Renault Mégane Estate GT 220: avec beaucoup de poivre

Auteur: , 57 Reacties

De Mégane Estate staat al tijden stijf bovenaan in de Nederlandse verkooplijstjes, maar natuurlijk alleen omdat er een 14%-knieperds-versie van is. Ben jij een zeldzaam geval dat wel een beetje oempf wilt in je Franse station? Dan heeft Renault iets leuks voor je.

Je verwacht het haast niet in deze tijden, waarin de grootste schrapers de dienst uitmaken in autoland, maar Renault doet even ondeugend, en stopt maar liefst 220 peekaas (en 340 Nm) in de familievervoerder uit het C-Segment. Deze power is afkomstig uit de bekende 2.0T-motor, die alle potente Renaults voortbeweegt.

Om de sportiviteit te onderstrepen zit de GT 220 vol met RS-DNA, zoals een stijf chassis, sportieve vering, en fatsoenlijke ho-ijzers rondom. Standaard rolt de auto op 18 inch lichtmetaal, en de bestuurder mag zelf roeren met een zesbak. Hier tegenover staan 169 grammen CO2 per km, en een gemiddeld verbruik van 7,3 liter.

De meest krachtige Estate op onze markt is momenteel de TCe 190 GT, en het is nog maar de vraag of de GT 220 hierboven wordt gepositioneerd. De limited edition komt namelijk op slechts 12 geslecteerde markten uit, van Europa tot Japan. Wij hebben de vraag uitstaan of deze auto ook onze markt gaat verrijken.

Wel prettig om te zien dat Renault toch nog plek ziet in het sportieve segment, en met een mooie (kleinere) tegenhanger van de (inmiddels gepensioneerde) Mondeo ST 220 komt.

Update 16:25 – Reactie van Renault Nederland: jawel, deze auto komt ook naar ons land, per januari 2013! Een prettige afwisseling naast alle 14%-DCi’s die momenteel de linkerbaan opstoppen.

Update 21-11 – Meer informatie mbt Nederland beschikbaar:

In Nederland is deze Mégane uitvoering leverbaar vanaf € 33.990,- inclusief BTW en BPM (op basis van januari 2013 BPM regelgeving) en te bestellen vanaf begin december.



57 reacties

Das een snelle ikeabak….
Niks voor mij, mijn leven is niet saai genoeg….
@jrk68: Weet u dat zeker?
@jrk68: gezien je aantal reacties op AB wel
@berlinetta: aaaaauuwww die was goed +999
@berlinetta:
Daar zit wel ff werk in een een half jaar in het ziekenhuis….
Chippen en duitsers plagen.
@heyaudi: volgens mij zelfs niet nodig om dit te chippen om Duitsers te plagen…
@heyaudi: dat is leuk met Renaults, staat hier een laguna 180GT voor de deur, gechipt naar 225pk en 480nm (diesel) op michelin pilot supersport rubbers, qua sprintjes en wegligging leggen de meeste autos het af! 4 control ftw!
@dutchiehd: Mwah mij plaag je daar niet mee
Volgens mij is het: Beaucoup du poivre (?)
@astonfreak: Jep inderdaad het is mannelijk… Dus is het du
@justaminifan: Ik zou nog even in mijn Franse grammatica duiken, als ik jou was :) Beaucoup kent een andere vervoeging.
@sir_smokalot: oh k’t het is een hoeveelheid :P
Nice! We rijden zelf in 2011 Mégane GT (dus die met 180 pk uit hetzelfde blok) en dat rijdt al heerlijk. Sportief, maar ook prima schakellui te rijden, ik ben benieuwd of dat bij deze ook nog zo is, ik ben toch een beetje bang dat deze onderin wat souplesse heeft ingeleverd.
@RRenault: Schakellui??
Bestaat dat woord gewoon??
Oh god…
@kaasboerin: niet gekeken of het echt bestaat eigenlijk, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel ;)
@RRenault: Nice! Heb eens een dagje met die auto mogen sturen (met nog een soort van RS pakket) en dat is echt een heerlijkheidje! Als ze nou nog iets minder storingsgevoelig worden zou ik om kunnen gaan.
@Jesper: En het krakend grindtegel-plastic vervangen …
wauw, da’s het dubbele van de mijne dieseltje
(en 20%, want automaat)
Deze maar dan met fatsoenlijke lichtmetalen velgen (ook de kleur idd).
Deze paarse kleur is trouwens een dikke thumbsup.
@kaasboerin: ik vind hem sowieso al “thumbsup”
Waar hebben ze ugly wielen ingekocht? Had dan even bij BBS geshopt Renault dit lijkt wel een halfords wieldop.
Wat een roest heeft die auto nu al..
@flippert: ja, vooral in het interieur hè?
@RRenault: nou zeg. Dat blijft gare roestige troep, auto’s uit Frankrijk. Gekke kaasvreters daar.
@flippert: welke Franse auto’s roesten nog? Google ook eens roest op de Duitse of Japanse merken. Dan springen je de tranen in de ogen….
@rufctr01: álle franse auto’s. Dat hoort daar zo.
@rufctr01: niet zo happen joh! Het is een topic over Franse auto’s. Daarbij kun je gewoon dat soort commentaar verwachten, zowel sarcastisch (zoals flippert hoop ik), als serieus (vastgeroeste denkbeelden ipv roestige auto’s)… En nee, zoals mijn nick al doet vermoeden ben ik een alles behalve Franse auto-hater.
@flippert:

