Prijzen Jaguar F-Type zijn definitief: vanaf €89.900

Auteur: , 72 Reacties

Verlanglijstbudget voor kerst al samengesteld? Kijk dan nog even of je ruimte hebt voor een epische roadster van 90k. De prijzen van de topless Jááág zijn namelijk los.

Jaguar wist in de BNR Autoshow al door te fluisteren waar de prijzen ongeveer op zouden uitkomen, en dat zat er behoorlijk dicht tegenaan. Hij staat vanaf het voorjaar in de showrooms en de instapper (340 pk sterke 3.0 V6) is er voor €89.900. Standaard krijg je er Bi-Xenon koplampunits met LED-dagrijverlichting bij en staat de F-Type op 18-inch schoeisel. 19- en 20-inch jetsers zijn uiteraard optioneel.

Voor de F-Type S mag 14k meer (€104.000) neergelegd worden. Hiervoor stijgt het vermogen met 40 pk naar 380 paarden en is er standaard 19-inch schoeisel in de wielkasten te vinden, evenals diverse in hoogglans zwart uitgevoerde details en een beter remsysteem (Jaguar High Performance, ø380 mm voor en 325 mm achter). Het bergwegplezier moet worden vergroot, aangezien deze versie over Adaptive Dynamics beschikt.

Dan de F-Type V8 S. De prijs voor de topper ligt een lieve 50.000 euro boven de instapper. Maar voor 140.300 euro rijdt Jaguar wel een tweezitter voor die voorzien is van een elektronisch differentieel, een sportuitlaat (hoor het verschil) en een nog beter remsysteem (Jaguar Super Performance). De 495 pk sterke cabridioot komt met 20-inch wielspul en heeft als enige versie standaard lederen bekleding.

De specs van de drie versies:

F-TYPE
3.0 V6 Supercharged (340 pk/450 Nm)
0 tot 100 km/u in 5,1 seconden
Topsnelheid 260 km/u

F-TYPE S
3.0 V6 Supercharged (380 pk/460 Nm)
0 tot 100 km/u in 4,9 seconden
Topsnelheid 275 km/u

F-TYPE V8 S
5.0 V8 Supercharged (495 pk/625 Nm)
0 tot 100 km/u in 4,3 seconden
Topsnelheid 300 km/u

De optielijst met prijzen en afbeeldingen van alle wielen staat hier in PDF. Zelf een kijkje nemen? Vanaf morgen staat hij tussen de parelkettingen en lakschoenen op het Amsterdamse Masters of Luxury (voorheen Miljonair Fair).




72 reacties

*kijkt bankrekening*
*diepe zucht*
@Jokkebrok:
Geen punt, Dan kijk je over 5 jaar nog een keer….
Dan heb je nog ff de tijd om ong. 40k bij elkaar te sparen.
Daar heb je er vast wel een voor in 2018.
Denk dat ik ook zoiets doe….
@jrk68: Tegen die tijd koop ik wel de nieuwe GT-R!
@agera:
En… wat is je punt?
@jrk68: Gewoon doorsparen totdat het binnen handbereik licht. Aangezien ik niks met Jaguar heb zal ik liever voor de GT-R gaan.
@Jokkebrok: Echo

*diepe zucht*

*diepe zucht*

*diepe zucht*

*diepe zucht*
@whoppie: Echo in je kluis?
Nette prijs. En waar die dan precies in de concurrentiestrijd valt zal me aan de ballen jeuken, IK WIL HEM!!!!! Zelfs de simpelste is snel zat!
@E34M5Touring:
Same here….
2 graag! Zowel de cabrio en coupe, de ene in het rood (zwarte velgen) en de andere all black ;)
@themanjeroen: hier opeten of een tasje erom?
Prachtig, inpakken en onder de boom aub! 340 pk is meer dan zat dus voor 90.000 zijn we klaar, alleen jammer van de centrale uitlaten in dat geval
@darkpluisje: maarja je wil hem dan wel met technology pack (3350) en performance pack 1 (4600) en daarbij moeten 19” dus je neemt de goedkoopste coole, de centrifuge (1550) en je auto is al snel 9500 duurder en dan heb je nog nauwelijks opties gekozen eigenlijk… Het word dan bijna goedkoper de S versie te nemen omdat die veel al standaard heeft en de andere opties er veel goedkoper op zijn
Ben ik nu de enigste die de achterkant afgrijselijk vind? Net of Leepu het gefabriceerd heeft..
@patrick043: inderdaad het enige aan deze auto wat niet geweldig is
Prijs valt me mee, denk dat we deze wel af en toe gaan zien hier. :)
@kaasboerin: Voor dit geld kopen de meeste waarschijnlijk nog steeds een donkerblauwe Porsche die je bij wijze van spreken op elke straathoek ziet.
@sdk16420: leuk hoor zo’n glazen bol (bij wijze van spreke hè :))
@sdk16420: maar de porsche is 20k duurder.
Hij blijft toch een prachtbak! Die voor een student als mij te hooggegrepen is.
Ik zou gaan voor de goedkopere Porsche Cayman S.
Kiezen jongens:
1. Jaguar F-Type V8 S : 4,3 naar 100, 140.000 euro :)
2. Porsche 911 4S : 4,3 naar 100, 140.000 euro :)
@TimoBac: F-type voor het geluid( hoop Ik). En de looks
@koenh: Heb je een 911 al gehoord dan?..
Eisenmann, mang!
@kaasboerin: Vind ik persoonlijk echt geen mooi geluid. Ratelende boxer die vet hees klinkt low down. Not for me. Ik weet het vloeken in de kerk maar dat doen de Cayenne, Carrera GT en Panamera V8 toch beter
@E34M5Touring: nou, snap dat je V8 liever hoort natuurlijk.
Maar dat gegil van die Boxster S hier… Ik vind het heerlijk!
Een ratel hoor ik miet evht eigenlijk!
Trouwens die evosport, ik kijk hem elke dag voor ’t slapen gaan pffff lekkerrrrr
@kaasboerin: Jij en vele met je hoor, volgens mij een van de redenen dat die dingen zo goed verkopen. Maar mijn cup o tea is het njet. Terwijl ik een Suba wel heerlijk vind klinken. Ja die EVOsport is echt machtig. Alles klopt aan die bak. Zelfs de motorkap vind ik wel vet. En die wielen….
@E34M5Touring: Hmmmmm, en deze 6cilinder dan? ;D
Geluid vanaf 4:50 ongeveer

