"Een talisman is een voorwerp waarvan wordt geloofd dat het bescherming zou bieden tegen gevaar, ziekte en ongeluk." Kortom, airbags, gordels en dat lelijke noodhamertje zijn keihard overbodig in deze Renault voor de Chinese markt.
De Talisman moet de auto worden die Renault meer voet aan Chinese grond geeft (ze zijn nu nog een relatief kleine speler). Vorig jaar bracht Renault aldaar 24.100 auto’s aan de man, en sinds 2009 zijn de verkopen verviervoudigt. Je kunt dus gerust zeggen dat de Fransen goed gedijen bij de Aziatische expansie van welvaart.
Maar aangezien Renault nog geen productiefaciliteit in China heeft, moest het uitwijken naar Samsung Motors, de Koreaanse automobielenbakker dat voor iets meer dan tachtig procent in handen is van Renault. Daar werd, zoals voorspeld, een Samsung SM7 van Renault-badges voorzien en die staat nu op de beursvloer van Peking te glimmen. CEO Carlos Ghosn werd naast de auto gezet om de Talisman wat groter te laten lijken: klik!
Over beschikbare motoren is officieel nog niets bekend, wel is er een prijsje: €38.652.
29 reacties
Maar wanneer komt nou weer een echte Franse limousine, dit maal wel met Mercedes kwaliteit?
http://www.autoblog.nl/nieuw-renault-vlaggenschip-krijgt-mercedes-techniek
Belooft wat te worden.
De verhoudingen zijn totaal zoek, de wielbasis is voor de totale lengte vd auto veel te kort, dus geen comfort meer enz.
Niet hierheen halen dat lijk, vind Napolozy niet goed!
Heb daar de magnetron van, prima ding maar rijd kl….
;-)
‘CEO Carlos Ghosn werd naast de auto gezet om de Talisman wat groter te laten lijken’