Mercedi naar een ontzettend fout level tillen, daar kun je Prior Design altijd even voor bellen. G-Klasses werden tot op heden genegeerd door de tuner. Maar ze maken het nu goed met deze sinistere knaap.
De zwarte G-Klasse van Prior-Design krijgt een nieuwe voor- en achterbumper evenals een bobbelige motorkap met extra koelsleuven. Zo kun je nog eens wat pretenderen. De wielkasten werden verbreed maar eigenlijk is het velgspul daaronder veel boeiender. Er werden DPE-jetsers van maar liefst 23 inch ingelegd. Het geeft de G-Klasse – mede dankzij het op AMG geïnspireerde velgdesign – een geweldige look, maar echt comfortabel lijkt dit ons niet wegens het ontbreken van enige vorm van bandhoogte. Een stuiterbak, dit is er wellicht een. Toch kan het altijd gekker, de G-Unit van SR Auto Group rolt op 24″.
De G-Klasse-kit kan volgens de autofriemelaar op elke uitvoering worden toegepast, maar enige vorm van motorupgrades zijn (nog) niet beschikbaar. Op verzoek kan Prior Design het interieur voorzien van carbon fiber-goodies. De prijzen voor dit alles zijn niet bekend gemaakt.
Tonka toy met belachelijke velgen je moet 3 keer kijken of er überhaupt rubber omheen ligt.
@jrk68: Inderdaad, lijkt meer een rolletje zwart isolatie-tape dan rubber. Zou ‘m toch serieus een aantal maatjes kleiner nemen en ‘m niet zo ziekelijk verlagen (of is het gewoon een erg slechte fotosoep ?). Deze 23″ hebben nog wel wat rubber: http://www.autoblog.nl/archive/2011/03/01/een-dikke-v12-in-je-g-klasse-%E2%80%93-brabus-800-widestar
@dawwg: Bij nader inzien gegarandeerd slechte fotosoep; zitten veel render fouten in; de vraag is dus wat je echt krijgt als je zo gek bent dit te bestellen …
T is net een veredelde materia.
Dit is dus voor de Sjonnie. Veel show no go
@stropdas: Als je dit op je G65AMG laat zetten, komen de meeste auto’s er niet langs hoor….
@E34M5Touring:
Toch zie ik liever een G63AMG in de trant van een Bowler.
Dan heb je echt een brute Go anywhere G.
@jrk68: Dat vind ik zonde van de nieuwe G. Bij een oude zou ik het wel doen. Gewoon een begin 80er en dan ombouwen. Een nieuwe G AMG is al teveel een SUV geworden. Of gewoon een Bowler kopen, die Nemesis heb je ook als ‘luxe’ variant met leer en navi etc. Verder nog wel alle terrein capabilities maar ook on road wat comfortabeler.
@E34M5Touring:
Het leek mij gewoon een leuk idee.
Een Bowler achtige met zo’n AMG v8 opbasis van de G.
Bowler is immers ook begonnen op basis van een Defender.
Maar misschien is iets dergelijks op ML basis ook wel fun.
@E34M5Touring: Tenzij het in een woonerf is met drempels, dan ben je altijd laatste met je Prior Design bak zonder rubber ;)
@dawwg: Gewoon de luchtvering in de hoogste stand en gas erop.
@E34M5Touring:
LOL met zo weinig rubber om je velgen heb je na de eerste drempel 4 vierkante wielen.
Gegarandeerd dat er dan niemand meer langs komt.
@jrk68: photoshop je er gewoon 4 nieuwe onder.
@E34M5Touring: Hahaha, epic reply !
@E34M5Touring:
Heel gevat, dat verdient een eervolle vermelding.
He gadverdamme. Kan er misschien een waarschuwing vooraf? Zoiets als: “De nu volgende foto kan voor mensen met goede smaak als zeer schokkend ervaren worden.”
het was wel hard nodig want de g klasse was erg mager…
Wel gaaf die velgen. Maar maatje of 4 te groot.
Moderne interpretatie van de postkoets!
Nou, die wielen kan’ie verrassend goed hebben, ziet er dik uit! Op vrijwel iedere andere auto is deze wielmaat over de top. Behalve op t cowboy continent natuurlijk, daar is biggest de standaard
leuke velgen om op een pakeerplaats een keer een steigerpijp doorheen te steken.
Schroef er iets anders onder dan die knaken velgen en het ziet er niet eens heel verkeerd uit O.o
Wielen bruin maken en een span paardjes ervoor , shopje iemand?
Doe mij m maar helemaal origineel deze is verkloot!
En dat met de stroomlijn van een tuinhuisje…