Een V8 met 420 pk misstaat in geen enkele auto en dus ook niet in de brand spanking new Cayenne GTS. Het blok is gebaseerd op dat van de Cayenne S en is gekoppeld aan een achttraps Tiptronic S-automaat met start-stopfuncie. Zie je wel: hartstikke groen dat Porsche, zelfs een Cayenne. Sprinten van 0 naar 100 doet u met deze GTS in 5,7 seconden, en een slordige 6,6 seconden later rijdt u officier-van-justitie-hard (160) op de zeldzame 130 kilometer per uur wegen die ons land rijk is. De topsnelheid is 261 kilometer per uur.

De Cayenne is sportiever geveerd en voorzien van PASM. Ten opzichte van de Cayenne S ligt de GTS 24 millimeter dichter met zijn nog altijd niet al te knappe bakkes op het wegdek. De voorzijde is ge-copypaste van de Cayenne Turbo en er zijn sideskirts en wielkastverbreders gemonteerd. Ook is er iemand met hoogglans zwarte lak langs een aantal onderdelen geweest en is er een fikse spoiler gemonteerd. Het interieur is voorzien van Alcantara leer en in hoogte verstelbare voorstoelen. Niet bruut genoeg? Er komt vanzelf een tuner die het nog heftiger voor je kan maken.

In juli kan je deze sportieve asobak bewonderen bij de officiële Porsche dealers in dit land. Er zal dan een prijskaartje op hangen van 121.000 euro en dat is dik 5000 euro goedkoper dan de vorige generatie. Lang leve CO2 reductie, start-stoptechniek en die bijpassende groene lak natuurlijk.

UPDATE: voor een video klikt u gewoon hier. Klinkt dik!



81 reacties

Ik vind goed gelukt! Zeker in het groen. :D
Doe toch maar in een gewoon kleurtje zulle .
Vind hem een net iets te hoog johnnie gehalte hebben, dan spaar ik liever door voor een Turbo.
Net een gifgroene Japanse kikker die enge bulten heeft gekregen na de kernramp in Fukushima.
Erg gaaf ding, ik zou het wel in een ander kleurtje nemen
Hoeveel liters die V8? Is dat de 4.2 van Audi of ben ik fout?
@love4sportcars: 4,8 dacht ik.

Wat is dit nu voor een auto? Een cayenne set 20 pk meer en een sportpakket?
@love4sportcars: Een Porsche met een Audi-V8? Porsche heeft sinds jaar en dag zijn eigen V8, momenteel een 4,8-liter wel te verstaan. Voortaan even research doen alvorens te posten. ;)
@Tommy2: hij vraagt het toch gewoon? No need to bash here.
@CasperH: Maar waarom vraagt ie het? Hij heeft toch ook Google?
@Tommy2: Volgens mij gebruikt Porsche anders wel de 3,6 v6 van VW? Of heb ik het fout, correct me if i’m wrong
@akrapovic: Gebruikte. In de vorige Cayenne lag als basismotor de 3.6 VR6 van Volkswagen. Met de komst van de Panamera heeft Porsche een eigen 3,6-liter V6 ontwikkeld. In feite is dit gewoon de 4.8 V8 min 2 cilinders, je houdt dan een 3.6 V6 over.
@love4sportcars: niet van audi ,porsche en audi werken niet samen nog niet tenminste die VAG gaat elke automerk overnemen
@mo112: De Cayenne is gebruikt nochtans een audi platform.
Een vriend van me zijn van vader heeft een cayenne S in deze kleur. De eerste twee keer dat ik hem zag was ik best wel onder de indruk, daarna was ik deze kleur al beu gezien.
Gadverdamme!!, geen verandering maakt hem minder lelijk!
Vorige generatie cayenne was zoveel mooier
Sinds ze de tussenbak eruit gehaald hebben heb ik het niet zo op Cayenne’s, nu schaart hij zich in het rijtje met SUV’s die niets off-road te zoeken hebben. Dat is toch jammer. (alhoewel ik deze wel mooier vind dan de oude, met name de achterkant is vele malen beter gelukt)
@r2d2: Alsof mensen een SUV kopen om off-road te rijden..
@crackdavid: er zijn echt mensen die af en toe even willen proberen hoe die auto het doet op het onverhard. En het is idd zonde dat die tussenbak eruit is.. ookal gebruiken wij het alleen in het zeldzame geval als we de boot eruit trekken of een vastgerede caravan of aanhanger.
@crackdavid: +1 Offroad is de Landrover Defender, de Toyota Hilux etc.
SUV is eens handig, maar dient niet voor off-road in mijn ogen
@r2d2: zoek ne keer op op youtube, je ziet ze soms toch redelijk offroad gaan hoor ;)
@ crackdavid