Uw hersenen zijn al lang doorgeroest..
Worden de LEDjes zo standaard? Vind ze bij de huidige zo raar geplaatst. Lijkt net of iedereen ze dr zelf in hebben gezet.
Je t’aime !
Een wolf in schaapskleren!
@rufctr01: lekker blijven doordromen.. Ik zie gewoon een sneu Vinex middenklassertje waar lening op zit..
@flippert: zit je naar je Golf Variant te kijken?
Wel leuk dat Renault dit doet!
Teveel vermogen voor een doelgroep die te ‘gewoon’is.
Hetis mooie auto, ik wil hem best leasen, maar dan wel met de nodige eco badges, zoals gezegd: een wolf in schaaps kleren.
VET vet vet vet!!! Nu de rest nog, Focus Clipper RS,Astra Combo OPC…
GT line velgen en badges er op, DCi sticker er op en gaan!!
Ik vind het maar een auto vol rare vormen en strepen.
Echt mooie wagen, maar jammer dat het er gewoon uitziet als een standaard Mégane Grandtour met Gt-line pakketje erop.
Ze hadden er misschien meer elementen van de Mégane RS mogen insteken.
Zou misschien nog iets leuker geweest zijn dan.
14% Mégane-schrapereditie-knieperd , represent!

Overigens, waarom maar 220 pk… Wat is er mis met de 265 uit de RS? :-)
@baasbas: Dan ketst je Golden Retriever zo hard tegen de achterklep.
@E34M5Touring: Golden Retriever kinderwagen ;-)

@sir_smokalot: Je hebt het over de 911jes in dezelfde carrosserievariant. Daar zit de GTS er tussenin. Voor de Mégane estate/station/whatever is dit het topmodel. Terwijl je weet dat de hatchback/coupé/whatever er wél als RS is. En die komt er juist weer niet als dit “sub”-topmodel? Argument invalid I say :-)
@baasbas: Ahem, juist. :-)
@E34M5Touring: wahaaa!
Waarom maakt Porsche nog een GTS tussen de Carrera S en de GT3?
LOL: ‘avec beaucoup de poivre’

Lijkt me n’n fijne gezinsauto.
Deze motor graag ook in de Scenic please :-) Lekker lease Golfjes en A3 1.2 tsi’s vernederen bij het stoplicht met je mpv hehe!
@renaultgs3: kun je ook gewoon een s-max 2.5T voor kopen
@badsaying: of een Espace 3.5 V6 of 3.0 dCiV6 als het een beetje zuiniger moet.
Is dit niet een belangrijke tegenhanger van de nieuwe Focus ST Wagon ipv de oude Mondeo ST220? In ieder geval blij te zien dat deze auto’s nog steeds gemaakt wordt. Mis alleen nog een beetje dezelfde varianten maar dan met een dikke diesel (200+ pk) voor lease rijders die verplicht een diesel moeten.
@BJ: Die dikke diesel is wel te krijgen hoor. Daarvoor moet je even naar Duitsland, daar lepelen ze gewoon de 2.0dCi in het vooronder ;)
Update – Meer informatie mbt Nederland beschikbaar:

In Nederland is deze Mégane uitvoering leverbaar vanaf € 33.990,- inclusief BTW en BPM (op basis van januari 2013 BPM regelgeving) en te bestellen vanaf begin december.
@robbie: NIet slecht voor zo’n uitv.
Precies even duur als de RS. Ik zou het wel weten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).