Renault Laguna Coupé krijgt facelift. V6 = exit

Auteur: , 74 Reacties

Zwaar brekend nieuws vanaf het Renault-front. Zojuist bereiken ons de eerste beelden van de vernieuwde Laguna Coupé. Wat er gewijzigd is? Het tweedeursje heeft voortaan LED-verlichting!

Bij alleen wat nieuwe kerstverlichting in de koplampen stoppen de wijzigingen echter niet. Renault voegt ook nieuwe 17″ velgen aan de optielijst toe en maakt de tot voor kort exclusieve kleur Blanc Nacré beschikbaar voor de GT 4Control-versie. GT 4Control is een optie waarbij alle vier de wielen ‘stuurbaar’ zijn, wat meer grip en meer wendbaarheid tot gevolg heeft.

Verder is de binnenkant herzien en krijgt het dashboard standaard siernaden. Siernaden zijn nu eenmaal de bom. Combinaties van leer+stoffen bekledingen zijn bij de facelift-versie ook verkrijgbaar vanaf het instapmodel. Dat u het even weet.

Zoals gezegd wordt de 3.5 V6 in de afvalemmer gekiepert en kunnen benzinerijders vanaf 2012 alleen nog kiezen voor een 2.0-liter turbomotor met 170 of 205 pk. Dieselfans kunnen zich nog steeds tegoed doen aan de 2.0-liter dCi met 150 pk, alleen is daar wel een start/stop-systeem aan toegevoegd waardoor de uitstoot zakt naar 118 gram CO2/km. Op papier. Het gemiddelde drinkgedrag moet uitkomen op 4,5 liter per 100 km. De 3.0 V6 dCi dieselmotor is eveneens exit bij de Fransen.

De Laguna Coupé komt in april volgend jaar bij de dealers te staan. Twee maanden daarvoor worden de nieuwe prijzen bekend gemaakt. Zelf kijken of de LED-toevoeging in de smaak valt kan in de gallery.



74 reacties

Nog steeds een lelijke neus. Als ze dat nu eens serieus zouden aanpakken, dan zou deze auto een stuk mooier worden. In plaats daarvan plaatsen ze een paar laffe led-strips…
@Den: Smaken verschillen. Ik vind het één van de mooiste Renault van de laatste 10 jaar…
@Esprit_de_Flandre: Jep.. moi.. ik vind dit één van de mooiste Renaults dussss…
Hij is dus nog lelijker geworden..
Aww, geen V6’en meer? Damn you, treehuggers en geldwolfen/belastingdienst!
@toyotafortuner: Ach die 3.5 V6 was toch aan de tamme kant. In de praktijk niet/nauwelijks sneller dan de 2.0 16V T 205 GT.
O wacht, hij was nog leverbaar? :)
Mooie maar ondergewaardeerde auto!
Echt geen lelijke auto toch? Wel frans natuurlijk..
Oke en wat komt er nu in te liggen? Een vijfcilinder? driecilinder? Een 2.0l V8 met turbo? Ik weet dat het voor de handliggend is maar vermeld het dan tenminste in het artikel.
@raphael: Uw antwoord: http://bit.ly/vV1LEj
@kliko: Hahaha geniaal
@raphael: ? Er wordt toch duidelijk gezegd welke motoren er wel nog zullen zijn?
@Yeelen & kliko: Vertel, ik zie iets staan over een 2,0 liter turbomotor. Waar zie jij het aantal cilinders staan dan? Zijn het er 3, 5 misschien wel een 8 cilinder turbo.
Nogmaals, ja het ligt voor de hand dat het een 4 cilinder wordt maar waarom het er dan niet even bijzetten?
@raphael: Omdat zulks nogal voor de hand liggend is, wijsneus.
@ricardo: Wat een onzin, geef gewoon toe dat je het vergeten bent. Wijskneus.
@raphael: Waarom zou je het er bij zetten? Als je niet weet dat een 2.0 alleen in een uitzondering geen viercilinder is, dan moet je eerst ff wat autokennis opdoen vooraleer je op een artikel van AB gaat reageren..
Ooit 1x gezien in het echt. Hij lijkt net een kleine aston martin :) Veel mooier in het echt dan op foto’s, vooral die neus.
Ik vind zo wel de achterkant als de voorkant niet lelijk. Maar in mijn ogen klopt de hele verhouding van de auto niet.
als je vraagt aan de eerste beste tekenaar om een coupé te tekenen, dan krijg je dit
niks speciaals aan, gewoon typische anonieme coupé
facelift verbetert er niks aan
Afgelopen zomer zag ik em best vaak rijden in franzenland. Ik vond de kont erg geslaagd eruit zien. Maar die neus is zo vreselijk! Echt zonde…
Dus die mij alleen de kont maar, dan zet ik er zelf wel een leuk neusje op :lol:
Jammer dat de V6 weggaat… Het straatbeeld wordt steeds saaier..! :(
@kliko: http://lmgtfy.com/?q=Frankrijk
@raphael: [SARCARM] Autsj! Een koekje van eigen deeg? [/SARCASM]