Ik dacht ook al: is dit nu een SUV? Gelukkig werd het laaste stukje van de film genomen op een stuk gravé. Off-road dus, zonder twijfel.
Kunnen al die voetballers en horeca-tyconen weer naar de porsche dealer.

Ik vind het, samen met o.a. de X6 en rx400h, nog steeds een wat-moet-je-er-mee auto. teveel sportwagen om voor een paardentrailer te zetten, en teveel SUV om sportwagen te zijn.
Vreemde auto dit, een offroader als sportauto. Waarom koop je dan geen Panamera als je wat sportiever wilt rijden en toch in comfort? De ene is toch net zo lelijk als de andere.
Ziet er niet verkee
@jordy14: rt uit
Sportieve ? Blijft een vrachtwagen voor mij…
@norge: Dat komt omdat die hyundai “suvtjes” zo miezerig zijn :D
@luuktb: Dat heet sportief…
@norge: Mag jij mij vertellen wat er in godsnaam sportief is aan een ix35 ?
@luuktb: de tennisbal op de trekhaak
@desoper: hahaha +1 en natuurlijk het trainingspakkie en budget zonnebril :D
@luuktb: Hetzelfde als aan deze vrachtwagen maar dan lichter.
@norge: Het sportieve aan deze “vrachtwagen” om even in jou vaktermen te blijven , is toch wel de 420pk sterke V8.
@luuktb: Is toch niks voor een beetje vrachtwagen?
Met het gewicht van dit ding moet je wel ook een vrachtwagen motor hebben om hem vooruit te branden…
@norge: 5,7 seconden naar de 100 260kmh is toch een snelheid die ik de ix35 nog niet zie halen.
@luuktb: Snelheid is niet alles ….
@norge: verder zijn xenon koplampen met koplampsproeiers ook een echte must-have voor rally-rijders, wederom niet beschikbaar op de ix35
@desoper: Het grootste voordeel van een IX35 is dat je niet voor crimineel wordt aangezien…
@norge: heeft een ix35 ook geventileerde schijven voor en achter? Wil je je ix35 omtoveren tot echt sportieve auto dan zul je zelf met de boormachine aan de gang moeten
@desoper: of is remmen alleen voor angsthazen?
@desoper: Jep ,maar het remt behoorlijk hoor .Al die gaten is nergens voor nodig bij normaal rijgedrag.
@norge: Je betaald dus eigenlijk voor lucht bij VAG, of probeer je dat niet te zeggen?
@desoper: Je haalt de woorden uit mijn mond.
@norge: haha, dan heb ik er nog een: de ix35 beschikt niet over een sper-differentieel en de cayenne wel, toch wel makkelijk om jezelf snel uit de voeten te maken.
@desoper: Hoh,o de IX35 heeft hier wel een sper!
Saai filmpje.. bovendien zijn er V8 motoren die net wat beter klinken, maar ja die zijn dan ook niet duits.
echt zo’n wannebe quacamole kleur,
voorkant blijft heel vet, achterkant is nog steeds te soft
De ultieme auto voor de man die niet weet wat hij wil.
De man die het wel weet koopt een Range Rover.
Mooi ding, alleen de kleur is niet je van het. Misschien wel leuk als occasion, zag laatst een 3 jaar oude Cayenne voor 22 mille weggaan bij de Domeinen. Dat is een weggevertje voor zo’n brute auto.
@midasracer:
Yep.
Tot je een kleine rem revisie nodig hebt.
Kost 4 mille.
Daarom zijn ze zo goedkoop. De onderhouds en onderdelen prijzen zijn “Des Porsches”
Wilde er ook eentje kopen, gebruikt uiteraard want de prijs/kilometerstand was aantrekkelijk, zeer aantrekkelijk.
Maar het onderhoud is dodelijk van zo’n Cayenne.
Om nog maar niet te praten van de dorst !
@desjonnies: Ja dat zijn geen geringe bedragen. Ik wist dat het duur was, maar dat is een faktor 10 hoger dan bijv. van een Toyota. Ik mag hopen dat BMW en Audi dan ook in de lagere categorie vallen, aangezien ik als opvolger van mijn RAV4 toch wel naar een X3 of Q5 zit te kijken.
Vind het in ieder geval niet mislukt.

