Renault Megane diesel met 14% bijtelling #FIRST

Auteur: , 47 Reacties

Dikke fittie en *KiLLSteaL* in het C-segment. Renault steekt Ford naar de kroon en introduceert haar C-segment 14%-bijteller nipt voor de Focus Econetic in de verkoop gaat.

De auto in kwestie: de Renault Megane Energy dCi 110 Stop & Start eco². De 1,5 liter viercilinder turbodiesel stoot met 20Nm koppel extra, 11 CO2’s minder uit. Het totaal komt daarmee op 95 gram CO2 per kilometer bij een verbruik van 3,6l/100km. Deze lage uitstoot geldt voor alle carrosserie varianten. Het maximum vermogen ligt nog steeds op 110pk, het koppel van deze nieuwe dCi 110 bedraagt 260Nm (vanaf 1750tpm).

Ophalen bij een showroom bij u in de buurt kan vanaf april 2012. Dat is net wat eerder dan Ford, die de Focus Econetic voor ‘medio 2012’ klaar heeft staan.

Prijzen voor de “ultrazuinige” en wegenbelasting-vrije Megane beginnen bij €22.790,-. Voor een station betaal je €1000,- extra. De coupé is €500,- duurder dan de normale hatchback. Uiterlijke verfraaiingen zoals op de foto’s kosten natuurlijk extra.



47 reacties

Doe mij de Focus maar..
@Kvgorp: Als het je dan echt geen moer uitmaakt waar je in rijdt, kies je maar voor een prius. Die is nog lelijker dan de Focus
@desoper: Klopt, ik vond de iets oudere Focus er een stuk beter uit zien.
@desoper: ho, maar de focus schijnt een hele goede wegligging te hebben en een pruis niet, zelfde geldt voor de megane.
@vwally: dat is een kwestie van andere schokbrekers, veerpoten en banden. Kost wat maar dat verdien je wel terug op bespaarde belasting en brandstofkosten.

Een echte bochtenridder zal het niet worden maar ik denk dat de gemiddelde 14%-bijtellingsrijder daar niet wakker van ligt.
@desoper: focus is mooier. Wel de station versie uiteraard
Mits uitgevoerd met GT-line is dit geen verkeerde auto!

Uitgaande van enkele opties en 50% belasting is dit goedkoop autorijden, Nml minder dan 150 euro per maand.
@alloallo: In de Bose uitvoering is het ook wel een chique auto.
@Northwestern: klopt, die heeft een collega van me.. echt heel sjiek.
Coupé GT-Line met xenon, BOSE in het metallic wit aub!
“eco²” -> Nounou! Dus eco x eco = super-eco? :lol:
Vreselijk, met die meuslibak kom je toch niet vooruit joh… Arme auto…
Zo’n auto heeft ballen nodig, zeker de coupe. Daar hoort gewoon de dikste motor in.
@kliko: wat is er mis met 110pk en 260Nm ?
zoveel heeft jouw opel kadett niet hoor.
@blo3to3t: Ik denk dat er nogal een verschil zit in de pk’s per kilo bij beide auto’s. Dus is een beeeeetje appels met peren vergelijken als je het mij vraagt…
Gisteren artikelen vol met slurpend pk geweld, vandaag zijn de artikelen aan de zuinige kant. Zo blijft de wereld in balans. Hoe meer zuinige modellen, des te minder peut er relatief wordt verbruikt, des te langer kunnen we nog van de 5 t/m 16 cilinder benzinemotoren genieten. Keep on going!
@thoisss:
Helaas, des te meer dergelijke constructeurs de EU en andere instanties een rad voor de ogen kunnen draaien met lage uitstoot- en verbruikcijfers, des te langer het goedkoop blijft om veel kilometers te malen. Met als gevolg, deze ogenschijnlijk zuinige wagentjes jatten in sneltempo brandstof weg voor de ogen van de funcars van vandaag en morgen…
@StijnB: Hij geeft aan dat het om relatief gebruik gaat, dan gaat jouw theorie niet op.
OT Het vermogen van de auto is acceptabel, zeker voor de bijtelling. De Renault Mégane is tegenwoordig ook goed naar te kijken, zeker de coupé. Het zal niet lang duren voordat de Ford komt, maar first schijnt altijd weer beter te zijn.
@cheetacars:
Dat dit geen slechte wagen is, is correct maar een geheel andere zaak. Mijn punt is dat er door zo’n wagens niet minder brandstof, ook niet relatief, wordt verbruikt als door hun broertjes met lichtjes hogere cilinderinhoud die vroeger gemeengoed waren. Deze wagens wekken de illusie zuinig te zijn en worden door de vingers gezien. Dit terwijl ze net zoveel brandstof blijven jatten (van de funcars) als vroeger het geval was…
@StijnB: Thoisss heeft het over ”slurpend pk geweld” met 5 tot 16 cilinders. Er wordt nergens gepraat over de oudere versies van de huidige zuinige motoren met lichtjes hogere cilinderinhoud. Die eerste auto’s rijden wel degelijk met een relatief hoger verbruik als je ze gebruikt waarvoor ze ontworpen zijn, dan de zuinige auto’s.

