Prijzen BMW 3 Serie bekend #goedkoper

Auteur: , 71 Reacties

De volledige prijslijst van de BMW 3 Serie (F30), die vanaf februari bij de dealert kan worden afgehaald.

Wie een benzinemotor opteert kan instappen bij de 320i met 184 peekaa, daaronder is voorlopig nog geen model. En niet geheel onbelangrijk voor het leasegevogelte: tot 1 juli 2012 valt deze versie in de 20% bijtelling. Daarna is de nieuwe wetgeving van toepassing en krijgt de Dreier een enkeltje richting de 25%-klasse. Hetzelfde geldt voor de BMW 316d, die vanaf halverwege volgend jaar eveneens minder aantrekkelijk wordt in de lease. De 306 pk en 400 Nm sterke 335i heeft een vanafprijsje gekregen van 52.900 euro.

De volgende zaken zijn standaard op elke 3 Serie: een 6,5 inch groot display en iDrive, automatische airconditioning, met leer bekleed knopjesstuur, Bluetooth telefoonvoorbereiding en USB-aansluiting. Ook heb je de Driving Experience Control-optie, waarmee je de Duitser in standen als ECO-PRO (mueslistand), Comfort, Sport en Sport+ kan zetten. Daarnaast is het optiepakket uit te breiden met verschillende ‘lines’. We noemen een Modern Line, Sport Line en Luxury Line.

Hieronder de prijzen die vandaag bekend zijn geworden. Inderdaad, een prijskaartje voor de hybrideversie ontbreekt nog, die komt dan ook een stuk later op de markt.
Benzine
320i 135 kW (184 pk) | 270 Nm | 25% (20%) bijtelling: €35.900
328i 180 kW (245 pk) | 350 Nm | 25% bijtelling: €41.900
335i 225 kW (306 pk) | 400 Nm | 25% bijtelling: € 52.900

Diesel
316d 85 kW (116 pk) | 260 Nm | 20% bijtelling: €35.900
318d 105 kW (143 pk) | 320 Nm | 25% bijtelling: €37.900
320d EDE 120 kW (163 pk) | 380 Nm | 20% bijtelling: €39.900
320d 135 kW (184 pk) | 380 Nm | 25% bijtelling: €40.900

Benieuwd hoe de nieuwe Drie bevalt? Lees de rijtest en bekijk de video.



71 reacties

Mooi bak hoor, alleen waarom hebben ze de motorkap niet doorgetrokken tot onder de grill?
@mastertje: Dat is juist het leuke design element van dit model.
@jzaero: Behalve in de hoeken bij de koplampen, daar vind ik het er gewoon onafgewerkt uit zien.
@jolig: Dat kan, ik heb hem nog niet in het echt gezien, dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.
@jzaero: Van dit model? Álle BMW’s hebben dat en het is gewoon hondslelijk. Alles klopt aan deze bak behalve die verlepte motorkapaansluiting, die ook nog eens vol in het zicht is. Regelrechte designmisser als je het mij vraagt, ook op andere modellen. Volvo maakt zich trouwens ook schuldig aan deze misser.
@Tommy2: Huh, die koplampen die doorlopen tot aan de nieren dat heeft alleen deze BMW voorlopig? De rest ga ik niet op in, puur smaak en daar mogen wij gelukkig in verschillen ;)
@Tommy2: Ben ik met je eens, bij de e46 is dit nog wel netjes, daar zijn de nieren zelfs onderdeel van de motorkap. Verder vind ik dit een erg strakke bak trouwens.
@mastertje: Voetgangerveiligheid goedkoper en makkelijker te repareren ;)
@mastertje: Mij is het ook meteen opgevallen, maar ik zou hem er niet voor laten staan:)
@mastertje: valt me nu ook op ja, ziet er inderdaad niet uit..
Die 320i is dat een 1.6 Turbo zoals Mini of de oude vertrouwde ongeblazen 2 liter?
@ds3thp: 2.0 liter turbo, hetzelfde blok als de 328, anders getuned
@enveekaa: 2 liter Twinpower turbo (twinscroll dus) om precies te zijn.
Zelfde als uit de X1 en bepaalde versies van de Z4.
klinkt als degene die je moet hebben… 320 met chiptuning: voor wènig ben je linkerbaanpiraat?
@baasbas: nee.
– bij de huidige 3 heeft de 325 bijv. een ander inlaatspruitstuk waardoor het niet enkel met software een 330 te maken is.
– de 320 zal kleinere remmen hebben dan de snellere broertjes en een linkerbaanpiraat moet vooral goed kunnen remmen.
– eigenlijk is hard rijden op de snelweg in een BMW niet eens zo heel leuk; met 160 a 180 voelt het langzamer dan met een oude honda civic met 90. Koop een BMW voor bochtige weggetjes. Als je alleen dom hard rijden leuk vind koop dan een audi.
De motorkap werd bij de vorige toch ook als niet meer doorgetrokken tot onder de grille?
Ik vind die Luxury Line toch wel de mooiste! Misschien wel saai, maar hij rijdt net zo goed, en ziet er toch wel heel sjiek uit! Volgende leasebak misschien voor mij… Duurt nog ff.
@gforce: niet lang hoop ik, na juli 2012 25% :)
Best wel goed geprijst.

