Renault Alpine A110-50 maakt Monaco onveilig [updated]

Auteur: , 42 Reacties

Het zal je niet ontgaan zijn dat Monaco dit weekend weer eens is omgebouwd tot een circuit. En die kans kon Renault natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan. En dus stuurden ze de gloednieuwe Renault Alpine A110-50 direct het circuit op om de boel een beetje op stelten te zetten daar.

Zoals jullie allemaal inmiddels wel weten is de Alpine A110-50 eigenlijk een soort van kruising tussen de DeZir Concept en de Renault Megane Trophy. Het design is namelijk duidelijk geïnspireerd op de DeZir terwijl de techniek (grotendeels) afkomstig is van de Megane Trophy.

Achterin deze 880 kilo wegende carbonfiber beauty ligt een 3.5 liter V6 die 400 pk/422 Nm levert. En dat staat ongetwijfeld garant voor prima prestaties. Foto’s van de Alpine A110-50 op het circuit kan je hieronder bekijken.

PS Is het jullie ook al opgevallen dat de A110-50 wel heel erg lijkt op de conceptcar die Arseny Kostromin tekende in 2008 toen hij stage liep bij Renault?

En als bonus nog een tweetal video’s. Wat een geluid komt er uit dat ding zeg!

UPDATE – Nog een video, met dank aan Svensson:



42 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
ziet er goed uit die Renault
Geluid van dat ding vind ik wel vet! maar daar laat ik het ook bij..
Proto is nog mooier. Maar als dit het productiemodel is, twee vragen : kan die spoiler er vanaf en wat kost het?
@heidekonijn: Spoiler kan er altijd af, desnoods de zaag erbij! Prijs zal aan het aantal liggen. Maken ze er 50 dan hoog, maken ze er 1000 van dan zal de prijs rond 400.000 liggen? Maarja je rijdt dan nog steeds een Renault.
@michelyman: Mmh, wie zal het zeggen. Renault heeft eerder de neiging veel pk’s neer te zetten voor weinig geld. Buizenchassis en een V6 lijkt me eerder iets voor tussen de 40 en 80000 -buiten nederland dan.
Klinkt beter dan die Renault Dezir, maarja die was elektrisch. Alleen die spoiler.. hè bah.
waarom moet dat ding zo’n herrie maken??? jammer…
Lekker geluid bij een lekkere auto, vind dat Renault iets goeds heeft gepresenteerd.
Wat heeft iedereen tegen spoilers? Oke, op een Astra of een Golf ziet het er niet uit, maar op een supercar vind ik het wel mooi staan.
Trouwens, die sideblades zijn wel heel erg één op één over genomen van dat eerdere Alpine concept.
Wat een geluid komt er uit die V6. En ik had Renault nog wel beschuldigd van het geluid editen van een filmpje van deze auto. Mea culpa.
wat een ongelooooflijke BRUUT ding
zo .. de rest kan wel inpakken ..
ding is net zo goed gelukt als de Ford GT ..

alleen snobbisme kan je nog naar een Aston/Lambo/Ferrari dealer drijven ..
@lincoln: Ik weet niet hoor, maar het design vind ik niet geslaagd. Veel te bol, kan zo in de nieuwe Cars film…
@masterstig:

ziet er idd wel een stuk plomper uit dan een Lambo met al die scherpe lijnen (maar in het echies 2X zo veel weegt) ..
@lincoln: Tja dat is een puur een mening, over persoonlijke smaak valt nu eenmaal niet te twisten ;)

Als ik het geld had ging ik ongetwijfeld voor een een Alfa Romeo 8C, wat een schoonheid is dat :)
Ik vind deze Renault zeer bruut, maar ik vind hem persoonlijk over styled te druk etc etc
Ziet er goed uit.

Geluid is wel belachelijk trouwens, en zal zeker nog wel aangepast worden voordat hij in productie mocht gaan!
Nog een video:
http://www.youtube.com/watch?v=W3Gyiu7PjIY

En het geluid mag geen grote verrassing zijn aangezien het blok rechtstreeks uit de Mégane Trophy-cupauto komt.
@Svensson:

zo .. trompet ingeslikt ??

maar ach .. ding heeft ook geen elegant voorkomen ..
dus hoeft alleen maar bruut te zijn ..
@Svensson: geweldig geluid! Zeker hoe de auto terugschakeld op 1:25!!!
Mooie auto. Jammer dat Schumi niet beter gepresteerd heeft.
klinkt toch beter dan de Espace van me ouders=)
@horsepower: V6? Die vind ik stationair best lekker klinken.
@michelyman: Volgens mij was die reply voor hieronder… ;)
Klink wel een stuk beter dan mijn 3.5 V6 :D
Klinkt heel wat beter dan mn vaders 225pk 4 cil diesel :P
niet mis, heeft wat mee van het design van een Koenigsegg en een mp4-12c achterkant, al vind ik de zweed mooier. Hopelijk wordt dit een betaalbare supercar?
Vast een boeiender ritje dan 24 (uit eindelijk 18) F1 wagens die keurig achter elkaar aan tuffen daar.. wat een saaie race was dat zeg!!

Maar goed, OT: geslaagd ontwerp en leuk geluidje!
He, waar is die vette oranje streep gebleven in het laatste filmpje?
http://www.quizz.biz/uploads/quizz/284368/10_c54ct.jpg
@baasbas: IK wilde net zeggen, komt rechtstreeks uit de fabriek van Michel
mooi geluid
Ik heb werkelijk waar niets met Renault, maar wat een lekker ding is dit.
Design is één ding maar het heel lage radiator rooster roept vragen op waar ander constructeurs al van afgezien hebben. Het zijn stofzuigers voor al het stof, rubber, steentjes dat tijdens een echte race greteig voorhanden is.
Heerlijk geluid :)
En nog steeds vind ik t niet meer dan een Dezir met een ander kleurtje en wat overbodig plastic… Lui hoor Renault.
De Aventador zal sneller zijn.
@Megakix daar zou ik niet zeker van zijn. 400pk/800kg = power to weight (ptw) ratio van 0.5

Aventador: 700pk/1575 kg = ptw ratio van 0.44

Wie er sneller is is dan echt volledig afhankelijk van gear ratio’s, ondergrond en hoe/wat je meet (0-200, Nurburgring) etc.

Op elk circuit maakt die Alpine gehakt van de Aventador. Van 0-200 zal de Aventador wel winnen want 4wd en sneller bij de start weg.
@r2d2: kleine correctie @ mezelf, 400pk/880 = 0,45. Argument still valid though
@r2d2: Gooi er 75 liter brandstof + bestuurder in en je zit op 400 / 1080 = 0.37, Aventador 0.39.
Maar goed, een productie versie van de Renault zal leeg toch wel tussen 1000 en 1200 komen!
Na de DeZir in het echt gezien te hebben was ik al verkocht.

Doe der maar 1.
Het valt me op dat de herrie die hij maakt niet in verhouding is met zijn snelheid. Als je kijkt en luistert naar de Pagani Zonda R, die verhouding klopt beter.
Als je naar het koppel kijkt moet dit ding wel een turbo of compressor hebben. Tenminste, hij heeft meer dan 125 nm/l en meestal is dat turbo terrein.
Waarom lukt het dan Renault wel om veel (en mooi) geluid te krijgen, en BMW M niet?
Of dit ding moet inderdaad geen turbo hebben, maar voor een NA blok heeft ie dan abnormaal veel koppel..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).