Porsche Cayenne Turbo S – ook de nieuwe krijgt 550 pk

Auteur: , 18 Reacties

Haal je je neus op voor een reguliere Turbo met 500 pk, of wil je simpelweg de allersnelste der PC Hooftstraat zijn? Goed nieuws, Porsche heeft de S-versie onthuld. Nét even een tandje bruter dan de rest.

Op de aanstaande Los Angeles autoshow wordt het doek van de nieuwe Cayenne Turbo S getrokken, waarbij de 4.8-liter V8 uitgerust werd met een krachtigere turbo, een aangepast inlaatspruitstuk en een herzien motormanagement. Het vermogen kreeg daardoor een plus van 50 (550 pk), evenals het koppel (750 Nm). Hiermee wordt de Cayenne 0,2 seconden vlotter op de nul-naar-honderd-sprint, en rag je de kolossale Porsche in 4,5 tellen naar de 100 km/u. De topsnelheid komt 3 km/u hoger te liggen, op 283 km/u.

De met luchtvering en active-damping control uitgeruste Cayenne rolt op nieuw 21 inch lichtmetaal en is alszijnde Turbo S te herkennen aan de donkere koplampen, andere zijspiegels en rechthoekige uitlaatsierstukken. Bij de normale Turbo zijn die immers ovaal.

Hoeveel de straatsteenhatende Porsche in Nederland gaat kosten is nog niet bekend, maar in Duitsland beginnen de prijzen bij €151.702.

UPDATE: En de Nederlandse prijzen zijn binnen. De Porsche Cayenne Turbo S is te bestellen vanaf 200.800 euro. Eigenlijk even duur als de vorige generatie. Vanaf januari 2013 staat de auto in de showroom.



18 reacties

Mmm… Lekker op een vrijdag morgen :)
Uiteraard.
Heb je allemaal nodig in de P.C.
@desjonnies: Er heerst een cultuurtje onder de welvarenden onder ons dat patser auto’s ‘passé’ zijn.
Nu rijden ze allemaal RR’s onder ’t mom van ‘kijk mij eens praktisch bezig zijn’..
Maar ook die zien nooit geen grind.
Schijnheilig schilderscultuurtje, ga maar is naar ’n restaurant in Laren of Bergen bijvoorbeeld.
Kijken hoelang je ’t volhoud..
@kaasboerin:
Mijn RR ging destijds de drek in.
Tot aan zijn koplampen.
De bagger sijpelde naar binnen.
@kaasboerin:
Weet je, ik begrijp die dingen niet meer.
Een van mijn beste vrienden zit al jaren in de auto handel en het hele SUV gebeuren zit in de zwaarste dip ooit.
Of ik een gebruikte Cayenne wilde kopen 20 mille?
Nee.
15 dan
Nee
Je kunt hem voor 12 meenemen. Cash.
Nee.
Zelfde als een RR.
Mijn liefde voor deze hokken zit heel erg diep.
Maar een jaar of twee geleden nergens een RR met BMW Diesel te koop onder de 20 mille.
Ga nu maar eens shoppen.
Ze zijn bijkans gehalveerd in prijs.
@desjonnies: Heb me nooit verdiept in de SUV markt, komt ook omdat ik er eigenlijk weinig mee heb persoonlijk.
Maar verbaasd me wel, ligt dat niet aan een nieuw model o.i.d.? Of onderhoud?
Zo’n ding kost ook ongetwijfeld een bakje belasting.
Van 20k naar 12k……. Jeeezus.
@kaasboerin: Mijn broertje heeft een tijdje bij Audi Hengelo gewerkt. Die ruilden een 2007 RR Sport TDV6 met echt alle opties in. En dan bedoel ik echt ALLE opties. 2007-150.000km kreeg 18k geboden. Ding ging voor 21.900 de showroom in. Een 2004-5 Cayenne S koop je tegenwoordig ook voor 18-25k.
@desjonnies: Overigens heb ik veul liever de 1e/2e generatie Cayenne, dat vond ik nog wel een lekkere robuuste gave joekel.
De nieuwe, vind het allemaal maar zo ‘klinisch’ en behouden, net als vrijwel elke nieuwere duitser.
De nieuwe 3er bijv. kan me ook niet bekoren.
151.000…. Krijgen we hier de standaard Turbo nog niet voor neem ik aan?
Leuk leuk maar geef mij toch maar een ML63 AMG + perf. Package. Als ik moet kiezen in dit segment. Ongeveer net zoveel power en ongeveer net zo snel. Denk dat de ML iets goedkoper is als deze cayenne al 150+ k doet in Duitsland.
Nou ja, tenminste geen strontsaai interieur die showmodel.
Ze mogen overigens wel is beginnen met hun velgenassortiment uitbreiden..
Het is altijd de turbo 2 (deze) of de turbo 3 velgen..
http://www.youtube.com/watch?v=oJoZCpSewEE&feature=related
@PeugeotGTI: Nee, die rijdt lambo’s met tonnen aan cash in z’n kofferbakje.
@kaasboerin:
Volgens mij is 50 Cent meer een Ferrari man
Ja, als je de 150 niet kan aantikken voor het einde van de PC Hooft hoor je er echt niet bij hoor.
@heyaudi: Uit ervaring blijkt dat je een metertje of 500 nodig hebt om deze snelheid vanuit stilstand te bereiken.
Hoe vaker ik die Cayenne zie, hoe lelijker hij wordt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).