Raad eens hoeveel pk deze Passat CC heeft?

Auteur: , 60 Reacties

Tip: veel.

Liefhebbers van functionele tuning kunnen hun vingers aflikken bij dit tuningprojectje: de CC-die-we-tegenwoordig-geen-Passat-meer-mogen-noemen ligt wat lager in zijn veren, oogt met zijn naar beneden wijzende neus als een truffelzwijntje, maar ziet er voor de rest redelijk standaard uit (zelfs de fotolokatie is bijpassend saai). Toch rij je hier 95% van het wagenpark het snot voor de ogen.

MR Car Design doet niet lullig over een flinke pk-boost, zo ondervonden we al bij dit Golfje, en ook bij de Passat CC werd weinig terughoudendheid betracht. Als basis diende de dikste motorisering, de 3,6 liter V6 met standaard 300 pk en 350 Nm, die dankzij een flinke HGP-turbolader 502 pk en 700 Nm produceert.

Met deze waarden komt hij gevaarlijk dichtbij de dikste versie van zijn vierdeurs coupe-stamvader, de Mercedes-Benz CLS.

Conclusie: met deze linkerbaancruiser (die je neemt als je geen busje nodig hebt) ben je met gemak een uurtje eerder op je wintersportadres. Bovendien helpt het 4Motion-systeem je een handje mee als je een besneeuwde berg op moet. Onderweg ankeren voor plotseling naar links wapperende caravans met gele platen gaat ook een stuk beter, dankzij een set gegroefde, 355 x 32 mm schijven.



60 reacties

Lekker subtiel het exterieur aangepakt. Wel dik die 502 pk…
Had eigenlijkverwacht dat er ongeveer 500pk uit het 2.0 blok gehaald zou worden… maarja toch leuk en snel bakkie! Beter dan die bmw dingetjes van tegenwoordig.
@slipstreamer: ja, nu nog fatsoenlijk bochten kunnen nemen..
@kaasboerin:
En heel houden, gisteren stond er hier in de straat nog 1 aan het infuus bij een 12 jaar oude Focus.
Nee, dan liever een BMW….
@jrk68: ik hou ook van jou :)
Maar 1pk dus, want alleen paarden durven VW te rijden.
@bullgod76: vandaar ook PKW
Ik denk 4x full throttle start en je kan naar de DSG Dokter.
@E34M5Touring: Wel een heel fraai model trouwens. Veel mooier dan de huidige.
@E34M5Touring: Voor en achter lichten beide niet zo mooi, maakt het net ”niet af” naar mijn idee.. Maar idd wel een fraai model!

beetje verlagen nog, dat wel :P
@dennisr: hij staat relatief ‘hoog’ voor een tunebak, maar als je hem nog meer verlaagt komt ie aardig over de wielen heen te liggen, en als ik iets lelijk/petje vind…
@kaasboerin: Hij moet absoluut niet over de wielen hangen, hij moet er strak boven staan.. (Check mijn auto maar xD) en bij deze kunnen ze banden ook nog wel wat platter om ietsje te kunnen zakken :)
@dennisr: wtf, gave bak man :) die velgen, goeie smaak! :)
@kaasboerin: @kaasboerin: Thnx! haha :D 16” Schmidt Modernlines, Die nu uiteraard droog en veilig binnen liggen, wintersetje (met zomerbanden xD) er nu onder :)

Moet de randen even weer opnieuw polijsten ook..
@dennisr: zwart onder zwart is lelijk, sowieso vind ik vw’s uit die tijd gaaf, net als de bmw’s.
Zwarte grille + koplampen, en dan dat hoekige design, never gets old n mijn ogen.
Maar die velgen zijn echt gruwelijk gaaf retro-ish.
Zwart maar met dat chroom eromheen, steekt perfect af.
Over nagedacht zo te zien. Cool :)
@kaasboerin: De BMW’s uit die tijd zijn idd ook erg gaaf, heb ook gekeken naar een E30 maar deze kwam op mijn pad, en heb er maar werk van gemaakt :)