Had er laatst nog eentje van de vorige generatie gezien – omgeving museumplein. Best mooi

Het is er niet beter/slechter op geworden. Het was en is gewoon een ok auto!
Ziet er goed uit, alleen het is een beetje zo’n tuner kleur.
niet verkeerd! de GTS versies van de Cayenne en de Panamera zijn heerlijk!
Zo Casper, wat is PASM!?
@BmwMPower: Porsche Active Suspension Management ;)
3 000 euro meer betalen en je krijgt een Turbo in België! Dus deze GTS zal wel 80 000 euro zijn ofzo…
Hmm, dacht dat deze apparaten dik boven de €150K waren maar vind dan die €121.000 echt wel meevallen ondanks dat het een halve zeetanker is. Maar het geluid zal wel lekker zijn.
Beste SUV op de markt, kwalitatief gezien.
1 op 9 volgens de fabriek… Nou reken ook maar lekker op 1 op 5 kun je net zo goed een turbo kopen. Zijn nog sneller ook. De gts ziet er zoals verwacht lekker bruut uit :)
@bigcar: wat denk je hiervan?

420 pk uit een V8 blok niet slecht, alleen de vraag is deze of doorsparen :P
@agera: wat doorsparen? ben je gek!! gelijk kopen!!! :D :D :D :D ;)
echter, kep 2 vraagjes;
de vering, is die harder?
de grille, is die groter, net als bij de turbo? :P
@bigcar: door sparen voor een fatsoenlijke auto bedoeld ie :oops: :mrgreen:
@dennisr: =___=”
Hij is er wel op achteruit gegaan t.o.v. de vorige gts, die had 450 pk en een top van 270 meen ik mij te herinneren.
@tdu2zonda: Nee heeft 405pk dus de nieuwe heeft wel 15 hele pk’s meer.. De eerste generatie porsche cayenne turbo heeft 450 pk met topsnelheid van 267 km/h.
@maxx1: och ja, dan heb ik mij vergist, ik was al niet helemaal zkr. Dan is het toch een mooi ding en snel apparaat
nee doe mij maar een turbo. vind dit een beetje Te
Prachtige auto in deze uitvoering! Maakt die Porsche Sportage toch mooier!
een turbo is het betere werk….
Gaap! Nee, echt, ik heb het helemaal gehad met dit soort auto’s, ga een 911 GT1 maken of een echte opvolger van de Carrera GT! En ja ik weet wel dat Porsche deze wagen nodig heeft om te kunnen overleven, maar ik heb er een hekel aan. Amen!
@casparh Leder Alcantara is een contradictie. Leder is 100% natuur van een beest (bv een koe). Alcantara is 100% synthetisch.

OT: De Cayenne is niet mooi, maar binnen de serie is de GTS de meest aantrekkelijke
Lekker hoor deze GTS, zelfs deze kleur staat hem wel! Dit is toch wel een mooi alternatief voor de Turbo en de gewone S. Heeft toch heel wat meer dan die S en is niet zo duur als de Turbo. Al komt de prijs altijd hoger te liggen met de nodige opties… Nu nog wachten op de über Cayenne, de Turbo S!!

@bimmerbenzporsche: 1

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).