Renault Clio RS CamShaft: met gratis groene spetters

Auteur: , 31 Reacties

Nu er net een nieuwe Clio en Clio RS zijn gepresenteerd, grijpt de tuningbrigade zijn kans om de opgepimpte vorige generatie voor het voetlicht te brengen. Dit grijs-groene RS-exemplaar met rolkooi belooft een heuse 'Ringtool' te zijn.

Laten we beginnen met het belangrijkste: de prestaties. Liefhebbers van atmosferische Renaults zijn sowieso op de vorige generatie Clio RS aangewezen, met onder de kap een zelfstandig ademende 2.0 liter vierknaller. De performance van dit motorblok werd opgekrikt naar 225 pk en 250 Nm, voornamelijk dankzij een performance-luchtfilter en aanpassingen aan het uitlaatsysteem.

Om de standaard 17″-velgen liggen Kumho semi-slicks in de maat 215/45, en dankzij de speciaal op de Norschleife afgestemde H&R vering moet de Groene Hel lappen een stukje cake zijn. De voorste reminrichting kreeg een upgrade naar Megane R26 R ho-ijzers, om zo net even die laatste extra meters te pakken. Tot slot (want wie heeft er een achterbank nodig?) werd er een rolkooi(tje) achter de bestuurder gemonteerd.

Tot zover het functionele gedeelte, maar het oog wil ook wat. Over het uiterlijk van de Clio zullen de meningen verdeeld zijn. Grijs met groen is in principe geen verkeerde kleur, maar deze RS ziet er uit alsof er een Fukushima-Pino overeen is gevlogen en zijn cloaca op de motorkap heeft leeggeschud. Weinig subtiele stickertuning.

Nog veel erger wordt het als je de auto binnen stapt. In een poging het grijze interieur wat op te trekken zijn er me daar toch een paar fugly panelen gemaakt..Dit past totaal niet in de auto..Hou het functioneel, jongens.

Desalniettemin moet dit een leuke Ringtool zijn, die zich ongetwijfeld aardig kan meten met de nieuwe Clio RS (waarin je niet eens meer zelf hoeft te schakelen). Maar the proof of the pudding is in the eating, dus hopelijk zet de nieuwbakken eigenaar dit ding vaak aan het werk op de Groene Hel.

Update – vanwege wat onduidelijkheid in de comments: CamShaft is de naam van een tuner, die zich voornamelijk op wrapjes, stickers en dergelijke toelegt. HIER meer van hun werk.



31 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Staat goed dat gunmetalgrey/groen. Decals in de prullebak, en dit kan zo de opvolger worden voor mijn RS182..
@MARS:
Helemaal mee eens,dit blijt de Realdeal, voor mij geen nieuwe RS….
@jrk68: Clio 2 phase 2 blijft hardcore!
Prachtig, maar die kooi, die spiest je waar je bij staat als ie op zn dak gaat. Bevestiging op bodem met dikke M10 bouten, maar het metaal waar het doorheen gaat is nog dunner als het pisbakkenstaal van mijn 205…

Daarnaast qua bevestigin niet helemaal lekker op de kruispunten bij het hoofd. niet Annex J lijkt me :S Ik word liever geen kebab, hoe hard dat ding ook gaat.
@AlexZjuH:
Jep, en er zit natuurlijks niets onder die bodemplaat…
@Hubert: Maakt dat wat uit? die bout gaat door het dunne metaal. Als dat afscheurt van de rest van de kooi, ben je alsnog saté? Ik heb er best vertrouwen in dat die m10 bout aan de carosserie blijft zitten hoor.
fugly = afkorting van fucking ugly…
De Clio RS NokkenAs… What’s next? De Twingo RS ZuigerVeer?
Kangoo ///MansShaft
@Klassiekerrally: De Megane RS Krukaslager
‘Het is groen en het zit op een Clio: opa’s laatste hoestbui’ . Dat zal ongetwijfeld de inspiratiebron zijn geweest voor die groene vlek…
Is de Nokkenas ook veranderd dan? Lees dit niet terug in het artikel…

