Prijs Mercedes CLA-Klasse: vanaf €32.495

Auteur: , 63 Reacties

Welkom in de wereld van premium C-segmenters met vier deuren en een coupélijn! Mercedes heeft deze niche vannacht officieel geopend in Detroit, en dit is wat je er aan kwijt bent in Nederland.

De 4,63 meter lange CLA (formaatje C-Klasse) is een van de vele varianten die op het onderstel van de nieuwe A-Klasse zullen herrijzen. Alle motoren, van de CLA 180 tot aan de CLA 250, zijn vanochtend al aan bod gekomen. Nu gooien we de prijzen in de mix:

Met uitzondering van de CLA 250 vallen alle modellen in de 20%-bijtellingscategorie. Over de optielijst: COLLISION PREVENTION ASSIST is standaard op alle versies en 4MATIC vierwielaandrijving is vanaf medio 2013 leverbaar.

Mercedes geeft je de optie uit twee onderstelvarianten. ‘Comfort’ voor de luxisten, en ‘Sport’ indien er gehoekt moet worden. Prijzen van de CLA45 AMG zijn er nog niet, wel weten we dat de levering van de reguliere CLA’s in april begint.

33 mille voor een gekrompen CLS. En 20% bijtelling. Zie we hier een lease/verkooptopper in wording?





63 reacties

zowaar zomaar een mooie merc.
33 mille voor een gekrompen CLS. En 20% bijtelling. Zie we hier een lease/verkooptopper in wording?

Euhhh 41k voor een diesel. En die gaat geleased worden. Ik vind het flink geld. Zeker aangezien het vanafprijzen zijn. En ik bij de dealer in Apeldoorn een A180 van 55k heb gezien….
@E34M5Touring: Maar 35.000 heb je wel een BMW 320i. Scheelt wel weinig vind ik..
@E34M5Touring:
Daar hebben ze dan wel de hele optielijst op geplempt.
Ik heb weleens een hele nette 250sport zien staan bij de dealer voor 58 mille.
Maar 42 mille kaal voor he leasebakkie vind ik persoonlijk wel een berg knaken. Daar vind ik hem toch niet mooi genoeg voor.
@jrk68: Jawel, maar we praten wel nog steeds over de basismotorisering. En met leer, navi paar mooie wielen ga je bij Merc zo richting de 50k. En dat is een klap geld voor een A klasse coupe.
@E34M5Touring:
Yep, het kost en berg en rijdt een beetje….
@jrk68: jij hebt hem al gereden? Awesome.. Als je reacties ook nog een keer wat toevoegen, doe je een berg en doe je het nog goed ook (;
@E34M5Touring: @E34M5Touring: Bij de AMG dag van de Stern Groep afgelopen najaar in Lelystad stond er een A200 CDI met zowat alle denkbare opties erop en eraan. Kosten rijklaar: EUR 71.000,-!!!!
Ik moest er ook drie keer kijken voor typefouten en vooral rekenfouten maar tevergeefs….
@bennyweisz: vind het een mooie auto maar 71000 voor een 136pk diesel is wel erg gortig. Voor hetzelfde geld heb je een e350cdi / 535d van 2 jaar oud. Ja verbruikt meer ja je betaalt meer wegenbelasting maar wel 10x meer auto…
@bennyweisz: Ja iedereen riep dat altijd over BMW en Audi maar bij Das Haus kunnen ze er ook wat mee zeg. Ik vind dat echt heel flink geld voor zo’n kleine friemel. Kan me nog herinneren dat iedereen liep te gillen toen de 1serie kwam. WAAAAATTT zoveel geld voor in feite een Golf. Moet je nou is zien. 42k reed je met een 123D de showroom uit. Heb je wel 210pk diesel en rwd.
Dat is een zeer competitieve prijs voor een Merc die er zo uit ziet!
@sjon: Precies! Het is en blijft een hoop geld, maar helemaal niet verkeerd voor zo’n auto. Lijkt me ook dat deze Mercedes behoorlijk waardevast zal zijn. Uiteindelijk gaat het gewoon om de kosten per kilometer.
net wat we niet nodig hebben maar toch zeer geslaagd!
Zoals altijd prachtig Mercedes! Alleen die navi, ziet er toch niet uit..
32.495 euro ..

in het blanke staal ??
of zit grondverf tegenwoordig al in het standaard pakket ..
Mjah, lijkt weer mooier dan het is. CLA zal mogelijk iets meer aangekleed zijn dan de C maar het verschil met de C180 (2000 eurie) is in mijn ogen erg klein. Tot 1 januari had de C-klasse bovendien ook 20% bijtelling.