35.900 voor een 320i met iDrive enz is geen gekke instapper lijkt me.
@Donstil: Navigatie Plus, mooi leer, ander kleurtje, M-sports pakket, leuke velgen en wat andere smeuk. Opeens valt de rpijs toch weer tegen
@gregorius: Die opties zijn op veel andere auto’s van veel andere merken te krijgen, en verschillen niet veel in prijs, zijn redelijk ‘algemeen’, die opties.
Kortom gewoon heel ietsje bijleggen en gewoon een 335i leasen als je toch voor de 3-serie gaat.

Prijzen zien er goed uit, al is het bij moderne duitsers moeilijk te beoordelen hoe realistisch die prijs is en hoeveel ze er met noodzakelijke opties bij willen.
De prijzen gaan idd nog wel, en deze 3 is mooier dan het vorige model (mijn mening natuurlijk). Ik denk dat het weer een verkooptoppertje gaat worden….
Ik vind dat de 3-Serie achteruit gaat, deze is wel beter dan de E90. Maar die komlampen kloppen gewoon niet. Helemaal dat stukje dat loopt naar de grill. :traan:
Koplampen*
Wat is “eco-pro” nu weer voor een naam voor een instelling?!? Alleen te gebruiken als je geld verdient met de verkoop van biologische mueslibollen of als je boswachter bent?
@oli4k: Dat knopje doen ze erin voor als de wagen getest moet worden voor een uitstoot-meting.. Hartstikke slim dus.
@kaasboerin: Dat snapt hij ook wel. Hij klaagt niet over het knopje, maar over de naam. Alsof je professioneel ecoloog moet zijn.
@mout: Dus eigenlijk snapt @kaasboerin het wel. Het zijn immers professionals die die metingen doen, niet? ;-)
@oli4k: roflol – en meer van die maffe digipraat. Maar je hebt wel erg gelijk: prima gekozen naam voor die knop. Uitsluitend bedoeld voor professionele CO2-uitstoot-meterds.
Eerst het interieur eens in het echt zien. En dan nog even wachten op de Touring…

BTW: Als de auto in februari in de showroom staat, wanneer worden de eersten dan geleverd?
Ik snap niet dat ze deze lijn niet hebben ingezet voor de 1-serie, ziet er heel lekker uit en veel beter in balans dan wat ze nu met de 1 gedaan hebben.
@massarati: als de 1 te mooi en te goed wordt waarom dan nog een 3 kopen?
@massarati: misschien omdat een 1-serie in alle landen zonder BPM tegen die prijs een frivool instappertje is in het (alert) premium (/alert) segment?
Ik vind 36 mile anders wel een aardige smak geld.. Maar het word natuurlijk een heel ander verhaal als de knopjes van de stoelen niet meer plastic zijn; dan is het die 36 mile meer dan waard :)
@TimoBac: Waar is ’t dan van? ;)
@kaasboerin: Op de foto kan ik het niet heel goed zien maar ik denk gewoon plastic. Dus nee, niet 36 mile waard. Maar hij is wel mooi maar ik schrik altijd zo van de Nederlandse autoprijzen.. Daar mag de EU wel eens iets aan doen. We proberen een harmonised tax rate voor elkaar te krijgen; laat dat dan ook voor auto’s gelden!
@kaasboerin: kunststof… Da’s priemiejum plastic… ;)
Ligt het aan mij of is dit gewoon het oude model met een nieuwe neus en nieuwe achterlichten. Ik vind dit meer een facelift….
@avda:
Dat ligt aan jou. De auto lijkt in de verste verte niet op de E9X serie.
@Vreddy_B:
Verste verte is wel erg overdreven…Als je de neus van de nieuwe 3 serie even met hand bedekt dan zie je gewoon het voorgaande model. Natuurlijk zijn hier en daar kleine aanpassingen gemaakt maar over het algemeen is het het voorgaande model. Het is in ieder geval niet de stap kwa design als van de e46 naar de e90. Ze hebben het een beetje safe gespeeld.