Wel mooi 250nm uit een atmosferische 2liter.
Je bent niet de enige. Zie de update. CamShaft is een merknaam, heeft dus verder weinig specifiek met nokenassen te maken.
@Rami Berraies: 250Nm, lijkt me onwaarschijnlijk daar de gewone net onder de 210 levert… 250nm uit een atmosferische 2.0 heb ik uberhaupt nog nooit gezien? misschien is het wel de 1.6T?
Nee hoor. Gewoon de ongeblazen 2.0. Deze heeft std ook al 215 Nm.
@sir_smokalot: ja en daar krijg je echt niet zoveel extra koppel uit… pk’tjes kijk ik niet zo van op, alhoewel met enkel in en uitlaat aanpassing dit ook aan de zeer hoge kant is. Misschien dat ze alle ‘verwachte’ pk opbrengsten per onderdeel wel bij elkaar hebben opgeteld :)
Heet die tunert nu CamShaft of dit modelletje?

Enniewee, wanneer je de naam CamShaft hanteert dan geloof ik niet dat de vermogenswinst ‘voornamelijk’ voortkomt uit een luchtfilter en een aangepast uitlaatsysteem…

Of meneer CamShaft gaat er vanuit dat wij dit allemaal toch niet snappen en laat het nokkenas verhaal maar weg uit de persmap, of de schrijver van dit stukkie snapt het zelf niet…
Hou stickerbomben maar bij JDM auto\’s. Verder stickers er af en knallen met die hap! Ziet er lekker uit!
Die kleur groen vind ik wel erg gaaf! zeker bij dat zwart!
Jammer dat de nieuwe geen handbak krijgt..
Lijkt me nou net juist het leuke aan zo’n snelle opdonder.
“kijk naar mij, ik heb 25 pk extra gekocht voor 10.000€ en toen heeft mijn ex-vriendin er overheen gekotst”

#LOSER

oh ja, er zit de hele tijd een konijn met zijn middelvinger naar me te zwaaien (rechter buitenspiegel)
Volgens mij is dat ding ontwikkeld in de paintball arena…
225PK en 250Nm…die je niet met een filtertje en een remapje, zeker niet een een F4R
Oh, en een clio II RS heeft standaard al Brembo”s aan de voorkant en die zijn al hetzelfde ald de R26-R
Moet Clio III RS zijn…..
Ja hoor: “voornamelijk dankzij een performance-luchtfilter en aanpassingen aan het uitlaatsysteem” tuurlijk, leuk die foldertjes PK’s…

Dat groen op dat donkergrijs staat nog zo verkeerd niet vind ik. Dat interieur verdient inderdaad de gegeven betiteling: fugly…
Ja komt op mij ook over als een K&N reclame , 25 pk uit een atmosferische motor dan moet je echt wel wat meer geld uit geven ,
Vooral omdat het begin vermogen al flink was
Met een andere nokkenas is wel wat te winnen , alleen heb je volgens mij nokkenassen die of meer koppel leveren of meer vermogen ,
Beide is moeilijker (dat was in iedergeval zo toen ik een andere in mijn giulia had gezet)
Heeft de Hulk een kwakkie over dit bakkie heen gespoten? Verder leuk ding natuurlijk.
Ik vind die gestickerbombde paneeltjes juist wel tof!
Even mierenneuken jongens, maar dit is géén RS. Dit model is pas na de facelift ( Clio 3 phase II )RS gaan heten.

Deze heet gewoon Clio Renault Sport.

Ik weet, het is verwarrend, en 90% van de mensen denken ook dat ik met een RS rijd ( het is zo goed als hetzelfde model, op details na ), en ik verbeter ze ook niet omdat het een begrijpelijke fout is.


http://static.autojunk.nl/pictures/2011/1228/105449/image_04.jpg
@SimonMc: RS betekent toch gewoon Renault Sport?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).