Velgen zijn overigens Antraciet, niet zwart :) Uiteraard niet de eerste de beste genomen :D
@kaasboerin: Exact. Plus dat deze waarschijnlijk nu nog met enig fatsoen over drempels kan, niet geheel onbelangrijk in NL. Niets zo irritant als zo’n Halfords bak die elke drempel kruipend schuin moet nemen.
@dennisr: Dat vind ik nou juist het mooie aan deze en het saaie aan de huidige, de lampen. Wel nog iets verlagen inderdaad, je ziet nog wheelgap ;-)
@E34M5Touring: laten we niet over de smg bakken beginnen… Zijn vooral niet van een hoger niveau.
@ferryr:Hoor je mij ook niet zeggen hoor. Heb gekeken naar een E46 M3 en iedereen die ik sprak raadde me af zo’n smg te nemen. Maar neemt niet weg dat de DSG geen beste rep heeft.
@E34M5Touring: inderdaad – uit ervaring – een gigantische rukbak, dat SMG ! Zeker de eerste generatie, de 2e minder, maar ook beroerd…kies je een E46 M3, dan altijd met handbank (enja, ook de CSL met handbak uit Amerika).
@Megakix: Het rare is, op een E46 330i schijnt het best goed te werken.
@E34M5Touring: oh, dat weet ik dan (weer) niet ? Heeft dat met het vermogen te maken dan ? (240pk tov 340 pk)
@Megakix: Dat vermoed ik wel. Zeker weten doe ik het niet. Zijn er ook niet veel van hoor. Een van de vroegere 3FM DJ’s had het op z’n E36 M3!
@E34M5Touring: Ken iemand met een M3 SMG, hoe vaak ik daar al van heb gehoord dat de zooi weer ens niet werkte is belachelijk. Heb gem vaak zat horen zeggen dat hij de deur uit gaat, maar toch rijdt hij er noh altijd in. Simpelweg te veel lol als het wel werkt.
Wss komen de haters nu in beeld, maar als je de neus van de auto afdekt heb je ook daadwerkelijk een mercedes!
Dit is trouwens een CC-die-we-nog-wel-Passat-mogen-noemen… zal vast ook geweldig klinken, want dat doen alle turbo-VR6’en! :)
@MartijnGizmo: Toch wel? Volgens de PR-boys niet hoor..
@sir_smokalot: jep, toch wel. Ondanks wat ze daar nu bij Volkswagen roepen heeft deze “CC-die-we-geen-Passat-meer-mogen-noemen” nog gewoon in de prijslijst gestaan als Passat CC, en ik heb een sterk vermoeden dat deze ook gewoon als Passat CC geregistreerd staat. Wat is het dan? Juist, een Passat CC. Maar ik moet toegeven, de onduidelijkheid is logisch en bovendien ligt de fout gewoon bij Volkswagen in dit geval.
@sir_smokalot: Lijkt me niet. Dit is het model van voor de facelift, dus gewoon de Passat CC. Dat de tjoenert hem CC noemt zonder Passat, ala, maar dat vind ik dan een stompzinnig iets van de pr-boys aldaar.
@phaeton: Indeed. Had ook niet goed naar de foto’s gekeken. Aangepast!
@MartijnGizmo: Ja, wacht, pre-facelift natuurlijk.
Okee komt tie, gut wat een leuke Passat.
@norge: HAND UIT JE BROEK!
@bigcar: Twee handen…
@norge: ja of je … echt zo lang is voor 2 handen,, LOL
@muhamedtje: zoeken met 2 handen gaat beter ^^
de prijs dit alles?
@bigcar: *de prijs van dit alles*
@bigcar: Je relatie naar de kloten..
@dennisr: ervaring? ;)
@bigcar: voor lul rijden…
-edit: nutteloze bijdrage-
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@awesome: *ziet nu dat het al eerder gezegd is* kuch, k*tapp, kuch
Mooie tuning in Volkswagens enige écht mooie auto. Goed om te zien dat er ook tuners zijn zonder volplakken-met-onnodig-plastic-syndroom.
Ergens zijn de velgen een maatje te klein, maar aan de andere kant kun je hier nog eens wat km’s mee maken op een niet zo vlakke snelweg.
Behoorlijk duidelijke lijnen tussen de verschillende platen… Neem m maar in het zwart
Ben helemaal geen VW fan maar dit heb ik altijd een mooi model gevonden. Chique auto, voor bij de ‘duurdere’ versies als er een beetje chromen accenten aanzitten.
En met dit vermogen is het natuurlijk helemaal een feest!
Kijk, dit vind ik nou leuk. Véél vermogen, maar geen strijkplank achterop waar de gemiddelde huisvrouw jaloers van wordt.

Gewoon nette velgen eronder, een beetje verlaagd maar ( hij ligt warempel niet tegen de grond !), en bescheiden uitlaat tipjes. Zou bijna van Volkswagen zelf kunnen komen !
Hij tipt dus mooi net niet aan polestar S60 :-) (vrij nutteloze bijdrage)
Doe dat kitje op een Superb station en dan wordt het nog leuker
Dit kan niet goed gaan. 502 PK uit die motor, ik heb er m’n twijfels bij, niet dat het niet mogelijk is. Zeker wel maar gewoon dat het niet ideaal zal zijn.
500pk is nu niet te veel voor een geblazen 3.6 maar dan moeten ze wel de hele motor herbouwen.
Als ze er enkel een turbo op schroeven dan gaat het mis gaan.

Doe mij dan toch maar de CLS, liefst de vorige de C219.
dat zal wel leuk van zijn plek komen

en die velgen jaaah zoo mooi
filmpje van mijn corolla G6R de OZ in gunmetal

http://www.youtube.com/watch?v=76Ixzn_OQdE
502pk in een Passat? Wie noemde dit ‘functionele koeling’?
Prachtig, dit is tuning waar ik van hou. Cosmetisch tot het minimale houden (niets zou nog beter zijn), maar technisch juist aangepakt. Wolven in schaapskleren, me like :)
Autoblog geeft verkeerde info.Met alleen die turbo kom je er niet.Denk ook wel dat je compressie aangepast moet worden met andere koppakking oa.Maar kan zeggen dat het wel heel blijft.Ik volg nu tijdje iemand die een Golf 1 R36 huge turbo aan het bouwen is en nu al over de 1000pk op de wielen zit.Zijn vorige projecten altans motoren zitten in andere wagens en rijden ook nog steeds ( R32 turbo 700 pk+)

Over de Dsg, met vermogens toename zou ik software aanpassen want dat kan tot 500nm zonder kapot te gaan.De Dsg problemen komt vaak de door rijder zelf door hele tijd te trappen.
Meer pk dan de normale cc?
een wolf in schaapskleren zullen we maar zeggen en wat voor een

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).