http://www.youtube.com/watch?v=66owXqZaexs
@TimoBac: Mag ik ook kiezen uit een GT-R?
@agera: Zou ik niet in dit rijtje zetten want behalve de prijs is hij absoluut niet vergelijkbaar.
@TimoBac: Het zijn ook totaal verschillende auto’s alleen in die prijscategorie zal ik de GT-R er altijd bij halen ongeacht de verschillen. Tussen de Jag en Porsche altijd Porsche anders GT-R. De Jaguar mag jij hebben.
@agera: Ik zou ook voor de Porsche gaan :)
@TimoBac: De bodemprijs voor een nieuwe GT-R is toch wel ruim 44 ruggen hoger dan de F-type. ;)
@xiran: zoek in duitsland en het kan voor nog minder, rond de 50k (wel nog ff invoeren)
@xiran: Dat weet ik, maar over een paar jaar kun je de F-type waarschijnlijk nog goedkoper krijgen.
@TimoBac: moeilijk, ben echt porsche fan maar het design van dit ding is ook echt geweldig en de V8 sound om van te smullen! Waarschijnlijk de F-type omdat hij specialer is en als je wat opties neemt denk ik een stuk goedkoper als de porsche uit gaat vallen.. Daarbij is een 4 porsche wel een beetje voorzichtig, doe dan alleen awd :P
@TimoBac: oeps, bi-xenon, is dat safe bij jaguar?
Wat een super ding. Doe mij die oranje met zwarte maar als coupe. En anders gewoon donkergrijs met een rood intirieur als coupe, net als het concept.
Die F-type ziet er goed uit!
Menig vrouw kost meer. Maarja die rijden ook beter
@whoppie:

Maar die ben je na 2 keer al zat, die Jag niet. Die Jag blijft aantrekkelijk, een vrouw denkt aantrekkelijk te blijven.
@barrrry: jag heeft restwaarde, een vrouw als ze oud is niet ;) (kost meestal geld)
en prijzen voor België ? …
@fep739: Veul lager… :(
@fep739: Ik weet alleen de prijzen voor de V8 S in België.
+- 70.000 instapmodel
+- 120.000 met alle opties incl.

OT: Gezien op de voorstelling in Brussel en zag er magnifique uit! Nu nog ff wachten op de coupé…
@druon: dat effe wachten gaat nog tegenvallen.. dat is ten vroegste voor eind 2013 ( lancering) met leveringen in de loop van 2014 …

De cabrio rijd wel lekker trouwens, vorige week kort de kans gehad er mee te rijden, al was het wel met een rechts sturende versie…
Mooie prijskaartje alleen jammer dat je dan met stoffen bekleding moet rijden, kan echt niet in een cabrio.
@CL65: auto’tje van een tonnetje, haha zit je dan met je stof
@CL65: leer met een brandende zon er op kan onhandig zijn…
@fit4fun: voor dat probleem hebben ze speciaal leer ontwikkeld. (ik heb het alleen nog kunnen ontdekken in de bmw z4)
@xiran: had Saab in de jaren ’80 al in de Cabrio’s!
@Svenska_Aeroplan_AB: hahaha waarom verbaasd me dat nou niet van die gekke zweden ;) ze waren toch ook een van de eerste met stoelverwarming?
@CL65: Mercedes E500 Cabrio. Vanaf 93k met stofjesbekleding……

