Rocket Bunny Toyota GT 86 is breed

Auteur: , 42 Reacties

Fabrikanten zijn lui, maken soms leuk spul maar pas na een beetje tuning komt het product echt tot leven. Bijvoorbeeld bij een GT 86.

Wat wil een mens met een auto? Verschillen op dat vlak zijn extreem. Moeders willen de kinderen veilig naar school brengen, Aygo-rijders willen goedkoper reizen dan met de trein en Audi-piloten willen vooral niks van de buitenwereld mee krijgen achter het stuur van hun linkerbaankanon. Val je niet in een van de eerder genoemde categorieën, hou je heel erg van het rijden, ga je graag uit spelen en pas je een auto gewoon aan als die niet bevalt? Dan rijdt er nieuw weinig beters rond dan een Toyota GT 86/Scion FR-S/Subaru BRZ. Geen perfecte auto, wel een perfect hobby-object.

Wat doe je met een hobby-object? Rijden, driften, wassen en verbouwen. Bijvoorbeeld als je het standaard uiterlijk te tam vindt. Rocket Bunny to the rescue! De baas van dit Japanse tuningbedrijfje, Kei Miura, rijdt rond met een van de best opgebouwde widebody’s van dit moment.

Geen drift- of racemachine maar een hele dikke Toyobaru voor de straat. Hierin rijdt Miura daglijks naar de zaak. Binnen zijn luxe, comfort en een racestuur aanwezig. Van buiten is het origineel nog zeer herkenbaar maar duidelijk ‘dikker’. Meer opvallen dan de gemiddelde supercar doe je zo, dit is dan ook allerminst goedkope tuning. Een video van deze Rocket Bunny staat op autojunk.nl. (bron: speedhunters.com)

Toyota GT 86 Scion FR-S Rocket Bunny video



42 reacties

Ik denk dat er nog wel mooiere bodykits komen, deze vind ik toch een beetje te dik. En die popnagels vind ik niet echt mooi.
leuk voor hem dat die zo breed is maar het ziet er niet uit
DIK!
Ik vind het persoonlijk echt een hondslelijk ding zo. DIe schroefkopjes zullen vast helemaal JDM style zijn, maar ik vind het echt zwaar goedkoop ogen. Net als de rest trouwens. Wel kudo’s voor het feit dat er daadwerkelijk een auto staat ipv een photoshop.
@E34M5Touring: ik vind het wel echt dik hoor! Ziet er alleen eerder Amerikaans uit dan JDM haha, maar die velgen staan hem top!
Geen goedkope tuning? Zover ik kan zien zijn die verbredingen gewoon over de body geschroefd. Verder andere voor en achterbumpertje, velgjes, verlagen en je bent klaar. Samenvatting= doorsnee tuning.
Hoe duur het ook is.. het oogt wel goedkoop.. schermverbreders.. spoiler.. lippen.. alles zit zo aan de carrosserie gepopt.. afschuwelijk.

En dan die rare ontbrekende achterkant van de wielkasten.. nee.. deze loop ik voorbij.

En dan maak je een officiële shoot voor speedhunterz.. en wat denk je.. kun je het naafdopje van het stuur nergens meer vinden.. zucht.
Nu nog een 2JZ er in
Bijna een 350z..
Neh, originele met eibachies ofzo, dat zou prima voldoen.
Offtopic: heeft autoblog toevallig tumblr?
Daar is de petjes-edition al!
Ziet er wel dik uit, maar dat gekloot met die popnagels is echt LELIJK!
We wisten dat dit ervan ging komen. Sommigen zaten hier al op te wachten, anderen zien hierin hun grootste angst waar worden.