Probeer geen open deuren in te trappen jochie… :lol:
het blijft een leuke auto ondanks of dankzij de facelift
Gay zeg, dat de v6 eruit gegooid wordt.
@euro95: Sja, we hebben meer Euro95 nodig op aarde.
@kaasboerin: Blijkbaar is het tekort aan mij niet aanvullend. Want nu besluiten ze de 3.0 dCI V6 er ook uit te knikkeren??
@euro95:

In België is de 3.0 V6 dCi wel nog leverbaar op dit moment.
Zal wel weer enkel in Nederland zijn dat deze prachtige diesel niet meer te bestellen valt.
@raphael

Iedereen snapt toch wel dat als de ( lees: onzuinige ) V6 weggaat en er een aantal motoren overblijven, zoals een 2.0, dat dit dan niet gaat over een W12 ofzo :P? Een twee liter is vrijwel altijd een vier-cilinder tegenwoordig..
@MLTB: Dat snap ik ook, al hoeft het natuurlijk niet he? Waarom dan niet even het getal 4 erin zetten? Wel zo duidelijk. Achja voor een duidelijk bericht moet je tegenwoordig op autoweek zijn. Hier kom je voor de ‘humor’.
@raphael: blijf dan lekker bij autoweek
Dat ding is toch niet meer leverbaar in Nederland? Of wel?
Ik rij nu exclusief!
@Northwestern: respect voor je keuze. Zeer mooie auto
Voor een Franse bak is ‘ie zeker mooi, gaaf zelfs. Dat ik deze bak voor ’t eerst zag, verbaasde ’t me wat voor logo erop zat. Goed zo Renault.. @de rest niet huilen over downsizen, dat ligt niet aan de autofabrikant.
@kaasboerin: ”Voor een Franse bak is ‘ie zeker mooi, gaaf zelfs.”, zo denk ik ook altijd :D, ”Voor een Franse auto ….”
@masterstig: Inderdaad, raad is wat ik 5 minuten geleden toevallig zag rijden maar dan in ’t zwart.. Zeer bruut ding.. Lijkt ’n beetje op ’n astra.. I like.
, en http://clutchd.com/wp-content/gallery/25_march_2009-megane-rs-250/renault-megane-rs-5.jpg
@kaasboerin: Is dat ie op een Astra lijkt een voordeel? Die Megane is zeker bruut, bij ons op de singel staat er ook zo’n ding maar dan de oude (blauw).
Ik blijf het een fantastische wagen vinden…
Het is gewoon een mooie wagen… Niets op aan te merken.
@masterstig

