Renault Clio R.S. Red Bull Racing RB7: niet voor ons

Auteur: , 37 Reacties

Tenzij je een Belg bent, dan heb je mazzel, en behoor je tot één van de vijf landen waar dit scheurijzer verkocht gaat worden.

Dat Renault hele leuke hot hatches kan maken, daar hebben we nooit over getwijfeld. Als je een beetje door de Gordini-streepjesbullshit-marketingrommel heen prikt, dan zie je dat er wel degelijk hardcore spul te verkrijgen is. De onlangs gefacelifte Megane RS (met stickerset) bijvoorbeeld, of de RS Trophy. Maar ook een treetje lager is het feest, met de Clio RS. Hier brengt het merk met de ruit nu een speciale editie van uit.

De Renault Clio R.S. Red Bull Racing RB7 heet hij, een hele mond vol. In feite is het gewoon een limited edition RS, met een Cup-chassis, 18-inch zwarte Interlagos wielen, en een niet onaardige livery. Om de wielen liggen Bridgestone RE050A-banden, waarmee ook de Megane zijn Ring-ronderecord reed.

De 2 liter zestienklepper levert 203 pk, en dat zijn er 2 meer dan in de standaard Clio RS Cup. Het schakelen gaat gewoon ouderwets met de hand, en verder onderscheidt de auto zich door zijn gele accenten, diffuser en stickers op het dak. Hij gaat in de verkoop in Frankrijk, Spanje, Zwitserland, België en Oostenrijk. Ben je ervan gecharmeerd, dan hoop ik dat je een zuiderbuur bent.

Het is prettig te zien dat Renault zijn beide gezichten laat zien. Aan de ene kant zetten ze flink in op elektromobileit, met de Twizy en Zoe als laatste aanwinsten, maar ze verloochenen hun sportafdeling niet. Waarvoor hulde.



37 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Is die diffusor functioneel of voor de sier?
Lijkt me wel gaaf om een keer met zo’n bakkie te scheuren over landweggetjes.
@Ruben00: wat denk je nu zelf, bij een Clio…
@vale46: 203pk bij 1100kg (?) –> sier natuurlijk !
@dawwg: Een Clio heeft niet eens een dichte bodemplaat, dus die nep-diffuser heeft 0,0 nut.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Hebben! En ja, ik ben Belg. Alleen nog een leuk interieurtje er voor vinden, saai grijs is maar saai.
Een auto van vorig jaar dus ;)
Ik vind het een heerlijk bakkie. Alleen dat interieur blijft toch niet om aan te zien, dat zou voor mij dan toch een afknapper worden.
@hansaplast: ik vond ook al dat ze het interieur erg saai houden, als je het vergelijkt met dat van bv. een ds3 racing is dat toch veel mooier
@hansaplast:

Dat was paar jaar geleden ook de rede dat ik voor de Abarth ben gegaan. Dan maar een beetje inleveren op sportiviteit en vermogen, maar dat interieur is gewoon geen gezicht.
ik mis even de link naar redbull
@jobh: die hebben een Renault motor achterin liggen.
Jammer dat deze auto niet naar NL komt. Ziet er beter uit dan zo’n Polo die zo saai is dat je tranen in je ogen krijgt als je er naar kijkt. Marokkanen willen niet zo’n auto, die rijden een VAG orgel of een Ster. En lui die lopen te janken over plastic, durf eens in een VAG barrel te kijken…..
@rufctr01: En, opgelucht nu?
Even doorsparen voor een normale bak, zoals de Megane RS…zeker van binnen 3x mooier.

Overigens begrijp ik de levering aan Spanje niet helemaal…50% van de jeugd heeft geen werk, en de andere 50% is aan het aflossen op hun schulden uit onderbetaald werk…
Het zal ongetwijfeld wederom fantastisch rijden! Toch ben ik meer gecharmeerd van de Megane, ook al is het een andere prijs klasse.
Hoe hebben ze bij Renault die extra 2 PK behaald? Ander uitlaatje dat ook beter klinkt? Blijft een gaaf bakkie maar helaas in combinatie met het cup chassis niet normaal mee te rijden over het Nederlandse wegdek, laat staan het Belgische wegdek…
Goede vraag. Het zou ook kunnen dat het bhp’s waren, en dan heeft hij zowaar 206 pk (ps) :). Ik sluit niet uit dat het gewoon door afrondingsverschillen en kW-omrekeningen komt.
Bij de laatste foto staat in de f1 auto N* 000, maar je begint toch gewoon bij 001, anders klopt het tleen toch niet? Voorbeeld: “We maken er 45” dan eindigt het bij N* 044, toch? En waarom maar 2 pk meer, maak er dan 210/215 pk van. Eigenlijk gewoon een clio rs cup met andere bandjes en een paar stickertjes!! Dus oftewel bullshit, want die bandjes kan je ook onder je normale clio rs (cup) zetten!! Maar voor de rest ziet het er wel aardig uit. Maar wel een onzin edition!!
@larsdbs9: Klopt niet, ze maken steeds ook een 000 versie, ik denk voor marketingdoeleinden (salons, rijtesten e.d.), of prototypes.
@trigger565: museum..
Wat een bak! Ik zou er bijna Belg voor worden.
@meneersander: eeehm…but then again… :lol:
@Megakix: De benzine is er er ook nog ongeveer 15cent goedkoper, geloof ik.
@meneersander: oké…we worden belg *doet zuchten doen* :lol:
@Megakix: we kunnen ook in koewijt gaan wonen, als je dat liever hebt? daar is de benzine 23cent, alleen krijg je wel de doodstraf als je iets minder positief bent over de profeet Mootje.
@meneersander: nja…er zijn daar alleen maar mannen, heb ik begrepen ? :lol:
@Megakix: Buiten, ja. De vrouwen nemen ze vaak alleen in het weekend mee naar buiten.
Die 203 pk is er inderdaad al langer en sommigen weten waarschijnlijk niet dat dit een non-turbo is, atmosferisch.
De (ook oude) megane RS heeft wel altijd een turbo.
Gewoon een heerlijk betrouwbaar scheurijzer wat het al jaren goed doet op de Europ.circuits.
Die ziet er wel enorm gaaf uit.
Tis em nog steeds net niet.. Vind de clio rs geen moer aan van binnen. Allemaal teveel plastic en grijs en dus 1 saaie boel!
Van buiten is ie erg mooi, maar zo mooi als ie buiten is zo saai en goedkoop ziet ie er binnen uit. Das toch jammer
Het ziet er heel goed uit! Maar als je hem echt wilt, dan importeer je hem wel uit België.
Van buiten best leuk bedacht, en dan stap je in en dan is het toch een plastic grijs/zwarte droevenis…jammer
In Nederland beperkt beschikbaar voor de liefhebber naar alle waarschijnlijkheid. Op het RS adres voor Nederland.
Erg leuk, maar stiekem dan toch maar zonder de stickers…
Buiten kant is zeer goed maar binnenaktn is dan weer niks

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).