Puritalia onthult de 427 [605 pk]

Auteur: , 25 Reacties

Mik de Shelby Cobra en een Europees designsausje in een blender, frommel er wat nieuwe technieken bij, laat het geheel een tijdje mixen en dan maar uitserveren. De nieuwste musclecar uit Italië is opgestaan.

Geheel in lijn met échte autofabrikanten opende Puritalia vorige maand het teaserbal, en komt nu de belofte na met de onthulling van de 427. Een naam die verwijst naar de 427 kubieke inches van het V8-blok in de Shelby Cobra, het icoon waar Puritalia op voortborduurt. Maar in plaats van zeven liter aan motorinhoud hangt er in deze open tweezitter ‘slechts’ een 5.0 V8 in de motorsteunen. Zonder ademhulp gooit deze er 445 pk en 530 Nm uit. Wie meer vermogen wenst is beter af met de supercharged versie: 605 pk en 640 Nm.

Om deze vissenbek-auto met slanke achterlichten overtuigend de hoek om te krijgen beschikt de Puritalia 427 over instelbare dempers en claimen ze een ideale gewichtsverhouding van 50/50. En een limitid slip diff helpt hier ook een handje of twee bij. Daarnaast, hij komt met een gewicht van 1.089 kg de werkplaats in Napels uitrollen, mocht hij ooit in productie gaan. En mochten ze daadwerkelijk een werkplaats hebben. Dit geringe aantal kilo’s komt mede door het gebruik van koolstofvezel in de body en aluminium in de monocoque.

Achter de 19- en 20-inch velgen, die een prima BBS-vibe hebben, zorgt Brembo voor de nodige stopkracht met remschijven in de maten 380 en 345 mm. Het rubber is van Pirelli en komt in de maat 275/35R19 om het voorste lichtmetaal. Achter is dat 335/30R20.

Hoe groot de aanslag is die deze musclecar-swag uit Italië op je bankrekening pleegt? Geen idee. Prijzen zijn er nog niet, evenals sprinttijden of een introductiedatum.

UPDATE: Of er ook een elektro- of hybrideversie komt? Uitgesloten!



25 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Hij heeft wel wat, maar dat enorme luchtgat in de motorkap is nou niet echt wonderschoon.
@fant: Net zo’n spuitgat van een dolfijn, vind je niet? :D
Wat een schoonheid!
@dragspert: inderdaad! Zou nog wel een shot van recht van voren willen zien maar wat ik nu zie erg mooi! De voorkant en achterkant hadden wat mij betreft wel iets meer bij elkaar moven passen maar okee, ik zou niet klagen als ik hem uitgedeeld kreeg :P Zeker deze combinatie van pk en gewicht :D
@dragspert: vind ik ook, een combinatie tussen klassieke schoonheid met moderne tinten.
Van alles niks.Wat een gedrocht. Kom eens met iets vernieuwends!
Hier word ik blij van, wat een mooie interpretatie van een icoon.
Op dat gewicht lijkt 445pk meer dan genoeg.
Hoop dat het realiteit word en zie hier wel een markt voor.
Mik = Mix :p mooi trouwens!
@Stijn Torfs: nee, mik als in gooi
Gooi ze in de blender
Waar komen die motoren vandaan? Jag denk ik?
Wauw! Waren er maar meer projecten zoals deze, erg fraai! Dat er maar veel mensen dit ding mogen kopen!
Ziet er mooi uit, behalve de zijkant. Die heeft vage lijnen
@bonkers: Mooie samenvatting, die deel ik. Ik vind vooral schuin van achteren dit er goed uitzien.
Een beetje een triestig ding als je het mij vraagt. Een mooie design oefening als je toch niets beter te doen hebt maar toch veel te druk en kitcherig voor een echte wagen.
Daarbij is de motor gewoonweg belachelijk en het geheel minstens 200kg te zwaar voor wat het is.
Afbranden dat ding zeg ik, Cobra blijft ongenaakbaar ….
Ik ga ook een auto ontwerpen. Type aanduiding wordt dan 26B, als verwijzing naar het blok van de Mazda 787B.
Maar ik lepel gewoon een 900cc drie-cylinder onder de motorkap.
Eigenlijk moeten ze het legendarische ontwerp van een Cobra gewoon met rust laten en niet proberen er een 21ste eeuwse versie van te maken, want dat wordt nooit zo mooi als het origineel
Puritalia hoeft helemaal niet naar de cobra te verwijzen.
Deze creatie is op zichzelf gewoon zeer fraai!
Rare naam verwijzing, en heeft ook weinig met een Cobra van doen. Maar buiten dat: Mooi ontwerp!
Ziet er op de bovenste foto een beetje uit als een snelle Daihatsu Copen xD
Ben ik de enige die in eerste instantie ‘Prularia’ las??
Die achterkant is echt zo saai! trekt helemaal op niks..
Wrm moet ik denken aan een vervormde Daewoo Copen??
@mclarenmercedes:
Inderdaad, een Copen! Maar hij heeft ook heel veel weg van een Spyker en een BMW Z3.

En ik vind dat kontje te hoog! Normaal zijn hoge kontjes altijd goed, maar bij auto’s??

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).