plaats is een foto van die blauwe megane rs :D
@masterstig: Zware bevalling zo’n fotootje uploaden :mrgreen:
@xilver: Klopt :D, weet jij goede sites? Ik was ff aan het kijken welke keuzes je moet maken :D HTML, Direct link, IMG code enz. Nergens hier op AB wordt gezegd hoe je dat moet doen, echt slecht, puntje van verbetering. Maar heb jij tips :D?
@masterstig: Gewoon direct link.. Dat als je op de link klikt, puur en alleen die foto (linksboven in de hoek) krijgt te zien in je browser.
@masterstig: Klik op de foto tot je de daadwerkelijke link krijgt… Maakt niet uit waar vandaan, elke foto staat op internet en heeft dus een bron… Je kan ook gewoon rechter-muisknop op ’t plaatje.. “Properties/eigenschappen” en dan bij “Adress/URL” de link kopieren.. Zit je áltijd goed.
@masterstig: Dat is dus de goede link, maar nu nog de hotlink (of hoe-ever je dat ook noemt) van AB gebruiken om hem hier correct te kunnen plaatsen, dus: Zonder spaties met je foto-link in plaats van “image-url”, staat boven je ‘reactiebalk’.
@masterstig: Juist :)
@kaasboerin: BAM!, thanks! :D
@kaasboerin: werk niet :(, mijn stappen= google, plaatje zoeken, klikken op plaatje, op plaatje gaan staan, rechtermuisknop —> eigenschappen, url kopiëren en daarna hier op AB plakken.
@masterstig: Ja en dan deze gebruiken die boven je ‘reactiebalk’ staat: img src = ” image – url ” width = ” 450 ” met de link erin..
@masterstig: Heb deze ooit eens gepost :

http://i41.tinypic.com/2vmwunc.jpg
@SimonMc: Thanks! Die zouden ze hier op AB gewoon makkelijk vindbaar online moeten zetten, aan jou heb je wat ;)
Staat ook gewoon vlak boven je reactieveld hoor..
@sir_smokalot: Ja maar erg onduidelijk, misschien kan je daar een link plaatsen naar de afbeelding van SimonMc, dat is een prima handleiding.
@SimonMc: lol, ik dacht dat ik ingelogd stond op jouw account ;)
@masterstig: Zo moeilijk is dat nochtans niet oO. Ik vind die dingen net redelijk goed uitgelegd op de site^^
@masterstig:

En nu nog met het kenteken en een foto van de echte hahaha.
Ik snapte dat je deze bedoelde.
Maar was benieuwd of deze hier al bekend is:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=27424
@Patchup: Ik zal je een keer een foto zenden (moet ik namelijk nog zelf maken), kan je me dan ff PM’en (voor je e-mail adres)?
Heb zelf een laguna T170 (nu met zo’n 200 pk)en het gaat behoorlijk vooruit.Geen racewagen, maar de souplesse is enorm en versnelt moeiteloos.Ken een paar die een 3.0 v6 207 hadden en later overgestapt zijn naar een 2.0 turbo met 170 pk, deze veel sneller vonden dan hun evenoude v6. Okee, die 3.5v6 is sterker.Alfa en BMW maakten de enige mooi klinkende 6 cilinder, vind ik persoonlijk.
Weer een slachtoffer van downsizing…
V6 exit? Koop gewoon een A5, 3 coupé of C coupé! :D Niet schraal gaan doen bij zo’n mooi gelijnde auto. :)
Het blijft de mooiste coupe in dit segment op de markt.
Sterk ondergewaardeerde wagen… moest dit een BMW of Audi zijn en dit ding was een verkoopsucces van formaat. De badge klopt het model gewoon tegen de grond… wat doodzonde is want die wagen is echt mooi.
Ach voor mij maakt het niet uit. De A5 coupe blijft voor mij de mooiste.
img src=”http://imganuncios.mitula.net/renault_m_gane_coupe_2_0_16v_tce_gt_renault_sport_2010_93598745154966310.jpg”width=”450”
Ze zouden beter de voorbumper een beetje aanpassen:
http://a21.idata.over-blog.com/599x450/0/30/96/39/Renault-Laguna-Coup--Gordini-AV.jpg

Als hij er zo uitzag zou ik hem wel gekocht hebben !
Ik vind het echt een geweldig ding om te zien! Echt heel mooi en jammer dat je ze niet zo veel ziet
Plaatje is een eenvoudige fotoshop van een plaatje van een paar jaar geleden:

http://www.netcarshow.com/renault/2009-laguna_coupe/800×600/wallpaper_02.htm
goh vernieuwing hebben ze daar wel hoog in het vaandel staan he bij renault dus niet

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).