Mooie prijskaartje alleen jammer dat je dan met stoffen bekleding moet rijden, kan echt niet in een cabrio.
@E34M5Touring: bij de jag is deels leer deels stof maar de compleet leer is niet een dure optie als je het met de rest vergelijkt :P
@darkpluisje: Daarom, heb al even gekeken, leer pakket Avantgarde 3340,- voor de Merc, waarmee die een stuk sneller over de ton gaat als deze Jag en qua looks hoef ik het denk ik niet te verklaren, dat wordt sowieso de Jag.
@CL65: Beter lezen, leer of suède is standaard.
Met welke auto met je dit nou vergelijken? Een boxster? M3 cabrio? Rs5 cabrio? Komt er van die Jaguar ook een coupé versie?
@fit4fun: Niet vergelijken, gewoon van genieten. Dr is al 2 topics over gediscuteerd en niemand kwam er uit. Maakt ook niet uit, als je hem wil en je kan hem betalen, koop je hem. Of ie dan Boxster of 911 concurrent is maakt dan niet uit. En ik geloof dat er wel een coupe versie van komt.
@fit4fun:
Onder welke steen heb jij de afgelopen jaren gelegen?
Het eerste prototype was een coupé, dus ja die komt volgend jaar….
Dus de instapper kost 90k en heeft dan Stoffenbekleding? Laat de Jaguar rijden zich zelf graag naaien ofz?
1 probleem!
De XK, hij is ong. hetzelfde geprijst. Hij ziet er beter uit (vind ik) en hij straalt dat echte jaguar image uit..

De f type is naar mijn mening gewoon niet echt mooi, en ik verwacht ook niet dat het een soort scheurijzer wordt als een bmw z4 of desnoods een boxter.
En hij past qua looks nergens bij de andere jags. De xf, xk en xj stralen gewoon dat gene uit wat jaguar, jaguar maakt! Dus waarom zou je voor de F type gaan? Ik kijk uit naar de eerste reviews ben erg benieuwd!
hij heeft wel wat van een Honda S2000!
@jrmpower24: vooral die doorgetrokken koplampen!
Zoals in alle vorige F-type topics al vaker gememoreerd: veel te duur voor de geboden bouwkwaliteit (naden, deuren, knoppen zoal op modellen in Parijs waren te zien en voelen zijn op/onder Z4 en SLK nivo). SLK 55 AMG heeft ook V8 en 45K goedkoper! RS5 of M3 met V8 zijn veel beter in elkaar geschroefd en net zo duur. Jaguars eigen XK ook en die is met V8 net zo duur! Met wat opties komt de V8 op 165K, koop je heel veel anders spul voor.

Gemiste kans dus. Over 1-2 jaar met flinke discount een nauwelijks gebruikte kopen is wel interessant.
@TT225man: Afwerking is slechts 1 van de 63895881542850047151885 eigenschappen waarop je een auto kiest. Waarom wordt dat altijd zo heilig verklaard bij die Duitsers?? Staat daar zelfs bóven betrouwbaarheid, of rijbeleving… Blijf het raar vinden.
@Svenska_Aeroplan_AB: in deze prijsklasse is afwerking van met name interieur, knopjes, etc juist WEL een belangrijk aspect, zeker bij een Engelse auto is de atmosfeer, aankleding, etc zeer belangrijk. Heb je de auto zelf wel gezien, of ingezeten? zo nee, doe dat dan eerst voor je hier iets neer pent.
@TT225man: Dit weekend nog maar eens goed naar gekeken (er stond een mooie zwarte V8 met Camel leer in Amsterdam te pronken) en het ziet er schitterend uit (mooie kleur combi) maar alles wat je aanraakt (deurgreep, knopjes, pook, etc) haalt het niet bij Z4/SLK of Boxster nivo. Ook de eigen XK is stuk mooier qua materialen.

Motorgeluid is wel super, en daar is men nog mee bezig om fine te tunen. Getoonde auto kost op NL kenteken 160K, dan heb je de meest belangrijke opties er wel op, maar zeker nog niet alles.
I WANT ONE! Tjonge, wat een plaatje is dat toch…
Wat een ongelofelijk mooie auto is het toch. Fuck eventuele mindere kwaliteit van afwerking ten opzichte van een Porsche, fuck mindere restwaarde, fuck mindere betrouwbaarheid, fuck op papier ongetwijfeld iets minder snel zijn. Deze auto is met afstand de mooiste in zijn klasse en überhaupt de mooiste niet-supercar van de afgelopen 20 jaar. De V6 heb ik natuurlijk nog niet in het echt gehoord, maar die supercharged V8 van JLR klinkt wel zo ongelofelijk lekker, dat het vast helemaal goed gaat komen. Deze auto is een brok schoonheid, alleen maar emotie. Ik ben geloof ik verliefd. En te arm. Lang leve de lage restwaarde! Over 10 jaar heb ik een F-type!
Hm, lederen bekleding voor maar 140.000. Not to shabby ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).