@TimoBac
Daar heb je een punt, maar een 911 is geen massaproduct.Je kan een 911 niet vergelijken met een 3 serie. Een 911 heeft een bepaalde status/uiterlijk over de jaren opgebouwd en wil je die status behouden dan moet je niet teveel van het origineel afwijken.
@avda: Het is inderdaad maar net hoe je de term facelift of nieuw model interpreteert. Porsche heeft dan volgens jou zeker ook al vanaf 1957 (forgive me if im wrong) met de eerste 911 geen ‘nieuwe’ 911 gemaakt. Die lijkt ook alleen maar gefacelift te worden toch?
Nu is het alleen nog maar wachten op de M350Xd
Ben wel benieuwd hoe hij er IRL uitziet. Gaan we binnenkort zien dus! Mooi
@Svenska_Aeroplan_AB: jij gaat naar Rijswijk voor de preview ?
ik vind het stuur van die m sport er een beetje goedkoop uitzien en de gekleurde lijn op je dashboard had ook niet gehoeven voor mij
Is dit twitter? Dat stomme gedoe met die hashtags.
Redelijk goede prijs, in vergelijking met de E90-92 ! De 330i is zelfs bijna € 10.000 goedkoper geworden….netjes…netjes..
@Megakix: was er maar weer een 330i. De enige BMW motor die er toe doet, 6 cilinder zonder die ellendige turbo’s. Ik haat turbo’s!! /Gargamel. ;)
@Initial_D: heb er zelf eentje nu, heerlijke bak ! En een testrit met de 335i kon mij niet bekoren…ik mistte het ‘janken’, ‘brullen’ en ‘jagen’…de 335i doet alles té eenvoudig.
@Megakix: dat heb je ook in je my-review op autoweek gezet zag ik. ;) Rijd zelf een E46 330i. Zeer soepel blok, met mooi grommend geluid. Turbo’s slopen het geluid, maken het dof. Toeren maken geeft een kick, en geeft betere gasrespons.
@Initial_D: Valt mee, ik hoor/zie regelmatig een 335i Coupé (E92) rijden met PP einddemper.. Zééééér lekker geluid.
@Initial_D: we’ll be friends for life ! ;-)
Tjee das echt niet duur ,voor dat geld koop je hier een Hyundai,zou BMW nou nog wel premium zijn?
@norge: Moet je aan rechercheur vragen :P
Vind het echt een lelijk ding geworden, inclusief het interieur
Prijzen vallen echt mee en het is een hele mooie auto geworden. BMW is de laatste tijd zowieso goed en lekker bezig. De nieuwe 5-serie, 3-serie, 6-serie GC stuk voor stuk heerlijke bakken.
Heb de auto gisteren IRL gezien en gezeten(Pre-Launch)….word weer een verkoophit
de automaat word de eerste maand gratis..
ook de 320D (EDE) word met automaat 20% bijtelling…
De vraag is nu al enorm en dat blijft maar stijgen…begin volgend jaar komt er ook een hybride met 340PK ..de toornig komt in September,
@insideman: touring!!
320i is alleen 20% indien je een automaat neemt en de smalste velgen die er zijn 205 x ballon x 16. Neem je een pakket dan val je in 144gram ipv 139gram co2 dus kost dat je 25%.
Het prijsverschil met de 328i is echt bizar zeg. En dat voor een beetje software! Gewoon een 320i nemen en laten chippen die hap. Dan maar geen garantie, voor 6K kun je veel laten repararen.
@bartsmit: mischien zit er ook nog wat verschil in de standaard uitrusting?
en in het tijdperk van voor de massal toegepaste turbo, wilde je toch ook wel 6k meer betalen voor een 2.5 ipv een 2.0? denk je echt tdat dat voor de fabrikant iet suitmaakt in kosten? voor 60pk en 80nm meer, is 6k niet eens zo heel gek.
@undifined1:

Je hebt gelijk. De 328i heeft standaard 17″ velgen, middenarmsteun achter, bandenspanningscontrolesysteem, servotronic, mistlampen voor en een als enige een dubbele pijp links. Daarnaast zijn sommige opties goedkoper.
Okee, ik zeg het nog 1 keer: Ik… Wil… Een… V6… 330d of 335d… Grrrr!!!
@VeniVidiVici: V6? Epic phail. :lol:
@VeniVidiVici: pijnlijk maar idd EPIC FAIL
@bmw330i-touring: Oeps! Inderdaad dikke FAIL van mezelf :D
Bedoelde 6-in-lijn natuurlijk ;)
Waarom stoppen de designers met ontwerpen achter de B-stijl
Ik zie een kopie van de huidige versie met andere achterlicht units.
320i 135 kW (184 pk) | 270 Nm | 25% (20%) bijtelling: €35.900, dat zou de versie zijn waar ik voor zou gaan. Prijzen vallen mij niet tegen.
Mooie auto, ik ben fan van de achterkant, maar die voorkant is zo lelijk…Vooral van opzij. Zeer spijtig maar ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet.
@jekkeh: In het echt ben je fan van de voorkant en is de achterkant zo lelijk :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).