CLA lijkt toch echt een kleiner autootje dan de C. Wel lang maar ik gok dat bagage- en interieurruimte minder zijn. Ook is ‘ie weer 4000 duurder (!) dan de A. Vreemd.
@Alwood: ach die 4000 euro meerprijs ten opzichte van de reguliere A klasse zal de importeur wel laten verdampen als over een jaar blijkt dat de CLA niet verkoopt.
dat is net zoveel als een BMW 316i (32.990,–), die is toch wel wat groter en ruimer, zeker niet lelijker en ook nog met een grote flatscreen te leveren…
@petrolhead61: RWD, wat weer ‘duurder’ is te produceren..
Maar goed, het is allemaal peperduur in mijn ogen.
@kaasboerin: Die CLA is ook FWD in de basis. Dus lekker glibberen over rotondes.
Onderstel van de A klasse, houdt dat voorwiel aandrijving in?
@RacerX: CLA komt ook met 4WD.
@kapiteinaudi: Dat had ik in de gaten, maar de basis versie heeft dus FWD. Zonde, past minder bij een dergelijke auto vind ik.
@RacerX: Is idd zonde. Audi heeft hetzelfde probleem vind ik. Bijna alle modellen kun je kopen met FWD, zelfs een A8.
@kapiteinaudi: Wat is er nou zonde/slecht aan als je hem ook gewoon met 4wd/rwd kunt kopen?
@The360box: Bij dit maakt het niet veel uit maar dat je een A8 met FWD kunt kopen is gewoonweg een schande.
Doe mij voor die 45.000 maar een V60 T5 momentum. Ietsjes trager, maar een stuk praktischer.
Als je het vergelijkt met een Passat CC die zelfs in een klasse hoger opereert, vind ik de prijs schandalig.
@jeanclaude: Je zal waarschijnlijk wel voor de looks betalen.
@The360box: Welke looks, ik zie een 5 deurs A- klasse zonder raamstijlen en met aangeplakte kofferbak.
Of je koopt voor hetzelfde geld een kei veel betere Volvo S60.
Voorwielaandrijving hebben ze nu toch allemaal.
Een D3 is bovendien een stuk (!) goedkoper dan de 220CDI en dan heb je wel een heerlijk brommende vijfcilinder.
*D4 maar nog steeds dezelfde heerlijke vijfcilinder dus…
@Alwood: Dr staat een gloednieuwe Summum V70 op trader voor 42k. Dus full options.
@Alwood: voor 39k heb je inderdaad een D4 R-design met business pack!
Uhmmm… tja, ik moet wennen! Hij ziet er erg bekrompen uit, en dat lijkt nog eens versterkt te worden door die coupe lijn die daardoor weer heel erg hoog uitvalt. Hmm.. Even wachten met oordelen tot ‘k m gezien heb in het echie!
Ik wil em wel, vooral de diesel. Maar die is wel erg aan de prijs. Ik koop over vijf jaar wel een cla met drie ton op de klok.
€45 voor een kale CLA250?!? Prijzige grap. CLA200 lijkt me prijstechnisch het leukst.
@birdboy: Ik bedoel natuurlijk €45k
@birdboy: zo val je dus ten prooi aan de marketingmachine…
Aannemend dat er weinig tot geen verschil in de uitrusting zit betaal je €3000,- voor een bescheiden vermogensupgrade.
Zeker als je least kan je die 156pk natuurlijk véél goedkoper op een C180 ‘vrijchippen’ dan dat je hem bij Mercedes koopt.
Gaaf ding en nette prijs!
Als kleine c klasse coupe vind ik het best wel een leuke auto voor die prijs. Dan staat er toch wel iets leuks op je oprit.
41 voor een diesel is wel erg veel
Vanwaar het prijsverschil van ongeveer €10k tussen de 200 en de 250? Ik vind het nog steeds erg duur allemaal. Zeker voor een auto die waarschijnlijk niet zo praktisch zal zijn.
Nooit van dit ding gehoord tot nu, alleen vind ik €33.000 wel veel voor de instappert ondanks het mooie sporty design.
Wat een geld voor een auto als deze
Toch balen dat ik niet nominaal studeer. Anders was er een kans geweest dat ik dit gebakje nog kon uitkiezen voor de lease.
Het bijtellingsverhaal klopt niet, alleen de CLA 180 BE Edition valt in 20%, vraag de uitstoot maar eens op …
cla: 4,63 lang
3-serie sedan: 4,62 lang

het verschil in plaats en ruimte zal wel meevallen.
De keuze tussen deze twee zal eerder een kwestie van smaak en emotie zijn dan een rationele keuze. Aan de andere kant, wanneer is dat niet het geval bij auto’s?

Ik kan nog steeds niet wennen aan die ‘grote koplamp’ trend. Niet bij de a-serie modellen en niet bij de 1-serie.
Sterk, in België kan dus €5.000 van de prijs afgehaald worden.
belgische prijzen?
@4991: Nog steeds onderweg. Laatst gespot rond Kroatië
@4991: Prijs vanaf 27.951
@C220AMG: aan de hoge kant voor een a-class, niet?
Ik denk dat de CLA nu vooral veel C klasse klanten wegsnoept
Bijna net zo duur als een MB C-klasse sedan…
Dat ‘losse’ scherm op het dashboard vind ik maar niks.. Achterwielen lijken veel te klein met de rest van de achterkant. Voor de rest ziet ‘ie er goed uit!
Krijg nou wat, de automaat versie heeft hetzelfde pookje als een S-klasse/ML/GL
FWD, dus laat maar… Die dame daarentegen… ;p
Hmmm… Ook toch wel het overwegen waard…
Het interieur is naar mijn mening te ‘druk’, daarnaast hadden de luchthappers in de achterbumper achterwegen gelaten mogen worden. Voor de rest is het een erg mooie auto voor een redelijk zacht prijsje.
Ik wil die goedkoopste kale versie wel eens zien. Eens kijken wat er a) nog op zit en b) hoeveel nog over blijven van zijn looks. Eerste reactie: te duur!
Was Mercedes serieus aan het overwegen als volgende auto, maar nu … Wat een gedrocht! Compleet uit balans. Neus is veel te laag voor de rest van de auto. Heeft een dronken designer de neus van de nieuwe C op de kont van een S geplakt ofzo?
@ C220AMG: Dat krijgt elk model voortaan. 7G-DCT.
@ xilver: Inderdaad. BPM…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).