Ik vind het alleszins al afschuwelijk lelijk.
De banden die om de velgen zitten zijn te smal, prutsers…
@alcantara: Niks prutsers, dat heet getrokken banden…
@Tommy2: Dat heet: spuug-lelijk en een stuk minder goed weggedrag dan met normale banden…
Dit ziet er echt zo lelijk uit!
De uitgeklopte spadborden kan elk kind met een boormachine en een paar schroeven monteren, de banden zijn ook gekozen door een kind(want: te smal voor de velg) & de voorbumper is eigenlijk gewoon 1 groot gapend gat.
Zo kan ik ook een auto “tunen”.
@vale46: Wat zijn spadborden?
@alcantara: spatborden*
Ook wel wielkasten genoemd
@vale46: ieder kind kan ook olie bijvullen, dan zullen auto’s wel gemaakt zijn door kinderen…
Maar aangezien je nog nooit van het begrip stretchen heb gehoord zal ik je wat proberen bij te brengen in jip en janneke taal :
Door smallere banden op brede velgen te montern loopt de band schuiner af, waardoor de velg verder naar buiten kan staan en/of de auto verder te verlagen zonder dat de band aanloopt in te wielkast.
Uiteraard iets waar kinderen altijd rekening mee houden
@smeck: Waarom gebruiken ze in de echte racerij allemaal banden waarvan de wangen perfect recht staan?
& waarom dan geen banden gebruiken die een lagere wang hebben zoals die Ferrari met platte band een paar artikeltjes hier van.

BTW: Idd, elk kind kan olie bijvullen, maar niet elk kind kan een mooie deftig afgewerkte bodykit ontwerpen.
@vale46: soms is het onmogelijk om banden in de goede maat met juiste specificaties te vinden. Dan kan dit de oplossing bieden. Kan het dus goed snappen. Al zou ik in dat geval liever, indien mogelijk, een kleinere maat nemen.
@vale46: niet alles hoeft functioneel te zijn ;) zeker niet bij dit soort show auto’s
@vale46: Bij mijn auto passen geen andere banden dan banden met licht getrokken wang in verband met een verlaging. Het heeft dus niet alleen met de prestaties te maken, maar ook met de presentatie. Als je verlaagd of een bredere spoorbreedte zoekt, kan het zo zijn dat je je banden licht getrokken moet hebben of dat je je wielkasten moet uitkloppen. In de racerij zullen ze daar waarschijnlijk meer rekening mee houden dan op een standaard road-car die achteraf verlaagd wordt.
Meneer heeft geen drempels onderweg naar de zaak? Zo laag hoef je in Nederland niet te proberen :P
@velen hierboven: Het gaat hier om een professionele bodykit die ook door Frederic Aasbo in de Amerikaanse Formula Drift gebruikt wordt, dus die schroefjes e.d. zijn volstrekt logisch en praktisch.
Alleen is de bodykit in dit geval bedoeld om straks door Amerikaanse fanboys of wannabe drifters aangeschaft te worden, vandaar ook dat de Japanse maker er speciaal een Scion voor importeerde uit de States.
Ik vind het best een mooie ba zo, heeft spierballen gekregen… Ik ben net als velen hierboven alleen geen fan van de popnagel-look. De “te kleine bandjes” zijn een bewuste keuze mensen… Dat noemen ze “gertokken” banden, is vooral voor de look… (In de japanse street-tuning) Je ziet het hier ook steeds vaker, ook al slijt je band dan sneller en kan je minder hard rijden, aangezien de band meer wear and tear heeft
Het is een Scion ;) Maar ziet er dik uit, maar van dichtbij zie je hoe het erop is geplakt. Filmpje is trouwens wel sneu als ie op het laatst als een opa vroegtijdig overschakeld. Met maar 200 pk is dat uiterlijk echt te gortig.
Jammer dat het een Scion FR-s is…

Had al eerder foto’s gezien op de internetz. vette bak.
Typisch Japans. So I like!
hij is wel mooi alleen de gril vind ik niet zo
@stijnd007:
Welke grill…?
Dit ziet er toch niet uit!! Sjonnie-edition.
Zoekt petje…
Sommige mensen roepen dat Cristiano Ronaldo geen smaak heeft maar prijzen dit gedrocht de hemel in. Dit is way over the top!!
@750i: maar wel funtioneel. That\’s the difference.
Je zou toch meer verwachten van iemand met Miura als achternaam :D
Is breed… En lelijk!
Ik verlang weer naar die ouwe tijden, waarin je nog een echte houten sportstuur kon kopen. Niet die zooi sturen van tegenwoordig, en vroeger was snel ook echt exclusief, Tegenwoordig is een suzuki alto al snel. Vroeger kochten sommige een daf 55 en lieten er een Marathon pakket op zetten, die waren dan ook echt sneller.
tjongejonge nou ik vind het toch wel wat hebben van dichterbij
doet me wel een beetje denken aan de ferrari 599XX
@Flamingo: maar dan wel die met de donkere velgen!
Deze is geschiktt

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).