Porsche Exclusive vergrijpt zich aan 718 Cayman S

Auteur: , 31 Reacties

Maar wat vinden we van die wielen?

Persoonlijk vind ik de Cayman de leukste Porsche van het moment. Natuurlijk het liefst als GT4, maar ook met zo’n kersverse 718 Cayman of Cayman S met viercilinder boxer maak je me blij. Iets minder blij wordt ik van deze door Porsche Exclusive aangepakte 718 Cayman S.

De kleurencombinatie, Carrera White met een blauwgrijs interieur, zou al niet mijn keuze zijn, maar het zijn die wielen die het voor mij definitief verpesten. Ze doen me denken aan van die velgen waaraan je gewoon kunt zien dat het de goedkoopste waren in een bepaalde maat en waarvan de eigenaar meer gaf om het formaat dan om de looks. En da’s niet bepaald een positieve associatie bij een Cayman S.

Zo kan het ook

Gelukkig kun je het grootste deel van de spaken van deze 20″ Carrera Sport-wielen, want zo heten ze, ook zwart laten spuiten. Hoef je alleen nog maar een kek kleurtje te kiezen om van de 718 Cayman S iets appetijtelijks te maken. Zelf configureren doe je hier.

Porsche Cayman S



31 reacties

Ik vind de nieuwe Cayman wel erg lekker smoelen, ziet er allemaal goed uit. Het kleurtje bij dit exemplaar vind ik wel aardig passen, de velgen zijn inderdaad de grote boosdoener. Die ogen nogal goedkoop..
Nee die wielen zal ik er ook niet oplaten schroeven. Zelf ook liever een kek kleurtje. En die sleutel gewoon in het zwart graag. Verder klasse bak natuurlijk.
Ik vind de kleurencombo ook niets, maar over de velgen heb ik een tegenovergestelde mening. Prachtige 5-spaaks en juist de two-tone kleur geeft ze een hoog halfords gehalte.
@Thijsj: gelukkig! Ik ben niet de enige met die mening! :-)
@Thijsj: Aan de andere kant, ik zou toch juist op een Porsche een goede uitblinkende kleur nemen. Dat maakt de rest van het exterieur ook wat spannender. Ik ben erg fan van het klassieke design, maar dat vind ik niet goed uit de lak komen als je hem in het grijs of zwart neemt.
Liever een oudere na versie. Als ik moet kiezen uit de bovenstaande doe mij dan die blauwe
Ook mijn favoriete Porsche. Zou hem graag een instap 718 hebben met alle onnodige poespas eruit gesloopt. Geen radio, airco elektrische ramen. En die dan voor een lagere prijs, laten we zeggen€ 45.000,- verkopen. Voor de liefhebber dus. Ad lightness.
@pomoek: o ja om de prijs verder te drukken: een paar stalen velgen aub. http://www.canfordclassics.co.uk/wp-content/uploads/2011/02/wheel-32.jpg
@pomoek:
Ja, maar zo werkt het niet hè. Eerst moet je flink in de buidel tasten voor wat luxe-opties. Wil je vervolgens een auto met juist minder opties, dan moet je nog dieper in de buidel tasten ;-)

Dus je kunt beter meteen een Lotus kopen ;-)
@Rob: als je wilt rijden niet. Als je er alleen naar wil kijken misschien
@Rob: Klopt. De financiële mannen met de marketingdirectie een paar dagen de heide op sturen. Dan stiekem dit er doorheen duwen. zou toch geweldig zijn. Ik weet dat Porsche, net als veel anderen, er de bizarre strategie op na houden een auto voor meer geld te verkopen terwijl er zaken van worden afgesloopt. Mer bizar is dat mensen die auto’s ook nog kopen. Dat moet anders.
@pomoek: Jij bedoelt gewoon DIT
@Dizono: Ah waarschijnlijk heb ik dat ooit gelezen, en denk nu dat het een spontaan idee van mij was. Dank voor de link.
Ik vind het best een mooie auto, maar ik kan nog steeds niet wennen aan die voorbumper.
Die velgen doen me op 1 of andere manier denken aan een Camaro of zo. Dat is overigens geen compliment voor de Camaro.

Voor de rest doet die witte toch wel wat speeksel uit de mond hoekjes lekken aan deze kant van het internet hoor. Seht gut aus Porsche!
Zaterdag naar Porsche geweest om de Targa 4S te bekijken (niet voor mij helaas!) en ook even in de 718 boxster gezeten. Wat een heerlijke wagen is dat geworden! Zeker sinds de facelift (ook pre facelift) is de boxster/ cayman een volwaardige Porsche geworden. De verkoper raadde zelfs aan om de standaard 3.0 te nemen en niet de S-versie. Vroeger had je de standaard versie met 3.4 liter en de S-versie met de 3.8 liter. Nu echter geen verschil meer in volume-inhoud (beide 3.0 liter) waardoor de S-versie de verwachtingen niet helemaal inlost, zeker als je het prijsverschil tussen de twee versies bekijkt. Dat is nog eens interessant advies! Op de vraag of er een extra sportieve versie met 6-cilinder aankomt, kon hij helaas niet antwoorden. On topic: ik vind de wielen zeer geslaagd, niet op alle modellen maar op Carrera en 718 wel.
Dat klopt sowieso niet want de gewone 718 heeft een 2.0 liter en de S een 2.5 liter motor
@remcott: Je hebt gelijk, ik vergiste me met de info die hij over de Targa 4(S) gaf. Dat betreft in se hetzelfde 3.0 literblok. bedankt voor de rechtzetting!
@leaper035t: goede verkoper hoor!! Heeft zn cijfertjes ook goed op orde…. Pfff…
@reactief: denk dat je zelfs met het standaard model sowieso aan een € 70 000 à € 75 000 uitkomt (Belgische configuratie). Voeg maar eens het sport chrono pakketje toe, PASM, een leuk kleurtje, velgen, … De Targa 4S stond tentoongesteld aan meer dan €157 000! Hallucinant!
Niets meer aan doen zo. Zeker zo in het wit ziet hij er super gaaf uit!
Ik vind de Cayman helemaal geweldig! Andere wielen onder deze schroeven en je hebt een topauto
Ziet er niet verkeerd uit
Niet de juiste kleur en ook niet mijn smaak qua velgen, maar de 718 mag er wel absoluut wezen. Wat een heerlijke wagen. Het is dat er nog zoiets bestaat als een F-type, maar anders was dit toch mijn favoriete sportwagen.

Ik zou hem het liefst bestellen in metallic blauw met chocoladebruin interieur of in een mooie grijstint met een vuurrood interieurtje.
Hier rijd inmiddels al zo’n 718 cabrio. Vind hem qua styling wel verbeterd. Maar hij klonk als een kapotte Impreza met een te lage olie stand. Viel me echt heel erg tegen, was me ook niet zo opgevallen in jullie rijtest. Klinkt als trucage, alsof die motor helemaal niet zo klinkt normaal.
Gaaf
GVD! Los in de broek.
Ik zou hem erg graag willen!
Velgen zijn top, beetje fuchs achtig in nieuwe stijl
Kom op man, ben zo klaar met die 4 cilinders voor een hoop geld

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).