En het OT in mijn bericht staat voor OnTopic, dus losstaand van het stuk erboven.
@cheetacars: niks aan toe te voegen, je hebt de discussie al voor me gevoerd! :-D
Dit is dus de nieuwe opper-leaseslet!

zeg maar dag tegen je bluemotion, blue-efficiency en andere muesli meuk
@560pkferrari: denk je dat? kijk dan nog eens goed naar de cataloguswaarde van beide auto’s
Fijn of niet fijn: hier slaat Renault ongetwijfeld een homerun mee.
maar eh.. ie het niet zo dat vanaf 1-7-2012 de 14% categorie wordt verlegd naar van 51 gram tot max 91 gram? dus dan valt ie met zijn 95 gram na 3 maanden weer buiten de prijzen?

dan moeten kopers wel snel zijn :P
@blo3to3t: yup. Het is te hopen dat Renault op tijd kan leveren! Anders heb je de poppen aan t dansen… De spreekwoordelijke dan he. ;)
@Svenska_Aeroplan_AB: mijn collega heeft een Bose uitvoering en die heeft er bijna een half jaar op moeten wachten.
vanwege de populariteit van dit model waren de levertijden flink opgelopen. dus eer dat je dit model kunt bestellen ben je alweer bijna te laat :P
@blo3to3t: ik zie hem veel rijden idd
@blo3to3t: Dat kwam omdat een component in het Bose systeem zat die alleen in Japan geproduceerd werd.
@blo3to3t: Dat is nou precies wat ik bedoel met die homerun. Dit is pas écht een actiemodelletje. Slechts gedurende 7 maanden moddervette korting. Eigenlijk elke auto-aankoop kan je wel ff uitstellen, maar deze niet. Als dat geen USP is…
Zorg wel dat je keiharde garanties hebt over wat er op je kenteken als datum komt te staan.
Wouw! Of je doet mij dat prachtige hatchbakje geven :) Prachtig! Ik vond de oude nieuwe megane’s al prachtig, maar dit is echte schoonheid :)
“Leverbaar vanaf april 2012, net voor de Focus 14%”
Krijgen Renault en Ford er in april, mei en juni voldoende geleverd om ze allemaal voor 1 juli op kenteken te kunnen zetten? Vanaf 1 juli is het voor deze wagens toch alweer gedaan met de 14% pret?
@ramshoek: voor 1-1-2013. Maar ook dat is opschieten.
@mout: neehoor, vanaf 1-7-2012. jouw datum gaat namelijk nóg een stapje verder, namelijk van 51 gram tot max 88 gram.

vanaf 1-07-2012 is het van 51 gram 91 tot 91 gram, en daar zit de megane dan nét overheen met 95 gram.
@blo3to3t: Klengggg. Dan gok ik zomaar dat er erg veel auto’s op kenteken gezet worden in die paar weken. Renaults vooral.
@mout: lijkt me geen slechte gok, je zou zomaar voor de hoofdprijs door kunnen gaan
Fikkie! Hier is mijn portie. Nou nee bedankt voor deze warme Franse hap.
Die gt line ziet er ook wel oke uit, maar ik heb liever een megane rs.
:D
@mazdarx8: jij snapt het, en dan in het geel ;-)
zou dat ook voor de station gelden? Ik dacht nl. dat die uitstoot per oppervlakte werd berekend…

In ieder geval een leuke optie. Ook leverbaar met dubbelkoppelingen automaat.
@Simpson: nee het energielabel volgt uit de absolute uitstoot gerelateerd aan het grondoppervlak van de auto. Daar is in dit geval geen sprake van dus.
Ik ben wel benieuwd hoe die nieuwe 1.6 dCi rijdt. De 1.5 dCi was niks mis mee. Alleen stuurt de standaard Megane een beetje te licht en dus een beetje zenuwachtig.
@RRenault: Ongeveer hetzelfde als de 1.9 dCi, alleen is het koppel een tikje later beschikbaar voor mijn gevoel.
@RRenault: de huidige Megane stuurt al veel beter dan de vorige. Bij de vorige was het na een proefrit: voor mij geen Megane. Na een paar flinke afstanden in een nieuwe Megane vind ik die enorm verbeterd, de besturing is niet op Focus niveau (natuurlijk niet, de Focus verslaat daar volgens Autovisie zelfs de BMW 1) maar is nu wel acceptabel.
*bump* relevant to my interest..

Renault, duw aub snel die 1.6 samen met de edc bak in een Megane station…
Heerlijk, nu hebben de ‘Oud-Hollandsche-knaken-poetschers’ ook de keuze om een goed ogende auto te kiezen ipv van een Prius. Dat scheelt een hoop uitzichtvervuiling. Dus de Renaults zijn zelfs 2x schoner !!! Goede bezig de mannen (m/v) bij Renault !
ik kan jullie zeggen, die diesel rijdt erg fijn met al het vermogen klaar in de lage toerentallen. En als je hoog wil zitten haal je gewoon een QashQai, daar zit ie ook in. ;-)
Als Renault Nederland nou slim is bestellen ze de hele productie voor het eerste helft van 2012. Die op voorraad op kenteken zetten, flink luxe uitvoeringen maken en deze goed bij de lease maatschappijen onder de aandacht brengen. Dan kan Renault zomaar het best verkochte automerk van 2012 in Nederland worden.
@mashell: als renault nou slim is…… tsja, createur des automobiles hé , de tijden van createur des miséres liggen ver achter tegewoordig ;-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).