Rijdt deze Camaro met 2.000 pk nog wel leuk?

Auteur: , 36 Reacties

Dat zouden we wel eens aan de technici van Nelson Racing Engines willen vragen, aangezien ze het zo leuk vinden om dergelijke vermogens in onschuldige klassiekers te proppen. Dit Camarootje met 'The Truth' als koosnaam is daarvan het laatste bewijs. Twee-dui-zend pk.

In de moderne interpretatie van de Camaro bleven ze met de vermogensstijging steken op 1.500 pk. Dat de grens voor dit Amerikaans groepje peuthoofden dan nog lang niet bereikt is, liet dit dynofilmpje van een 10,4 liter twinturbo V8 al zien. Het turbofähige NRE neemt tegenwoordig pas genoegen met vermogens die ergens bij de 2.000 pk ophouden. Insane in the membrane!

In dit geval werd een 572 Big Block ingezet, een 9,4-liter V8. Daaraan gekoppeld hangt een versterkte Dodge Viper-schakelbak met zes versnellingen. De turbo’s op het blok zijn er twee uit de Billet Blackout Series van NRE en de cilinders werden voorzien van dubbele injectoren. Handig om bij boostmoomenten racepeut in te kunnen spuiten middels het Octane on Demand-systeem.

Via versterkte assen gaat het vermogen naar de HRE-achterwielen. Een upgrade van de remmen – schijfjes leek ze toch beter – in combinatie met elektro-ondersteuning moet afdoende zijn om deze pk-orgie tot stoppen te dwingen. Instelbare dempers van Koni zijn aanwezig voor het incidenteel nemen van een bocht, en dergelijken. Tot slot zit er nog een enorm uitlaatsysteem van RVS onder en dient alles op temperatuur te blijven middels twee radiatoren voorzien van elektrische ventilatoren.

De Camaro is een samenwerking/uithangbord Nelson Racing Engines, eGarage en Roadster Shop. Tom Nelson geeft ons alvast een indruk van deze pk-gekte en ging er mee de straat op. Verdrinken in een zee van wheelspin lijkt onvermijdelijk, wat dit tot een bijzonder nutteloze, maar o zo lekkere muscle car maakt. VIDEO!



36 reacties

Deze is gewoon perfect!
@aventadorsv: weet dat het overbodig is, maar estetisch ontbreekt het hem toch wel aan achteruitkijkspiegels.
@aventadorsv: Nou niet echt perfect!!!. Als je kijkt bij foto nummer 9,
zie je dat als zij zo perfect zijn, een band verkeerd om erop hebben gezet.
FAIL!!!!!!
Racepeut met een octaangetal van 91? Lijkt me niet, onze gewone benzine heeft al 95.
Verder: doe maar, ja.
@ghengiskhan: Amerikanen berekenen het octaangehalte op een andere manier: http://infopaper.nl/waarom-heeft-benzine-in-de-vs-een-lager-octaangehalte-dan-in-europa/
@MartijnGizmo: Als een site die uitleg moet geven over octaan, en ze noemen het ‘octaangehalte’ sla ik over hoor…
Inderdaad geen racepeut. Verder echt een bruut apparaat!
Life’s ok, if you got 2k….
Ik zou altijd zonder motorkap rondrijden als ik hem zou hebben.
Voor diegene die 16/17 minuten de tijd hebben?
Hier het filmpje van Hot Rod magazine met daarin de uitslag van echt de snelste Amerikaanse dragster..

http://www.youtube.com/watch?v=2eJWSxNzMD4

Ik heb genoten , vooral ook van alle reparaties langs de kant van de weg en wat er toch nog zoal kapot gaat.
@wouter070: Thx voor het filmke, echt de moeite om te zien. Hoe die techniek op zen donder krijgt, echt niet normaal.
Idee voor een Autoblog uitstap naar Santa Pod raceway?
wouw, wat een ongelovelijk gave wagen! niet normaal hoe mooi, 2000pk is misschien iets te veel van het goede maar waarom niet? omdat het kan!
Top. Daar blaas je zo een heel sandalenbos mee dood, lekker.
Doe mij deze maar in exact dezelfde styling van interieur en exterieur maar daar wel met een normale motor erin. Ergens rond de 300pk is perfect voor zo’n wagen. 2000bhp is gewoon belachelijk en absoluut zinloos.
@voytekbe: 300 is te weinig hoor, het ding zal behoorlijk zwaar zijn, dan komt een gechipte golf gti je voorbij, dat wil je niet.
pk-tje of 6/7 honderd is meer het juiste nummer.
tenzij ze het ding met 4wd uit gaan rusten is 2000 pk gewoon belachelijk
@g40freak: Een standaard V8 Camaro weegt ongeveer 1500 kilo.
Zo zwaar is ie dus niet meer vergeleken met de laatste generatie (ongeveer 1800kg). Ik denk dat 300pk een prima cijfer is voor zon apparaat.
@carmasterr: Ik denk dat hij met die nieuwe upgraded onderdelen (veren/dempers, remmen etc) wel een stukje zwaarder wordt dan 1500.
Maar goed, zeg even voor het gemak dat het 1600 is, dan is 300 nog steeds een beetje weinig.
Voor zo’n auto dan, hij moet de looks wel waar kunnen maken vind ik.
@g40freak:

Misschien wordt ie juist wel lichter door die nieuwe onderdelen ;)
Maar ik denk niet dat je aan 300 veel te weinig hebt.
Al is meer (400-500 is prima) zeker leuker.
Lekker heur!
Mijn droom manier van tunen. Gewoon een splinternieuwe auto bouwen met een oude koets. Dat is wat dit is. Gewoon een splinternieuwe Mopar Camaro 69.
@Freewarefreak: Euhhh MOPAR is Chrysler Dodge….
@E34M5Touring: Nu valt zijn droom in duigen.
@berlinetta: Hij zal toch nog wel een keer in slaap vallen.
@E34M5Touring: Dat weet ik.. maar dat boeit me niks. Mopar staat voor Modified Parts en daar is deze mee gebouwd. :)
@Freewarefreak: Helaas is MOPAR een registered brand en wordt dus exclusief voor Chrysler en Dodge gebruikt. Volgens jouw gedachte is dus elke getunede auto MOPAR…….
@Freewarefreak:
Mopar staat voor “MOtor PARts” en niet voor modified parts…
Echt heiligschennis om een Chevy een Mopar te noemen…
@bmw-e30-7bh: What you said.
@bmw-e30-7bh:
Toch een beetje mopar omdat er een viper versnellingsbak onder hangt :-P
R E S P E C T !
Door dat YouTube filmpje tussen de reacties kan je met je iPad app niet meer normaal naar benden toe gaan. Alles flipt haha leuk die laatste update!
@dirkwkd: check, we hebben de embed even uitgezet!
Wat blijft zo een Classic Muscle Car toch lekker…
Een winkelwagentje ligt stabieler op de weg, maar goed, best lollig in de categorie “omdat het kan”.
@smokin: Daar ben ik het niet mee eens.

Sorry voor weer een filmpje ,maar hierin worden de verschillen duidelijk gemaakt tussen een 69’er Camaro met nieuwe techniek en een nieuwe Camaro ZL 1.

Gaaf om naar te kijken en heerlijk om naar te luisteren… :-)

http://youtu.be/64-Y2Hvnfrg
Nutteloos maar heerlijk vermaak :)
2000 pk op de achterwielen of 5000 pk geeft hetzelfde resultaat : een heel blije bandenboer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).